شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق خرید ملک

اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستداران سرزمین زیبا و خوش آب و هوای پرتغال. در این مقاله از سلسله مقالات اخذ روادید و تابعیت کشورهای اروپایی، قصد داریم شما را با روشهای مختلف دریافت اقامت پرتغال آشنا سازیم. انشالله بر آن هستیم تا توضیحاتی در ارتباط با اخذ روادید کشور پرتغال از طریق خرید ملک یا املاک ارایه نماییم.

مختصری درباره کشور پرتغال بدانیم:

اقامت پرتغال

کشور کوچک پرتغال در غربی ترین نقطه اروپا قرار داشته و از جمله کشورهای عضو جامعه شینگن به حساب می آید.واحد پول آن نیز همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یورو است. این کشور از جمله کشورهای در حال توسعه قاره اروپا بوده و جمعیت آن حدود 11 میلیون نفر می باشد. زبان رسمی مردم این کشور نیز پرتغالی است. شهر لیسبون پایتخت این کشور بوده و در کنار شهر پورتو دو شهر کلان و بزرگ این کشور اروپایی محسوب میشوند. آب و هوای معتدل و مدیترانه ای این سرزمین، آن را به یکی از بهترین و برترین مناطق گردشگری در اروپا تبدیل کرده است و ظرفیت های شغلی بسیاری در ارتباط با صنعت توریسم و گردشگری در این کشور بوجود آمده است. اقتصاد پرتغال نیز در حال توسعه و رو به گسترش می باشد و دولت این کشور جهت جذب سرمایه گذاران خارجی طرح ها و برنامه های جدی در دست کار دارد. یکی از این برنامه ها اعطای اقامت این کشور به مهاجران خارجی در قبال خرید ملک و سرمایه گذاری غیر اروپاییان در این زمینه می باشد.

اطلاعات کلی درباره خرید ملک در پرتغال:

 

اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

همانگونه که اشاره شد یکی از راههای سرمایه گذاری در پرتغال و اخذ اقامت این کشور خرید ملک یا املاک تجاری و مسکونی در این کشور است. دولت این کشور به سرمایه گذاران غیر اروپایی در قبال خرید ملک ویزای طلایی پرتغال ارایه می دهد. در این روش متقاضیان بوسیله خرید ملک تحت شرایط و ضوابط مشخص، قادر خواهند بود تا به همراه اعضای خانواده خود به کشور پرتغال رفته و پس از تمدید موفقیت آمیز اقامت کوتاه مدت خود به همراه اعضای خانواده درخواست اعطای اقامت دایمی دهند. در روش خرید ملک هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و الزامی به ارایه مدارک مربوط به تحصیلات، سوابق کاری و نیز مدرک زبان نمی باشد.

همانگونه که قبلا” هم بدان اشاره شد در این روش سرمایه گذاری تنها هدف خرید ملک و اخذ اقامت موقت و سپس دایم از سوی خریدار می باشد. در این روش متقاضیان میتوانند با صرف هزینه ای معقول ملک مورد نظر خود را خریده و اقامت طلایی این کشور را بدست آورند. این هزینه درحدود 350 هزار تا 500 هزار یورو است. پس از طی کلیه مراحل و دریافت ویزای طلایی، فرد متقاضی و خانواده وی می بایست هر دو سال یکبار آنرا تمدید نمایند ضمنا” لازم است در طی این دو سال حداقل دو ماه را در کشور پرتغال سپری کرده باشند و پس از آن میتوانند برای دریافت اقامت دایم اقدام نمایند.

درمجموع و با گذشت 5 سال از اقامت موقت، متقاضی میتواند با طی کردن مراحل قانونی نسبت به دریافت مجوز اقامت دایمی اقدام نماید. پس از دریافت مجوز اقامت دایم یا همان تابعیت پرتغال، تحصیل رایگان فرزندان و برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در این کشور اروپایی برای همه اعضای خانواده متقاضی مقدور خواهد بود.

حداقل ارزش ملک خریداری شده چقدر باید باشد؟

 

در حالت عادی ملک یا مجموع ارزش املاک خریداری شده توسط شما باید حداقل 500 هزار یورو باشد. لیکن میتوان با مبلغ 350 هزار یورو و با خرید املاک قدیمی با بیش از 30 سال قدمت نیز نسبت به دریافت گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی پرتغال اقدام نمود.

