شماره تماس : 23-88641720

راه های اخذ اقامت یونان

راههای اخذ اقامت یونان

راه های مختلفی برای دریافت اقامت یونان وجود دارد که به طور مختصر به آنها می پردازیم.

اقامت تمکن مالی یونان

یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت یونان، تمکن مالی است که باید ثابت کنید بدون نیاز به کار کردن، پول کافی برای زندگی در یونان دارید زیرا این مجوز، اجازه ی کار در یونان را نمی دهد. باید درآمد ماهانه 2000 یورو و حداقل 24.000 یورو در یک حساب بانکی داشته باشید. هرچه وجوه بیشتری در حساب بانکی خود داشته باشید، و منابع درآمد شما قوی تر و پایدارتر باشد، شانس بیشتری برای تایید خواهید داشت.

راه-های-اخذ-اقامت-یونان -ساحل آفتاب

اقامت تحصیلی یا کارآموزی یونان

یکی از راه های اخذ اقامت یونان، اقامت تحصیلی است که شما با درخواست این ویزا می توانید در طول مدت تحصیل یا کارآموزی خود در یونان زندگی کنید لذا شما برای درخواست به یک نامه پذیرش رسمی از موسسه کارآموزی یا دانشگاه و یا حتی مدرسه انتخابی خود در یونان که توسط وزارت آموزش یونان تأیید شده است، نیاز دارید. این فرآیند معمولا ابتدا شامل درخواست و تایید برای حضور و سپس استفاده از نامه پذیرش برای درخواست ویزا است.

راههای اخذ اقامت یونان برای کار
اقامت کاری یونان

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت یونان از طریق خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار به عنوان یک شغل آزاد یا از طریق استخدام و یا ارائه یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای یونانی می باشد البته باید این پیشنهاد شغلی، 3 ماه آگهی شود در صورتیکه هیچ فرد واجد شرایط یونانی یا اتحادیه اروپا پیدا نشد به شهروندان غیر اروپایی پیشنهاد می شود. گاهی دولت یونان برای برخی مشاغل از شهروندان غیر اتحادیه اروپا دعوت می کنند تا درخواست شغل دهند و منتظر بمانند تا کارفرما یا شرکت یونانی مورد نظر، مدارک لازم را به دست آورد و قرارداد کار را برای متقاضیان کار ارسال کند به این ترتیب می توانند به یونان مهاجرت کنند.

اقامت یونان با ثبت شرکت و کارآفرینی

ثبت شرکت یکی از راه های اخذ اقامت یونان است که سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا، تحت شرایط خاص و با رعایت مراحل قانونی می توانند شرکت خود را در یونان ثبت کنند البته به شرطی که فعالیت هایی سرمایه گذاری آن شرکت به نفع اقتصاد یونان باشد و ایجاد شغل کند. پس از دریافت ویزا، باید یک شرکت یونانی بخرید و در شرکتی که خریداری می کنید استخدام شوید.

همچنین می توانید به عنوان یک تاجر انحصاری یک شعبه یا نمایندگی از یک شرکت خارجی را در یونان ثبت کنید که در این صورت می توانید برای درخواست مجوز اقامت یونان اقدام کنید که یکی از سودمندترین راه های اخذ اقامت یونان، می باشد.

اقامت سرمایه گذاری یونان (اقامت طلایی)

سرمایه گذاری در یونان یکی دیگر از راه های اخذ اقامت یونان است که گزینه های مختلفی از سرمایه گذاری را دارد که منجر به اخذ اقامت طلایی یونان برای متقاضیان و خانواده هایشان به مدت 5 سال می شود مانند:

  • خرید ملکی به ارزش حداقل 250.000 یورو
  • امضای قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی برای حداقل 10 سال
  • سرمایه گذاری حداقل 400.000 یورو در یک شرکت ثبت شده در یونان، در اوراق قرضه یا سهام شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات و یا در اوراق قرضه دولتی یونان
  • سپرده گذاری حداقل 400.000 یورویی در یک بانک یونانی

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
اقامت-طلایی-یونان
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.