شماره تماس : 23-88641720

خرید ملک در کشور یونان( مهمترین روش اخذ اقامت و تابعیت)

با سلام، ضمن آرزوی حال خوب و روز خوش برای شما خوانندگان گرامی سلسله مقالات راهنما و مشاوره اخذ اقامت در کشورهای اروپایی، امیدواریم که تا اینجای کار از مباحث و مقالات و گزارشات پیشین ما رضایت کافی داشته باشید. در ادامه موضوع پیرامون کشور یونان، امروز نیز تصمیم داریم برایتان درخصوص این کشور زیبا و پر جاذبه اروپایی گزارشی تهیه و ارایه نماییم. تفاوتی که مبحث امروزمان با مباحث پیشین دارد، عدم وابستگی موضوع امروز به اخذ تابعیت و اقامت کشور یونان است. در واقع موضوع مقاله امروزمان اجاره ملک در یونان می باشد. در اینجا به این نکته اشاره میکنیم که لازمه اجاره ملک در یونان، ابتدا داشتن ملک یا همان خرید ملک است و در مرحله بعدی میتوان ملک خریداری شده را تحت اجاره قرار داد.

 

مختصری درباره یونان بدانیم:

 

اجاره ویلا در یونان

 

همانگونه که می دانیم یونان یکی از کشورهای اروپایی و دارای قدمت و تاریخچه دیرینه ای است. این کشور خوش آب و هوا و جزیره ای در جنوب شرقی قاره اروپا و همجوار کشورهای ترکیه، آلبانی، مقدونیه و بلغارستان واقع شده است. علت خوش آب و هوا بودن آن نیز به دلیل واقع شدن در کنار دریای مدیترانه بوده که باعث شده در فصول گرم سال دارای آب و هوای معتدل و دلچسب باشد و همین موضوع در کنار سواحل و جزایر بسیار زیبا و نیز استقبال مردم و دولت یونان از سفر توریست ها به این کشور،از مهمترین دلایل اشتیاق جهانگردان خارجی جهت سفر به این کشور شده است. لازم به ذکر است که سالانه بیش از 35 میلیون نفر جهانگرد به این کشور سفر کرده و حجم بالایی از پول و نقدینگی مورد نیاز جهت رونق اقتصادی کشور را وارد یونان می نمایند.

علت استقبال از اجاره دادن ملک در یونان:

 

خرید ملک در یونان

 

اما چرا برایتان از صنعت توریسم در یونان گفتیم؟ دقیقا” بخاطر ارتباط نزدیک و تنگاتنگ اجاره ملک با ورود گردشگران در کشور یونان. یک مثال واضح بزنم، شهرها و مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران را در نظر بگیرید. در ایام تعطیلات ( فرقی نمیکند چه فصلی از سال باشد ) همیشه مسافران بسیاری از شهرها و روستاهای کشورمان ( البته در سالهای اخیر از کشورهای عربی همسایه نیز ) مسافران و گردشگران فراوانی جهت اقامت دو یا سه روزه عازم این مناطق میشوند به گونه ای که نه تنها هتل ها و مسافرخانه ها تماما” پر میشوند بلکه حتی خانه های اجاره ای و نیز خانه های مسکونی مردم نیز نایاب میشود و در واقع جای سوزن انداختن دیگر نمیباشد. این شرایط و وضعیت را برای کشور یونان منتها برای بیشتر ایام سال ( حدودا” 30 هفته ) در نظر بگیرید مخصوصا” شهرهای بزرگ مثل آتن و مناطق ساحلی و جزیره ای این کشور. به همین خاطر است که سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات در یونان جدای از فواید اقتصادی ( بابت درآمد حاصل از اجاره )، از آنجا که منجر به دریافت اقامت طلایی این کشور نیز میگردد از بهترین و ایده آل ترین مدل ها و روشهای اخذ اقامت در کشور یونان است.

خرید ملک در یونان، مهمترین روش اخذ اقامت و تابعیت:

 

چنانچه شما خواننده سلسله مقالات قبلی ما بوده باشید، حتما” به خاطر خواهید داشت که در یکی از همین مقالات درخصوص شرایط و نحوه صدور مجوز اقامت کشور یونان از طریق خرید ملک کلی برایتان صحبت کرده و توضیحات مکفی داده بودیم. لذا لزومی نمی بینیم که بخواهیم مجددا” وارد این مبحث شویم. لیکن یادآوری خواهیم کرد که چنانچه تصمیم به سرمایه گذاری در یک کشور خارجی همانند یونان را داشته باشید ( علی الخصوص در حوزه املاک و مستغلات ) حتما” از مشاوره با کارشناسان تخصصی ما استفاده نمایید تا هم با صرف زمان و پول کمتر به هدف خود برسید و هم در یکی از بهترین و مناسبترین نقاط این کشور صاحب ملک یا خانه شوید. ضمنا” این مطلب را نیز یادآور میشویم که با خرید ملک در مناطق خوب و توریست پذیر یونان به ارزش حداقل 250 هزار یورو ( که کمترین میزان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است )، شما نه تنها صاحب این ملک خواهید شد و از سود حاصل از افزایش قیمت سالانه و نیز درآمد ناشی از اجاره دادن آن بهره مند میشوید بلکه از سایر مزایا همچون دریافت اقامت دایمی و اقامت طلایی یونان و دیگر امتیازات مرتبط با آن نیز مستفیذ خواهید شد.

