شماره تماس : 23-88641720

اقامت اسپانیا 2020

 

اقامت اسپانیا 2020

 

اسپانیا یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین کشورهای جهان است و وجود آب و هوای عالی و قدمت و زیر ساخت های تاریخی و فرهنگ غنی در کنار مردم دوست داشتنی و مهمان نواز و بخصوص زیر ساخت های رفاهی، فرهنگی ، اجتماعی ، دانشگاهی و اقتصادی باعث شده تا هر ساله علاقمندان زیادی به دنبال دریافت اقامت اسپانیا باشند.

در ایران نیز تشابهات فرهنگی زیادی که بین مردم ایران و اسپانیا وجود دارد و روابط بسیار خوب تاریخی بین ایران و اسپانیا باعث شده تا بسیاری برای زندگی و اقامت اروپا مهاجرت به اسپانیا را انتخاب کنند. بخصوص اینکه شرایط اقتصادی در اسپانیا و میزان رفاه اجتماعی در این کشور در بالاترین رده استاندارد های بین المللی قرار دارد. بدون تردید اسپانیا یکی از بهترین کشورها نه تنها برای ادامه تحصیل، کار و سرمایه گذاری و خرید ملک و یا ثبت شرکت است ، بلکه از برترین کشورها از نظر شرایط اجتماعی و شرایط زندگی است.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط اقامت در اسپانیا در سال 2020 را متناسب با آخرین قوانین و مقررات اعلام شده بررسی کنیم. پس با ساحل آفتاب همراه باشید.

 

 قوانین مهاجرت به اسپانیا در 2020

 

اقامت اسپانبا

 

مطابق با آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی اسپانیا در سال 2020 همچنان راه های مختلفی برای اقامت و یا مهاجرت به اسپانیا پیش بینی شده است. بنابراین علاقمندان به اقامت در اسپانیا می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین راه را به صورت کاملا قانونی برای اقامت در اسپانیا انتخاب نمایند.

طبق مقررات اسپانیا افراد غیر اتحادیه اروپایی مانند ایرانی ها برای ورود و اقامت در این کشور نیاز به دریافت ویزا دارند. ویزا اسپانیا از نوع ویزا شینگن است و به دو صورت ویزا کوتاه مدت شینگن و ویزا بلند مدت شینگن صادر می شود. افرادی که به دنبال اهداف گردشگری، سمیناری و یا اقامت های کوتاه مدت زیر 90 روز هستند می توانند از ویزا شینگن اسپانیا کوتاه مدت استفاده کنند و افرادی که به دنبال اهداف اقامت بلند مدت هستند باید از ویزا نوع D شینگن که مخصوص اقامت های بیش از 1 سال است استفاده نمایند.

قبلا در خصوص انواع ویزا شینگن به صورت دقیق و کامل توضیحاتی در همین سایت ساحل آفتاب ارائه شده است که پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی حتما مقاله انواع ویزا شینگن را مطالعه فرمایید.

افرادی که ویزا بلند مدت اسپانیا را دریافت می کنند معمولا به دنبال اقامت در اسپانیا برای موضوعاتی مانند کار در اسپانیا، تحصیل در اسپانیا و یا سرمایه گذاری در اسپانیا از روش های مختلف هستند. به صورت کلی می توان بر اساس قوانین اخیر اقامتی اسپانیا سه نوع ویزا بلند مدت اقامتی اسپانیا را به شرح زیر دانست:

  • ویزا اقامت ترکیبی اسپانیا موسوم به visado de trabajo y residencia که برای کار و زندگی در اسپانیا صادر می شود. این ویزا اغلب برای افرادی که به دنبال کار و زندگی در اسپانیا برای یک سال و بیشتر هستند صادر می شود و قابلیت تمدید دارد.
  • ویزا بلند مدت تحصیلی برای دانشجویان. این ویزا همانطور که از نامش مشخص است برای دانشجویانی صادر می شود که به دنبال ادامه تحصیل در اسپانیا هستند. طول مدت این ویزا متناسب با طول مدت تحصیل دانشجویان در نظر گرفته می شود.
  • ویزا بلند مدت الحاق به خانواده. این ویزا نیز برای خانواده درجه یک افرادی صادی می شود که اقامت اسپانیا را دریافت کرده اند و در اسپانیا زندگی می کنند تا بتوانند با استفاده از آن به همسر و یا پدر و مادر خود و یا فرزندان خود بپیوندند.

