شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق بازنشستگی

اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی (بازنشستگی)

 

اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی

سلام عرض میکنیم خدمت شما سروران گرامی و علاقمندان به سفر به کشور زیبای پرتغال. در ادامه سلسله مقالات مرتبط با موضوع شیوه های دریافت ویزای اقامت در پرتغال، تصمیم داریم شما را با روشی آشنا سازیم که بیشتر مناسب احوال افراد بازنشسته که دارای درآمد ثابت و تمکن مالی مناسبی هستند می باشد.

قبلا” و در مقالات پیشین درخصوص کشور پرتغال، جاذبه های توریستی و گردشگری و ویژگیهای طبیعی، فرهنگی و اقتصادی آن با شما بسیار صحبت کرده ایم. به همین خاطر در مقاله امروز تصمیم داریم یک سره برویم سر اصل موضوع یعنی اقامت پرتغال از طریق بازنسشتگی.

 

بازنشستگی:

 

بازنشستگی دوره ای است که فرد به دلیل سالها کار و اشتغال و زحمات و سختی های فراوان که در طول سالیان متمادی کشیده است تصمیم به انتخاب شیوه ای آرام در سالهای باقی مانده زندگی خود مینماید. بازنشستگان مخصوصا” آن دسته از آنان که دارای حقوق و تمکن مالی خوبی هستند ترجیح می دهند دوران بازنشستگی خود را در محیطی آرام و با بالاترین سطح امکانات رفاهی و اجتماعی سپری کنند. از این رو تمایل و اشتیاق به مهاجرت در بین آنان بسیار بالاست. علی الخصوص که به دلیل همین ویژگیهای اشاره شده، اکثریت این قشر اندیشه به مهاجرت به کشورهای اروپایی را در سر می پرورانند. لازم است این افراد پیش از هرگونه اقدامی، نسبت به کسب اطلاعات و آگاهی کافی از شرایط اقامت و زندگی در کشور مقصد خود اقدام نمایند تا در ادامه بتوانند زندگی خوب و راحتی مطابق آمال و آرزوهای خود در کشوری مناسب بدست آورند.

 

اقامت در اروپا:

 

همانگونه که گفتیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقصد شناخته شده بسیاری از بازنشستگان می باشند. بهترین و ایده آل ترین روش کسب اقامت در این کشورها هم تمکن مالی و یا خود حمایتی است. در این روش نیازی نیست که فرد بازنشسته حتما” دارایی و سرمایه خود را به کشور مقصد منتقل نماید بلکه تنها کافی است با افتتاح حساب سپرده گذاری در یکی از بانکهای کشور مقصد به میزانی که مشخص شده برای خود و همسرش سپرده گذاری بانکی انجام دهد و همچنین با مدارک و مستندات لازم اثبات نماید که از حقوق بازنشستگی و اجاره دریافتی بابت املاک و مستغلات، سود سهام یا سپرده های بانکی و … درامدی بیش از حداقل تعیین شده دارد.

 

اقامت بازنشستگی در پرتغال:

 

اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی

 

 

کشور زیبا و خوش آب و هوای پرتغال را نیز میتوان یکی از بهترین کشورها برای اقامت بازنشستگان به حساب آورد. اقامت بازنشستگی پرتغال یا همان اقامت تمکن مالی یا ویزای D7 شرایط خاص خود را دارد. فردی که بازنشسته شده و متقاضی اخذ این اقامت است می بایست اثبات نماید که دارای درآمد حداقل 745 یورویی برای خود، 375 یورویی برای همسر خود و در صورت داشتن فرزندان زیر 18 سال نیز حداقل 225 یورو درآمد برای هر کدامشان می باشد. این درآمد میتواند از محل دریافت مستمری بازنشستگی، دریافت اجاره بهای املاک و مستغلات، دریافت سود سهام و نیز سود سپرده های بانکی باشد که در مجموع می بایست به حد نصاب و میزان تعیین شده برسد. همچنین در این روش فرد بازنشسته می بایست در یکی از بانکهای پرتغال اقدام به افتتاح حساب سپرده گذاری برای خود به میزان حداقل 8940 یورو، برای همسر خود حداقل به میزان 4500 یورو و برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال نیز حداقل به میزان 2700 یورو نماید. پس از طی مراحل قانونی این کار از سوی دولت پرتغال ابتدا اقامت بازنشستگی با اعتبار یک ساله برای متقاضیان صادر می گردد.

