شماره تماس : 23-88641720

هرم جادویی Uxmal در مکزیک

Uxmal-mexico

هرم جادویی Uxmal در مکزیک

کشور مکزیک کشوری زیبا و نسبت به سایر مناطق از تمامی جهات متفاوت می باشد. شور و شوق زندگی در شهرهای آن یه وضوح قابل رویت است و مردمانی مهربان ، مهمان‌نواز و غذاهایی لذیذ با طعمی دلپذیر دارد. آثار معماری حیرت ‌آور، تاریخ طولانی و پرفرازونشیب و طبیعت فوق‌العاده زیبای آن، از ویژگی‌های این کشور دیدنی هستند که مورد توجه بسیاری از گردشگران گرفته است.

مکزیک همواره جاذبه‌های دیدنی مختلفی را برای گردشگران درنظر دارد؛ از آثارو بقایای برجای مانده از تمدن مایا و جنگل‌های انبوه که هزاران طوطی در آن زندگی می‌کنند گرفته تا شهرهای پر از اوده های جمعیتی و امروزی و جاذبه‌های مدرن. در واقع جاذبه های گردشگری و دیدنی مکزیک بر اساس نوع نیاز و سلایق شخصی هر فرد قابل ارائه است.
تاریخچه هرم اوکسمال به حکومت باستانی مکزیک که پیش از رویت نخستین کشتی اسپانیایی در امتداد افق اقیانوس اطلس وجود داشته است.آثار باقی مانده و حیرت آور بسیاری در مکزیک هستند که نمایانگر شکوه این تمدن‌ها می باشند. از آنجا که هرم‌های متعدد مکزیک در جهت ادای احترام به خدایان ستاره‌ای و حیوانی بنا می شدند، مثال خوب و جالب توجهی برای این بقایای باستانی هستند. این بناهای یکپارچه در فیلم‌های سینمایی زیادی همچون ایندیانا جونز، به کار رفته اند و متد های پیشرفته در ساخت آنها هنوز هم عجیب هستند.

Uxmal یکی از شگفت آورترین اهرام مکزیک  است که در لغت به معنای”سه بار ساخته شده“ است، که این عنوان نمایانگر کثرت سبک‌ و سیاق به کار رفته در معماری مناطق در این کشور است. این شهر کوچک در قرن دهم و هنگام نفوذ تولتک (Toltec) و ورود اسپانیایی ها متروکه ماند .هرم اوکسمال یکی از بناهای نادری است که نشان دهنده نوع کاربردش در زمان مایاهاست. این هرم یکی از سازه هایی می باشد که سطح علم ستاره شناسی مردمان آن دوره زمانی را نمایان می کند، چرا که در مسیرسیاره ونوس واقع گردیده و پلکان آن کاملا در معرض پرتوهای خورشید در حال غروب در زمان طولانی ترین روز سال قراردارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.