شماره تماس : 23-88641720

۱۰ ساحل برتر یونان

10-ساحل-برتر-یونان

۱۰ ساحل برتر یونان

یونان سرزمینی است کهن با قرن ها ریشه در تاریخ و فلسفه و هنر که به دلیل جاذبه های گردشگری و سرمایه گذاری گسترده ای که در سال های اخیر در حوزه های توریستی انجام داده در بین علاقمندان مسافرت به اروپا از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. جدای از تمام زیبایی های طبیعی و جلوه گری آثار تاریخی زیاد در سرتاسر شهر های این کشور و بدون در نظر گرفتن روح فلاسفه و هنر های قدمت دار در این کشور که خود باعث جذب میلیون ها نفر هر ساله به این کشور می شود یکی از پر طرفدار ترین و معروف ترین فضاها و جاذبه های گردشگری کشور یونان را می توان سواحل منحصر به فرد و با جلوه گاه های طبیعی فوق العاده عنوان کرد . سواحلی که هر کدام بنا بر منطقه ای که در آن قرار دارند بسیار زیبا و در خور بوده و نمی توان به راحتی این همه زیبایی را در جای دیگری حتی اروپا مشاهده نمود .

کشور یونان در سراسر دنیا با دارا بودن این سواحل  شناخته شده و بسیاری از گردشگران به دنبال یک تعطیلات کلاسیک و به دور از هیاهو های زندگی شهری بی شک یونان را انتخاب می کنند .  اما در این مقاله قصد داریم تا معروف ترین سواحل این کشور را به شما معرفی کنیم که اگر شما هم به دنبال فضایی عالی برای دیدن سواحلی خیره کننده هستید در برنامه های خود سفر به یونان را گذاشته و در این سفر حتما از این سواحل دیدن کنید .

Agios Prokopios

آگیوس Prokopiosflickr / currystrumpet

برای گردشگران جزیره ناژوس(  NAXOS ) از آگیوس  ، پروکوپیس (Prokopios ) پناهگاهی  زیبا و با ارزش محسوب می شود . این ساحل دارای شنا و ماسه های سفید است و مسافران زیادی با کرایه کردن چتر و صندلی های ویژه  در این ساحل آفتاب می گیرند . هر چند در تابستان بادهایی شدیدی می وزد اما آب و هوا برای داشتن یک پیاده روی عالی مناسب است . این ساحل پر است از درختان مختلف که برای اینکه بتوان در زیر سایه آنها استراحت کرد و از چشم انداز های بکر دیدن کرد بسیار مناسب است. ساحلی کم عمق و با دسترسی آسان به بازار ها و کافه های مختلف  که کاملا مناسب خانواده هایی است که می خواهند هم خرید کنند و هم از طبیعت ساحل استفاده کنند .

Koukounaries

Koukounariesflickr / jpplus60

این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل بخصوص از دیدگاه گردشگران خارجی است . این سال در جزیره شیاتوس (Skiathos ) واقع شده است و با نام کوکوناریس (  Koukounaries ) معروف می باشد . این ساحل بسیار دیدنی و منحصر به فرد است . آب های اطراف این ساحل زلال و شفاف بوده و با شن و ماسه های نرم در اطراف آن می توانید بدون پوشیدن کفش به راحتی در این ساحل بدوید و پیاده روی کنید . همجواری این ساحل با جنگل های کاج بر زیبایی و منحصر به فرد بودن این ساحل افزوده تا جایی که تمام دوستداران طبیعت را شیفته مناظر  و ویژگی های خاص خود کرده است . در این تلفیق زیبای دریا و جنگل می توانید به راحتی استراحت کرده و پیاده روی کنید و یا به ورزش ها و تفریحات مختلف اعم از شنا ، قایقرانی ، اسکی روی آب ، اسب سواری و … بپردازید. رستوران ها و کافه های محلی زیادی هم در این ساحل وجود دارند که برای داشتن یه وعده غذایی محلی و بومی بسیار مناسب می باشند .

