شماره تماس : 23-88641720

گردش در اروپا

گردش-در-اروپا

گردش در اروپا

قاره اروپا از قدیمی ترین مناطق  و زیستگاه های انسان ها از بدو آفرینش جهان هستی بوده است و این موضوع را در یافته های متعلق به دوران های دور در بسیاری از کشور ها و مناطق اروپا می توان به خوبی اثبات کرد . اما وجود آب و هوای غالبا معتدل و  چهار فصل در اروپا و نعمت بارندگی خوب در بیشتر نقاط این سرزمین ها و سرسبزی ها و مناطق بکر و طبیعی زیاد باعث شده است تا نام این قاره در بین مردم و صاحب نظرین به عنوان قاره سبز عنوان شود .

وجود مناظر طبیعی فوق العاده در  بیشتر کشو رهای اروپایی مانند سواحل زیبا و جنگل ها و مراتع سرسبز و کوه ها و چشمه های فراوان و همچنین سازه های تاریخی متفاوت از قرون وسطی تا صده های قبل و توجه ویژه به امر گردشگری و تاسیس مراکز توریستی  و تفریحی بسیار عالی و ایجاد امکانات فراوان و رقابت سالم و بسیار بالا در بین این کشور ها باعث شده که قاره اروپا همواره به عنوان قاره ای توریستی و پر رفت و آمد تلقی شود .

توافق نامه شنگن و امضاء آن در بین بیشتر کشور های اروپا به حال و هوای توریستی و گردشگری در اروپا جان دیگری داد به شکلی که توجه به این موضوع که نیازی به تهیه روادید اضافی و دریافت اجازه نامه برای سفر به دیگر کشور های اروپایی نیازمند طی مراحل سخت و مجددی نمی باشد باعث شد که سیل جمعیت تنوع طلب گردشگر راهی این قاره کهن شود .

هر یک از کشور های اروپایی در نوع خود دارای جاذبه های گردشگری فراوان و دیدنی های بی نظیری هستند و نمی توان به راحتی از بین این همه جاذبه یک تا چند عنوان را به عنوان بهترین مکان ها برای گردشگران نام برد بخصوص اینکه سلایق و علایق در بین همه یکسان نیست و هر فرد با نگاه خود و اندیشه خود بهترین ها را گزینش می کند .

در ادامه این بحث شهر هایی که از نظر گردشگران بیشترین طرفدار را دارند با هم مرور می کنیم :

 

آکروپلیس یکی از زیباترین آثار بر جای مانده تاریخی در شهر آتن کشور یونان می باشد . البته در یونان آکروپلیس دیگری  هم وجود دارد ولی ابهت و عظمت این سازه به قدری است که این نام اختصارا وقتی برده می شود همه به یاد آکروپلیس مورد نظر ما خواهند افتاد  . این بنا 5 قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده  در میزاث جهانی یونسکو هم ثبت شده و به عنوان یکی از بهترین بناهای کلاسیک از نوع معماری در جهان و اروپا محسوب می شود . در مرکز این سازه بنایی متعلق به معبد پارتنون وجود دارد  که در معنی یونانی یعنی محل اقامت باکره ها و به احترام آتنا خدای نگهبان شهر ساخته شده است و از احترام زیادی برخوردار می باشد .

الحمرا  متعلق به تمدن اهالی آفریقای شمالی می باشد که در کوه های اندلس ساکن می باشند. این کاخ زیبا و منحصر به فرد در گرانادا اسپانیا واقع شده و مجموعه ای فوق العاده بی نظیر و با حیاطی  سرسبز و پوشیده از انواع گیاهان و گل های رنگارنگ و مهیج می باشد . همانند چهل ستون اصفهان نمای کاخ را در آب های این حیات بصورت شفاف می توان به نظاره نشست .

 

کولوسئوم در روم پایتخت ایتالیا واقع شده و بنایی فوق العاده تاثیر گذار و  عجیبی است . این سازه به عنوان رینگ خونین گلادیاتور های مبارز در زمان امپراطوری روم باستان می باشد . آمفی تئاتری که در نوع خود بزرگترین اثر بر جای مانده می باشد . در این آمفی تئاتر پادشاهان نامی و شاهزادگان و خانواده های اشرافی ایتالیا برای مرگ و زندگی بردگان شرط می بستند و از روی طبقات فوقانی این مبارزات خونین و هولناک را به نظاره می نشستند . سالانه میلیون ها نفر از این سازه معروف دیدن می کنند و شکوه و عظمت آن را از نزدیک به نظاره می نشینند .این اثر 48 متر ارتفاع دارد و از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود .

 

کلیسای دومو از مجتمع کلیساهای جامع ایتالیا به همراه تعمید گاه و برج کلیسای گیوتو می باشد . هر سه این سازه ها جز میراث جهانی یونسکو می باشند و در مرکز فلورانس ایتالیا قرار گرفته اند . این کلیسا از بزرگترین کلیساهای کشور ایتالیا می باشد  و گنبد این کلیسا بزرگترین گنبد آجری جهان است .

 

ایفل برجی تماما فلزی در کنار رود زیبای سن در شهر نور ها یعنی پاریس می باشد . این برج به عنوان نماد اصلی کشور فرانسه محسوب می شود که به عنوان پر بازدید ترین نمای و سازه دنیا می باشد . این برج زمانی که ساخته شد با ارتفاع 324 متر بزرگترین ساختمان دنیا بود . نام این برج زیبا وام دار سازند ه و معمارش یعنی گوستاو ایفل می باشد . هر ساله میلیون ها نفر بازدید  کننده این برج را از نزدیک بازدید می کنند .

 

گراند پلیس  در شهر بروکسل بلژیک  و به عنوان میدان مرکزی و تجاری شهر می باشد . در این میدان فروشگاه ها  و رستوران های زیبا و معروفی قرار دارند  و تالار شهر هم در این میدان واقع شده است . این میدان در نزدیکی بنای اتومیوم و مجسمه پسر بچه می باشد و مهم ترین عامل گردشگری در کشور بلژیک می باشد .

در این میدان فرش گلی شهره وجود دارد که باعث شهرت جهانی این میدان هم شده است . هر دو سال یکبار به مدت چند روز نمایش گل های بگونیا در ماه اگوست در این میدان برگزار می شود و بسیاری از گردشگران آگوست را برای همین مورد به عنوان ماه مسافرت خود به بروکسل در نظر می گیرند . این میدان در لیست میراث جهانی یونسکو در سال 1998 هم قرار گرفته است .

در شمال غربی فرانسه منطقه نورماندی قرار گرفته که منطقه ای بسیار قدیمی و مربوط به قرون وسطی می باشد. در زمانی که وایکینگ های نروژی مرتبا به فرانسه یورش می آوردند شارل ابله پادشاه فرانک های غربی  این منطقه را به آنها واگذار کرد تا جلوی حملات همیشگی آنها را بگیرد . غروب آفتاب در مونت اس تی مایکل را از دست ندهید .

اروپا همیشه جایی برای بازدید و گردش برای علاقمندان خود دارد که انها را شگفت زده کند. بهترین راه برای دیدن اروپا استفاده از تور های ترکیبی سیاحتگران ساحل آفتاب می باشد. با برنامه های همیشگی ما برای بازدید از مناطق مختلف اروپا همراه باشید و به خانواده بزرگ ما بپیوندید .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.