 

مدت اعتبار مجوز اقامت:

 

در پایان سال اول متقاضیان میتوانند درخواست تمدید مجوز اقامت خود را ارایه دهند و این مجوز در دو مرحله دیگر و هر یک به مدت دو سال تمدید می گردد. در پایان سال پنجم و چنانچه متقاضیان حایز شرایط تعیین شده باشند اقامت دایمی پرتغال به آنها اعطا خواهد شد. البته ناگفته نماند که پروسه اخذ اقامت اولیه برای این گروه از مهاجران بین 4 تا 7 ماه طول خواهد کشید و سپس مجوز اقامت یکساله صادر خواهد شد. همانظور که میدانیم کشور پرتغال جزو کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و بر همین اساس و مطابق قوانین این اتحادیه فرد متقاضی تابعیت می بایست حداقل 183 روز اقامت طی یک سال اول در کشور مورد نظر خود داشته باشد. کشور پرتغال در این زمینه سختگیری زیادی بعمل می آورد و چنانچه فردی کمتر از این میزان در این کشور اقامت داشته باشد قطع به یقین درخواست اقامت و اخذ تابعیتش به مشکل بر خواهد خورد.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای اقامت پرتغال با روش تمکن مالی ( بازنشستگی ):

 

اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی

 

    • تکمیل فرم درخواست ویزای D7
    • پاسپورت با اعتبار حداقل 120 روز
    • عکس پرسنلی
    • بیمه نامه مسافرتی معتبر
    • اظهارنامه شخصی درخصوص نشانی محل سکونت در پرتغال
    • اسناد و مدارکی که تایید کننده تمکن مالی باشند
    • تاییدیه صلاحیت درخواست اقامت فرد متقاضی در پرتغال
    • وکالتنامه درخواست بررسی سوء پیشینه فرد متقاضی از اداره مهاجرت پرتغال
    • تاییدیه عدم سوء پیشینه کیفری که از سوی مراجع ذیصلاح در ایران صادر شده باشد.

پرتغال بهشت بازنشستگان اروپایی:

 

 یکی از مزایایی که اخذ اقامت پرتغال میتواند برای بازنشستگان به همراه داشته باشد حمایتی است که دولت این کشور از راه اندازی کسب و کارهای کوچک تجاری بعمل می آورد. مثلا” بازنشسته های مهاجر میتوانند با راه اندازی شعبه یک فروشگاه و یا یک رستوران زنجیره ای، یا سرمایه گذاری در ثبت یک شرکت تجاری در کشور پرتغال و یا راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور زیبا اقامت دریافت نمایند. همچنین امکان دریافت اقامت با خرید ملک و املاک در این کشور نیز برای همگان فراهم می باشد. شرایطی که برای اخذ اقامت بازنشستگان در کشور پرتغال حاکم است تقریبا” برابر با شرایط حاکم در سایر کشور های اتحادیه اروپا می باشد. تنها تفاوت آنها با هم میتواند در حداقل درآمد فرد و نیز حداقل میزان سرمایه قابل سپرده گذاری در بانک باشد. سایر موارد و مراحل طی نمودن این روش تقریبا” مشابه و برابر با هم هستند. این نکته را هم خوب است بدانیم که استقبال از این طرح و دریافت اقامت پرتغال نزد بازنشستگان کشورهای اروپایی پیشرفته همچون آلمان و انگلیس و فرانسه و ادامه زندگی در این کشور بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته چرا که هم سطح هزینه های روزمره زندگی در این کشور پایین تر از کشورهای بزرگ است و هم راه اندازی کسب و کارهای کوچک به مراتب آسانتر از سایر کشور ها می باشد آن هم به دلیل حمایتهایی است که از سوی دولت پرتغال به این گروه از عزیزان داده می شود.

امیدواریم اطلاعات داده شده در این مقاله مورد توجه و اقبال شما عزیزان واقع شده باشد.     

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.