شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی 

نحوه اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

با سلام و آرزوی بهترین ها برای شما خوانندگان گرامی، در ادامه سلسله مقالات مرتبط با نحوه دریافت ویزای اقامت در کشور پرتغال امروز بنا را بر آن داریم تا شما را با یکی از روشهای متداول و پر طرفدار ( البته برای افراد متمول و دارای تمکن مالی ) آشنا سازیم. این روش معروف به روش دریافت مجوز اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی است.

کشور پرتغال و ویزای تمکن مالی

اقامت پرتغال ساحل آفتاب

همانگونه که میدانیم پرتغال کشور کوچکی در غربی ترین نقطه قاره سرسبز اروپا بوده و جزو کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز جامعه شینگن می باشد. واحد پول رسمی این کشور (همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ) یورو و زبان رسمی مردم پرتغال نیز پرتغالی است. این کشور دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای و اقیانوسی است و به همین دلیل طرفداران زیادی نزد توریست ها و گردشگران خارجی دارد. این کشور دارای وضعیت اقتصادی با سطح متوسط و رو به رشدی نسبت به سایر کشور های همجوار در قاره اروپا بوده و حکومت برنامه های بسیاری برای جذب سرمایه و افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی تدارک دیده است. یکی از این طرح ها که منجر به ورود سرمایه گذاران بسیاری به این کشورها گردیده، طرح صدور مجوز اقامت برای مهاجرانی است که دارای تمکن و استقلال مالی در سطح مطلوبی هستند می باشند.

مزایای دریافت مجوز اقامت کشور پرتغال به شرط تمکن مالی

از مهمترین مزایای این روش میتوان به عدم محدودیت سنی آن اشاره کرد. در این روش مهم نیست که سرمایه گذار دارای چه ویژگیهای جنسیتی و یا سنی باشد حتی میتوان گفت که اغلب متقاضیان دریافت این نوع اقامت از کشور پرتغال افراد بازنشسته ای هستند که با دارا بودن شرایط مورد نظر اقدام به مهاجرت به این کشور میکنند. البته این را هم خوب است بدانیم که این نوع ویزا در کشور پرتغال معروف به ویزای بازنشستگان است.

یک مزیت دیگر این طرح ( البته در کشور پرتغال ) امکان کارکردن و اشتغال فرد مهاجر در کسب و کارهای گوناگون و نیز امکان همراه بودن والدین افرادی که به نوعی دچار معلولیت و یا از کار افتادگی هستند می باشد. ضمناً به این نکته هم خوب است اشاره کنیم که دولت پرتغال به متقاضیان دریافت اقامت به شرط تمکن مالی، در مرحله اول ( البته پس از طی شدن پروسه و مراحل قانونی انجام کار ) اقامت کوتاه مدت یکساله اعطا میکند. در انتهای این دوره متقاضی میتواند به شرط حضور حداقل 183 روز اقامت در پرتغال نسبت به تمدید مجدد مجوز اقامت خود اقدام نماید. در پایان نیز چنانچه متقاضی واجد شرایط لازم شناخته شود به وی مجوز اقامت دایم اعطا خواهد شد که به صورت مفصل در ادامه مبحث به آن اشاره خواهیم کرد.

شرایط لازم برای اخذ تابعیت به روش تمکن مالی

  • داشتن سپرده در حساب بانکی: متقاضی می بایست حداقل مبلغ 15 هزار یورو سپرده بانکی طی شش ماه آخر داشته باشد. همچنین اگر تصمیم به مهاجرت همراه با همسر خود داشته باشد می بایست به ازای ایشان نیز حداقل مبلغ 10 هزار یورو نیز به اندوخته حساب خود اضافه نماید.
  • برخورداری از درآمد ماهانه: یکی دیگر از شروط استفاده از این روش برای مهاجرت به پرتغال، داشتن درآمد ماهیانه حداقل 800 یورو برای متقاضی اصلی، و به ازای همسر مبلغ 400 یورو و همچنین به ازای هر یک از فرزندان زیر 18 سال نیز مبلغ 225 یورو است. یکی از شروط لازم برای این بند عدم وابستگی به دریافت وجه درآمد یاد شده به حضور فیزیکی فرد یا افراد در کشور ایران است. نمونه این گونه درآمدها شامل دریافت حقوق بازنشستگی، سود بانکی ، دریافت اجاره بهای املاک و مستغلات و سود سهام می باشد. نکته مهم و شایان ذکر دیگر این است که چنانچه فرد متقاضی دارای فرزندان زیر 24 سال سن باشد که دارای وابستگی مالی به والدین خود هستند، این گروه از فرزندان میتوانند از مزایای این طرح تحت پوشش والدین خود بهره مند گردند.
  • داشتن املاک و مستغلات ( سند ملکی ): برای استفاده از این روش متقاضی می بایست حداقل دارای یک سند ملکی با ارزش تعین شده توسط دولت پرتغال باشد.

