شماره تماس : 23-88641720

نحوه دریافت اقامت کشور پرتغال از طریق سرمایه گذاری

دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

 

با سلام در ادامه سلسله مقالات مربوط به موضوع روشهای اخذ اقامت در کشور پرتغال، امروز تصمیم داریم درخصوص دریافت مجوز اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری و روشهای مختلف آن برایتان توضیحاتی ارایه دهیم تا شما را با انواع روشهای سرمایه گذاری در این کشور، میزان سرمایه مورد نیاز، روند انجام سرمایه گذاری و چگونگی دریافت مجوز اقامت از دولت پرتغال آشنا سازیم.

کشور پرتغال:

 

دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

 

همانگونه که میدانیم کشور پرتغال یکی از کوچکترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در غربی ترین نقطه این قاره قرار گرفته است. به دلیل همجواری این کشور با سواحل اقیانوس اطلس و برخورداری از آب و هوای گرم و معتدل اروپایی و نیز تاریخ و قدمت دیرینه این کشور، کشور پرتغال ظرفیت خوب و منحصر به فردی در حوزه صنعت گردشگری در جهان دارد. جاذبه های طبیعی و آب و هوای دل انگیز و مردمان خون گرم و برنامه های گسترده ای که دولت مرکزی برای جذب گردشگران خارجی به کار بسته است باعث رشد روز افزون تعداد گردشگران وارد شده به این کشور شده و از همین منبع هم درآمد سرشاری عاید حکومت مرکزی گشته است. علاوه بر این، دولت پرتغال از سال 2012 به بعد برنامه های کاربردی و خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی تدوین و به کار بسته است. بر همین اساس سرمایه گذاران خارجی با شرایطی بسیار مطلوب تر و مناسب تر از دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا میتوانند سرمایه خود را وارد این کشور نموده و با فراغ بال و خیالی آسوده از مزایای بی شمار این سرمایه گذاری خود بهره مند گردند.

 

 شرایط عمومی سرمایه گذاری در کشور پرتغال:

کشور پرتغال با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر در جنوب غربی اروپا قرار داشته، عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بوده و مردم آن نیز به زبان پرتغالی صحبت میکنند. واحد پول رسمی و رایج در این کشور یورو است و به همین خاطر سرمایه ای که باید به این کشور انتقال دهید می بایست یورو باشد.  یکی از نکات مهم در سرمایه گذاری که همواره میبایست مورد توجه قرار گیرد، حضور سرمایه گذاران روسی و چینی است. در واقع در هر نقطه یا کشوری که دیدید این گروه از سرمایه گذاران حضور دارند بدانید که آنجا دارای آینده روشنی خواهد بود و به همین دلیل میگوییم کشور پرتغال دارای پتانسیل و ظرفیت و نیز آینده بسیار روشنی در اقتصاد و صنعت می باشد. بنابراین اگر با آگاهی کامل و نیز اشراف اطلاعاتی، قدم در راه سرمایه گذاری بردارید، قطعا” در این مسیر رشد و پیشرفت خواهید کرد و از مزایا و مواهب بی شمار این اقدام خود بهره مند خواهید شد.

معمولا” در کشور پرتغال، اکثر سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات و نیز راه اندازی کسب و کارهای کوچک در زمینه رستوران داری و فست فود می باشند. همانگونه که گفتیم پرتغال طی سالهای اخیر با رشد درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری روبرو بوده و همین دلیل خوبی برای جذب سرمایه داران و سوق آنان به خرید ملک و نیز راه اندازی رستوران های زنجیره ای و فست فود و فروشگاههای مواد غذایی می باشد. چرا که هم با اجاره دادن ملک به گردشگران میتوان درآمد زایی خوبی داشت و هم با ارایه خدمات فروش مواد غذایی و رستوران داری. گفتن این نکته نیز حایز اهمیت است که سرمایه گذاری در پرتغال در همه بخش ها و حوزه های اقتصادی آزاد و بلا مانع بوده و مطابق آمار رسمی، این کشور در سال 2017 یکی از سه منطقه ویژه برای سرمایه گذاری در جهان شناخته شده است.  

 

انواع روشهای سرمایه گذاری در کشور پرتغال:

 

دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

    • خرید ملک به ارزش 280 هزار تا 500 هزار یورو ( بستگی به نوع ملک و موقعیت آن به لحاظ قرار گیری در بافت فرسوده دارد )
    • خرید سهام شرکتهای تجاری به ارزش حداقل یک میلیون یورو
    • سرمایه گذاری به ارزش حداقل 350 هزار یورو در یکی از صندوقهای سرمایه گذاری واجد شرایط در پرتغال
    • تاسیس و ثبت شرکت و ایجاد حداقل 10 فرصت شغلی جدید
    • انجام سرمایه گذاری حداقل 350 هزار یورویی در یکی از شرکتهای تجاری پرتغالی
    • انتقال سرمایه به میزان حداقل 250 هزار یورو در حوزه فرهنگ و حفظ میراث فرهنگی کشور پرتغال
    • انتقال سرمایه به ارزش حداقل 350 هزار یورو جهت فعالیت در حوزه طرح های پژوهشی و تحقبقاتی

