شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی اسپانیا (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی اسپانیا (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی اسپانیا (شرایط 2023) عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند. 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

ویزای تمکن مالی اسپانیا شرایط 2022

ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

ویزای اقامت تمکن مالی نوعی مجوز اقامت در اسپانیا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که توانایی مالی کافی برای زندگی بدون کار در اسپانیا را دارند، ایجاد شده است . بزرگترین مزیت این ویزا این است که به شما این امکان را می دهد که تمام اعضای خانواده خود را همراه داشته باشید، به شرطی که بتوانید پول کافی برای نگهداری آنها را داشته باشید. و یکی از شروط مهم آن این است که با این اجازه اقامت شما مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت اقتصادی یا حرفه ای در اسپانیا نخواهید بود. در حال حاضر قوانین دولت اسپانیا محدودتر شده و اجازه کار از راه دور در دیگر کشورها را هم نمی دهد، اما، کارآموزی با حقوق مجاز است زیرا به عنوان آموزش طبقه بندی می شود.

با اینکه شرایط درخواست ویزای اقامت تمکن مالی اسپانیا ساده است و بر خلاف انواع دیگر ویزاهای اسپانیا، نیازی به اضافه کردن یک طرح تجاری، سرمایه گذاری قابل توجه در اسپانیا یا ارائه پیشنهاد کاری مانند سایر ویزاهای اسپانیا ندارد. اما می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید، مانند سرمایه گذاری در مشاغل، سهام و صندوق ها؛

ویزای تمکن مالی به شما اجازه می دهد یک سال در اسپانیا زندگی کنید. اگر مایل به تمدید اقامت خود هستید، می توانید ویزای اقامت خود را برای 2 سال دیگر تمدید کنید. پس از 5 سال، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. توجه داشته باشید که برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت دائم باید حداقل شرایط اقامت را داشته باشید. یعنی باید حداقل 6 ماه در سال به مدت 5 سال متوالی در اسپانیا زندگی کنید.

جدول نکات برجسته اقامت تمکن مالی اسپانیا

 

افراد واجد شرایط اتباع غیر اتحادیه اروپا
مدت اعتبار ویزای اولیه 1 سال
شرایط اقامت فیزیکی 6 ماه در سال
اجازه کار و تجارت ندارد
اجازه تحصیل دارد
سرمایه گذاری نیاز ندارد
درآمد غیرفعال 2.316 یورو ماهانه
زمان دریافت شهروندی پس از 10 سال

حداقل وجوه مالی برای دریافت اقامت تمکن مالی در سال 2023 چقدر است؟

دولت اسپانیا الزامات درآمدی را بر اساس سیستمی به نام IPREM ” ” یعنی شاخص درآمد عمومی چندگانه ( Indicador Público de Renta de Efectos Múltiples ) در اسپانیا محاسبه می کند. لذا بر این اساس دولت اسپانیا حکم می کند که برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا، باید مدرکی مبنی بر داشتن مبلغ  400% از IPREM ، برای حداقل یک سال را یک جا در حساب بانکی خود ارائه دهید و طبق آخرین ارقام سال 2023 این مبلغ ماهانه برای متقاضی اصلی 2.316.08 هزار یورو می باشد که برای یک سال می شود 27.792.96 هزار یورو و برای هر عضو از خانواده ی تحت تکلف خود  579.02 یورو اضافه می شود که مبلغ سالانه آن می شود 6.948.24 هزار یورو.

عضو خانواده

مبلغ سلانه درآمد غیر فعال متقاضی

متقاضی اصلی

27.792

برای هر عضو خانوده متقاضی

6.948

انواع درآمد غیر فعال تضمین شده و قابل قبول در اسپانیا چیست؟

  • درآمد بازنشستگی
  • درآمد حاصل از مستمری
  • سود سهام از سرمایه گذاری ها (به عنوان مثال یک صندوق شاخص)
  • سود سهام شرکت محدودی که شما سهامدار آن هستید.
  • درآمد اجاره از املاک واقع در خارج از اسپانیا
  • سود به دست آمده از پس انداز شما در خارج از اسپانیا
  • درآمد حاصل از حق امتیاز
  • درآمد حاصل از پرداخت یک صندوق امانی
  • مقدار قابل توجهی پس انداز که برای حداقل یک سال هزینه زندگی در اسپانیا کافی است.

