شماره تماس : 23-88641720

با والنسیا بیشتر آشنا شویم

19

با والنسیا بیشتر آشنا شویم

اسپانیا کشوری است با قدمت تاریخی طولانی و مناطق دیدینی بکر طبیعی و همچنین فرهنگ و پیشینه هنری طولانی که در جای جای این کشور به خوبی می توان از تمامی این نعمت ها دیدن کرد. پس از مادرید و بارسلون ، والنسیا به عنوان بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود . این شهر همانند سایر  بارسلون و مادرید  مکان های دیدنی و گردشگری فوق العاده ای دارد  و خواستگاه بسیاری از گردشگران در ایام مختلف سال می باشد .والنسیا در شرق کشور اسپانیا قرار دارد و به دلیل جذابیت های زیاد این شهر از نظر گردشگر جز پر طرفدارترین شهر های دنیا می باشد . وجود معماران و هنرمندان به نام در کشور اسپانیا این شهر را نیز از الطاف خود بی بهره نکرده است  کما اینکه در بسیاری از نقاط شهر سازه های تاریخی چشم نوازی خود نمایی می کنند .

والنسیا تمدن و تاریخ را با جلوه های طبیعی و زندگی مدرنیته امروزی در هم آمیخته و ترکیبی بی نظیر از خود بوجود آورده که هر گردشگری را محو خود خواهد کرد .شاید بی دلیل نباشد که بسیاری از گردشگران اسپانیا بدون اینکه از والنسیا بازدید کنند این کشور را ترک نمی کنند .

گردشگری والنسیا

والنسیا  شهری تاریخی با قدمت طولانی است و سازه های تاریخی با معماری های بی نظیر مبین این حرف است. به دلیل مورد توجه قرار گرفتن این شهر از نظر توریستی دولت اسپانیا فضاها و مناطق گردشگری زیبای دیگری نیز در این شهر بوجود آورده است. مناطق گردشگری این شهر تنها منوط به فضاهایی که در لیست جهانی ثبت شده و یا معروف شده اند نمی باشد حتی گشت و گذار در این شهر و قدم زدن در کنار سواحل زیبا و بی نظیر والنسیا می تواند هر سلیقه ای را پوشش دهد.

در زیر به برخی از معروف ترین و زیباترین مناطق گردشگری این شهر اشاره خواهیم کرد :

 قلعه سرانوس (Torres de Serranos):

سرانوس قلعه ای تاریخی با معماری فوق العاده زیبا می باشد. سبک معماری این قلعه  گوتیک می باشد و به منظور های مختلفی در طول تاریخ از آن بهره برداری شده است . اما امروزه به عنوان موزه تجهیزات دریایی از این قلعه استفاده می شود . قلعه سرانوس را به عنوان  بزرگترین دروازه ورود شهری در قاره اروپا می شناسند . قدمت آن به قرن 14 میلادی بر می گردد . اگر به دنبال تصویری زیبا از شهر و مناظر در خور آن می گردید بهتر است به بالای برج های این قلعه رفتن و زمانی را برای تماشای شهر بگذرانید . از بالای این برج ها می توانید بخش های مختلفی از این شهر را تماشا و قسمتی از رودخانه را نیز ببینید .

پلازا دل مارکادو (Plaza del Mercado)
پلازا دل مارکادو یک کاخ متشکل از سه ساختمان  مجزا می باشد که هر ساختمان به منظوری مورد استفاده می باشد . ایستادن این سه ساختمان در کنار هم و این هم با ترکیبی زیبا  و با طراحی های سبک معماری گوتیک در نوع خود بی نظیر می باشد. بسیاری از افرادی که به اسپانیا و شهر والنسیا مسافرت می کنند حتما در برنامه های خود بازدید از این کاخ را قرار می دهند  . ساختمان تجارت ابریشم ، کلیسای سنتی گوتیک و بزرگترین فوشگاه های مواد غذایی تازه ساختمان های این کاخ را تشکیل می دهند .

 لونجا دلا سدا

لونجا دلا سدا را به عنوان بازار ابریشم شهر والنسیا می شناسند . این بنا دارای معماری زیبایی به سبک گوتیک می باشد که در میان نمونه های دیگر بر جا مانده معماری گوتیک از همه سر تر و زیباتر است . این بنا در لیست  میراث جهانی یونسکو ثبت شده و به شدت مورد نظر این سازمان می باشد. بنا ساختاری همانند قلعه های  قرون وسطایی دارد و دیوار های سنگی این بنا این تشابه را چند برابر کرده است .

بنای لونجا دلا سدا دارای چهار  بخش مجزا می باشد ، برج ، درختان پرتغال ، اتاق های حلزونی و اتاق معرف (( کانسولادو دل مار )) .

