شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت پرتغال با ثبت شرکت

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

سلام و خسته نباشید عرض میکنم محضر خوانندگان محترم این مقاله. ما در این مبحث تصمیم داریم شما را با یکی دیگر از روشهای اخذ تابعیت کشور پرتغال آشنا سازیم. موضوع مورد بحث ما ” اخذ تابعیت کشور پرتغال از طریق ثبت شرکت ” می باشد.

متقاضیان و علاقمندان به مهاجرت به یک کشور خارجی، باید موارد و مطالب بسیار زیادی درخصوص روشهای مختلف اخذ ویزا را بدانند و در نظر بگیرند. آینده شما و خانواده تان کاملا” بستگی به نحوه مهاجرت شما و چگونگی دریافت ویزا از یک کشور خارجی دارد و میتوانید با کسب اطلاعات بیشتر در اتخاذ این تصمیم مهم و سرنوشت ساز بهتر عمل کنید.

اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت یکی از روشهای سرمایه گذاری در این کشور بوده که روش خوب و مناسبی برای برخی از هموطنان ایرانی جهت اخذ روادید و اقامت در پرتغال می تواند باشد.

اطلاعاتی درباره پرتغال و برخی روشهای مهاجرت به آن کشور:

کشور پرتغال یکی از کشورهای کوچک قاره سرسبز اروپا بوده و در غربی ترین نقطه این قاره با حدود 11 میلیون نفر جمعیت قرار گرفته است. این کشور عضو اتحادیه اروپا و شینگن بوده و پول رسمی آن نیز یورو می باشد.

به همین دلیل مهاجرت به این کشور به مفهوم بهره مندی متقاضیان از تمام مزایایی است که میتوانند در صورت اخذ اقامت یک کشور دیگر اروپایی بدست آورند. مانند تجارت با سایر کشورهای اروپایی و بهره مندی از امکانات خوب رفاهی و بهداشت و سلامت با استانداردهای بالا. برای مهاجرت به این کشور روشهای گوناگونی وجود دارد که بسته به برخی عوامل همچون شرایط فعلی، امکانات، پول و سرمایه، و تحصیلات شما میتواند متغیر باشد.

ما اینجا میخواهیم درخصوص اخذ تابعیت در کشور پرتغال با روش ثبت شرکت در آن کشور صحبت کنیم و شما را بیشتر با این موضوع آشنا سازیم.

اقامت کشور پرتغال با ثبت شرکت:

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

    • ثبت شرکت عمومی: این نوع شرکتها معمولا” برای کسب و کارهای بزرگ مناسب هستند و حداقل سرمایه مالی مورد نیاز 50 هزار یورو و حداقل تعداد سهامداران آن نیز تعداد 5 نفر می باشند.
    • ثبت شرکت محدود خصوصی: در شرکتهای محدود خصوصی که اغلب مناسب شرکتهای کوچک و متوسط است، حداقل سرمایه مشارکتی مورد نیاز مبلغ 5 هزار یورو است و کمترین تعداد سرپرستان و صاحبان سرمایه در آن نیز دو نفر هستند.

مزایای ثبت شرکت در کشور پرتغال چیست؟

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

    • کسی که در کشور پرتغال اقدام به ثبت شرکت میکند، درواقع یک شخصیت حقیقی اروپایی بدست می آورد و بر همین اساس میتواند به تمامی بازارهای آزاد جهانی دسترسی پیدا کند.
    • با ثبت شرکت در کشور پرتغال، شما میتواند هم در این کشور و هم در سایر کشورهای اروپایی اقدام به افتتاح حساب بانکی نمایید.
    • مالیات قابل پرداخت از سوی شرکتهای تجاری در پرتغال معادل 25 درصد می باشد.
    • با ثبت شرکت در این کشور شما میتوانید صاحب اقامت موقت و دایم پرتغال شوید.

اقامت در پرتغال از طریق اقدام به ثبت شرکت در این کشور:

یکی از راههای دریافت اقامت پرتغال اقدام به ثبت شرکت در این کشور است. دولت پرتغال این امکان را به شما میدهد که برای اعضای خانواده تان نیز درخواست اقامت دهید. برای انجام این کار یک فاکتور مهم نیاز است و آن برنامه تجاری یا بیزینس پلن قوی می باشد.