همچنان بر اساس قوانین مهاجرتی اسپانیا در سال 2020 افرادی که به صورت متوالی 5 سال در اسپانیا زندگی کرده باشند و بیشتر زمان خود را در اسپانیا سپری کرده باشند می توانند بعد از 5 سال اقامت موقت خود را به اقامت دائم اسپانیا تبدیل کنند. برای این کار باید درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرتی اسپانیا ارسال نمایند تا با بررسی شرایط آنها و در صورت نداشتن سو سابقه و یا شفافیت مالیاتی به راحتی بتوانند اقامت دائم اسپانیا را به دست بیاورند.

بر همین اساس افرادی که اقامت دائم اسپانیا را به دست می آورند می توانند بعد از مدت 10 سال یعنی گذشت 5 سال از دریافت اقامت دائم اسپانیا به دنبال شهروندی اسپانیا باشند و پاسپورت اسپانیایی دریافت کنند.

 

شماره NIE و TIE برای اقامت اسپانیا در سال 2020

 

اقامت اسپانیا و شهروندی و دریافت پاسپورت اسپانیا هر یک مقوله ای جداگانه هستند. این باعث شده تا  سردرگمی های زیادی در بین افرادی که به دنبال اقامت اسپانیا هستند به وجود بیاید.

به یاد داشته باشید که اقامت اسپانیا می تواند کوتاه مدت باشد و حتی اگر شما برای یک دوره 2 تا 3 ماهه هم برای سفر و یا مقاصد دیگر به اسپانیا سفر کنید در واقع به دنبال اقامت کوتاه مدت هستید. یا می تواند بلند مدت برای مقاصد تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری باشد.

افرادی که قصد دارند برای مدت طولانی در اسپانیا اقامت داشته باشند باید شماره NIE و شماره TIE دریافت کنند. شماره NIE در اصل یک شماره شناسایی برای افراد خارجی است که برای فعالیت های اقتصادی و اداری کاربرد دارد و باید الزاما همه افرادی که در اسپانیا اقامت پیدا می کنند حتی اگر قصد اقامت دائم ندارند این  شماره را دریافت کنند. از این شماره برای خرید ملک در اسپانیا و یا راه اندازی کسب و کار در اسپانیا و غیره استفاده می شود.

افرادی که اقامت اسپانیا را دریافت می کنند باید بلافاصله با مراجعه به مقامات محلی منطقه ای که در آن ساکن هستند برای دریافت شماره شناسایی افراد خارجی یا همان NIE اقدام کنند.  به شماره NIE شماره شناسایی مالیاتی نیز گفته می شود زیرا برای فعالیت های اقتصادی و مالیاتی کاربرد زیادی دارد.

افرادی که با ویزا و یا مجوز اقامت وارد اسپانیا می شوند باید یک کارت شناسایی حاوی شماره TIE هم دریافت کنند.  این شماره خاص افرادی است که بیش از 6 ماه در اسپانیا قصد اقامت دارند. شماره یا کارت TIE یک کارت شناسایی برای افراد خارجی است که از افراد غیر اتحادیه اروپایی هستند. این کارت یک شماره دارد که همانند شماره NIE برای شناسایی افراد خارجی به کار می رود.

 

اخذ اقامت اسپانیا در 2020

 

اگر به دنبال اخذ اقامت اسپانیا در سال 2020 هستید باید شرایط اقامتی کشور اسپانیا را دارا باشید. قوانین مهاجرتی اسپانیا در سال 2020 تفاوت چندانی با سال های قبل پیدا نکرده است و تنها در برخی  از مولفه های بسیار جزئی تغییراتی دیده می شود. با این وجود برای دریافت اقامت اسپانیا 2020 باید از یکی از طرق تعریف شده در قوانین مهاجرتی این کشور اقدام نمایید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

راه های اخذ اقامت اسپانیا در 2020

 

به صورت کلی همانطور که توضیح داده شد برای اقامت اسپانیا 2020 راه های مختلفی در قوانین مهاجرتی اسپانیا دیده شده است. بر این اساس مهم ترین راه های دریافت اقامت اسپانیا برای بلند مدت و نهایتا اخذ اقامت دائم اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·        اقامت کاری در اسپانیا در سال 2020

اقامت کاری

شرایط کار در اسپانیا همچنان تابعی از قوانین اتحادیه اروپا است. بنابراین همچنان اگر به دنبال کار در کشور اسپانیا در سال 2020 هستید باید بتوانید از یک کارفرما دعوتنامه کاری داشته باشید. برای این کار کلیه کارفرماهای اسپانیایی اعم از حقیقی و حقوقی می توانند این دعوتنامه را برای شما ارسال نمایند. البته این موضوع دو شرط بزرگ و مهم دارد.

