شماره تماس : 23-88641720

آشنایی با غذاهای اسپانیایی

آشنایی با غذاهای اسپانیایی

عکس متن غذاهای اسپانیایی
غذاهای سنتی اسپانیایی غذاهایی بر اساس مواد موجود در محل یا محصولاتی است که در آن منطقه خاص رشد می کنند، است. کوهها در چند جهت اسپانیا قرار دارند و به عنوان موانع طبیعی ارتباطات عمل می کنند و حمل و نقل را تا نیمه آخر قرن بیستم دشوار کرده بودند. این تنها یکی از دلایلی است که باعث می شود در اسپانیا پخت و پز بسیار از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار متفاوت باشد. مورد دیگر این واقعیت است که اسپانیا از پادشاهی های کوچکی در گذشته ایجاد شده است که هرکدام دارای سنت های خاص خود هستند.
بسیاری از ظروف غذای امروزی با استفاده از همان روش های پخت و پز و مواد اولیه مشابه که در دویست یا سیصد سال پیش استفاده می شدند تهیه می شوند. مانند رومی ها و عرب ها که 800 سال در اسپانیا زندگی می کردند ، به گسترش و تنوع غذاهای اسپانیایی کمک شگفت آوری کردند و تأثیر آنها در بسیاری از دستور العمل ها مشاهده می شود. غذاهای دیگر از تأثیرات اروپایی ها و آمریکایی ها سرچشمه گرفته اند که مطابق با سلیقه اسپانیایی بودند. یک چیز مهم این است که غذا در اسپانیا تازه ، فراوان و پر از عطر و طعم است و اسپانیایی ها غذاهای خود را بسیار دوست دارند.
مواد اولیه آشپزی اسپانیایی
دو ماده اصلی کلیه غذاهای اسپانیایی روغن زیتون و سیر است. با این حال ، از آنجا که اسپانیا دارای مناطق جغرافیایی کاملاً مشخصی است که توسط گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی مستقر شده‌اند و به دلیل اینکه هوا از استان به استان دیگر متفاوت است ، غذاهای هر منطقه بسیار متفاوت هستند. بسیاری اوقات ترکیبات رایج روغن زیتون و سیر است!
در اینجا لیستی از مواد و غذاهای معمول در اسپانیا آورده شده است:
روغن زیتون: دستور العمل های اسپانیایی دارای روغن زیتون یا روغن ماهی و به طور عمده روغن زیتون هستند. اسپانیا تولید کننده پیشرو روغن زیتون است و زیتون ها در سرتاسر جنوب اسپانیا در منطقه اندلس پرورش داده می شوند. بسیاری از غذاهای معمول در اسپانیا در روغن زیتون سرخ می شوند.