چگونه می توانم با ویزای تمکن مالی به صورت قانونی در اسپانیا کار کنم؟

چگونه-با-ویزا-کار-کنیم

بهترین جایگزین برای افرادی است که مایل به کار قانونی در اسپانیا هستند، تغییر ویزای خود به مجوز کاری اسپانیا است. توجه داشته باشید که برای این کار باید یک سال بدون کار در اسپانیا بگذرانید. اگر توانایی مالی برای انجام این کار را دارید، به راحتی می توانید مجوز کار در اسپانیا را دریافت کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید موارد زیر است:

در چند ماه آخر باقیمانده از ویزای تمکن مالی خود، باید شروع به جستجوی شغل کنید. هنگامی که کارفرمایی را پیدا کردید که می خواهد شما را استخدام کند، روند کار از آنجا آسان است.

از آنجایی که شما در حال حاضر یک اجازه اقامت دارید که به شما امکان می دهد در اسپانیا زندگی کنید، کارفرمای شما فقط باید برای اجازه کار در اسپانیا درخواست مجوز دهد و این مجوز به شما اجازه می دهد تا 2 سال دیگر در اسپانیا کار و زندگی کنید.

توجه داشته باشید که امکان اخذ اقامت کاری به صورت خوداشتغالی نیز وجود دارد. با این وضعیت، لازم نیست برای کسی کار کنید. با این حال، شرط اصلی این است که یک طرح تجاری ارائه دهید که نشان دهد حداقل دستمزد تعیین شده در اسپانیا را دریافت خواهید کرد. این بیشتر برای کارآفرینانی که مایل به کار در اسپانیا هستند مناسب است.

شرایط دریافت ویزای اقامت تمکن مالی اسپانیا در سال 2023

شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا در سال 2022
  • اثبات وجوه اقتصادی کافی
شرط اصلی برای دریافت ویزای غیر سودآور در اسپانیا داشتن امکانات اقتصادی کافی برای اقامت در این کشور است. شما باید بودجه کافی برای پوشش هزینه های نگهداری و اقامت خود، از جمله، در صورت لزوم، هزینه های خانواده خود، در طول مدت زمانی که می خواهید در اسپانیا اقامت داشته باشید، بدون نیاز به انجام کار یا فعالیت حرفه ای داشته باشید. که باید ثابت کنید که درآمد زیر را دارید: برای متقاضی اصلی در آمد غیر فعال ماهانه حداقل 400% IPREM که معادل 2.316,08 هزار یورو می باشد. و علاوه بر آن مبلغ درآمد ماهانه حداقل 579,02 یورو برای هر عضو خانواده تحت تکلف شما در صورت همراهی با شما. و باید درآمد حداقل یک سال را در یک حساب بانکی داشته باشید که معادل 27.792.96 هزار یورو می باشد. و برای هر یک از اعضای خانواده تحت حمایت شما سالانه معادل 6948.24 هزار یورو اضافی مورد نیاز است. ازاین رو باید یک سند تأیید اعتبار از بانک خود که اعتبار کارت های اعتباری یا ارزش دارایی شما را نشان می دهد مورد نیاز است. این اسناد شامل صورت‌ حساب‌های بانکی 6 تا 12 ماه گذشته قبل از تاریخ درخواست در سفارت اسپانیا، و ارائه سند، برای افرادی که حقوق خود را در حین اقامت در سرزمین‌های اسپانیا دریافت می‌کنند، مانند گواهی سرمایه‌گذاری و درآمد از راه‌های دیگر از جمله خانه های اجاره ای می باشد.
  • عدم حضور نامنظم در قلمرو اسپانیا
اکثریت قریب به اتفاق مجوزهای اقامت باید در کشور مبداً و محل اقامت افراد درخواست شوند و نه در اسپانیا. در این مورد، مجوز اقامت موقت تمکن مالی استثنا نیست و بنابراین باید در کشور مبداً درخواست شود و در زمان مشخص هم در اسپانیا حضور داشته باشید.
  • نداشتن ممنوعیت ورود به منطقه شینگن
متقاضی در کشورهایی که اسپانیا با آنها قرارداد امضا کرده است، ممنوعیت ورود نداشته باشد. این الزام در کشورهای تشکیل دهنده قلمرو شینگن است که اسپانیا نیز بخشی از آن است. اگر متقاضی قبلاً از یکی از کشورهای عضو قلمرو شینگن اخراج شده باشد و ممنوعیت ورود همچنان به قوت خود باقی باشد، آن فرد نمی تواند اقامت دریافت کند. بیمه باید تمام خطراتی را که به طور معمول برای اتباع تحت پوشش خدمات بهداشت عمومی اسپانیا قرار می گیرد، پوشش دهد. این خدمات شامل خدمات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی، توانبخشی و ارتقای سلامت و نگهداری (مراقبت های اولیه، مراقبت های تخصصی، مراقبت های اجتماعی و بهداشتی، مراقبت های اورژانسی، دارویی، ارتز، محصولات غذایی، و حمل و نقل بهداشتی) است.
  • داشتن بیمه درمانی خصوصی
شما باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشید زیرا نوع ویزای شما نیز خصوصی است. و مدت بیمه درمانی باید یک سال یا بیشتر باشد و حتماً توسط یک شرکت بیمه خصوصی مجاز که در قلمرو اسپانیا فعالیت می کند صادر شود.
  • فقدان سابقه کیفری
اگر متقاضی به سن قانونی رسیده باشد، برای جرائم پیش بینی شده در قانون اسپانیا، باید در اسپانیا و کشور مبدأ یا کشورهایی که خارجی در 5 سال گذشته در آن اقامت داشته است، سابقه کیفری نداشته باشد. که باید از طریق گواهی سابقه کیفری مربوطه ثابت شود.