اجاره املاک در کشور یونان:

 

در کشور یونان و علی الخصوص پایتخت آن آتن، قیمت و ارزش ملک براساس فاکتورها و معیارهایی نظیر نزدیک بودن به مراکز خرید، ایستگاههای مترو، مکز شهر، دریا و … تعیین می گردد. در بین همه اینها میتوان گفت که مناطق جنوبی آتن که همجوار با سواحل زیبای دریا می باشد از ارزش و قیمت بالاتری نسبت به سایر نقاط شهر برخوردار است. فاکتور مهم دوم، نزدیکی به مرکز شهر است. از آنجا که بیشتر ادارات و سازمانهای دولتی و بزرگ خصوصی در این نقطه شهر واقع شده اند قیمت خانه ها و املاک تجاری در این قسمت شهر نیز بالاتر از سایر بخشها می باشد. در این قسمت شهر مراکز اصلی خرید، پاساژها، رستورانها و فست فودهای بی شماری قرار گرفته و جذابیت خاصی نیز برای توریست ها و گردشگران دارد.قیمت اجاره واحدهای مسکونی نیز متناسب با موقعیت استقرار آن در مناطق شهری متفاوت است. بعنوان مثال آپارتمانی با قدمت 15سال که در فاصله 200 متری از دریا واقع شده با مساحت حدود 58 متر مربع، ماهانه به قیمت حدود 600 یورو اجاره داده میشود.

مشابه همین آپارتمان اگر در مناطق خوب مرکز شهر واقع شده باشد ماهانه به قیمت حدودا” 550 یورو اجاره داده میشود.همچنین اگر مشابه همین ملک در مناطق ضعیفتر شهر باشد قیمت اجاره آن حدودا” 400 یورو در ماه خواهد بود. نکته مهم و حایز اهمیتی که در این خصوص می بایست از آن آگاه باشید این است که در کشوری مثل یونان که سالانه بالغ بر 35 میلون نفر توریست و جهانگرد به آن وارد میشوند و دوره اقامت کوتاه مدتی دارند، املاک مسکونی و آپارتمانهای کوچکتر، دارای مشتریان بیشتر و به همین سبب قیمت اجاره بالاتری نسبت به املاک مسکونی با متراژ بالاتر هستند. بعنوان مثال در مناطق ساحلی شهر آتن، یک واحد آپارتمان 200 متری ماهانه به قیمت حدودا” 1400 یورو اجاره میرود که در مقایسه با واحدهای کوچکتر از اجاره بهای پایینتری برخوردار است ضمن اینکه مشتریان این گونه واحدها هم به مراتب کمتر از واحد های کوچکتر می باشد. ناگفته نماند که درآمد حاصل از اجاره آپارتمانها و واحدهای مسکونی در کشور یونان یکی از منابع مهم کسب سود سرشار بوده و این نوع کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص چینی ها و روسها تبدیل به شغل بسیار خوب و پر درآمدی شده است. نکته دیگر در اجاره ملک در یونان این است که مالک و موجر می بایست مالیات ملک خود را به دولت پرداخت نماید. این مالیات بسته به میزان درآمدی که شما از واحد مسکونی خود دارید متغیر و درصدی از این درآمد شناسایی شده می باشد.

اجاره ویلا در یونان:

 

خرید ملک در یونان

 

یکی از بهترین و مناسبترین شهرهای کشور یونان برای خرید و اجاره ویلا شهر Crete است. از آنجا که توریست ها در این شهر رفت و آمد بسیار دارند، لذا مالکان این ویلاها به راحتی میتوانند ملک خود را به صورت کوتاه مدت و در اغلب ایام سال اجاره داده و درآمد خوبی کسب نمایند. چنانچه شما هم تصمیم به خرید و سپس اجاره ویلا در یونان دارید، توصیه میکنیم شهر Crete  را انتخاب کنید و مطمئن باشید در مدت کمی واحد مسکونی تان اجاره خواهد رفت.درخصوص قیمت خرید خانه نیز باید عرض کنیم که آپارتمان های نو ساز یک خوابه در جزایر کشور یونان از 70 هزار یورو قیمتشان شروع می شود. در همین مناطق آپارتمان های نوساز دو خوابه 100 هزار یورو و سه خوابه نیز از 120 هزار یورو قیمتشان شروع می شود. خانه های حومه شهر و ویلاهای دوخوابه در این مناطق کف قیمتشان از 105 هزار یورو شروع شده و تا 200 هزار یورو نیز ادامه پیدا میکند. ویلاهای سه خوابه نیز از 150 هزار یورو و چهار خوابه نیز از 200 هزار یورو بهایشان آغاز میشود. لازم به ذکر است که جهت اخذ اقامت در کشور یونان از طریق خرید ملک شما می بایست حداقل 250 هزار یورو ( بابت خرید یک یا چند ملک ) سرمایه گذاری انجام دهید.

سخن پایانی:

 

در پایان آگاهی از این مطلب خالی از لطف نیست که توجه داشته باشید که وضعیت بازار اجاره مسکن در کشور یونان خوب و مساعد است اما نه به اندازه دیگر کشورهای توسعه یافته قاره اروپا همانند پرتغال، اسپانیا و فرانسه. چرا که فصل تعطیلات و حضور جهانگردان در این کشورها بیشتر از یونان بوده و لازم است خریدارانی که ملکی را با کمک تسهیلات و وام بانکی خریداری میکنند حتما” در یونان به این موضوع آگاهی داشته باشند.

امیدواریم از مطالب امروزمان نیز بهره کافی و وافی را برده باشید. کارشناسان حقوقی ما آماده ارایه راهنمایی های لازم در ارتباط با نحوه اخذ اقامت، خرید و اجاره ملک شما در کشور یونان هستند. با ما در ارتباط باشید.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.