 

Paradise

بهشت Beachflickr / yuankuei

همانگونه  که از اسم این ساحل پیداست ، ساحلی است با ویژگی های یک بهشت زمینی . فوق العاده زیبا و دیدنی و در نوع خود بی بدیل . این ساحل در جزیره میکونوس واقع شده است . علاقمندان و گردشگرانی که دوست دارند شب زنده داری کنند مطمئناً در این ساحل  به آنچه که یک لذت واقعی است دست پیدا خواهند کرد . سواحل partiers و naturists در این جزیره واقع شده است و چشم اندازه هایی فوق العاده دارند . مناظر بکر این سواحل برای یک استراحت عالی ساخته شده اند . تمامی افرادی که خواهان  داشتن یک تجربه هیجان انگیز و  دیدن غروب خورشید و طلوع آن می باشند و دوست دارند تصاویر ناب و پانورمایی بیاندازند بهترین جا را برای این کار انتخاب کرده اند . سواحل این جزیره دارای آب گرم هستند که جان می دهد برای یک شنا دوست داشتنی و دلچسب. اگر تمایل به سرو غذا و نوشیدنی هم داشته باشید ساحل پر است از کافه ها و رستوران های محلی و کلاسیک .

Balos

Balos Lagoonflickr / orientalizing

در نزدیکی شهر کیساموس یکی از زیباترین سواحل کرت قرار دارد که با نام تالاب بالوس (Balos ) شناخته می شود . این ساحل بین جزیره کوچک ایمری گراووسا (Imeri Gramvousa ) و کرت قرار دارد و هم با قایق و هم با ماشین امکان دسترسی به این ساحل وجود دارد . تالاب بالوس دارای نماهای خیره کننده ای می باشد که نمونه ان را در جای دیگری نمی توان شاهد بود . وجود سنگ ها و صخره های بزرگ که توسط شن و ماسه و آب هوای رنگی و آبی فیروزه ای  احاطه شده اند . این ساحل را طبیعی ترین ساحل در کل یونان می دانند و شهرت آن گردشگران بسیار زیادی را همواره بسوی خود جلب می کند . در ماه های ژانویه و اوت  جمعیتی باور نکردنی و خیلی زیادی از این ساحل دیدن می کنند . بهتر است در این ساحل حسابی تنقلات و آجیل  و نوشیدنی به همراه داشته باشید زیرا فروشگاه و رستوران و کافه ای در این مناطق وجود ندارد . تنها یک بوفه کوچک و با انتخاب های کم در دسترس خواهد بود .

 

Lindos

Lindos Beachflickr / Jelle Drok

منطقه ای بسیار زیبا که محل اتصال دریا به جزایر یونان در تمام طول تاریخ بوده است را ساحل لیندوس (Lindos  )می نامند .  در این ساحل باید به دنبال آرامش واقعی باشید . معبدی متعلق به قرن 4 هم در این ساحل دیده می شود  که با یک پیاده روی ساده می توانید به آنجا دسترسی داشته باشید و این معبد را هم از نزدیک ببینید . بهترین مکان برای داشتن یک بعد از ظهر عالی است زیرا یا می توانید در آب های گرم آن استراحت کنید و یا با کرایه قایق برای چندین ساعت در اب ها آن به قایقرانی و استراحت بپردازید . یکی دیگر از دیدنی های این ساحل وجود روستایی در مجاورت ساحل سات که به دلیل ساختمان های سفید رنگ  و خیابان های کوچک معروف است و بهترین غذاهای محلی و سوغاتی های ناب یونانی را می توانید در این روستا پیدا کنید  .

Elafonisi

Elafonisi Beachflickr / sez9

یکی از برجسته ترین و زیباترین  سواحل یونان ساحل الافونیسی (Elafonisi  ) است .این ساحل در جنوب غربی جزیره کرت واقع شده است .  این ساحل دارای شن و ماسه های عجیب و غریب با رنگ های مختلف مانند صورتی و سفید دیده می شود و به دلیل اینکه آب زلال و شفافی دارد  بسیار حیرت انگیز است و همه افراد با همه سنی می توانند در آن به شنا و یا قدم زدن در آب بپردازند و اطمینان داشته باشند که خطری آنها را تهدید نمی کند بخصوص که نجات غریق های زیادی در محل این ساحل هستند . در کنار ساحل می توانید صندلی و چتر کرایه کرده و آفتاب بگیرید . چتر های بسیار بزرگ این ساحل در هوای داغ تابستان هم شما را خنک خواهند کرد . در مجاورت این ساحل یک صومعه به نام Chrysoskalitissa و یک فانوس دریایی به نام آگوا ایرینی وجود دارد که می تواند برای تنوع بازدیدکنندگان بسیار مناسب باشد .

