شماره تماس : 23-88641720

نحوه اخذ اقامت کشور یونان از طریق خرید ملک

نحوه اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

 

سلام امروز قصد داریم برایتان در مورد کشور یونان و یکی از رایج ترین شیوه های اخذ اقامت در این کشور یعنی دریافت اقامت از طریق خرید ملک صحبت کنیم. همانگونه که میدانید کشورهای اروپایی راههای قانونی برای ورود سرمایه گذاران خارجی به داخل سرزمینشان قرار داده اند تا بدینوسیله  علاوه بر جذب سرمایه و بهره مند شدن از مزایای اقتصادی این سرمایه گذاری، به کسانی که تمایل به ورود به خاک کشورشان و اقامت در آنجا را داشته باشند نیز مجوز ورود و اقامت ارایه دهند.

 

کشور یونان:

 

کشور یونان

 

یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در جنوب شرق این قاره سرسبز واقع شده است. این کشور در زمره کشورهای در حال توسعه اروپا بوده و نسبت به سایر کشورهای این حوزه از وضعیت اقتصادی ضعیفتری برخوردار است. این کشور به دلیل واقع شدن در اروپا و عضویت در اتحادیه اروپا، محل مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه داران خارجی می باشد و سالانه تعداد فراوانی از متقاضیان اخذ اقامت در این کشور به روش سرمایه گذاری و انتقال سرمایه وارد این کشور می شوند. همانطور که گفتیم این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. پایتخت یونان شهر قدیمی و تاریخی آتن بوده و مرزهای زمینی این کشور نیز از طرف شمال با کشور آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از طرف شرق با ترکیه همجوار می باشد. این کشور از موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آل و استراتژیکی برخوردار است. به جهت واقع شدن این کشور در حوزه دریای مدیترانه و دریای یونان و موقعیت خاص جغرافیایی آن، اتصال دهنده سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا است. کشور یونان دارای تاریخ، فرهنگ و تمدن بسیار کهن و ریشه داری است و از دیر باز و حتی دوران پیش از میلاد مسیح، مهد دانش و علوم خاص همچون ریاضیات، فلسفه و پزشکی بوده، در حال حاضر نیز به دلیل برخورداری از جاذبه های بالای گردشگری، اصلی ترین منبع درآمد های ارزی دولت این کشور از محل ورود گردشگران خارجی است. واحد پول رسمی این کشور یورو بوده و در حال حاضر بخش بزرگی از نیروی کار این کشور در حوزه صنعت گردشگری فعال می باشد. سایر منابع کسب درآمد دولت که میتوان بدان اشاره نمود نیز کشاورزی و کشتیرانی است. در حوزه کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی، این کشور یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان مهم محصولاتی همچون انگور، موز، زیتون، توتون و روغن های گیاهی است.

 

درخصوص اخذ اقامت یونان:

 

افراد و متقاضیانی که تصمیم به دریافت اقامت این کشور از طریق یکی از روشهای سرمایه گذاری را دارند، ابتدا می بایست اطلاعات کامل و دقیقی از سرزمین، فرهنگ، مردم، حکومت و قوانین جاری در این کشور کسب نمایند و سپس با آگاهی کامل بهترین راه و روش سرمایه گذاری که مطمین ترین نیز باشد را انتخاب و اقدام نماید. اقامت در کشور یونان میتواند امتیازات و مزیت های زیادی برای فرد مهاجر به همراه داشته باشد منجمله اینکه: افراد میتوانند از آموزش و تحصیل رایگان برای خود و دیگر اعضای خانواده شان بهره مند شوند، امکان سفر راحت و آسان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن برایشان فراهم است و درصورت دریافت اقامت طلایی میتوانند برای تمام اعضای خانواده خود ( همانند همسر و فرزندان تا 24 سال سن و پدر و مادر ) مجوز اقامت دایم دریافت نمایند. لازم به توضیح است که با مبلغ حداقل 250 هزار یورو میتوان اقدام به خرید ملک در این کشور نموده و بدون نیاز به حضور مستمر و دایم در این کشور شما میتوانید تنها با 14 روز حضور در خاک یونان برای خود درخواست اقامت دایمی ( در ابتدا اقامت 5 ساله و سپس اقامت دایم و دریافت پاسپورت یونانی )ارایه دهید. البته پاسپورت یونانی را متقاضیان می بایت پس از گذشت 7 سال از ورودشان به این کشور درخواست دهند.