آیا می توانم ویزای تمکن مالی اسپانیا را با سابقه کیفری دریافت کنم؟

مقامات اسپانیایی فقط از پنج سال گذشته درخواست بررسی سوابق کیفری دارند. بنابراین اگر جرم شما قبل از این بازه زمانی اتفاق افتاده باشد، همچنان می توانید ویزای خود را دریافت کنید. همچنین بستگی به این دارد که آیا جرمی که مرتکب شده‌اید در اسپانیا به عنوان یک جرم کیفری طبقه‌ بندی می‌شود یا خیر. اگر نه که می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

فرآیند درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا در سال 2023

فرآیند درخواست باید قبل از سفر به اسپانیا در کشور محل اقامت خودتان انجام شود. این بدان معناست که گردشگرانی که وارد اسپانیا شده اند نمی توانند برای ویزای تمکن مالی اسپانیا اقدام کنند. لذا فرآیند درخواست به شرح زیر می باشد:

  1. یک قرار ملاقات در سفارت تعیین کنید.

هنگام درخواست برای ویزای تمکن مالی خود، باید این کار را در کشور خود انجام دهید. اگر می‌خواهید درخواستی ارسال کنید، باید با نزدیک ‌ترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا از طریق ایمیل یا تماس تلفنی تماس بگیرید و قرار ملاقاتی را تعیین کنید. پس از تعیین قرار ملاقات، باید شروع به جمع آوری اسناد خود کنید.

  1. جمع آوری اسناد مورد نیاز برای ویزای تمکن مالی خود

اکنون که قرار ملاقاتی را تعیین کرده اید، باید مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. متوجه خواهید شد که اسناد زیادی وجود دارد که باید جمع آوری کنید. توصیه می کنیم یک چک لیست از مدارک مورد نیاز ایجاد کنید. این امر فرآیند جمع آوری را آسان تر و سریع تر می کند. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد شما باید توسط یک مترجم مورد تأیید، به اسپانیایی ترجمه شده و روی مدارکی که نیاز است با مهر آپوستیل کنوانسیون لاهه قانونی شوند.

توجه داشته باشید که در طول فرآیند بررسی درخواست ویزا  مقامات سفارت ممکن است از شما بخواهند که مدارک دیگری را به درخواست ویزا اضافه کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام شرایط ویزا را برآورده می کنید.

  1. درخواست خود را ارسال کنید.

پس از جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز، باید به قرار ملاقات خود بروید. شما از طریق سفارت اسپانیا در محل اقامت خود مدارک خود را ارسال می کنید.

 (مدت زمان پردازش برنامه برای تائید درخواست ویزای اقامت تمکن مالی:

طبق ماده 48.4 مقررات خارجی، مقامات مربوطه دولت اسپانیا معمولاً از یک ماه تا سه ماه طول می کشد تا مقامات سفارت درخواست ویزای تمکن مالی شما را بررسی کنند. بازه زمانی دقیق بستگی به سفارت خاص دارد، اما برخی ممکن است سریع تر ویزا را تأیید کنند. و اگر متقاضی در این مدت ویزا را دریافت نکند، درخواست به دلیل  “سکوت اداری” رد تلقی شده و بایگانی می شود. و نکته مهم این است که اگر درخواست شما رد شود، هزینه درخواست شما مسترد نخواهد شد و آنچه را که پرداخت کرده اید از دست خواهید داد.)

  1. تائید درخواست و دریافت ویزا

اگر درخواست ویزای تمکن مالی شما موفقیت آمیز باشد، از طریق ایمیل با شما تماس گرفته می شود. پس از آن باید ویزای خود را شخصاً در سفارت اسپانیا که در آن درخواست داده اید، دریافت کنید. حتماً پاسپورت خود را همراه داشته باشید. این ویزا شامل مجوز اقامت در اسپانیا برای یک دوره یک ساله می باشد. برای تکمیل مرحله دوم باید حداکثر ظرف مدت سه ماه وارد اسپانیا شوید. این ویزا برای مدت 90 روز اعتبار خواهد داشت بنابراین پس از صدور ویزای شما توسط سفارت، 90 روز فرصت دارید تا به اسپانیا بروید.

