شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت کشور پرتغال بدون سرمایه گذاری

اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

عرض سلام و ادب و احترام به محضر شما علاقه مندان سفر و اقامت در کشور بسیار زیبای پرتغال. در این مقاله تصمیم گرفته ایم شما را تا حدودی با ویژگیها و مشخصات کشور پرتغال و سپس روشهای مختلف اخذ اقامت آن کشور بدون نیاز به سرمایه گذاری را شرح دهیم.

 

کشور پرتغال:

اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

پرتغال کشور کوچکی در منتها الیه غربی قاره سرسبز اروپا است. این کشور بسیار زیبا دارای آب و هوایی گرم و معتدل بوده و در واقع گرمترین کشور این قاره محسوب می شود. تنها مرز زمینی و خاکی این کشور با کشور اسپانیا بوده و مابقی مرزهای این کشور آبی است. شهر لیسبون بزرگترین و ثروتمند ترین شهر پرتغال که پایتخت آن نیز می باشد بوده و با قطعیت می توان گفت یکی از زیباترین شهر های اروپایی نیز محسوب می گردد. به لحاظ اقتصادی نیز میتوان گفت که کشور پرتغال با نرخ بیکاری حدودا” 6 درصدی دارای بالاترین میزان بیکاری نیروهای جوان در بین کشور های حوزه اتحادیه اروپا و عضو شینگن می باشد. این کشور دارای اقتصاد ضعیفتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بوده و بر همین اساس دولت پرتغال برای جذب سرمایه از سوی سرمایه گذاران و تجار خارجی برنامه های متنوع و گوناگونی را به مرحله اجرا گذاشته است. در این روشها فرد سرمایه گذار قادر به دریافت اقامت دایم و نیز پاسپورت پرتغالی خواهد بود. از جمله روشهای اخذ اقامت پرتغال با سرمایه گذاری، میتوان به سرمایه گذاری در خرید ملک و املاک و مستغلات ( با حداقل مبلغ 250 هزار یورو )،تاسیس شرکت و خرید سهام شرکتهای تجاری اشاره کرد.

لیکن روشهایی نیز وجود دارد که در آن افراد و متقاضیان اخذ اقامت کشور پرتغال قادر خواهند بود با توجه به شرایط خود و بدون نیاز به سرمایه گذاری نسبت به دریافت اقامت پرتغال اقدام نمایند. در ادامه شما را با برخی از این روشها که مورد تایید دولت پرتغال نیز می باشد آشنا می سازیم.

روشهای دریافت ویزای اقامت پرتغال بدون نیاز به سرمایه گذاری:

    • تحصیل در پرتغال: یکی از رایج ترین روشهایی است که اغلب جوانان و دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل آنرا انتخاب میکنند. مطابق آمار و گزارشات ارایه شده از سوی دولت پرتغال، میزان استقبال متقاضیان اقامت در این کشور به این روش طی سالهای 2018 به بعد شاهد رشد 39 درصدی بوده و بیانگر مطلوب بودن شرایط تحصیل و نیز زندگی دانشجویی در این کشور است. زندگی در پرتغال همانند دیگر کشورهای جهان تابع قوانین مخصوص به خود است. در این کشور وجود یک نظام حکومتی و سیستم شهروندی قانونمند سبب شده است که علاقه مندان بسیاری را از دیگر کشورهای جهان به سوی خود جذب کند.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل

    • پناهندگی: این روشی است که کمتر کسی شما را تشویق به استفاده از آن برای دریافت اقامت پرتغال می نماید. لازمه این روش این است که شما باید در ابتدا به یک روشی وارد این کشور شوید و سپس درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت این کشور ارایه نمایید. مراحل تعین وضعیت پناهندگی در این کشور نیز به این شکل است که سازمان SEF سه هفته برای پذیرش یا رد درخواست پناهندگی متقاضیان زمان در نظر می گیرد و بعد از پایان این مدت یک بررسی دقیق تر بر روی درخواستها صورت می گیرد. در صورتیکه پس از پایان این سه هفته جواب بررسی ها منفی باشد، باید درخواست پناهندگی به کمیساریای عالی پناهندگان ارایه شود و پس از گذشت دو روز نتیجه آن اعلام خواهد شد. اگر از شانس و بخت بد باز هم جواب منفی باشد هشت روز فرصت دارید تا اعتراض خود را اعلام نمایید و سپس درخواست شما در دادگاه اداری پرتغال مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته حایز اهمیت این است که شما از داخل ایران یا از هرجای دیگری از جهان نمی توانید درخواست پناهندگی برای دولت پرتغال صادر کنید و حتما” بایستی به نوعی وارد این کشور شده و سپس اقدام به ارایه درخواست نمایید.

