شماره تماس : 23-88641720

پراگ – جمهوری چک

پراگ جمهوری چک

تراول پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک و بزرگترین شهر آن است و هم چنین یکی از بزرگترین شهر ها در اتحادیه اروپا می باشد. و حدود 1 میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد. این شهر با تابستان های گرم و زمستان های سرد هوای معتدلی در طول سال دارد. شهر پراگ یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مرکز اروپا می باشد.

این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که که طی خشونت و تخریب جنگ های جهانی در اروپا جان سالم به در برده اند که شامل prague castle، Charles bridge، old town square، prague astronomical clock، jewish quarter، petrin hill و vysehrad می شود. از سال 1992 تعداد زیادی از مراکز تاریخی پراگ در لیست میراث فرهنگی UNESCO قرار گرفته اند. این شهر بیش از 10 موزه بزرگ به همراه سالن های تئاتر، گالری، سینما و نمایشگاه های هنری دارد. حمل و نقل عمومی مدرن تمامی قسمت های شهر را به یکدیگر متصل می کند و همچنین قدیمی ترین دانشگاه مرکز اروپا به نامCharles university در این شهر قرار دارد.

طبق آمار سایت tripadvisor  شهر پراگ در سال 2016 رتبه ششم را در بهترین مکان های گردشگری جهان کسب کرده است و سالیانه از حدود 8 میلیون گردشگر استقبال می کند. پراگ پس از لندن، پاریس، استانبول و روم پنجمین شهر پر بازدید در اروپا می باشد. این شهر از آب و هوای اقیانوسی برخوردار است. زمستان هوا بسیار سرد و دما نزدیک به نقطه انجماد می باشد و در تابستان ها بالا ترین دمای هوا 24 درجه سانتیگراد است در حالی که شب ها هوا خنک می باشد. هوای شهر پراگ معمولا با باد همراه است و سرعت باد تا 16 کیلومتر بر ساعت می رسد.

حدود 14 درصد از ساکنان شهر پراگ خارجی هستند و به دلیل مقرون به صرفه بودن زندگی در این شهر افراد زیادی از قسمت های مختلف اروپا به این شهر مهاجرت کرده اند.

این شهر یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی اروپا می باشد و با رشد بیشتر پرواز های ارزان در مرکز اروپا، شهر پراگ به یکی از محبوب ترین مکان ها برای گذراندن آخر هفته تبدیل شده است و گردشگران از مناطق تاریخی و فرهنگی و آشپزی و نوشیدنی های مشهور این شهر لذت می برند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.