اول اینکه کارفرما باید ابتدا نیروی خود را از کشور اسپانیا پیدا کند و برای این کار باید حداقل سه ماه آگهی استخدامی داده باشد و دوم اینکه اگر این نیرو را در مدت سه ماه پیدا نکرد برای سه ماه باید این آگهی در سطح کشورهای حوزه اتحادیه اروپا منتشر شود و بعد از این مدت و اگر نیروی خود را پیدا نکرد می تواند برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند دعوتنامه ارسال کند.

کارفرما باید درخواستی مبنی بر الحاق نیروی کار خارجی به سفارت کشور اسپانیا بدهد و با هماهنگی اداره کار و مهاجرت اسپانیا شرایط حضور شما را در اسپانیا فراهم کند. البته طبق قوانین جدید اگر کارفرما بتواند اثبات نماید که شما یک نیروی کار حرفه ای و متمایز هستید و دارای تخصصی عالی و منحصر به فرد هستید بدون طی شدن این پروسه می تواند برای جذب شما اقدام نماید. به همین دلیل بعضا به این فرایند ، فرایند جذب نیروی متخصص و خبره نیز گفته می شود که در یکی دو سال اخیر متداول شده است.

اگر نیروی متخصص هستید و یا به دنبال کار در اسپانیا هستید کارشناسان ما در موسسه ساحل آفتاب در کمترین زمان با استفاده از ارتباطات بسیار موثر خود شما را در بهترین شرکت ها اسپانیا شاغل خواهند کرد.

 

·        اقامت تحصیلی در اسپانیا در سال 2020

 

اقامت تحصیلی 1

 

مدارس، کالج ها و دانشگاه های اسپانیا همواره از مشهورترین موسسات آموزشی در دنیا بوده اند و رقابت بخصوص دانشگاه های کشور اسپانیا با بزرگترین دانشگاه های دنیا باعث شده تا سالانه هزارن نفر در بهترین شرایط و در بالاترین استاندارد های بین المللی در دانشگاه های جهانی اسپانیا جذب شده و ادامه تحصیل دهند.

بسیاری از دانشگاه های اسپانیا در سال 2020 رویکرد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو خارجی را اتخاذ کرده اند. حتی برخی از این دانشگاه ها برای رقابت بهتر با سایر دانشگاه های داخلی و خارجی تعداد بیشتری از دروس و رشته های خود را با زبان انگلیسی برگزار می کنند. عمده دانشگاه های خصوصی اسپانیا در سال های اخیر و بخصوص سال 2020 بسیاری از رشته های خود را به زبان انگلیسی تدریس می کنند هر چند هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا به مراتب بالاتر و بین 10000 تا 3500 یورو در سال است در حالی که در سایر دانشگاه های دولتی اسپانیا با 1500 یورو می توان ادامه تحصیل داد.

دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری اما در اغلب دانشگاه های دولتی و خصوصی اسپانیا به زبان انگلیسی برگزار می شود. بسیاری از دانشگاه های اسپانیا در سال 2020 روند اعطا بورسیه بیشتر را مد نظر قرار داده اند. با این حال باید در نظر داشت که هدف اصلی از ارائه این بورسیه ها جذب نخبگان و افراد با نمرات بالای دانشگاهی است.

تمامی افرادی که برای ادامه تحصیل دانشگاه های اسپانیا را انتخاب می کنند باید از طریق پذیرش دانشگاه و یا پذیرش اساتید دانشگاهی و ارسال نامه دانشگاه و یا استاد، برای دریافت اقامت اسپانیا اقدام نمایند. در صورت دریافت این پذیرش اقامت اسپانیا کار بسیار ساده ای خواهد بود.

به یاد داشته باشید که دریافت پذیرش از دانشگاه های اسپانیا در سال 2020 نیاز به زمان بندی و موقعیت سنجی دقیق دارد و باید به موقع اقدام کنید. ضمن اینکه شناخت مناسب از دانشگاه ها و ارتباط موثر با اساتید برای دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های اسپانیا اهمیت زیادی دارد که ما در موسسه ساحل آفتاب برای مشتریان خود به خوبی متعهد می شویم.