 

    • کارآفرینی: یکی دیگر از روشهای موجود برای دریافت اقامت کشور پرتغال، کارآفرینی است که یکی از بهترین روشها و نیز مورد تایید دولت پرتغال نیز می باشد. در این روش، فرد متقاضی می بایست طرح اقتصادی یا کارآفرینی خود را به دولت پرتغال ارایه دهد و سپس با بررسی این طرح توسط تیم کارشناسان اقتصادی و برآورد میزان بودجه مورد نیاز و همچنین راههای تامین بودجه و دیگر ابزارهای مورد نیاز، چنانچه با این طرح موافقت گردد آنگاه مقدمات سفر شما به این کشور و اقامت در آن فراهم خواهد شد. لازم است این را هم بدانیم که به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در پرتغال ( نسبت به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا ) کلا” دولت پرتغال از ارایه طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی توسط کارآفرینان داخلی یا خارجی استقبال ویژه ای بعمل می آورد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

    • مهاجرت توریستی:سواحل زیبا و طبیعت رنگارنگ کشور پرتغال و نیز فرهنگ، آداب و سنن مردم این کشور دلایل خوب و قابل قبولی برای گردشگران جهت مسافرت به پرتغال است. در کنار این موارد، برخی ویژگیها همچون پایین بودن هزینه های زندگی و مسافرت و خورد و خوراک به نسبت سایر کشورهای اروپایی مزید بر علت شده تا همه ساله جمعیت زیادی از توریستها به این کشور عزم سفر کنند. ویزای توریستی یک ویزای موقت با سه ماه اعتبار است که به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید از جاذبه های فراوان این کشور اروپایی دیدن نمایید.

اخذ اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

    • مهاجرت همراه: در این روش شما یا هر فردی که متقاضی دریافت اقامت پرتغال است میتوانید به همراه فردی که ( مثلا” ) به قصد سرمایه گذاری به این کشور سفر کرده،وارد این کشور شده و پس از تثبیت سرمایه گذاری، فرد همراه میتواند برای خود درخواست اقامت و تابعیت ارایه دهد. معمولا” متقاضیان این نوع اقامت، همراه سرمایه گذاران یا دانشجویان به این کشور مسافرت مینمایند.
    • مهاجرت کاری:در این روش شما یا فرد متقاضی می بایست سفارش جذب نیرو از خارج از کشور را داشته باشید. بعبارت دیگر یک کارفرمای پرتغالی که صاحب کسب و کار تجاری است چنانچه نیاز به نیروی ماهر و متخصص داشته باشد لیکن فرد مورد نظر را در کشور خود نتواند بیابد از این طریق به وی اجازه داده میشود که نیروی مورد نظر خود را ابتدا از داخل محدوده اتحادیه اروپا و سپس ( درصورت عدم توفیق در جذب نیرو ) از سایر کشورهای جهان بیابد. طریقه استخدام نیز به این شکل است که وی ابتدا درخواست خود را به مدت سه ماه در پرتغال آگهی مینماید و پس از این مدت چنانچه فرد مورد نیاز یافت نشد آگهی خود را در اتحادیه اروپا نشر میدهد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

    • ازدواج: در این روش شرایط مختلفی دیده و گنجانده شده است. معمولا” تابعیت مرد به زن منتقل میگردد و زن نیز در این طرح تابعیت مضاعف ( دو تابعیتی ) می گیرد. گاه ممکن است عکس این موضوع هم اتفاق بیفتد. ولی نکته بسیار مهم در این روش این است که شما باید هزینه یک سال زندگی مستقل خود در کشور پرتغال را در حساب خود داشته باشید و همسر پرتغالی شما نیز باید دارای سطحی از تمکن مالی باشد که بتواند بدون نیاز به شما از پس هزینه های زندگی خود برآید.

خب دوستان، به پایان مقاله امروز رسیدیم. ما تلاش کردیم شما را با گونه های مختلفی از راههای کسب اقامت از کشور پرتغال آشنا سازیم. بغیر از راههای اقامت از طریق سرمایه گذاری، دیدیم که روشهایی هم وجود دارد که نیازی به همراه داشتن سرمایه نمی باشد. در میان این 7 مدلی که بدون نیاز به سرمایه گذاری خدمتتان توضیح دادیم، بهترین و راحت ترین روش شیوه کارآفرینی است که بسیار هم از سوی دولت پرتغال مورد توجه و عنایت قرار داشته و تسهیلات خوبی برای کارآفرینان خارجی در نظر گرفته اند.

همگیتان را به خدای بزرگ سپرده و آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان داریم.        

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.