شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی

اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی

اقامت تمکن مالی اسپانیا نوعی ویزای اقامت با درآمد غیرفعال است که برای متقاضی اصلی 2.316. یورو ماهانه نیاز است که برای یک سال 27.792 یورو می شود و اگر بخواهید اعضای خانواده وابسته را با خود بیاورید، باید مدرکی دال بر درآمد اضافی برای حمایت از آنها نشان دهید که این مبلغ در ماه 579.02 یورو می باشد و سالانه 6.948 یورو می شود.

اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA و غیر سوئیسی طراحی شده است که دارای درآمد غیر فعال ماهانه، منابع مالی و امکانات اقتصادی کافی هستند و درآمد آنها از منابعی خارج از اسپانیا بدست می آید و می توانند بدون اجازه کار، هم خود و خانواده شان را در اسپانیا ساپورت کنند زیرا دارنده ویزای اقامت تمکن مالی و اعضای خانواده او نمی توانند در طول مدت اقامت خود در اسپانیا هیچ گونه فعالیت اقتصادی یا حرفه ای را انجام دهند حتی از راه دور.

اساساً، دولت اسپانیا می‌خواهد مطمئن شود که شما می‌توانید در اسپانیا زندگی کنید بدون اینکه سربار دولت اسپانیا باشید یا داشتن یک فرصت شغلی را از ساکنان محلی اسپانیا دور کنید.

اخذ تمکن-مالی-اسپانیا ساحل آفتاب

اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی یک گزینه عالی برای بازنشستگان هم نیز محسوب می شود زیرا درآمد بازنشستگی آنها برای درخواست معتبر می باشد و می توانند با حقوق بازنشستگی خارجی خود به راحتی در اسپانیا زندگی کنند و برای اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی نیازی به سرمایه گذاری کلان در اسپانیا نمی باشد.

انواع درآمد غیر فعال قابل قبول برای اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی:

  • حقوق بازنشستگی خصوصی یا دولتی و یا ترکیبی از هر دو
  • درآمد حاصل از وقف یا مستمری
  • سود سهام حاصل از سرمایه گذاری ها
  • سود سهام یک شرکت به عنوان سهامدار آن
  • درآمد حاصل از اجاره املاک واقع در خارج از اسپانیا
  • سود حاصل از پس انداز در خارج از اسپانیا
  • درآمد حاصل از حق امتیاز
  • درآمد حاصل از پرداخت یک صندوق امانی
  • مقدار قابل توجهی پس انداز که برای هزینه حداقل 1 سال زندگی در اسپانیا کافی است.

برای اخذ اقامت اسپانیا با تمکن مالی باید از سفارت اسپانیا در کشوری که زندگی می کنید درخواست دهید و پس از تأیید درخواست، شما باید حداکثر ظرف مدت 3 ماه با ویزا وارد اسپانیا شوید تا اجازه اقامت خود را دریافت کنید.

اولین اقامت اولیه 1 سال اعتبار دارد و شما را ملزم می کند که حداقل 183 روز در سال اسپانیا را خانه اصلی خود قرار دهید از این رو شما مقیم مالیاتی می شوید و باید در اسپانیا مالیات بپردازید. پس از گذشت این  1 سال، می توانید مجوز اقامت خود را برای 2 سال دیگر تمدید کنید و پس از آن 2 سال دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود فقط به یاد داشته باشید برای تمدید ویزای اقامت تمکن مالی اسپانیا، باید مدارکی مبنی بر وجود وجوه مالی کافی به همراه بیمه درمانی مناسب و پاسپورت معتبر ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که باید دو برابر مبلغ 27.792 یورو را نشان دهید، زیرا این بار برای 2 سال اقامت درخواست می دهید.

سپس از 5 سال اقامت موقت، شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم در اسپانیا خواهید بود و در نهایت پس از 10 سال اقامت در اسپانیا می توانید برای شهروندی اسپانیا اقدام کنید. اخذ شهروندی اسپانیا شما را به عضویت کامل اتحادیه اروپا با حق زندگی، کار، تجارت، تحصیل و بازنشستگی در هر نقطه از اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس تبدیل می کند.

مطالب مرتبط

اسپانیا
اخذ اقامت اسپانیا شرایط 2023
اقامت طلایی اسپانیا
اقامت طلایی اسپانیا شرایط 2023
خرید-خانه-در-اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.