اطراف اتاق سالن ها را درختان بسیار بلند نخل  پوشانده  و شکل زیبایی پدید آورده و بسیار منحصر به فرد است . این بنا حدود 2000 متر مربع  فضا اشغال کرده و زیر بنای مناره ابریشم آن حالتی مستطیل شکل دارد .

سانتوس خوآنس

والنسیا کلیساهای زیبا و قدیمی زیاد دارد که یکی از معروف ترین و زیباترین آنها کلیسای سانتوس خوآنس می باشد. این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای والنسیا و اسپانیا می باشد. گنبد این کلیسا بسیار عظیم است و
نقاشی های دیواری زیبایی در آن به چشم می خورد که زیبایی معماری کلیسا را بیش از پیش می کنند .  سبک معماری کلیسای سانتوس خوآنس از نوع باروک می باشد و در سال 1947 میلادی بنای ملی این شهر شناخته شد .

مرکادو سنترال :

همانگونه که اشاره شد زیبایی های شهر والنسیا تنها منحصر به بناها و سازه های تاریخی این شهر نمی باشد. یکی از زیباترین سازه های مدرن این شهر که در نوع خود بسیار کم نظیر و زیباست مرکادو سنترال می باشد . این بازار رنگارنگ وسعت 8000 متری دارد و در آن انواع میوه ها و سبزیجات فصلی و یا گوشت و ماهی های تازه فروخته می شود .

میدان ویرجن (Plaza de la Virgen)

احتمالا نام میدان ویرجین را زیاد شنیده باشید . این میدان که یکی از میدان های اصلی شهر والنسیا می باشد  دارای قدمتی طولانی  است و به زمان رومی های باستان بر می گردد و بر جای مانده رد پای رومیان است . بر عکس بسیاری از میدان های مشهور دنیا این میدان از روبه رو مربعی شکل است . در میان این میدان استخری بزرگ وجود دارد که با فواره های زیبا تزئین شده و زیبایی آن شمارا برای چندین ساعت مشغول خود خواهد کرد .

موزه هنرهای زیبا سان پیو پنجم(Museo de Bellas Artes San Pio V)

یکی از زیباترین و مهم ترین موزه های هنر های زیبای کشور اسپانیا موزه هنر های زیبای سان پیو پنجم می باشد. این موزه در مجاورت باغ های سلطنتی والنسیا واقع شده است .این موزه محل نگهداری بسیاری از آثار و مجسمه های زیبای هنرمندان نامی این کشور می باشد . در این موزه تابلو های سبک گوتیک متعلق به آن دوران که بسیار نفیس و با ارزش هستند به وفور یافته می شود . البته تنها آثار تاریخی و هنرمندان قرن های قبل در این موزه وجود ندارد بلکه آثار فاخر و با ارزش معاصر نیز در این موزه نگهداری میشود .

این موزه دارای ساختار و نمایی زیبا و جذاب می باشدکه خودش به تنهایی به عنوان یک جاذبه شناخته می شود . شهرت این موزه بیشتر به خاطر  معماری و آثار هنر های تجسمی زیبایی می باشد که در این موزه نگهداری شده و نمونه آن را در جای دیگری نمی توانید پیدا کنید .

صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز (Monasterio de San Miguel de los Reyes):

این صومعه در قرن 16 و توسط فردی به نام دوک کالیبری کشف شد . صومعه سان میگوئل دلوریز منصوب به سیسترسی ها می باشد. سبک معماری زیبای این صومعه رنسانس می باشد. در قرن 16 میلادی معماری داخلی و خارجی این بنا  با روش های جدید معماری رنساس بازسازی شده است .


شهر هنر و علم(La Ciudad de las Artes y las Ciencias) :

شهر هنر و علم در واقع یک شهر نیست بلکه یک مجتمع فرهنگی بسیار بزرگ است که از مراکز تفریحی  والنسیا محسوب می شود . این مجمع در امتداد رودخانه توریا واقع شده است  و دارای معماری بسیار جالب و زیبا و در عین حال جدید و مدرن است . این ساختما در سال 2005 تکمیل و راه اندازی شده است . اگر به والنسیا سفر کردید حتما از این بنا بازدید کنید تا با یک بنای مدرنیته و فوق العاده زیبا از نزدیک بازدید کرده باشید . مجتمع شهر هنر و علم دارای ساختمان هایی در هم با معماری پیچیده است .

یکی از ساختمان های این مجتمع ساختمان آی مکس و یا همان سینمای آی مکس می باشد که به دلیل ویژگی های تصویری و صوتی بی نظیرش شهرت دارد . ساختمان های اپرا ، تئاتر ، نمایش و موسیقی در این مجتمع از دیگر ساختمان های موجود می باشند و به همین دلیل که بیشتر ساختمان ها کارهای علمی و هنری انجام می دهند با نام شهر علم و هنر شناخته می شود .

