شماره تماس : 23-88641720

اقامت طلایی یونان 2020

اقامت طلایی یونان 2020

 

اقامت طلایی یونان

 

هر چند اساس طرح گلدن ویزا یا اقامت طلایی یونان به منظور جذب سرمایه های افراد خارجی و به منظور برون رفت از شرایط بحران اقتصادی به وجود آمده در سال 2008 در یونان مطرح و برنامه ریزی شد اما با توجه به شرایط عالی این طرح برای سرمایه گذاران، اخذ اقامت طلایی یونان امروزه یک بازی برد برد برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیر ( کشور یونان) به وجود آورده است.

در واقع آنچه که مسلم است زندگی در اروپا و آن هم در مناطق خوش آب و هوا و توسعه یافته و دسترسی به امکانات فوق العاده زندگی در اروپا مانند رفاه اجتماعی بالا، امنیت و ایمنی بسیار زیاد، دانشگاه ها و شرایط تحصیلی فوق العاده، امکان پیشرفت و توسعه فردی و اجتماعی و دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی و اقتصاد جهانی و غیره به یک ایدئولوژی و خواسته مهم در بین اغلب مردم دنیا و ایران تبدیل شده باشد. طبیعتا دستیابی به این اقامت در اروپا کار چندان ساده ای نبود تا اینکه با بحران های به وجود آمده در سطح اروپا در سال های 2007 و 2018 و با طراحی ساختار اقامت طلایی در یونان و دیگر کشورهای اروپایی شرایط حضور و اقامت در این کشورها بهتر فراهم شد.

در این بین سرمایه گذاری و اقامت طلایی اروپا نیز نیازمند داشتن حداقل های لازم بخصوص در زمینه سرمایه بوده است و به جرات می توان گفت که یونان از این حیث شرایط فوق العاده و برتری را به نسبت دیگر کشورها فراهم کرده است. میزان سرمایه گذاری کمتر به همراه شرایط ساده تر برای دریافت اقامت طلایی یونان باعث شده تا این کشور کانون توجهات بیشتری برای سرمایه گذاری و اقامت طلایی اروپا باشد. بخصوص اینکه یونان نه تنها کشوری متمدن و ریشه دار است بلکه از زیباترین کشورهای جهان با شاخص های اقتصادی قوی و رشد و توسعه بالا و رفاه اجتماعی بسیار مناسب و در حال توسعه است.

بنابراین طرح اقامت طلایی یونان، با ایجاد شرایط ایده آل برای کار و زندگی برای سرمایه گذاران از یک طرف و ورود سرمایه های لازم برای توسعه اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی در یونان از طرف دیگر به عنوان یک بازی دو سر برد شناخته شده است که طرفداران زیادی دارد و به یکی از بهترین مکان های سرمایه گذاری در دنیا مبدل شده است.

 

اقامت طلایی یونان چیست؟

 

همانطور که در بالا تا حدودی توضیح داده شد، اقامت طلایی طرح اقامتی است که دولت یونان از سال 2013 به منظور جذب سرمایه گذاری های خارجی در نظر گرفته است. پس اقامت طلایی همان اقامت از طریق سرمایه گذاری در یونان است.

اقامت طلایی یونان یا گلدن ویزا یونان (Golden Visa ) یکی از بهترین طرح های اقامت در ازا سرمایه گذاری در اروپا و حتی جهان است. با وجود اینکه روش های مختلفی برای اقامت در یونان دیده شده است اما روش سرمایه گذاری در یونان بهترین و در عین حال ساده ترین روش برای اقامت در یونان است. در این طرح سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در طرح های سرمایه گذاری مشخص شده در یونان، در کمترین زمان اقامت یونان را به دست بیاورند.

روش های مختلفی برای سرمایه گذارای در یونان دیده شده است. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا اوراق قرضه در یونان
  • خرید سهام در یونان
  • سپرده گذاری در یونان
  • مشارکت در طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در یونان
  • خرید ملک و مستغلات در یونان

 

بهترین راه برای سرمایه گذاری در یونان

 

هر چند روش های متفاوتی برای اقامت یونان وجود دارد. روش تحصیلی، کار در یونان، ازدواج و غیره از جمله روش هایی هستند که با کمترین میزان هزینه و یا سرمایه گذاری اقامت یونان را به همراه دارند. اقامتی که البته نوعی اقامت موقت است و برای تبدیل این اقامت به اقامت دائم شرایط مختلفی در نظر گرفته شده است.