ژامبون: یا همانطور که اسپانیایی ها می گویند ، jamón یک غذای بسیار با ارزش است. اسپانیایی ها ژامبون را در رژیم غذایی خود بسیار جدی می گیرند و قیمت بالایی را برای ژامبون مرغوب می پردازند. انواع مختلفی را در منوها و سوپر مارکت ها مشاهده خواهید کرد ، اما به طور معمول Sierra است.
ماهی و غذاهای دریایی: از آنجا که اسپانیا در شبه جزیره ایبری قرار دارد و از سه طرف با آب احاطه شده است ، غذاهای دریایی تازه همیشه در بازارها فراوان است. اسپانیایی ها روزانه ماهی یا صدف می خورند. همه چیز از هالیبوت گرفته تا میگو و حتی اختاپوس و مارماهی کوچک در بازارها و در منوهای رستوران یافت می شود.
پنیرها: انواع پنیرهای شگفت انگیز از هر نوع در اسپانیا قابل خوردن هستند. پنیرهای اسپانیایی از گوسفند ، گاو ، بز و شیرهای مختلط تهیه می شوند. انواع آن شامل انواع پنیرهای پیر ، مانند انواع مانچگو از La Mancha ، تا پنیرهای نرم و خامه ای مانند تتیلا از گالیسیا و همه چیز در بین آنها است. پنیرهای آبی وجود دارد که در غارهای آهکی مانند کبرالس بالغ به عمل می آیند. پنیر را می توان به عنوان یک تاپا و همچنین در هنگام غذا و یا برای دسر میل کرد.
کالباس: اسپانیایی ها کالباس را دوست دارند – به خصوص چوریزو chorizo – یک نوع کالباس از گوشت خوک با پاپریکا است. باز هم ، انواع چوریزو وجود دارد ، از تازه و نرم گرفته تا دودی و کهنه. هر بازار محلی انواع مختلفی را ارائه می دهد ، و خانواده های اسپانیایی اغلب در زمستان کالباس خود را تهیه می کنند و آنها را در انبار یا اتاق زیر شیروانی آویزان می کنند تا خشک شود. روش تهیه و ادویه های به کار رفته در چوریزو اسپانیایی در مکزیک یا کارائیب بسیار متفاوت است.
گوشت گاو ، گوسفند و گوشت خوک: هر سه نوع گوشت در اسپانیا معمول هستند و می توان آن را بو داده ، کباب شده روی ذغال یا به صورت کباب شده در سس قرار داد. به طور کلی اسپانیایی ها گوشت گاو و گوشت خوک را ترجیح می دهند. گوشت های برشته شده یک غذای محبوب برای تعطیلات و مناسبت ها و جشن ها است.
تخم مرغ: تخم مرغ ها هر روز به صورت سرخ شده ، آبپز یا در یک املت اسپانیایی خورده می شوند که به آن ” tortilla Espanola ” در اسپانیا گفته می شود. تخم مرغ بخش اساسی بسیاری از دستور العمل ها از جمله دسرها و سالادها است.

مرغ: مرغ در اسپانیا بسیار محبوب است. و به طرق مختلف تهیه می شود ، اما بیشتر آنها سرخ شده یا به صورت خورشت است ، اگرچه مرغ کباب شده در بسیاری از فروشگاه های کوچک فروخته می شود.
میوه ها و سبزیجات: مردم اسپانیایی میوه های تازه زیادی را به عنوان میان وعده یا به عنوان آخرین وعده غذایی خود می خورند. یک کاسه میوه تازه در هر آشپزخانه موجود است. سالادهای ساده و سبزیجات بدون سس هر روز خورده می شوند. سبزیجات محبوب اغلب شامل فلفل دلمه ای ، بادمجان و کدو سبز است.
حبوبات: حبوبات از همه نوع به طور مرتب خورده می شوند. لوبیا و نخود (لوبیا گاربانزو) قرن ها جزء اصلی غذاهای شبه جزیره بوده اند و به عنوان رقیب نان یعنی رایج ترین خوراکی اسپانیا شناخته می شوند. معروف ترین غذای لوبیای اسپانیایی احتمالاً کوکیدو مادریلنو cocido madrileno است که یک خورش کلاسیک است که از گاربانزو، گوشت خوک، سوسیس و نودل تهیه می شود.
آجیل: اسپانیا یکی از تولیدکنندگان برتر بادام ، فندق و گردو است. دسرهای مبتنی بر بادام و شیرین در اسپانیا بسیار متداول است. توررون ، آب نبات بادام که در کریسمس خورده می شود ، احتمالاً شناخته شده ترین این شیرینی ها است. بسیاری از دستور العمل های اسپانیایی با منشأ عربی حاوی بادام زمینی هستند و از بادام قرن ها برای غلیظ کردن سس ها و خورشت ها استفاده می شود. با این حال ، در اسپانیا فندق ، محبوب ترین آجیل است که با شکلات مخلوط می شود.
گیاهان و ادویه ها: از سیر ، پیاز و گیاهانی مانند پونه کوهی ، رزماری و آویشن استفاده می شود اما بیشتر از بقیه از سیر استفاده می کند.
روش های پخت و پز
کوکیدو ، اولا ، پوته ، گیزو ، استوفادو یا اسکودلا اصطلاحات اسپانیایی برای تهیه خورشت هستند. اسپانیایی ها نه تنها خورشت می خورند ، بلکه بسیاری از غذاها را کباب و یا سرخ می کنند.
همانطور که اسپانیایی ها می گویند برای همه آرزو غذای خوب می کنیم ، “Buen provecho!”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.