 

·        اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2020

 

اقامت از طریق سرمایه گذاری

 

همچنان بهترین مسیر برای به دست آوردن اقامت اسپانیا در سال 2020 روش سرمایه گذاری در اسپانیا است. سرمایه گذاری در حوزه املاک و خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو همچنان در راس روش های سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2020 قرار دارد و بسیاری از سرمایه گذاری با این کار ضمن فراهم آوردن شرایط اقامتی و یا کسب و کار خود به راحتی و در کمترین زمان اقامت دائم اسپانیا را برای خود و خانواده شان به دست می آورند.

طبق قوانین اخیر در کشور اسپانیا سرمایه گذاران می توانند برای خرید ملک به ارزش 100 هزار یورو تا 499000 یورو نیز اقامت یک ساله اسپانیا را به دست بیاورند. این یک روش فوق العاده برای اخذ اقامت اسپانیا است. زیرا می توان بعد از یک سال به شرط پا بر جا بودن سرمایه گذاری این اقامت را به راحتی تمدید کرد. همانطور که پیشتر هم اشاره شد اگر این روند سرمایه گذاری تا 5 سال ادامه داشته باشد می توان بعد از 5 سال برای اقامت دائم اسپانیا درخواست داد. بنابراین با این روش می توان به مبلغ یک پنجم میزان حداقل سرمایه گذاری برای خرید ملک در اسپانیا با اخذ اقامت این کشور به راحتی با بالا بردن مدت زمان سرمایه گذاری این اقامت را به دست آورد.  اما نکته بسیار حایز اهمیت در این روش آن است که شرط حضور در این راه وجود دارد و سرمایه گذار باید حداقل 6 ماه از سال حضور در اسپانیا ثابت کند.

اما افرادی که حداقل 500 هزار یورو در اسپانیا سرمایه گذاری کنند از شرایط گلدن ویزا اسپانیا و یا اقامت طلایی اسپانیا بهره مند می شوند. با اعطا گلدن ویزا بلافاصله یک اقامت حداقل 2 ساله برای سرمایه گذار و همراهانش صادر می شود و بعد از آن 5 ساله تمدید میشود و نهایتا این اقامت با درخواست سرمایه گذار به اقامت دائم تبدیل می شود.

به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در اسپانیا تنها در ملک نیست و برای سرمایه گذاری در اسپانیا می توان در بسیاری از سهام ها، امور اقتصادی و تجاری و غیره نیز اقدام کرد. لیست سرمایه گذاری های اسپانیا مرتبا در حال به روز شدن است. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای به دست آوردن آخرین اخبار از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در اسپانیا و یا بهترین مکان های خرید ملک در اسپانیا با کارشناسان ما در ساحل آفتاب در تماس باشید.

 

·        اقامت تمکن مالی اسپانیا در سال 2020

 

تمکن مالی 1

 

تمکن مالی یا خود حمایتی در اسپانیا در سال 2020 نیازمند این است که شما اثبات کنید که می توانید با درآمد حداقل ماهیانه 2 تا 3 هزار یورو در ماه و سپرده گذاری 25000 یورویی بدون نیاز به اینکه در اسپانیا مشغول به کار شوید، از عهده هزینه های خود و خانواده خود بر می آیید. البته این شرایط طبق قوانین اقامتی اسپانیا خاص افرادی است که از راه های مشخص مانند سرمایه گذاری، اجاره بها، سود سهام و یا سپرده گذاری این درامد را اثبات نماید.

افرادی که توانایی مالی خود را اثبات کنند می توانند اقامت یک ساله اسپانیا را برای خود و خانواده شان دریافت کنند مشروط به اینکه فرزندان آنها زیر 18 سال باشند. البته افرادی که به تنهایی برای تمکن مالی اسپانیا اقدام کنند می توانند با هزینه بسیار کمتر یعنی در حدود 16000 یا حتی 15000 یورو (در صورت داشتن شرایط خاص) نیز اقامت تمکن مالی اسپانیا را دریافت کنند.نکته بسیار مهم در این روش آن است که باید گردش و موجودی حساب بسیار بالایی در یکی از بانک های ایران نشان دهند.

برای اقامت تمکن مالی در اسپانیا حتی می توانید فرزندان بالای 18 سال خود و یا با مبالغ کمتری هم اقامت اسپانیا را دریافت کنید. برای اطلاع از این شرایط خاص با کارشناسان ما در موسسه ساحل آفتاب در تماس باشید.

