شماره تماس : 23-88641720

آب و هوا در اسپانیا

آب و هوا در اسپانیا

عکس متن آب و هوای اسپانیا

هنگامی که سخن از آب و هوا در اسپانیا به میان می آید و به ویژه زمانی که شما در این کشور هستید، می تواند نقش مهمی در پیش بینی فعالیت ها و سرگرمی های شما داشته باشد. به هر حال می توان گفت به طور کلی، شمال این کشور دارای تابستان های خفیف و مرطوب و زمستان سرد است، در حالی که در جنوب آن مخالف این قضیه است: گرمای تابستان بسیار زیاد است، اما زمستان به طور کلی بسیار دلپذیر است. گفته می شود اسپانیا یکی از گرم ترین مقاصد اروپا در طول سال است.

اطلاعات فصلی: تابستان بسیار گرم جزیره اندلس

قسمت های داخلی اندلس، منطقه جنوبی اسپانیا، جز گرم ترین مناطق قاره اروپا در تابستان هستند. بازدیدکنندگان از شهرهای توریستی و محبوبی مانند سویل و کوردوبا اغلب به علت گرمای شدید، که در طول روزهای آفتابی می توانند بین 110 تا 120 درجه فانهایت باشد به این شهرها سفر نمی کنند. توصیه ما به شما این است که صبح زود، قبل از طلوع خورشید و قبل از گرم شدن بیش از حد هوا، به دید و بازدید بپردازید و از مزایای دوره سایستا ( استراحت بعد از ظهر که در میان مردم اسپانیا یک رسم دیرینه است) اسپانیا در بعد از ظهر در بدترین و گرمترین حالت هوا استفاده کنید و استراحت کنید و اگر نتوانستید این گونه برنامه ریزی کنید بهتر است از قطار استفاده کنید و با آن به سواحل نزدیک مالاگا، کادیز و هوالوا سفر کنید.

ساحل اقیانوس اطلس و شمال اسپانیا (گالیسیا، آستوریاس، کانتبریا، لاریاخا، کشور باسک)

مناطق شمالی و ساحلی اسپانیا در پاییز و زمستان اندکی بارانی همراه با دمای کم را نشان می دهند. به طور متوسط ​​دمای زمستان در 50 روز از سال، نسبت به بسیاری از نقاط اروپا در این زمان نسبتا ملایمتر است. تابستان در این مناطق گرم است ولی نه آنقدر که غیر قابل تحمل باشد، که این موضوع باعث می شود زمان مناسبی برای سفر به این مناطق و کشف این جواهر که اغلب نادیده گرفته شده است باشد.

ساحل مدیترانه (کاتالونیا ساحلی، والنسیا، مورسیا، جزایر ساحلی اندلس، جزایر بالئارس)

به علت آب و هوایی که در امتداد سواحل اقیانوس اطلس بسیار رایج است، مناطقی از اسپانیا که مرز مدیترانه ای را تشکیل می دهند، از بارندگی کمتر و نور بیشتری برخوردار هستند. تابستان معمولا در این مناطق دوست داشتنی است، اما ممکن است کاملا شلوغ باشد، بنابراین اگر به دنبال یک سفر و تجربه آرام و به دور از شلوغی و ازدحام گردشگران هستید، بهتر است قبل یا بعد از تابستان به این مناطق سفر کنید. در زمستان می توان از درجه حرارت پایین این مناطق لذت برد که ممکن است دمای هوا به 50 و 60 درجه فارنهایت برسد اما رطوبت و بادی که از سمت دریا می آید باعث می شود احساس کنید هوا سردتر از واقعیت است.

مناطق مرکزی اسپانیا (Castilla y León، مادرید، جنوب آراگون، Castilla-La Mancha)

مناطق مرکزی اسپانیا که به طور عمده Meseta نامیده می شوند، یک فلات بلند است که آب و هوایش تحت تأثیر ارتفاع این منطقه قرار دارد، این یعنی چه؟ زمستان های سرد (از جمله برف در بعضی از مناطق شمالی) و تابستان های خیلی گرم. بهترین زمان برای سفر به این مناطق در بهار یا پاییز است زمانی که دمای هوا به حدود 60 درجه فارنهایت می رسد. یکی دیگر از نکات مثبت این مناطق این است که باران در طول سال به طور خاص در این مناطق زیاد نیست.