Simos

Simos Beachwikipedia / نیکوس Kanellopoulos

ساحل سیموس(Simos )در جزیره الافونیسوس(  Elafonisos ) به عنوان بهترین ساحل در بین مردم بومی این منطقه شهرت دارد . ترکیبی از آب های فیروزه ای و تپه های شنی و فلور بسیار زیبا  برای ایجاد یک فضای رمانتکی ساخته شده اند .این ساحل اینقدر برای خود مردم محلی مورد ستایش می باشد که در اغلب اوقات و روز های هفته بیشتر از گردشگران در آنجا حضور داشته باشند . بر خلاف آب های آرام و سر به زیر این ساحل ولی خود ساحل پر از جنب و جوش و تحرک است . این ساحل یک ساحل خانوادگی و عالی برای تمام افراد خانواده می باشد . کودکان می توانند در آب های کم عمق با شن های رنگی آب تنی کنند و شب ها بزرگ های خانواده می توانند با موسیقی و برنامه های نمایشی مردم محلی همراه شده و با آنها به شادی بپردازند .

Porto Katsiki

پورتو Katsikiflickr / mmilanovic

پورتو کاتسیکی به عنوان یکی از برترین و زیباترین سواحل اروپایی شناخته می شود . در  کوه مجاور این ساحل پله هایی کنده شده تا گردشگران بتوانند به ساحل دسترسی پیدا کنند و در هنگام عبور از این پله ها است که متوجه این عظمت و زیبایی در این ساحل خواهید شد . ساحلی که در زیر یک صخره بسیار بزرگ و با عظمت قرار گرفته  و آب های درخشان و فیروزه ای آن با ساحلی گسترده جلوه گری می کند . در نزدیکی این ساحل اتاق های بسیار زیادی برای گردشگران تعبیه شده که برای جمعیت زیادی که برای گردش به این ساحل می آیند فضای کافی داشته باشد . اگر دوست دارید در این ساحل به شنا و ورزش بپردازید باید مجهز باشید زیرا در این ساحل تنها وسایل استراحت و حمام آفتاب را می توانید کرایه کنید . البته برای دسترسی به این ساحل تاکسی های قایقی هم وجود دارد تا نیازی به راه پله نداشته باشید .

Navagio

Navagio Beachflickr / dkilim

در سومین جزیره بزرگ یونان در منطقه ایونی یک ساحل فوق العاده دیدنی وجود دارد که هر چند منزوی و کمی دور دست است ولی بسیار منحصر به فرد و خیره کننده است . این ساحل به نام ساحل ناواگیو(Navagio ) شناخته می شود  و تنها راه دسترسی به آن راه دریایی و یا آبی می باشد . در این ساحل بقایای یک کشته شکسته شده را می توانید در هنگام ورود مشاهده نمایید . آب های شفاف و روشن و وجود صخره های بلند و ایمن باعث شده تا مکانی عالی برای علاقمندان به شیرجه باشد . این ساحل به هیچ امکانات رفاهی دسترسی ندارد  . البته برخی از قایق ها نوشیدنی و حتی ناهار نیز برای فروختن به گردشگران به همراه دارند .

Myrtos

 از بهترین سواحل در Greeceflickr / و Antti Simonen

ساحل مایرتوس(Myrtos )یکی از حیرت انگیز ترین و تعجب آور ترین سواحل یونان و اروپا می باشد این ساحل دارای سنگریزه های روشن و سفید ، در عمق  آب های ساحلی روشن و فیروزه ای و در کنار کوه های شیب دار و صخره های بلند و هیجان انگیز می باشد . این ساحل به حدی مهیج و زیبا است که تا کنون در کشور یونان 12 بار به عنوان زیباترین و بهترین ساحل انتخاب شده است . ساحل مایرتوس همواره سرشار از آفتاب است و به هیچ سایه ای نمی توان پناه برد و تنها باید در این ساحل به ورزش های آبی و شنا پرداخت . البته برای فرار از آفتاب می توانید چتر و صندلی کرایه کنید و آفتاب بگیرید .

یونان در داشتن سواحل زیبا و دیدنی در کل دنیا شهره است و این تنها 10 نمونه از زیباترین و معروف ترین سواحل این کشور بود . برای اینکه بتوانید بهترین سفر را به بونان تجربه کرده و در کنار استفاده از سواحل زیبا و خیره کننده این کشور از سایر جذابیت ها و  مناطق دیدنی و توریستی این کشور نیز دیدن نموده و لذت ببرید بهتر است در برنامه تورها و مسافرت های ساحل آفتاب جایی رزرو کرده و با کارشناسان خبره ما همراه باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.