شماره تماس : 23-88641720

کک لاکسی مالزی

کک لاکسی مالزی

تراولکک لاکسی مالزی

آسیای جنوب شرقی به معبدهای زیبا، کلیساها، مساجد و خیلی چیزهای دیگر معروف است اما از میان آنها بیشتر مکانهای های مذهبی شناخته شده هستند که بزرگتر، منحصر به فرد تر و زیبا تر هستند، آنها به طور قطع شما را شگفت زده می کنند.  معبد Kek Lok Si یکی از این معابد است. معبد Kek Lok Si بسیار منحصر به فرد، بسیار زیبا و فوق العاده بزرگ است و شما می توانید ساعت ها در اطراف معبد در حال گشت و گذار باشید و از فضای اطراف و معماری منحصر به فرد ان لذت ببرید.

در شمال شبه جزیره مالزی، نزدیک مرز تایلند، می توانید منطقه پنانگ که معبد کک لاکسی در آن قرار دارد را بیابید. این منطقه از جزیره پنانگ و سرزمین اصلی پنانگ تشکیل شده است. جزیره پنانگ توسط دو پل به سرزمین اصلی متصل شده است، و این امر به راحتی انرا قابل دسترس می کند همچنین کشتی های مسافربری به طور منظم بین سرزمین اصلی و جزیره پنانگ بالا و پایین می روند و رفت و آمد را برای مسافران راحت کرده اند. پیشنهاد ما به شما این است  غذای هوکر را در پنانگ حتما امتحان کنید و از طعم بی نظیر ان لذت ببرید، از تپه های زیبا و شهر پر جنب و جوش بازدید کنید. هنگام بازدید از مالزی، حتما به شهر Penang سفر کنید.

Kek Lok Si  یکی از بزرگترین معابد بودایی در مالزی است که در تپه ای واقع شده است. این مجموعه به سه ناحیه تقسیم می شود قسمت بیرونی و محوطه معبد شامل مکانهایی برای خرید سوغاتی، مکانهایی برای تهیه غذا و نوشیدنی ها و حوضچه آزادسازی لاک پشت است. بخش میانی معبد خانه های معابد، باغ ها، بتکده و چهار غرفه پادشاه آسمانی را در بر می گیرد و قسمت آخر مربوط  به یک مجسمه عظیم به نام الهه رحمت، کوان یین و همچنین باغ ها و معابد دیگر است.

معبد Kek Lok Si در جزیره پنانگ واقع شده است. معبد درست در قسمت شمالی جزیره پنانگ قرار دارد، تقریبا 9 کیلومتر خارج از مرکز توریستی و مسافری جورج تاون. راه های متعددی برای رسیدن به معبد Kek Lok Si وجود دارد که بیشتر این دو روش توصیه شده است:

گزینه 1 (برای مسافران ماجراجو) اجاره یک اسکوتر – اجاره یک اسکوتر برای کسانی که تجربه رانندگی با موتورسیکلت یا اسکوتر را از قبل داشته اند توصیه می شود. ممکن است استفاده از اسکوتر یا موتورسیکلت راحت به نظر برسد اما با معبد شلوغ و جاده های نامنظم،کار چندان اسانی نیست. ولی اگر تجربه دوچرخه سواری را داشته باشید و احساس اطمینان کنید دوچرخه سواری گزینه خوبی خواهد بود. اجاره یک اسکوتر به شما اجازه خواهد داد که برای اینکه چه مدت بمانید و کی قصد رفتن کنید راحتتر تصمیم بگیرید و گزینه های بیشتری برای کشف محیط اطراف داشته باشید. از جورج تاون، بسته به ترافیک، باید حدود 30 تا 45 دقیقه طول بکشد.

گزینه 2 ( دسترسی آسانتر) استفاده از گرپ – گرپ نوعی از uber است که در جنوب شرقی آسیا و در کشورهای مختلف مانند مالزی، اندونزی و تایلند استفاده می شود. با کلیک یک دکمه شما می توانید یک تاکسی پیدا کنید که شما را به معبد Kek Lok Si می برد. بسته به ترافیک، سفر باید حدود 30 تا 50 دقیقه طول بکشد. شما می توانید هزینه راننده تاکسی را در هنگام ورود پرداخت کنید. اجاره ی یک تاکسی گرپ تقریبا 15 تا 20 یورو برای هر تاکسی هزینه دارد.

معبد رسما ساعت8:30 صبح باز می شود  و تا 5:30 بعداز ظهر باز است. هیچ هزینه ورودی برای ورود به معبددریافت نمی شود. با این حال، کمک های مالی زیادی به معبد می شود. اگرشما با موتورسیکلت می روید، می توانید در پایین معبد پارک کنید و از آسانسور شیب دار واقع در ان محل برای رفتن به معبد استفاده کنید.

ساخت معبد Kek Lok Si بین سال های 1890 و 1930 صورت گرفت و گفته می شود بزرگترین معبد بودایی در مالزی است. علاوه بر این، این معبد شناخته شده ترین معبد زیارت و عبادت برای بوداییان است و از کشورهای اطراف و بقیه آسیای جنوب شرقی همه ساله افراد زیادی برای عبادت به این مکان می آیند. معبد شامل چندین نمازخانه، آسانسور، برج ناقوس است. این معبد دارای یک بتکده با 10000 مجسمه بودا است.

مجسمه ی کوان یین در سال 2002 ساخته شد این مجسمه 30.2 متر ارتفاع دارد و در بالاترین قسمت معبد قرار دارد و رفتن به بالای معبد یک تصویر باور نکردنی در مورد معبد و شهر برای شما به وجود می آورد. همانطور که گفته شد کل معبد بر روی تپه ساخته شده است، و با رفتن به این معبد شما یک منظره زیبا از سراسر اطراف معبد  و شهر پیدا خواهید کرد. ظاهرا معبد زیباترین حالت خود را در سال جدید چینی و 30 روز پس از سال جدید چینی دارد، در این زمان معبد تا دیر وقت باز است و با هزاران فانوس پوشانده شده است.

این مجتمع با بنای سنگی به سبک چینی مالزی ساخته شده است. این معبد به عنوان “معبد عالی سعادت” شناخته شده است، در این معبد یک حوضچه لاک پشت و ماهی وجود دارد حوضچه لاک پشت به عنوان حوض آزادسازی شناخته می شود زیرا طبق سنت چینی لاک پشت ها نماد طول عمر، قدرت و استقامت هستند و عمل گرفتن و آزاد کردن لاک پشت نماد آزادی معنوی است.

Kek Lok Si دارای برج هفت طبقه است این برج 30 متر ارتفاع دارد و به عنوان شاخص اصلی Kek Lok Si شناخته شده است. در تالار داخلی مجسمه های چهار پادشاه آسمانی وجود دارد که گفته می شود هر یک از پادشاهان یکی از چهار نقطه از قطب نما را نگهبانی می کنند که Kwang Mu (نگهبان غرب)، تو ون Guardian (نگهبان شمال)، Ch’i Kuo (نگهبان شرق) و در آخر Tseg Chang (نگهبان جنوب) است.

علاوه بر این، یک حرم سه طبقه با یک علامت بزرگ بودا وجود دارد که توسط پادشاه بومیبول تایلند اهدا شده است شما می توانید در این مکان چندین معبد و همچنین مغازه ها و رستوران های گیاهی را پیدا کنید در انتهای این معبد یک حوض ماهی، باغ وحش و 12 مجسمه حیوانی که نشان دهنده زودیاک چینی هستند وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.