اسناد و مدارک مورد نیاز و نحوه اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

صفر تا صد اخذ اقامت پرتغال ساحل آفتاب

فردی که تصمیم به دریافت ویزای اقامت پرتغال به روش خود حمایتی گرفته است می بایست ضمن اطلاع و آگاهی از شرایط کلی این طرح، مدارکی که در ادامه به آنها اشاره میگردد را نیز تهیه و آماده ارایه داشته باشد:

  • پاسپورت یا گذرنامه معتبر
  • تعداد دو قطعه عکس پرسنلی
  • داشتن بیمه نامه معتبری که به هنگام ورود به خاک پرتغال بلافاصله ( در عرض مدت 90 روز ) خریداری شده باشد.
  • هر گونه سند یا مدارکی دال بر داشتن اقامتگاه در پرتغال شامل خرید یا اجاره واحد مسکونی
  • ارایه توضیحات مفصل و کامل درخصوص دلایل اصلی مهاجرت فرد متقاضی
  • ارایه هرگونه سند یا مدرکی دال بر تمکن مالی فرد متقاضی ( جهت اثبات تامین و پوشش هزینه های زندگی در کشور پرتغال )
  • گواهی عدم سوء پیشینه ( مورد تایید مراجع قانونی و قضایی ایران )

انواع مجوزهای اقامت صادر شده برای متقاضی

کسانی که مایل به مهاجرت به کشور پرتغال به روش اقامت تمکن مالی پرتغال هستند می بایست از این موضوع آگاهی داشته باشند که دولت پرتغال هیچ گاه بلافاصله مجوز اقامت دایمی به آنها نخواهد داد و پروسه اعطای مجوز اقامت دایمی در کشور پرتغال مستلزم طی شدن مدت زمان 6 ساله ای است که برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

بعد از انجام امور قانونی اخذ روادید پرتغال از طریق خودحمایتی، در ابتدا برای فرد متقاضی ویزای تایپ D و با اعتبار 4 ماهه صادر خواهد شد. ایشان بعد از ورود به خاک پرتغال و در فرصت 4 ماهه موجود، می بایست اقدام به ارایه درخواست مجوز اقامت یکساله نماید و این مجوز از سوی اداره مهاجرت و وزارت کشور برای وی صادر خواهد شد. در پایان دوره یکساله و به شرطی که متقاضی حداقل 183 روز را در کشور پرتغال به سر برده باشد میتواند درخواست تمدید مجوز اقامت خود را ارایه دهد.

بعد از پایان دوره اقامت یکساله، متقاضی می تواند برای دو دوره دو ساله درخواست تمدید مجوز اقامت صادر کند. با طی شدن تمام این مراحل و نهایتاً با گذشت 5 سال از ورود ایشان به خاک پرتغال، دولت پرتغال به این شخص مجوز اقامت دایم خواهد داد و با گذشت یک سال دیگر و به شرطی که متقاضی مسلط به زبان پرتغالی باشد ( تکلم و تسلط در سطح متوسط ) و نیز شناخت و آشنایی با فرهنگ و آداب و سنن جامعه، پاسپورت و تابعیت پرتغالی به وی اعطا خواهد شد.

مزایای دریافت مجوز اقامت در پرتغال به روش تمکن مالی

  • امکان اقامت همه افراد و اعضای خانواده فرد متقاضی در خاک پرتغال
  • اخذ مجوز اقامت دایم در عرض 5 سال
  • اخذ پاسپورت و تابعیت کشور پرتغال با گذشت 6 سال از زمان ورود به این کشور
  • برخورداری از امتیاز حق تحصیل و اشتغال در این کشور
  • معافیت مالیاتی برای این گونه مهاجران به مدت 10 سال
  • امکان سفر به 26 کشور عضو جامعه شینگن
  • امکان سفر به تعداد 155 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا و تنها با پاسپورت پرتغالی
  • قبول تابعیت مضاعف از سوی دولت پرتغال ( یا همان دو تابعیتی بودن )
  • بهره مندی از بسیاری از خدمات رفاهی و درمانی که در سطح بالا و توسط دولت پرتغال ارایه می گردد.

در پایان امیدواریم که مطالب ارایه شده مورد قبول خاطر شما عزیزان واقع شده باشد.      

مطالب مرتبط

خرید خانه در پرتغال
خرید ملک در پرتغال شرایط2023
طلایی پرتغال 1
اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023
اقامت تمکن مالی پرتغال
اخذ اقامت پرتغال در سال 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.