مدارک لازم برای خریداری ملک در پرتغال:

برای خرید ملک در پرتغال توسط متقاضیان خارجی اسناد و مدارکی مورد نیاز است که فرد متقاضی می بایست ضمن تهیه آنها نسبت به ترجمه آنها توسط موسسه معنبر و رسمی دارالترجمه اقدام نماید. این مدارک عبارتند از:

    • گذر نامه و پاسپورت معتبر
    • اثبات توانمندی و درامد مالی ( گواهی اشتغال به کار با اعتبار 90 روز یا گواهی های سهام و میزان سود سالانه آن )
    • گواهی معتبر عدم سوء پیشینه
    • پرینت و گزارش حساب بانکی ( معمولا” گردش حساب یکماهه کفایت می کند )
    • آدرس پستی محل سکونت که میبایست توسط یک گواهی منجمله قبوض آب و برق و تلفن تایید شود.
    • گواهی ازدواج
    • شناسنامه
    • تکمیل فرم اطلاعات فردی
    • فراموش نشود که تمامی مدارک بالا می بایست به زبان پرتغالی ترجمه گردد.

فرآیند اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک:

    • فراهم نمودن و تکمیل و تحویل مدارک توسط متقاضی
    • تنظیم وکالتنامه و دریافت فرم های افتتاح حساب بانکی توسط وکلای حقوقی یا آژانسهای معتبر مهاجرت( مخصوص افرادی که در این مرحله قصد مسافرت به پرتغال را ندارند )
    • حضور متقاضی در سفارت پرتغال و انجام روال قانونی امور
    • ارسال پستی مدارک به پرتغال
    • دریافت ایمیل افتتاح حساب در بانک پرتغالی توسط متقاضی
    • سفر به پرتغال جهت انتخاب ملک
    • انتقال مبلغ ارزی خرید ملک به حساب بانکی خود در پرتغال
    • خرید ملک و انجام پروسه انتقال سند
    • مراجعه به اداره مهاجرت پرتغال جهت دریافت مجوز اقامت موقت ( یکساله و دو ساله )
    • دریافت کارت اقامت دایم ( پایان سال پنجم )
    • اقدام جهت دریافت گذرنامه پرتغالی ( پایان سال پنجم )

مرحله دریافت تابعیت پرتغال

اقامت پرتغال

خب حالا میرسیم به اصلی ترین بخش موضوع یعنی همان گرفتن تابعیت پرتغال، بعد از انجام تمام مراحل مربوط به خرید ملک که ممکن است تا حدود 6 ماه هم به ظول بیانجامد، از طرف اداره مهاجرت آن کشور مجوز اقامت کوتاه مدت و یکساله ای به فرد خریدار ملک داده می شود. این فرد به همراه تمام اعضای خانواده خود میتوانند با این مجوز وارد پرتغال شده و در این کشور ساکن گردند. پس از پایان این یکسال افراد میتوانند جهت تمدید مجوز اقامت خود اقدام کرده و مجوز اقامت دو ساله دریافت نمایند. بعد از گذشت دو سال و به شرط حضور دو هفته ای اعضای خانواده متقاضی در کشور پرتغال انها میتوانند درخواست دیگری جهت تمدید مجوز اقامت دوساله ارایه دهند. در مجموع و با سپری شدن موفقیت آمیز اقامت 5 ساله متقاضی و افراد خانواده اش، آنها میتوانند جهت دریافت پاسپورت و تابعیت پرتغالی اقدام نمایند. از مزایای مهم این روش میتوان به کم بودن مدت زمان حضور افراد در خاک پرتغال اشاره کرد که فقط و فقط لازم است در طی هر دوره دو ساله آنها دو هفته در خاک پرتغال حضور داشته باشند و مابقی ایام را در کشور اصلی خود یا هرجای دیگر جهان به سر برند. 

توجه داشته باشید که برای گرفتن تابعیت پرتغال باید این سه شرط اصلی را حتما” داشته باشید:

    • عدم سوء پیشینه و هر نکته منفی در پرونده مهاجرت متقاضی در خاک پرتغال
    • داشتن حداقل 5 سال اقامت در خاک پرتغال
    • قادر بودن به مکالمه به زبان پرتغالی ( در حد متوسط )

امیدواریم مطالب این بحث مورد قبولتان واقع شده باشد.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.