دوره اعتبار یک ساله از تاریخ ورود شما به اسپانیا شروع می شود. کنترل مرز اسپانیا این تاریخ را با مهر پاسپورت شما هنگام ورود ثبت می کند.

  1. دریافت کارت اقامت TIE

شما باید ظرف 30 روز پس از ورود به اسپانیا برای دریافت کارت اقامت اقدام کنید. این کارت به TIE معروف است که یک کارت شناسایی مخصوص تمام افراد غیر اروپایی که قصد اقامت بیش از 6 ماه در اسپانیا دارند از جمله خانواده و کودکانتان باید درخواست دهند.

اتباع خارجی غیر اسپانیایی می باشد. لذا به این منظور باید ویزای تمکن مالی خود را در اداره مهاجرت  یا اداره پلیس ارائه دهید تا برای کارت اقامتی(TIE)  که جایگزین ویزای شما می شود ، درخواست دهید.

برای درخواست کارت اقامت (TIE)، باید شخصاً در ایستگاه پلیس وقت بگیرید. پس از تعیین قرار ملاقات، باید مدارک زیر را جمع آوری و ارسال کنید:

  • مدرک پرداخت هزینه برای دریافت کارت اقامت TIE (Tarjeta de Identidad de Extranjero)
  • سه قطعه عکس پاسپورت اخیر
  • پاسپورت شما و یک کپی از صفحه ی پاسپورت شما
  • نامه تأییدیه توسط دولت اسپانیا که از اداره مهاجرت دریافت کردید
  • فرم پر شده درخواست کارت اقامت
  • سابقه کیفری پاک
  • گواهی پزشکی

در قرار ملاقات، اثر انگشت خود را ارائه می دهید و یک سند اقامت موقت دریافت می کنید. همچنین، زمانی که بتوانید TIE خود را دریافت کنید به شما اطلاع داده خواهد شد. بسته به جایی که درخواست TIE را ارسال می کنید، ممکن است حدود یک ماه طول بکشد تا آن را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

·       فرم پر شده درخواست ویزای ملی (دو نسخه)

فرم درخواست ویزا که به طور مناسب با اطلاعات صحیح پر شده و به درستی امضا شده باشد باید ارسال شود. جزئیات ناقص در فرم های درخواست شما منجر به رد درخواست شما می شود. شما باید به جزئیاتی که پر می کنید توجه کنید تا از خطا جلوگیری کنید.

·       سه قطعه عکس نوع پاسپورتی

متقاضیان باید عکس های پاسپورت خود را در طول درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا ارائه دهند. عکس پاسپورتی باید به صورت حرفه ای گرفته شده و دارای پس زمینه سفید باشد. صورت متقاضی باید قابل مشاهده باشد و اندازه عکس باید 3×4 سانتی متر باشد.

·       پاسپورت معتبر و کپی آن

اصل پاسپورت که در اسپانیا معتبر شناخته شده است، با حداقل اعتبار 1 سال. گذرنامه همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد. این دو صفحه برای پیوست ویزای اقامت غیر پرسود جدید اسپانیا استفاده می شود به همراه کپی تأیید شده از تمام صفحات پاسپورت شما

·       اثبات وجوه مالی کافی

شما باید مدرکی مبنی بر داشتن درآمد کافی از منابع غیر فعال ارائه دهید. به عنوان مثال صورت حساب بانکی و …

·       گواهی عدم سو پیشینه

گواهی عدم سابقه کیفری، با ترجمه مناسب به زبان اسپانیایی توسط مترجم سوگند خورده که توسط پلیس صادر شده باشد.

·       گواهی پزشکی که تأیید می کند که شما مشکلات سلامتی ندارید

گواهی که اثبات کند شما از هیچ نوع بیماری که ممکن است عواقب جدی بر سلامت عمومی داشته باشد رنج نمی برید. مانند: آبله، فلج اطفال وحشی، آنفولانزای انسانی ناشی از یک زیرگروه جدید ویروس، سندرم حاد تنفسی شدید SARS))، طاعون ذات الریه، تب زرد، تب های خونریزی دهنده ویروسی (ابولا، لاسا، ماربورگ)، تب نیل غربی، و سایر بیماری های دارای اهمیت ویژه ملی یا منطقه ای مانند دنگی، تب دره ریفت و مننژیت مننگوکوکی.

·       گواهی ازدواج

که باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشد. (در صورتیکه همسر تحت تکفل خود را همراه داشته باشید)  

·       گواهی تولد

(برای هر فرزند وابسته) که باید آپستیل شده و به اسپانیایی ترجمه شود

·       پرداخت هزینه پردازش ویزا  

این یک هزینه غیرقابل استرداد برای برنامه ویزای تمکن مالی است و این مبلغ با توجه به شهروندی شما متفاوت است.