در روش هایی که نیاز به سرمایه گذاری در یونان دارد خرید اوراق بهادار، خرید سهام، تمکن مالی، سپرده گذاری و غیره نه تنها سقف سرمایه گذاری بیشتری را می طلبد که بسته به طرح سرمایه گذاری تعریف می شود بلکه از روش هایی است که میزان سرمایه سرمایه گذار را تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار می دهد. هر چند این روش ها نیز عمدتا روش های معقولی برای سرمایه گذاری هستند.

اما خرید املاک و مستغلات بدون تردید بهترین روش سرمایه گذاری در یونان و البته سایر کشورهای جهان است. افرادی که روش سرمایه گذاری در ملک را در یونان انتخاب می کنند نه تنها صاحب کل سرمایه خود با دریافت سند ملک هستند بلکه در روشی سرمایه گذاری کرده اند که می تواند به عنوان محل کسب درامد، زندگی و یا کسب  و کار آنها مبدل شود. مثلا با خرید ملک در یونان، سرمایه گذار می تواند محلی برای زندگی خود و خانواده اش داشته باشد یا می تواند با اجاره دادن املاک از این راه با توجه به توریستی بودن یونان درآمد به دست بیاورد و یا شرکت و کسب و کار خود را در این ملک راه اندازی کند.

رشد ملک و افزایش سرمایه از این طریق و وجود متقاضی روز افزون برای خرید ملک در یونان نیز از دیگر دلایلی است که می توان به جرات ادعا کرد که روش خرید ملک در یونان بهترین روش برای سرمایه گذاری در یونان و اخذ اقامت دائم یونان است.

در این راه انتخاب یک ملک مناسب و در منطقه ای با چشم انداز عالی، بسیار اهمیت دارد و می تواند سرمایه گذاری شما را فوق العاده جذاب تر کند. به همین جهت تیم حرفه ای ما در موسسه حقوقی ساحل آفتاب به دنبال مشاوره به سرمایه گذاران کشور عزیزمان ایران، با ایجاد ارتباطات سازنده با سازمان ها و ارگان های مختلف سرمایه گذاری در یونان و شناخت دقیق بازارها و مناطق مختلف یونان، بهترین پیشنهادها را همواره به سرمایه گذاران ارائه داده و زمینه ساز سرمایه گذاری بدون ریسک و تضمینی برای سرمایه گذاران در یونان بوده است.

 

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت طلایی یونان در 2020

 

خرید ملک 2

 

اغلب کشورهای اروپایی حداقل 500 هزار تا 2 میلیون یورو را برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت طلایی در اروپا در نظر گرفته اند. این حجم از سرمایه گذاری تعداد سرمایه گذارانی که توان سرمایه گذاری داشته باشند را تحت تاثیر قرار داده است. اما یونان برای اعطا اقامت طلایی به سرمایه گذاران تنها مبلغ سرمایه گذاری 250 هزار یورو را در نظر گرفته است. در واقع سرمایه گذاران می توانند با خرید ملک در هر منطقه ای از یونان به میزان حداقل 250.000 یورو اقامت دائم یونان را از روش گلدن ویزا یونان به دست بیاورند.

رعایت حداقل سرمایه گذاری برای به دست آوردن اقامت طلایی یونان به میزان 250 هزار یورو شرط لازم است اما بیش از این نیز می توان در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کرد. تفاوتی ندارد که این هزینه برای خرید ملک تجاری و یا مسکونی انجام شود و یا هیچ تفاوتی ندارد که این میزان از سرمایه گذاری برای یک ملک یا دو تا چندین ملک انجام شود. ملاک برای ارائه اقامت طلایی یونان، در روش خرید ملک حداقل 250.000 یورو در مجموع سرمایه گذاری است که ممکن است حتی در جزایر یونان انجام شود.

 

شرایط گلدن ویزا یونان

 

گلدن ویزا یونان یا ویزا طلایی یونان از پر طرفدارترین ویزاها  در دنیا است. در این روش فرد سرمایه گذار می تواند با خرید ملک در یونان به ارزش حداقل 250 هزار یورو نه تنها برای خود بلکه برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز اقامت طلایی یونان را به دست بیاورد. بر خلاف اغلب روش های اقامتی در یونان که به صورت یک ساله و یا نهایتا دو ساله صادر می شودف در روش اقامت طلایی یونان، سرمایه گذار از همان ابتدا اقامت 5 ساله و دائمی یونان را به دست می آورد و هر بار برای یک مدت 5 ساله دیگر به راحتی این اقامت قابل تمدید است.