برج های والنسیا یکی دیگر از جاذبه های این مجتمع می باشد  ارتفاع اصلی برج 70 متر برآورد شده اما برج های این مجتمع به ترتیب 308 ، 266 و 220 متر ارتفاع دارند .
کلیسای جامع (La Catedral):

یکی از قدیمی ترین کلیساهای اسپانیا واقع در شهر والنسیا کلیسای جامع این شهر می باشد . گردشگران زیادی برای بازدید از معماری فوق العاده زیبای این بنا و ورودی های جذابش به این شهر سفر می کنند . سه سبک معماری متفاوت برای سه ورودی بزرگ این کلیسا در نظر گرفته شده است . یکی از این ورودی ها  با نام دروازه قصر شهرت دارد که به سبک رومی ساخته شده است . دروازه آیرونز ورودی دوم است که با سبک معماری باروک ساخته شده است و دورازه سوم موسوم به دروازه حواریون به سبک معماری زیبای گوتیک ساخته شده است .
  برج  ال میگولِت (El Miguelete)
یکی از جذابیت های شهر والنسیا بی تردید برج ناقوس ال میگولت می باشد. برجی با ظلاهر هشت ضلعی  و در 4 طبقه مجزا  و با ارتفاع طبقاتی یکسان. در طبقه چهارم این برج 8 پنجره وجود دارد و ناقوس آن در میان این پنجره ها دیده می شود . تاثیرگذارترین و مهیج ترین نکته این برج برابری ارتفاع برج با محیط هشت ضلعی می باشد .

ال میگولت در واقع بنای اصلی برج ناقوس است . مردم بومی این منطقه این برج را با نام توردل میکالت میگولت می شناسند . طراحی این برج از نوع معماری گوتیک می باشد ، زیر بنایی هشت ضلعی دارد و با این زیر بنا ارتفاع حدود 50 متری دارد .جالبت تر اینکه محیط بنا نیز 50 متر است . این بنا 4 طبقه دارد و در طبقه آخر بر روی هر ضلع یک پنجره گذاشته شده و برج ناقوس همانگونه که گفته شد در میان آن قرار دارد . میگوئل بزرگترین زنگ و ناقوس زمان خود بوده است و این برج نام خود را از آن وام دار است .قدمت این برج  به سال 1532 بر می گردد .

داخل این برج راه پله ای مار پیچ با حدود 207 پله قرار دارد که پایین ترین قسمت برج را به بالاترین قسمت و یا همان قسمت ناقوس ارتباط می دهد . نمای فوق العاده از قسمت هایی از شهر والنسیا را به همراه چشم اندازی فوق العاده از دریا را می توانید از بالای این برج تجربه کنید .

پارک گالیور

پارک گالیور از محبوب ترین و زیباترین پارک های اسپانیا می باشد . اساس ساخت این پارک به کارتون زیبای گالیور و لی لی پوت ها بر می گردند و از آن الهام گرفته شده و به همین دلیل این نام بر او گذاشته شده است .  پارک گالیور در مجاورت رودخانه توریا قرار دارد . درست مطابق با کارتن محبوب گالیور مجسمه ای در این پارک ساخته شده که گالیور را طناب پیچ و در حالی که توسط کوتوله ها دارد حمل می شود نشان می دهد .

والنسیا به عنوان یکی از زیباترین شهر های جهان و اسپانیا همه ساله حدود 52 میلیون گردشگر را پذیرا می باشدکه این رقم به خوبی وسعت زیبایی و جذابیت این شهر را نشان خواهد داد . این شهر مهد تمدن و تاریخ کشور اسپانیا می باشدو  هنرمندان و صنعتگران نامی در این شهر دیده به جهان گشوده اند . جشن های این شهر نیز در نوع خود بسیار شهرت دارند . جشن های پایان سال که با سوزاندن چوب و فشفشه همراه است و مانند چهارشنبه سوری در ایران می باشد و تاریخچه ای طولانی در حدود قرون وسطی دارد .

البته مراسم هایی دیگر مانند مراسم گاو بازی نیز در این شهر شهرت دارد و بسیاری از گردشگران هر ساله خود را برای انجام این فستیوال خطرناک به این شهر می رسانند .

برای مسافرت به اسپانیا و شهر زیبای والنسیا باید با برنامه و دقیق عمل کرده و به همراه کسانی به این مسافرت رفته که به خوبی فصول مسافرت به این شهر را می شناسند و می توانند در خصوص بهترین ها برای شما برنامه داشته باشند. پیشنهاد می کنم برای داشتن برنامه ای فوق العاده با سیاحتگران ساحل آفتاب همراه شوید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.