 لازم به توضیح است که منابع مالی شخص سرمایه گذار باید خارج از کشور پرتغال بوده و به واسطه افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای پرتغال، به این کشور منتقل گردد. ضمنا” فرد متقاضی به هیچ وجه نباید دارای سوء پیشینه بوده و تمامی مدارک و اسناد لازمه را می بایست تهیه و در اختیار سفارت این کشور در تهران قرار دهد. پس از طی مراحل اداری و قانونی، اداره مهاجرت کشور پرتغال برای متقاضی ویزای سفر همراه با اقامت یکساله صادر کرده و سپس در دو مرحله مجوز های اقامت دو ساله صادر خواهد شد. شما پس از 5 سال اقامت در پرتغال میتوانید تقاضای اقامت دایمی پرتغال داده و در سال ششم به شرط تسلط نسبی به زبان پرتغالی، تابعیت و پاسپورت ( گذر نامه ) پرتغالی هم دریافت خواهید کرد. نکنه جالب ماجرا اینجاست که شما میتوانید پس از 5 سال و دریافت اقامت دایمی پرتغال، سرمایه خود را به فروش رسانده و وجه نقد حاصل از فروش سرمایه به همراه سود حاصله از آن را برداشت کنید.

 

بهترین روش سرمایه گذاری در پرتغال:

 

همانگونه که در مقاله قبلی با عنوان ویزای طلایی پرتغال بدان اشاره کرده بودیم، خرید ملک و سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات بنا به دلایل واضح و روشنی، بهترین نوع سرمایه گذاری در این کشور محسوب می گردد. ضمن اینکه با استفاده از این روش شما قادر به دریافت ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا خواهید بود و به مراتب راحت تر و سریع تر از سایر روشها به مجوز اقامت خود دست خواهید یافت. درخصوص خرید املاک در مناطق توریستی پرتغال نیز باید خدمتتان عرض کنیم که با خرید ملک در این مناطق و اجاره آن به گردشگران تا سقف 15 تا 20 درصد احتمال سودآوری برایتان وجود دارد. همچنین باید گفت که در این کشور شرکتها و موسساتی وجود دارند که هم کار فروش ملک را برایتان انجام میدهند و هم کار اجاره آن به گردشگران را. پس از این بابت با خیالی آسوده میتوانید در این حوزه سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

 

سرمایه گذاری در پرتغال به روش ثبت شرکت:

 

 

دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

 

همان گونه که پیشتر در مورد آن توضیح دادیم کار آفرینی و ثبت شرکت در کشور پرتغال، یکی دیگر از راههای سرمایه گذاری جهت مجوز اقامت در این کشور است. از طریق این روش شما میتوانید با دریافت اقامت 5 ساله و پس از آن اقامت دایمی، پاسپورت پرتغالی نیز دریافت کنید.

    • شما میتوانید با کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال و به شرط ایجاد اشتغال برای حداقل 10 نفر از اتباع این کشور، مجوز اقامت دریافت کنید. مشاغل باید به صورت تمام وقت و شرکت نیز به صورت کامل تحت مالکیت فرد متقاضی باشد. حتی در مناطق کم جمعیت تر میتوانید تا تعداد 8 نفر شغل هم ایجاد و اقامت این کشور را دریافت کنید.
    • شراکت در شرکتهای پرتغالی با حداقل 350 هزار یورو سرمایه گذاری:در این روش شما میتوانید با ایجاد 5 شغل تمام وقت جدید صاحب اقامت طلایی پرتغال شوید.

مزایا و محاسن سرمایه گذاری در پرتغال:

 

    • فراهم بودن امکان فروش ملک پس از گذشت 5 سال
    • افزایش ارزش سرمایه ناشی از افزایش قیمت ملک سالیانه حدود 15 تا 20 درصد
    • عدم نیاز به حضور دایمی در کشور پرتغال جهت حفظ مجوز اقامت
    • اعطای مجوز اقامت به همراهان نفر اصلی ( همسر، فرزندان و والدین که تحت شرایط خاصی اعطا می گردد )
    • فراهم بودن امکان تحصیل رایگان برای فرزندان
    • فراهم بودن امکان سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جامعه شینگن
    • فراهم بودن امکان سرمایه گذاری در این کشور بدون نیاز به مدرک زبان و نیز مدرک تحصیلی
    • عدم احتیاج به سابقه شغلی و تخصصی
    • سرمایه گذاری در پرتغال بدون محدودیت سنی

امیدواریم که مطالب گفته شده و اطلاعات ارایه شده مورد قبول خاطر شما گرامیان قرار گرفته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.