شماره تماس : 23-88641720

جزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان مالزی

تراولجزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان (manukan island) سالانه بیش از بیست هزار بازدیدکننده و گردشگر دارد و این جزیره بیشترین تعداد گردشگران داخلی و بین المللی داراست. شاید علت این حجم زیاد از گردشگران این است که  جزیره مانوکان تنها 15 دقیقه از طریق قایق سواری در دسترس است و تقریبا یک انتخاب بی نظیر برای افرادی است که مایل به سفر یک روزه به یک جزیره در نزدیکی شهر Kota Kinabalu کوتا کینابالو (KK) هستند. جزیره Manukan معروف ترین جزیره است نه فقط به این دلیل که به راحتی قابل دسترس است در زیر سه فاکتور برجسته دیگر که این جزیره زیبا از دریای جنوب چین را به یک مقصد مورد علاقه برای گردشگران تبدیل کرده است را بررسی می کنیم:

فاکتور 1. مانوکان دارای مسیر طولانی از ساحل سفید شنی است

ساحل طولانی آن در حدود 1500 متر و در سمت جنوب جزیره قرار دارد و آبهای آن بسیار شفاف و کریستالی  است. آب بسیار آرام و کم عمق آن برای افراد غیر شناگر و کودکان بسیار مناسب است. خانواده ها احساس امنیت می کنند و بچه ها می توانند به راحتی در آب بازی کنند. مهم نیست که تا چه حد فرزندان از ساحل دور می شوند زیرا والدین می توانند دیدگاه روشن و تا دوردستها در مورد آنچه اتفاق می افتد داشته باشند.

مانوکان دومین جزیره بزرگ پارک دریایی تونکو عبدالرحمان Tunku Abdul Rahman Marine Park (TARP) است و ساحل آن وسیع بسیار است. اگرچه Manukan صدها  بازدید کننده در روز دارد اما به اندازه کافی بزرگ و وسیع است و برای همه افراد جا وجود دارد.

فاکتور 2. Manukan دارای امکانات پیشرفته برای گردشگران است

گردشگران می توانند تقریبا تمام چیزهایی را که احتیاج دارند در مانوکان بیابند از توالت، اتاق دوش، رستوران ها، فعالیت های ورزشی آبی، مغازه های سوغات تا مسکن. شما می توانید در مانوکان وسیله های مورد نیاز خود مانند مواد غذایی، کرم های ضد آفتاب و لباس شنا و … را در این جزیره خریداری کنید. اما باید بدانید که در این جزیره هیچ چیز ارزان قیمت نیست.

چیز دیگری که مانوکان را جذاب و دیدنی می کند سواحل جنگلی آن است. پس از شنا دریک روز گرم و آفتابی می توانید به سایه زیر درختان بازگردید و روی نیمکت بنشینید و از نسیم دریایی ملایم لذت ببرید. سایه این درختان می تواند بسیار خنک کننده و دلچسب باشد. چند نجات دهنده  و غریق نجات همیشه در کنار دریا هستند آنها می دانند چگونه برای مقابله با آسیب های ناشی از دریا و شنا اقدام کنند. همچنین برای پیشگیری از جرم، تعدادی پلیس نیز در این جزیره وجود دارد.

فاکتور 3. جزیره مانوکان بیشترین نقاط جذاب را دارد.

در میان پنج جزیره TARP، جزیره مانوکان به عنوان یک مکان هیجان انگیز در محل قرار دارد. اگرچه صخره های مرجانی آن از در سطح جهانی نیست، اما هنوز هم برای افراد عاشق طبیعت، لذت بخش است. تماشای ماهی نمو در این جزیره تضمین شده است شما می توانید Nemo را همراه  با هزاران ماهی دیگر ببینید. همچنین بسیاری از افراد مشهور هنگ کنگ اهل جزیره مانوکان بوده اند. معمولا آنها به عنوان سفر شخصی به Manukan می آیند و لی سعی می کنند کمتر دیده و شناخته شوند. تعجب نکنید اگر WuChun یا دیگر ستارههای این کشور را در این جزیره ببینید.

فعالیت ها

شما می توانید با بسیاری از ورزش های آبی در جزیره مانوکان سرگرم شوید. محبوب ترین و توصیه شده ترین فعالیت سرگرمی در مانوکان Snorkelling است. شما به راحتی می توانید در مانوکان یک Snorkelling اجاره کنید و از آن لذت ببرید و اگر شنا بلد نیستد حتما از جلیقه نجات استفاده کنید. این جزیره  تنها 7 کیلومتر از مرکز شهر KK قرار دارد و انواع مرجان های نرم و سخت در مانوکان واقعا قابل توجه است ولی شما باید بدانید کجا باید آنها را جستجو کنید.

هنگامی که شما وارد آب میشوید برای ده متر اول تنها سطح شنی کف دریا را می بینید به تدریج به قسمتهای مرجانی می رسید که به مرور زمان چسبناکتر میشوند، در نهایت به یک باغ بزرگ مرجانی نزدیک به 25 متری از ساحل می رسید. آب تنها 4 تا 7 متر عمق در این فاصله دارد بنابراین دید افقی در یک روز آفتابی بسیار خوب است.