داخلی جنوبی (اکسترمادورا، اندلس جنوبی)

مناطق جنوبی اسپانیا گرمترین مناطق کشور در طول سال هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، گرمای تابستان در این مناطق بسیار شدید است و درجه حرارت به طور معمول بیش از 100 درجه فارنهایت است. از سوی دیگر بهار، پاییز و زمستان، در این مناطق بسیار خوب هستند، بنابراین در فصل تابستان شما با جمعیت کمتری در این مناطق روبرو می شوید و می توانید از امتیاز قیمت پایین اقامت لذت ببرید. در این مناطق تابش خورشید در زمستان بسیار زیاد است و بارش برف کم است مگر در مناطق کوهستانی مانند سیرا نوادا در خارج از گرانادا.

پیرنه (شمال آراگون و کاتالونیا، ناوارا)

مناطق کوهستانی در شمال اسپانیا جز سردترین مناطق و در عین حال زیباترین مناطق کشور اسپانیا هستند. برف در تمام زمستان شایع است، بنابراین اگر شما به دنبال کریسمس سفید در اسپانیا هستید یا حتی به اسکی علاقه دارید، این منطقه بهترین گزینه برای شما است. بهار و تابستان دارای آفتابی خفیف هستند، در حالی که پاییز واقعا سرد است و احتمال بارندگی زیاد است.

جزایر قناری

با توجه به موقعیت آن که در ساحل اقیانوس اطلس آفریقا قرار دارد، در جزایر قناری لذت بردن از آب و هوای دلپذیر در تمام طول سال امکان پذیر است. بادهای دلپذیر در این جزیره به طور دایم می وزد. بارش به طور کلی در جزیره قناری کم است و نور آفتاب شایع است، به خصوص در تابستان.

بهار در اسپانیا

در حالی که هنوز هم کمی برای شنا کردن در اکثر سواحل اسپانیا فرصت دارید می توان گفت که فصل بهار در اسپانیا یک فرصت ایده آل برای نشستن در خارج از منزل و لذت بردن از نوشیدنی ها است. در ماه های مارس و آوریل ممکن است بارش هایی را به خصوص در شمال ببینید، اما در ماه مه در اکثر مناطق کشور از  آفتاب اسپانیا لذت می برند. در قسمتهای پایین و جنوبی، دمای هوا به 70 و 80 درجه فارنهایت می رسد و فرصت مناسبی است برای لذت بردن از جشنواره های فرهنگی مانند نمایشگاه آوریل سیف و جشنواره پاتو در کوردوبا.

به طور کلی می توان گفت: آب و هوای بهار در اسپانیا لذت بخش است، اما در زمان های خاص، به ویژه در ماه مارس و اوایل ماه آوریل، می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. لباس مناسب و یک چتر کوچک همراه خود بیاورید تا از بارندگی در امان باشید.

تابستان در اسپانیا

گرما و آفتاب در تابستان در اسپانیا فراوان است و در این زمان، گرمای مناطق جنوبی می تواند به شدت بی رحم باشد. شهر های داخلی در ماه های ژوئیه و اوت خالی می شوند؛ زیرا ساکنین آنها به سوی سواحل فرار می کنند، بنابراین به آنها بپیوندید و از سواحل شگفت انگیز اسپانیا استفاده کنید. اگر شما مطمئن نیستید دقیقا به کجا بروید، شمال و جزایر در این زمان بسیار خوب هستند. اگر در تابستان به اسپانیا سفر می کنید لباسهای رنگ روشن و خنک و کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.

پاییز در اسپانیا

در ماه سپتامبر و حتی در اوایل ماه اکتبر، آب و هوا در اسپانیا هنوز هم می تواند کمی مشابه آنچه در تابستان در بیشتر کشورهای جهان دیده می شود  باشد( آفتابی و گرم، اما نه شدید). با این حال، اواخر اکتبر و نوامبر، آب و هوا سرد می شود، و روزهای بارانی آغاز می شوند. اما بارش در مقایسه با سواحل اسپانیا بسیار کم است.

مانند بهار، آب و هوا در سراسر اسپانیا در پاییز می تواند به طور چشمگیری در طول روز تغییر کند و شب ها می توانند سرد باشند، اما ساعات روزانه به طور کلی خوب هستند. لباس گرم را در این زمان فراموش نکنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.