شرایط تمدید اقامت تمکن مالی در سال 2023

برای تمدید این ویزا می توانید در اسپانیا درخواست دهید. هر بار که وضعیت ویزای تمکن مالی خود را تمدید می‌کنید باید مدرکی مبنی بر وجوه کافی (از منابع غیرفعال)، همراه با بیمه درمانی مناسب و یک پاسپورت معتبر نشان دهید.

به علاوه ارائه مدرکی مبنی بر داشتن دو برابر مبلغ مشروط برای دریافت ویزای تمکن مالی. یعنی 800% IPREM، برای پوشش 2 سال کامل را در حساب بانکی خود، زیرا تمدید برای 2 سال انجام می شود. و پس از رسیدن به مرز پنج ساله، واجد شرایط درخواست اقامت دائم اسپانیا خواهید شد. پس از تبدیل شدن به یک مقیم دائم، دیگر نیازی به اثبات وجوه مالی و درآمدی ندارید.

همچنین، یکی دیگر از شروط تمدید این است که باید حداقل 6 ماه در سال (180 روز) در اسپانیا اقامت داشته باشید.

و در آخر اگر بچه‌هایی دارید که به مدرسه می‌روند، باید نشان دهید که آنها به مدرسه رفته‌اند.

 

فرآیند تمدید اقامت تمکن مالی

ویزای اولیه شما به مدت 1 سال معتبر خواهد بود. می توانید ویزای خود را هر دو سال برای 2 سال تمدید کنید(2×2). برای تمدید ویزای خود، باید به نزدیکترین اداره مهاجرت خود مراجعه کرده و مدارک زیر را ارسال کنید:

  • کارت اقامت فعلی شما (TIE)
  • دو نسخه از فرم درخواست تمدید
  • مجوز اقامت اولیه تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر شما
  • کپی صفحات ویزای تمکن مالی شما در پاسپورت
  • اثبات وجوه کافی معادل 800% IPREM توجه داشته باشید که ویزای خود را برای 2 سال دیگر تمدید خواهید کرد. به این معنی، باید ثابت کنید که توانایی مالی برای حمایت از خود را برای 2 سال آینده دارید.
  • گواهی بیمه درمانی خصوصی
  • یک کپی از آدرس شما در اسپانیا

همانطور که گفته شد، باید این مدارک را به اداره مهاجرت ارسال کنید. پس از تأیید درخواست شما، 30 روز فرصت دارید تا برای TIE جدید درخواست دهید. شما در نهایت کل فرآیند را به پایان رساندید و به طور رسمی می توانید به صورت قانونی در اسپانیا زندگی کنید.

آیا می توانم ویزای تمکن مالی اسپانیا را به ویزا یا مجوز اقامت دیگری تغییر دهم؟

بله. شما پس از گذشت سال اول اقامت اولیه خود، می توانید ویزای خود را تغییر دهید. اسپانیا دارای طیف گسترده ای از مجوزهای کاری برای انتخاب است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. البته به شرطی که اگر در اسپانیا کار پیدا کنید، می‌توانید ویزای خود را به دیگر ویزاهای اقامتی تغییر دهید این شامل انتقال به یکی از ده مجوز کار موجود اسپانیا می شود. استخدام می تواند به عنوان کارمند یک شرکت اسپانیایی یا به عنوان یک فرد خوداشتغال باشد. اگر ویزای جدید نیاز به درخواست از کشور خود دارد، باید به کشور خود بازگردید و درخواست دهید. نمونه ای از این ویزای دانشجویی اسپانیا است.

(البته توجه داشته باشید که عکس این موضوع ممکن نیست یعنی شما نمی توانید از ویزا یا مجوز دیگری به مجوز اقامت تمکن مالی منتقل شوید و حتماً شما باید یک درخواست مهاجرت جدید را تکمیل کنید.)

مزایای اقامت تمکن مالی اسپانیا

مزایای-اقامت-تمکن-مالی-اسپانیا4
  • این می تواند راهی برای شهروندی اسپانیا و پاسپورت اتحادیه اروپا باشد.

در صورتی که بودجه کافی برای حفظ ده سال اقامت خود در اسپانیا بدون کار دائمی داشته باشید، می توانید از این ویزا به عنوان راهی آسان تر برای دریافت ملیت اسپانیایی استفاده کنید.