مرجانها خانه ماهی ها هستند و  شما می توانید  شاهد انواع مختلفی از ماهیها از قبیل سربازان اصلی، ماهی گیر، ماهی طوطی، ماهی پروانه و لجن خور ها باشید. . منطقه مرجانی بسیار بزرگ است و خیلی چیزهای هیجان انگیز دیگر برای دیدن در آن وجود دارد.

همچنین شما می توانید در این جزیره اقامت داشته باشید در جزیره مانوکان دو نوع ویلا وجود دارد، از جمله Chalet Beach و  Chalets Hill Side. Hill side chalet  دارای ویوی دریا هستند ولی beach chalet  ویو رو به دریا ندارند. در ضمن باید بدانیند کمپینگ و چادر زدن در جزیره مانوکان مجاز نیست.

رستوران ها

انواع غذا و نوشیدنی ها در جزیره مانوکان در دسترس هستند اما با قیمت بالا فروخته می شوند. اگر قیمت و میزان هزینه برای شما اهمیت دارد به شما توصیه می کنیم غذای خود را به همراه خود بیاورید. همچنین باید بدانید آتش روشن کردن و تهیه کباب در این جزیره ممنوع است.

رستورانی به نام کوکتس کافه، ارزان ترین غذاها را ارائه می دهد. شما می توانید برنج و رشته فرنگی را با قیمت مناسب در این رستوران امتحان کنید. کوکتس کافه از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعد از ظهر برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در حال فعالیت است. بسیاری از رستورانهای فست فود را در پشت ساحل می توانید پیدا کنید آنها از ساعت 11 صبح تا 2 بعدازظهر باز هستند. رستوران دیگر Arang Barbecue House است که می توانید یک وعده ناهار دلچسب را در آن بیابید این رستوران از ساعت 11 صبح تا 2 بعدازظهر باز است.

رستوران Perahu بیشترین تعداد شعبه های رستوران در جزیره مانوکان داراست . آنها از ساعت 11:30 صبح تا 4 بعدازظهر باز هستند. در زیر خلاصه ای از منو آنها و قیمتهایشان وجود دارد:

نودل سرخ شده، ناسای لاماک، برنج مرغ: 8 دلار

ساندویچ، برگر، ماهی و چیپس: 11 دلار

قهوه: 4.30دلار

چای: 3.60دلار

نوشیدنی سودا:  3 دلار

آب میوه (پرتقال، آناناس، هندوانه): 5.80 دلار

امکانات دیگر جزیره مانوکان

توالت عمومی و اتاق دوش جزیره مانوکان از اماکانات عمومی این جزیره است . دارای دو بخش مجزا برای خانمها و آقایان است که هر کدام حدود 10 اتاق دارند. در برخی از مکانها نیز دوش سر در خارج وجود دارد تا بتوانید بعد از شنا خودتان را شستشو کنید. یک مورد انتقاد از این توالتهای عمومی وجود دارد و آن این است که کمی بیش از حد دور از ساحل هستند و دسترسی به انها دشوار است و کف آن همیشه مرطوب است.

مرکز آموزش دریایی جزیره مانوکان برای نمایش برخی از نمونه های دریایی مانند لاک پشت و مرجان ها وجود دارد. علاوه بر این، زمین های فوتبال و والیبال در مرکز جزیره وجود دارد و همچنین برای مسلمانان، ساراو (اتاق نماز) نیز در دسترس است.

نقطه غروب آفتاب

اگر شما جنگل را دوست دارید و زمان کافی نیز دارید شما می توانید به منطقه غروب خورشید در لبه غربی جزیره مانوکان بروید و از دیدن غروب آفتاب لذت ببرید. ولی باید بدانید که تور گردشگران که سفر یکروزه به این جزیره را دارند باید قبل از ساعت 5 بعد از ظهر از جزیره خارج شود، بنابراین اکثر گردشگران نمی توانند تجربه دیدن غروب خورشید را در این منطقه داشته باشند. دو راه برای رسیدن به منطقه غروب خورشید وجود دارد یکی از طریق جنگل و دیگری از طریق مسیرهای پیاده روی، اگر شما به دیدن جنگل و پرندگان زیبا علاقه دارید مسیر جنگل را به شما پیشنهاد می کنیم. مسیر پیاده روی اغلب مسطح است و با صندلی چرخدار و ویلچر و کالسه کودکان قابل دسترس است. در طول راه، شما می توانید برخی از درختان زیبا را ببینید. خاک در Manukan بارور نیست، بنابراین بسیاری از درختان کوتاه و باریک هستند و در میان انها درختان سرخس و  انگور متراکم وجود دارد همچنین در فصل مرطوب، پشه ها وجود دارند، اما در ماههای خشک و کم بارش کمتر دیده می شوند.

در نهایت شما می توانید درختان نادر منگرو را ببینید. آنها در محلی به نام Berus Mata Buaya (به معنی “چشم کروکودیل”) رشد می کنند. نام علمی آن Bruguiera hainesii است و تنها حدود 200 تا از آنها در جهان (عمدتا در اندونزی و مالزی) باقی مانده اند. دوتا از این نمونه درخت کمیاب در مانوکان وجود دارد  این دو درخت مانند یک زن و شوهر هستند و خیلی عاشقانه این دو نهال در کنار قرار گرفته اند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.