 

محاسن و مزایای دریافت اقامت یونان:

 

    • امکان سفر بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و نیز شینگن
    • صدور مجوز اقامت دو تا پنج ساله برای فرد متقاضی و دیگر افراد خانواده وی
    • بهره مندی فرد متقاضی و افراد خانواده از امکانات تحصیل در یونان
    • هزینه های به مراتب پایین تر زندگی در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
    • امکان افتتاح حساب بانکی در هر یک از بانکهای یونان و اتصال به شبکه تجارت جهانی
    • امکان دریافت تابعیت یونانی و در ادامه پاسپورت آن کشور
    • دریافت اقامت بدون نیاز به حضور دایم و مستمر در خاک این کشور
    • امکان دریافت ویزای طلایی اروپا و بهره مندی از مزایای آن
    • فاصله نزدیک جغرافیایی بین ایران و یونان و وجود پرواز مستقیم دو طرفه

10-طبیعت زیبا، بکر و دل نواز یونان همراه با سبک زندگی و فرهنگ نزدیک مردمان این کشور با جامعه ایرانی

 

دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک:

 

خرید ملک در یونان

 

همانگونه که اشاره کردیم یکی از روشهای دریافت مجوز اقامت در کشور یونان، سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات و خرید ملک است. کشور یونان به لحاظ بعد مسافتی، نزدیکترین کشور اروپایی به ایران است و با توجه به اینکه هر هفته پرواز مستقیم از تهران به آتن و بالعکس انجام میشود همین موضوع سبب گشته ایرانیان بی شماری تمایل به انجام سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور باستانی و تاریخی را داشته باشند. در حال حاضر فرصتهای سرمایه گذاری زیادی در این کشور فراهم می باشد که یکی از بهترین و مطمئن ترین این روشها خرید ملک در یونان است. هر شهروند غیر اروپایی میتواند با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو اقامت این کشور را بدست آورد و بواسطه آن از مزایای این نوع اقامت برخوردار گردد. مدت زمان اعتبار مجوز اقامت اولیه 5 سال بوده و چنانچه در پایان این مدت تغییری در وضعیت مالکیت ملک ایجاد نشده باشد مجوز یاد شده تا 5 سال دیگر قابل تمدید می باشد. پس از گذشت 7 سال از آغاز اقامت در یونان، متقاضی میتواند امکان دستیابی به پاسپورت یونانی، افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات آموزشی رایگان و سایر امکانات دولتی که در اختیار یک شهروند قرار میگیرد داشته باشد.

 

خرید ملک در یونان:

 

از آنجا که کشور یونان در زمره کشورهای در حال توسعه و دارای اقتصاد رو به رشد می باشد، سرمایه گذاری در حوزه ملک در این کشور پر بازده بوده و شما به نسبت میزان سرمایه ای که به این کشور منتقل میکنید قائدتا” با سود و منفعت بیشتری نیز روبرو خواهید شد. با توجه به اینکه شهر آتن بزرگترین و گرانترین شهر کشور یونان می باشد لذا توصیه نمیشود که برای سرمایه گذاری در حوزه املاک در این شهر اقدامی انجام دهید. دولتمردان این کشور برای آنکه بتوانند سرمایه گذاران خارجی بیشتری به کشور خود جذب کنند شرایط بسیار سهل و آسانتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برای ورود سرمایه داران به خاک یونان در نظر گرفته اند و به همین خاطر امکان اخذ اقامت یونان تنها با خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو را برای متقاضیان فراهم آورده اند. مالیات بر درآمد در این کشور با نرخ 22 درصد آغاز میشود و درآمد ناشی از اجاره ملک در یونان با نرخ بهره 11 الی 13 درصد می باشد. همچنین مالیات بر سود سرمایه حاصل از فروش املاک در یونان 15 درصد می باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک:

 

    • پاسپورت معتبر فرد متقاضی و افراد خانواده
    • شناسنامه و اسناد هویتی
    • آدرس و نشانی محل سکونت و محل کار فرد متقاضی
    • اسناد و مدارک شغلی فرد متقاضی
    • پرینت حساب و گردش مالی حساب بانکی فرد متقاضی
    • گواهی عدم سوء پیشینه تمامی نفرات بالای 18 سال
    • در صورت متاهل بودن سند ازدواج نیز باید ارایه گردد.

 

مراحل دریافت مجوز اقامت یونان به روش خرید ملک:

 

    • تهیه و آماده سازی مدارک اشاره شده
    • ترجمه مدارک و مستندات مربوطه به زبان یونانی از طریق دارالترجمه های رسمی
    • اقدام برای دریافت ویزای توریستی یونان از طریق سفارت این کشور در تهران
    • سفر به یونان و بازدید و انتخاب ملک در شهرهای مختلف آن کشور
    • خرید ملک و انتقال سند آن به نام فرد متقاضی
    • مراجعه به اداره مهاجرت یونان و درخواست صدور اقامت 5 ساله
    • دریافت مجوز اقامت 5 ساله در کشور یونان

 

هزینه های مرتبط با خرید ملک در یونان:

 

علاوه بر هزینه خرید ملک که میبایست حداقل 250 هزار یورو باشد، در راه خرید ملک و دریافت اقامت یونان ، فرد متقاضی می بایست مالیات خرید ملک معادل 3% ارزش ملک، و نیز معادل 2% ارزش ملک بابت هزینه ارزیابی توسط کارشناس املاک و همچنین مبلغ 2000 یورو جهت درخواست اقامت پرداخت نماید. همچنین حدود 150 یورو نیز بابت برخی هزینه های اضافی مانند بیمه درمانی و … نیز باید در نظر گرفته شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.