  • این اقامت اجازه می دهد تا بدون ویزا به هر یک از 26 کشور عضو شینگن برای دوره های کوتاه کمتر از 90 روز بدون دریافت ویزا سفر کنید. کشورهای عضو شنگن شامل 26 کشور از جمله اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد ، و سوئیس.
  • اجازه اقامت برای یک سال صادر می شود به شما این امکان را می دهد که به مدت یک سال وارد اسپانیا شده و در آن زندگی کنید. پس از آن، می توانید آن را برای 2 دوره ی 2 ساله تمدید کنید و پس از 5 سال، می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید، مشروط بر اینکه حداقل شرایط اقامت را داشته باشید
  • برای تمدید باید شش ماه در سال را به مدت 5 سال متوالی در اسپانیا بگذرانید.
  • شما می توانید ویزای تمکن مالی را پس از سال اول به یکی از مجوزهای کار اسپانیا تبدیل کنید.
  • اعضای نزدیک خانواده می توانند در ویزای شما گنجانده شوند و آنها را با خود به اسپانیا بیاورید. روند انجام این کار آسان است و آنها می توانند همزمان با دریافت ویزای خود، ویزای خود را دریافت کنند. تنها شرط لازم این است که باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بودجه کافی برای حمایت از خود و کسانی که همراه شما هستند دارید.
  • شما می توانید در حالی که دارای ویزای تمکن مالی هستید در اسپانیا تحصیل کنید. همچنین می توانید در هر موسسه آموزشی معتبری که انتخاب می کنید ثبت نام کنید. این برای فرزندان و همسرتان نیز یکسان است.
  • از آنجایی که دوره های کارآموزی برای اهداف آموزشی ایجاد می شوند، می توان در یک شرکت کارآموز بود و حقوق دریافت کرد.
  • اگرچه برای دریافت ویزای تمکن مالی نیازی به سرمایه گذاری در اقتصاد اسپانیا نیست، اما می توانید در اسپانیا سرمایه گذاری کنید. می توانید هر نوع سرمایه گذاری را در اسپانیا انجام دهید و به شما امکان می دهد منبع درآمد اضافی ایجاد کنید. این سرمایه گذاری ها شامل سهام در یک تجارت، سهام و وجوه در اسپانیا است.
  • شما می توانید در اسپانیا خانه بخرید، چه به عنوان سرمایه گذاری و چه به عنوان محل سکونت.

سوالات متداول در خصوص اقامت تمکن مالی اسپانیا

سخن پایانی

با توجه به شرایط و وجود انواع ویزا برای دریافت اقامت در کشور اسپانیا برای آشنایی با انواع این روشها و انتخاب بهتر توسط شما ما قویاً پیشنهاد می کنیم از یک وکیل مجرب مهاجرت اسپانیا برای ارسال درخواست اقامت تمکن مالی خود استفاده کنید. همچنین، توجه داشته باشید، روند درخواست برای هر سفارت ممکن است کمی متفاوت باشد. یک وکیل زبده ی مهاجرت به اسپانیا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که درخواست شما در اولین بار موفق می شود بنابراین شرکت ساحل آفتاب با تیمی از وکلای مجرب و حرفه ایی با سال ها تجربه و سابقه درخشان می تواند شما را در این مهم یاری کند لذا برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزترین اطلاعات در سال 2023  وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023
اقامت طلایی اسپانیا
اخذ اقامت اسپانیا شرایط 2023
خرید خانه در اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 24 میانگین: 4.5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

50 پاسخ

  1. با سلام و ممنون از توضيحات كامل و شفافي كه در مقاله تان ارايه مي دهيد. سوال بنده اين
    است كه ويزاي غير پر سود چيست؟

    1. سلام و تشكر از ابراز محبتتان. منظور از غير ويزاي پر سود به مجوز اقامتي گفته مي شود كه در قبال آن شما يا متقاضي اقامت نيازي به انجام فعاليت هاي مالي يا اقتصادي نداشته باشد و در اصل به نوعي داراي تمكن و استقلال مالي باشد.

  2. با سلام سوال بنده اين بود كه آيا ما بعنوان يك مسلمان و يك ايراني مي توانيم اقامت و زندگي راحتي در اين كشور داشته باشيم؟

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز. امروزه كشور اسپانیا به مقصد رویایی بسیاری از توریست ها و نیز مهاجرین قانونی تبدیل گشته است. شاید یكی از دلایل مهم آن هم نوع برخورد گرم و دوستانه ای باشد كه مردم اسپانیا در قبال خارجی ها از خود نشان می دهند و بسیار با آنان مهربان و صمیمی می باشند. جدای از این مساله، موضوع دیگر هم احترام مردم و دولت اسپانیا به ادیان و اعتقادات دیگران است. موضوعی كه باعث می شود حتی مسلمانان مهاجر نیز به راحتی بتوانند در میان جامعه اسپانیایی زندگی كنند.