 

·        ثبت شرکت در اسپانیا در سال 2020

 

ثبت شرکت 1

 

برای ثبت شرکت در اسپانیا می توانید از انواع قالب های حقوقی تعریف شده در این کشور استفاده کنید. اما بهترین نوع قالب ثبت شرکت با هزینه و سرمایه گذاری کمتر یعنی حدود 25000 یورو، شرکت با مسئولیت محدود است. برای اینکه در اسپانیا شرکت راه اندازی کنید باید یک ایده تجاری و یا طرح تجاری فوق العاده داشته باشید.

 

·        راه اندازی کسب و کار در اسپانیا در سال 2020

 

راه دیگر نوآوری و یا ورود سرمایه برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا برای اخذ اقامت اسپانیا است. طبق قوانین سال 2020 برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا باید حداقل 1 میلیون یورو ارز وارد کشور اسپانیا کنید. برای کار آفرینی در اسپانیا باید اثبات کنید که راه اندازی این کسب و کار می تواند منجر به رشد اقتصادی ، اشتغال زایی، تاثیرات مثبت در منافع عمومی و ایجاد کار بریا حداقل یک نفر می باشد.

 

·        اقامت اسپانیا از طریق تولد در سال 2020

 

اقامت از طریق تولد

 

سیستم اعطا اقامت اسپانیا در سال 2020 همچنان بر پایه خون است. بنابراین باید برای به دست آوردن اقامت اسپانیا والدین اسپانیایی داشته باشید و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ شما اسپانیایی باشند. با اثبات این موضوع می توانید در یک پروسه چند ماهه اقامت دائم اسپانیا را به دست بیاورید. البته یک قانون دیگر نیز وجود دارد که اگر خانواده ای اقامت اسپانیا داشته باشد و صاحب فرزند شوند و در واقع بچه در اسپانیا متولد شود و ثابت کنند تا 2 سالگی فرزند خود در اسپانیا حضور داشته اند میتوانند پس از 2 سال، برای فرزند خود درخواست پاسپورت کنند.

 

·        ازدواج و اقامت اسپانیا در سال 2020

 

ازدواج

 

در سال 2020 تغییری در حوزه اعطا اقامت در اسپانیا دیده نمی شود. در هر صورت افرادی که قصد دارند از طریق ازدواج با تبعه اسپانیا اقامت این کشور را به دست بیاورند باید اثبات کنند که اولا ازدواج آنها واقعی است که باید در دفاتر ازدواج اسپانیا ثبت شود. دوم اینکه باید حداقل 5 تا 7 سال این ازدواج دوام داشته باشد و نهایتا توسط همسر اسپانیایی متقاضی، برای او درخواست اقامت اسپانیا داده شود.

 

تابعیت کشور اسپانیا در سال 2020

 

اخذ پاورت اسپانیا

 

افرادی که از طریق سرمایه گذاری و گلدن ویزا اسپانیا اقدام به دریافت اقامت دائم اسپانیا می کنند پس از مدت کوتاهی می توانند برای دریافت شهروندی اسپانیا اقدام کنند. اما سایر افرادی که از دیگر مسیرها برای اقامت اسپانیا اقدام کرده اند باید پس از چند بار تمدید اقامت خود نهایتا بعد از 10 سال و بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم خود برای تابعیت اسپانیا اقدام کنند.

 

شرایط مهاجرت به اسپانیا با توجه به شیوع بیماری کرونا

 

اقامت با توجه به کرونا

 

مطابق با حکم سلطنتی که در 14 مارس 2020 صادر شد، کلیه رفت و آمد ها در اسپانیا در شرایط شیوع بیماری کرونا محدود شدند ولی افرادی که ویزا اقامتی اسپانیا را دریافت کرده باشند، این ویزا اعتبار خود را خواهد داشت تا زمانی که شرایط به حالت نرمال باز گردد.

در خصوص اقامت در اسپانیا بعد از کرونا نیز اعتقاد بسیاری از کارشناسان بر این است که بعد از شیوع کرونا بسیاری از افراد به دنبال تغییر شرایط زندگی خود و شرایط اقامتی خود خواهند بود و اعتقاداین کارشناسان بر این است که اسپانیا می تواند یکی از این کشورها باشد. بخصوص شهرهای ساحلی و گرم اسپانیا برای بهبود حال و هوای بعد از کرونا بسیار توصیه شده است.

برای دریافت هر نوع خدمات اخذ اقامت اسپانیا هوشمندانه عمل کنید و از همین امروز و با مشاوره رایگان با کارشناسان ما در موسسه ساحل آفتاب بهترین زمان و شرایط را برای اقامت در اسپانیا متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.