برای تمدید اقامت دائم یونان ، نیاز است که شخص مهاجرت کننده تنها سالی 7 روز آن هم برای برخی از اقدامات حقوقی و قانونی در یونان حضور داشته باشد و هیچ الزامی برای اقامت و یا حضور دائمی در یونان سرمایه گذار ندارد. برای ویزا طلایی یونان نیازی به دانش زبان یونانی، ارائه دعوتنامه و یا داشتن رزومه قوی و همچنین سایر شرایط تعریف شده در دیگر روش های اقامتی در یونان نیست و به همین دلیل به عنوان ویزا طلایی یونان شناخته می شود زیرا ساده ترین و در عین حال بهترین روش را برای اقامت یونان تعریف کرده است.

 

قوانین ویزا طلایی یونان در سال 2020

 

قوانین ویزای یونان

 

با توجه به استقبال بی نظیری که از روش اقامت طلایی یونان توسط سرمایه گذاران شد، نه تنها این روش برای سال 2020 نیز تمدید شد بلکه در رسیدگی و بررسی به اسناد و مدارک و ارائه اقامت طلایی در یونان سرعت بیشتری تعریف و سقف بالاتری در نظر گرفته شده است. سرمایه گذارانی که به دنبال دریافت اقامت طلایی یونان هستند نباید سو پیشینه ای داشته باشند و نباید در  مدت زمان حضور خود در یونان، مرتکب جرم و یا بد رفتاری و سو پیشینه شوند.

سقف تعریف شده برای سرمایه گذاری در یونان برای دریافت اقامت طلایی یونان همچنان 250 هزار یورو است . این میزان سرمایه ممکن است به صورت مشارکتی در چند طرح و یا تنها در یک طرح انجام شود که سهم هر شخص باید حداقل 250 هزار یورو باشد. سرمایه گذار برای به دست آوردن اقامت طلایی یونان الزاما باید تمامی سرمایه خود را از کشوری دیگر غیر از کشورهای اتحادیه اروپا وارد یونان بکند. میزان مالیات بر درآمد در یونان سالیانه 22 درصد تعریف شده که در بین دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. این برای افرادی که قصد سرمایه گذاری د راملاک تجاری و یا خانه اجاره ای در یونان دارند یک فرصت ایده آل است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال های قبل میزان درآمد از طریق اجاره ملک در یونان تا حدود 33 درصد نیز در برخی از مناطق وجود داشته است در حالی که کمتر از 11 درصد نیز دیده نمی شود. سود سرمایه نیز در یونان با مالیات 15 درصد همراه است که بعضا در برخی از مناطق مشمول دریافت معافیت مالیاتی نیز می شود.

در طرح اقامت طلایی یونان سرمایه گذار می تواند اقامت همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز به دست بیاورد. در ضمن برای اخذ اقامت والدین خود و همسر نیز با اثبات تمکن مالی می تواند اقدام کند. نکته مهم دیگر این است که سرمایه گذار حدود 7-8 درصد باید هزینه بیشتری برای خرید یک ملک در یونان در نظر داشته باشد زیا هزینه هایی مانند مالیات و غیره نیز به میزان سرمایه گذاری او افزوده می شود.

اقامت سرمایه گذاری در یونان یا همان اقامت طلایی در یونان از همان ابتدا به صورت 5 ساله برای سرمایه گذار صادر می شود و سرمایه گذار با شرط استمرار سرمایه گذاری یعنی حفظ سرمایه خود در یونان به راحتی می تواند برای دوره های 5 ساله بعدی نیز اقامت یونان خود را تمدید کند و یا بعد از 7 تا 8 سال برای پاسپورت یونان اقدام کند.

برای دریافت این اقامت باید اثبات شود که سرمایه گذاری به میزان حداقل 250 هزار یورو در یونان اتفاق افتاده است  و بعد از این که مشخص شد سرمایه گذاری انجام شده است سرمایه گذار با دریافت ویزا نوع D یونان و افتتاح یک حساب در یونان در کمترین زمان اقامت 5 ساله را دریافت خواهد کرد. این اقامت در مدت زمان حدود 4 ماه برای سرمایه گذاران صادر می شود اما با تکیه بر تخصص و دانش و تجربه بسیار بالای کارشناسان ما در موسسه حقوقی ساحل آفتاب نه تنها می توانید اقامت خود را در کمتر از دو ماه در یونان به صورت تضمینی از روش سرمایه گذاری به دست بیاورید بلکه می توانید این سرمایه گذاری را با خرید ملک در بهترین مناطق یونان با چشم انداز عالی و رو به رشد انجام داده و یک سرمایه گذاری ایده آل در یونان داشته باشید.