  3. با سلام می خواستم بپرسم اگر قبلا" بعنوان توریست یا گردشگر به اروپا سفر كرده باشیم، آیا باز هم باید روال قانونی اخذ ویزای غیر سود آور در سفارت را انجام دهیم؟

    1. با سلام، همانگونه كه گفتیم یكی از الزامات دریافت ویزای غیر سودآور اسپانیا انجام مصاحبه در محل سفارت این كشور در تهران است. مصاحبه در کشور محل اقامت شما، جایی که فرآیند درخواست ویزا را آغاز کرده اید، انجام می شود. در طول مصاحبه، متقاضی با کنسولگری ویزا ملاقات می کند و تمام مدارک مورد نیاز مصاحبه را ارائه می دهد. با این حال، این كار فقط برای افرادی است که در پنج سال گذشته قبل از درخواست ویزا از هیچ یک از کشورهای شنگن بازدید نکرده اند.

  4. سلام.سوال بنده این است كه در طی پروسه دریافت ویزای اقامت تمكن مالی، آیا پس از گذشت 5 سال از اقامت می توانیم مجوز اقامت دایم بدست آوریم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست گرامی. باید عرض كنیم كه در روش دریافت ویزای اقامت دایم از طریق تمكن مالی در كشور اسپانیا، شما هر دو سال یك بار می توانید مجوز اقامت موقت خود را تمدید نمایید. در صورت دارا بودن شرایط لازم و بعد از گذشت ده سال از اقامتتان خواهید توانست ویزای اقامت دایم اسپانیا را بدست آورید.

  5. با سلام. آیا شما در موسسه ساحل آفتاب كارهای مربوط به دریافت ویزا را برای متقاضیان سفر به اسپانیا انجام می دهید؟

    1. با سلام. باید خدمتتان عرض كنیم كه همكاران ما در شرکت ساحل آفتاب همه روزه آماده و پذیرای حضور شما عزیزان جهت ارایه مشاوره و هدایت به سمت انجام كارهای حقوقی و مهاجرتی شما متقاضیان گرامی هستند. لازم به ذكر است برخی از امور مربوطه كه نیاز به حضور مستقیم متقاضی در دفاتر كنسولی یا غیره را دارد می بایست توسط خود شما انجام گیرد.

  6. با سلام. من قبلا" در جایی خوانده بودم كه حداقل میزان سرمایه گذاری در املاك و مستغلات اسپانیا 500 هزار دلار است ولی شما گفته اید این میزان سرمایه گذاری باید به یورو باشد. ذكدام یك درست است؟

    1. با سلام. همانطور كه خدمتتان توضیح دادیم واحد پول كشور اسپانیا یورو است و به همین دلیل چنانچه فردی قصد سرمایه گذاری در این كشور را داشته باشد می بایست این موضوع را مد نظر داشته باشد.

  7. با سلام سوالی كه دارم این است كه بیمه مسافرتی آیا همان بیمه درمانی است كه جزو الزامات سفر و اقامت در اسپانیا است یا خیر؟

    1. با سلام و تشكر از نكته مهمی كه به آن اشاره كردید. باید خدمتتان عرض كنیم كه این دو مقوله كاملا" از هم جدا و مجزا می باشند. بیمه مسافرتی همان بیمه ای است كه شما پیش از پرواز از یك شركت بیمه ایرانی خریداری می كنید و برخی از حوادث و بیماری ها را در طول مدت سفر پوشش می دهد. لیكن بیمه سلامت یا پزشكی كه جزو الزامات اقامت در اسپانیا یا اروپا است بیمه ای متفاوت است كه حتما"باید از طریق یكی از شركت های بیمه فعال در اروپا یا اسپانیا خریداری شده باشد و پوشش دهنده بسیاری از بیماری ها باشد.

    1. با سلام خدمت شما. دارنده ویزای غیر پرسود اسپانیا باید مالیات بر درآمد خود را که در سراسر جهان ایجاد می شود، پرداخت کند. زیرا برای تمدید اقامت، باید حداقل 180 روز در سال در اسپانیا زندگی کند. بنابراین مقیم مالیات می شود مگر آنكه مدت اقامت در اسپانیا كمتر از 180 روز باشد.

  8. با سلام آیا كسی كه قبلا" یكبار از یك كشور اروپایی اخراج شده باشد می تواند وارد اسپانیا شود؟

    1. با سلام همانگونه كه توضیح دادیم اسپانیا یكی از كشورهای عضو شینگن می باشد و تابع قانون ممنوعیت ورود می باشد. بنابراین قانون، اگر متقاضی قبلاً از یکی از کشورهای عضو قلمرو شینگن اخراج شده باشد و ممنوعیت ورود همچنان به قوت خود باقی بوده باشد، متقاضی نمی تواند مجوز اقامت دریافت کند. ممنوعیت های ورود در پایگاه داده ای به نامSIRENE ثبت می شود، که از طریق آن مقامات کشورهایی که بخشی از قلمرو شنگن هستند می توانند تأیید کنند که آیا ممنوعیت ورود هنوز وجود دارد یا خیر.