مدت زمانی که شما نیاز دارید تا بتوانید اقامت اولیه پرتغال را بدست آورده و وارد آن کشور شوید حدودا” 6 ماه است که این خود یکی از سریعترین روشها برای ورود به یک کشور اروپایی به منظور اقامت دایم است. این اقامت در مرحله اول به صورت موقت و یک ساله می باشد. پس از یک دوره 3 ساله شما میتوانید اقامت دایمی پرتغال را بدست آورید.

با گذشت 8 سال از اقامتتان در این کشور و مطابق قوانین پرتغال شما میتوانید صاحب پاسپورت پرتغالی هم شوید.

مدارک مورد نیاز و مراحل انجام ثبت شرکت در پرتغال:

    • مدارک و اسناد هویتی فرد متقاضی ( شناسنامه و پاسپورت و ترجمه آنها )
    • انتخاب نام تجاری و موضوع فعالیت شرکتی که قصد تاسیس و ثبت آن را دارید.
    • انتخب شهر یا محل فعالیت شرکت مورد نظر
    • افتتاحح حساب بانکی در یکی از بانکهای پرتغال و انتقال سرمایه اولیه تشکیل شرکت به آن حساب
    • لازم است بدانید که برای افتتاح حساب بانکی حضور مدیرعامل شرکت در بانک الزامی می باشد.

مراحلی که برای ثبت شرکت در پرتغال باید گذراند:

در ابتدا لازم است بدانیم که برای ثبت شرکت و اصلا” تاسیس یک شرکت تجاری، شما بعد از تهیه بیزینس پلن، می بایست اساسنامه شرکت خود را تنظیم کنید. ضمنا” این اساسنامه می باید توسط دارالترجمه های رسمی کشور به زبان پرتغالی ترجمه گردد.

در مرحله بعد شما باید به فکر تهیه مکانی برای دفتر شرکت باشید. همچنین یادآور میشویم که از آنجا که شرکت تاسیس شده یک شخصیت حقوقی مستقل به حساب می آید، مطابق قوانین کشور پرتغال می بایست علاوه بر حساب بانکی خود، یک حساب بانکی مستقل نیز برای شرکت افتتاح نمایید. ضمنا” فراموش نشود که شما باید به فکر استخدام یک نفر حسابدار نیز باشید.

فراد و اشخاصی که بنا به دلایلی تمایل به راه اندازی کسب و کار تجاری کوچک یا در حد متوسط در کشور پرتغال دارند میتوانند اقدام به تاسیس شرکت خصوصی محدود نمایند. این نوع شرکت حداقل دو نفر شریک یا سرمایه گذار و نیز مبلغ 5 هزار یورو سرمایه اولیه احتیاج دارد.

این مبلغ می بایست توسط سهامداران به حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت درصدی از سرمایه واریز شده به حساب شرکت است که آنها از آن سهم دارند.

چنانچه افراد تمایل دارند کسب وکار بزرگتری را راه اندازی کنند و شرکت آنها قرار است گردش حساب بیشتری داشته باشد بهتر است نوع شرکت انتخابی خود را از نوع شرکتهای عمومی در نظر بگیرند. این نوع شرکتها نیازمند حداقل سرمایه 50 هزار یورو بوده و تعداد سهامداران آن نیز حداقل 5 نفر می باشد. در این نوع شرکت مدیر عامل توسط اعضای هیات مدیره انتخاب میگردد.

در کشور پرتغال نوع دیگری از شرکتها وجود دارد به نام شرکتهای تضامنی، در این شرکتها حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشد و میزان مسئولیت آنها در قبال مشتریان و طلبکاران به اندازه میزان موجودی حساب شرکت یا تمام سرمایه آن است این بدان معنی است که اگر سرمایه شرکت میزان بدهی های آنها را پوشش نداد هر کدام از این دو نفر مسئول هستند تا از دارایی های شخصی خود بدهی های شرکت را پرداخت نمایند. به همین دلیل است که عموم مردم ترجیح می دهند تا داد و ستد های خود را با شرکتهای تضامنی ادامه دهند.

امیدواریم مطالب گفته شده در خصوص روش های اخذ اقامت پرتغال مورد استفاده شما عزیزان واقع شده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.