شماره تماس : 23-88641720

پالنکه-مکانی تاریخی و رمز آمیز در مکزیک

palenque in spain

پالنکه-مکانی تاریخی  و رمز آمیز در مکزیک

پالنکه نام یک شهر باستانی از میان شهرهای مرتبط با تمدن مایا می باشد که توسط مایاها تأسیس گردیده است و امروزه بقایای آن در جنوب مکزیک وجود دارد. قدمت این شهر به قرن هفتم میلادی و دوره کلاسیک تمدن مایا بر می‌گردد. همچنین پالنکه در در سال ۱۹۸۷ به عنوان یکی از میراث فرهنگی بشری میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تاریخچه پالنکه به آن دوره از زمان بازمی گردد که، اقوام مایا به مناطق مرتفع و کوهستانی پناه بردند واین  زمانی بود  که اسپانیایی‌ها به آن سرزمین پا گذاشتند. برجسته ترین و مشهورترین حاکم پالنکه در طول تاریخ کینیچ جاناب پاکال شاه پرآوازه مایا نام داشته ‌است.

موقعیت کنونی شهر پالنکه از نظر تقسیمات کشوری مکزیک در استان چیاپاس در جنوب این کشورقرار گرفته است که رودخانه اوسوماسینتا از آن گذر می‌کند. پالنکه در ارتفاع صدو پنجاه  متری از سطح دریا واقع گردیده و از نظر شرایط آب و هوایی ،دارای هوایی معتدل می باشد.

شهر پالنکه از نظر ریخت شناسی شباهت زیادی به شهرهای تیکال و کوپان دارد ولی وسعت کمتری نسبت به آن ها و شهرهای مایاها دارد . از نظر تاریخی و باستان شناسی این شهر از معابد و بناهای سنگی عظیمی برخوردار است. اقسام تاریخی بسیاری از این شهر از رمز گشایی هیروگلیفهای در کشفیات باستان‌شناسی به دست آمده است.
از میان  بناهای دیدنی آمیخته با هنر و معماری در این شهر به معبد کتیبه ها می توان اشاره کرد که نمای آن همچون نمای قبرستان  Hanab-Pakal می باشد.
ازمیان هتل های نزدیک به پالنکه به موارد زیر می توان اشاره کرد که شروع قیمت آنها (برای اقامت 7شب و 8روز) از صد دلار می باشد:

  • Hotel villa Mercedes Palenque
  • Hotel la aldea del halach huinic
  • axkan Palenque
  • Hotel Nututun Palenque
  • Hotel plaza Palenque Inn
  • Hilton Villahermosa & conference center hotel
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.