 

مزایای اخذ اقامت طلایی یونان در سال 2020

 

  • مالکیت صد در صد بر املاک و مستغلات خریداری شده در یونان
  • امکان تبدیل سرمایه به پول نقد در هر زمان و در کمترین زمان
  • زندگی در یکی از بهترین کشورهای حوزه شینگن با امکان سفر بدون محدودیت به 26 کشور دیگر منطقه شینگن
  • امکان سفر به بیش از 120 کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا
  • دسترسی به منطقه عالی تجاری و اقتصادی به عنوان منطقه ورودی اروپا و کانون اتصال سه قاره افریقا، آسیا و اروپا
  • امکان دریافت اقامت دائم یونان در کمتر از 2 ماه
  • امکان تبدیل اقامت دائم به شهروندی یونان در کمترین زمان
  • امکان کار و تجارت در حوزه اتحادیه اروپا با دسترسی به امکانات عالی این اتحادیه که شامل 34 کشور می شود.
  • زندگی در یک کشور با بیشتری خطوط ساحلی و آب و هوایی عالی مدیترانه ای
  • امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های یونان به صورت رایگان
  • دسترسی به یک حساب بانکی بین المللی
  • امکان دریافت اقامت برای همسر، فرزندان تا 21 سال به شرط دانشجو بودن یا مجرد بودن و والدین به شرط تمکن مالی
  • و بسیاری از مزایای دیگر

 

مدارک لازم برای دریافت گلدن ویزا یونان

 

مدارک مورد نیاز

  • اثبات سرمایه گذاری حداقل 250 هزار یورویی در یونان در حوزه املاک و مستغلات و یا سایر روش های سرمایه گذاری به میزان حداقل تعریف شده با ارائه اسناد معتبر
  • 3 عکس رنگی جدید با مشخصات پاسپورتی
  • گذرنامه معتبر
  • بیمه درمانی معتبر
  • ارائه کد اقتصادی
  • اثبات داشتن تمکن مالی برای زندگی در یونان
  • ارائه مشخصات پرداخت هزینه ای مرتبط مانند هزینه مالیات و غیره

یونان کشوری کهن و به عنوان میعادگاه فرهنگ و تمدن اروپا بخصوص اروپای غربی شناخته می شود. این کشور به عنوان یکی از پیشتازان عرصه های اقتصادی و تجاری و خدماتی در سطح اروپا است و به عنوان یکی از امن ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. سطح رفاه اجتماعی بالا، حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران و امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشورو ارائه طرح های انگیزشی مانند اقامت طلایی در یونان، باعث شده تا سرمایه گذاری در یونان به عنوان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت اروپا شناخته شود.

هدف از سرمایه گذاری در یونان به غیر از اخذ اقامت یونان هر چیزی می تواند باشد. از دسترسی و تجارت در بازار جهانی و استفاده از شرایط عالی استراتژیکی این کشور به عنوان کانون تلاقی سه قاره گرفته تا فرصت های رو به رشد اقتصادی و درآمدی در این کشور و یا امکانات عالی و رفاه بالای زندگی در کنار تحصیل و آرامش زیاد یونان همه می تواند پاسخگو نیاز شما برای زندگی و سرمایه گذاری باشد.

موسسه حقوقی ساحل آفتاب به عنوان برترین برند حقوقی در حوزه های سرمایه گذاری و مهاجرت از طرق مختلف در کشورهای اروپایی، با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه ای و با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه بسیار ارزنده خود در طول ده ها سال فعالیت، آماده ارائه خدمات فوق تخصصی مهاجرت و سرمایه گذارای به علاقمندان به سرمایه گذاری در اروپا بخصوص کشور یونان می باشد.

در نظر داشته باشید که انجام یک سرمایه گذاری موفق به معیارهای متفاوتی بیستگی دارد و اقدامات حقوقی و قانونی زیادی را می طلبد. حضور افراد بی تخصص و سود جود نیز در این مسیر، انتخاب هوشمندانه سرمایه گذاری را با اهمیت دو چندان همراه کرده است.

موسسه حقوقی ساحل آفتاب ارائه دهنده پکیج های سرمایه گذاری با ضمانت و امنیت بالا و با مشاوره تخصصی و به صورت رایگان، اماده ارئه خدمات به علاقمندان به سرمایه گذاری و اقامت در یونان به ساده ترین شکل و به صورت ضمانتی می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی رایگان همین امروز با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.