  9. با سلام با توضیحاتی كه دادید متوجه شدم كه اسپانیا می تواند مقصد خوبی برای دوران بازنشستگی افراد باشد. اگر درست است لطفا" توضیح می دهید؟

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز. بله همینگونه است كه می فرمایید. اکثر مهاجران در اسپانیا ( 55% ) بازنشسته هستند افرادی كه بواسطه وسع و تمكن مالی ( حقوق و مستمری به اضافه سرمایه مالی ) تصمیم گرفته اند مابقی عمر و زندگی خود را به بهترین شكل و در مناسبترین مكان با خونگرمترین مردمان سپری كنند.

  10. با سلام هزینه وکالت یه خانواده 3 نفره جهت تمکن مالی اسپانیا حدودا چقدر هست و زمان آن چه مدت می باشد؟

    1. دوست عزیز قبل از هر اقدامی بهتر است شرایط شما به طور کامل بررسی گردد برای اطلاعات بیشتر می توانید باما تماس حاصل نمایید .

  11. من قصدادامه تحصیل در اسپانیا برای کارشناسی ارشد دارم اقامت تحصیلی بنظرتون مناسب تر هست یا تمکن مالی برای گرفتن اقامت دائم؟

    1. با عرض سلام در روش تمکن محدودیت هایی وجود دارد اما با روش تحصیل در اسپانیا نیمی از مدت تحصیل شما جز اقامت محسوب می شود.

  12. سلام برای فرزندان بالای 25 سال میتونند به همراه خانواده اقامت اسپانیا را بگیرند؟و آیا حق کار دارند؟

  13. با سلام من ارشد مهندسی صنایع دارم تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا رایگان هست و از زمان اقدام تا بورسیه شدن چقدر زمان میبره؟

  14. برای هزینه دانشگاه و زندگی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته رادیولوژی در این کشور میشه بفرمایید ترمی چقدر برام در میاد؟

    1. با سلام هزینه زندگی در اسپانیا به طور متوسط ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو است که به شرایط و شهری که برای زندگی انتخاب می کنید داره.برای مقطع ارشد رشته های مرتبط به رشته رادیولوژی رو می تونید انتخاب کنید که هزینه تحصیل یاتوجه به دانشگاه و رشته مشخص می گردد.

  15. با سلام من کارشناس ارشد مهندسی دارم و ۳۳ ساله هستم اما خواهان تحصیل در مقاطع پایینتر مثل دیپلم هستم و شرایط دریافت ویزای تمکن مالی را دارم. آیا با این روش میتوانم در اسپانیا تحصیل کنم؟

  16. من 25 و همسرم 23 سال داریم و یک ماه هست که ازدواج کردیم آیا روش تمکن مالی برای ما احتمال قبولی بالایی داره یا بهتره از روش دیگری اقدام کنیم؟

    1. با عرض سلام پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایط شما و همسرتان و مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه، از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  17. سلام من مبلغ درامدم حدود15 ميليون يه سند خونه بنام دارم آيا ميتونم براي اسپانيا اقدام كنم؟

    1. با سلام لطفا از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  18. سلام من دو ساله که اقامت اسپانیا را داریم آیا امکانش هست که بعداز گرفتن اقامت دائم کشور رو برای همیشه ترک کنم؟

    1. سلام شما می توانید بعد از گرفتن اقامت دائم اسپانیا کشور را ترک کنید و اقامت شما باطل نمی شود.

  19. سلام اگر تو کشور اسپانیا از طریق تمکن اقامت بگیریم ولی بعد از مدتی بتونیم خرید ملکی انجام بدیم تاثیری در پروسه خواهد داشت؟

  20. سلام اگر من با 22 سال سن بخواهم با روش تمکن مالی به اسپانیا بروم و با خرید خانه و اجاره دادن آن بخواهم تا ۱۰ سال اول کسب درآمد بکنم ، از بعد ۱۰ سال حق کارکردن را دارم یا خیر؟

    1. با سلام شما به راحتی میتوانید از طریق تمکن مالی اسپانیا اقامت اسپانیا را کسب کنید و بعد از 1 سال میتوانید از طریق ثبت شرکت در اسپانیا اجازه کار مستقل داشته باشید.

  21. سلام دادن اقامت به این شکل عملا چه فایده ای برای کشور اسپانیا داره که این کار رو انجام میده؟

    1. سلام و عرض ادب اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به ورود ارز به کشور مقصد کمک ویژه ای می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.