شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت یونان (شرایط 2023)

اخذ اقامت یونان (شرایط 2023)

اخذ اقامت یونان (شرایط 2023) عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریبا 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

7 راه اخذ اقامت یونان

یونان نشان دهنده یک تمدن باستانی است. یونان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و در تقاطع قاره های اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور به عنوان زادگاه دموکراسی، فلسفه و علم غرب، بخش بزرگی از اروپا است. یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می کند.

یونان تنوع نامحدودی از مقاصد جذاب را برای زندگی یا تعطیلات در طول سال ارائه می دهد مانند: آب و هوای آفتابی و مدیترانه ای، مناظر جادویی و میراث فرهنگی غنی، غذاهای شگفت انگیز، انبوهی از جزایر و سواحل آفتابی گرفته تا قله ها و جنگل های برفی.

هزینه های زندگی در یونان

زندگی در یونان، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. اگر برای تحصیل به یونان می‌روید، نباید منتظر پرداخت هزینه زیادی باشید. در این کشور برای مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. همچنین اغلب برنامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد نیز رایگان هستند. با این حال، برای تحصیل در بعضی رشته‌های خاص مثل پزشکی، باید تا 8 هزار یورو هزینه پرداخت کنید. در مجموع، چه دانشجوی بومی اتحادیه اروپا باشید چه نباشید، انتظار می‌رود بین 1500 تا 2000 یورو در هر سال، برای برنامه‌های مختلف تحصیلی خود، هزینه پرداخت کنید.

خوشبختانه شما می‌توانید با بودجه 450 تا 800 دلار در ماه، زندگی نسبتاً راحتی در یونان داشته باشید. به عنوان نمونه، شما می‌توانید تنها با پرداخت 250 تا 450 دلار در ماه، آپارتمانی یک خوابه و تمیز را اجاره کنید. برخی دیگر از هزینه‌های اصلی ماهیانه در زیر اشاره شده است:

  • تفریح: 60 دلار
  • تغذیه: 213 دلار
  • آب و برق: 85 دلار
  • حمل‌و‌نقل: 32 دلار

یکی از بزرگترین مزیت های زندگی در یونان هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی است و از آنجایی که که یونان یک مقصد توریستی فوق العاده محبوب می باشد لذا انگلیسی تقریباً به طور گسترده در این کشورصحبت می شود. گردشگری منبع اصلی درآمد در این کشور است زیرا هر ساله صدها هزار گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این مکان‌ها سرازیر می‌شوند تا نگاهی اجمالی به یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخ بشر داشته باشند.

اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، باید گزینه های خود را برای ویزا و اجازه اقامت به دقت بررسی کنید زیرا راه های زیادی برای مهاجرت به یونان وجود دارد که شما باید گزینه ای را پیدا کنید که به بهترین وجه با شرایط شما سازگار است.

شهروندان اتحادیه اروپا که قصد سفر یا زندگی و کار در یونان را دارند، برای ورود به یونان نیازی به ویزا ندارند حتی پس از چند ماه اقامت می توانند برای اجازه اقامت دائم یونان اقدام کنند در حالی که شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید روند مهاجرت کامل تری را طی کنند. شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید قبل از ورود به یونان برای اخذ ویزای مناسب به کنسولگری یا سفارت یونان در کشور مبدا و محل اقامت خود مراجعه کنند و بسته به مدت اقامت و هدف خود از سفر به یونان، ویزای مناسب را درخواست کنند که انواع مختلفی از ویزاها اعمال می شود.

انواع ویزای اقامت یونان در سال 2023

  1. ویزای شینگن (ویزای دسته C)

ویزای شینگن برای سفر به یونان و همچنین سایر کشورهای اروپایی که توافقنامه شینگن را امضا کرده اند معتبر است. ویزای شینگن به ساکنان کشورهای غیراتحادیه اروپا و EEA که می خواهند برای بازدیدهای تجاری یا توریستی به یونان سفر کنند، باید ویزای شینگن را داشته باشند و قبل از سفر، می بایست ویزای شینگن خود را دریافت کنند. ویزای شینگن در مجموع 90 روز در هر دوره 180 روزه معتبر است. و به دارنده اجازه نمی دهد برای مجوز اقامت دائم اقدام کنند.

انواع ویزاهای شینگن

راهنمای 7 روش اقامت در یونان

ویزای ترانزیت فرودگاهی: ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی مجوزی است که برای مسافرانی که باید پرواز خود را در فرودگاه شینگن تغییر دهند، تعیین شده است و به مسافران این امکان را می دهد تا در منطقه ترانزیت بین المللی یک فرودگاه شینگن، برای پرواز به کشور مقصد توقف کرده و منتظر بمانند.

ویزای تجاری: کسانی که می خواهند برای ویزای شینگن با هدف انجام تجارت در منطقه شینگن اقدام کنند، می توانند ویزای تجاری را درخواست کنند.

ویزای توریستی: برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که به دنبال بازدید از مناطق شینگن برای سفر و اقامت تا 3 ماه هستند موافقت می شود.

ویزای بازدیدکننده یا ویزیتور: برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به سفر به کشورهای شنگن برای دیدار اعضای خانواده، اقوام و یا دوستان هستند، لازم است. در این صورت، دعوت نامه از طرف شخصی که به بازدید او می روید اجباری است.

ویزای درمان پزشکی شینگن: به دارنده این امکان را می دهد تا برای مراقبت های پزشکی و بهداشتی در یکی از کشورهای شنگن تا 90 روز تحت درمان پزشکی قرار گیرند. این ویزا نیاز به گزارش پزشکی یا یک بیانیه بررسی سلامت محلی و یک تأییدیه از بیمارستان یونان دارد که تاریخ ملاقات و همچنین وضعیت پزشکی شما را تأیید کند.

ویزای سفر فرهنگی، ورزشی، خدمه فیلم یا مذهبی: برای بازدیدهای فرهنگی کوتاه مدت که به دارنده اجازه می دهد در رویدادهای فرهنگی، سرگرمی، ورزشی و مذهبی شرکت کند، اخذ می شود. که نیاز به دعوت نامه از مقامات فوق با جزئیات مربوط به ماهیت رویدادها و فعالیت های مربوطه دارد و شرایط اقامت به 90 روز محدود شده است.

2. ویزای ملی ( ویزای دسته D یونان )

ساکنان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که مایل به اقامت بیشتر از 90 روز در یونان هستند، نیاز به ویزای ویزای ملی دارند. این ویزا تنها برای کشور مقصد شما است و با این ویزا نمی توان به سایر کشورهای شنگن وارد شد. این ویزا به ویزای اقامت نیز معروف است و برای اقامت های کوتاه و بلند مدت است.

انواع مختلفی از ویزای ملی یونان وجود دارد که بستگی به این دارد که متقاضی قصد سفر، تحصیل، کار یا مهاجرت و … به یونان را داشته باشد، درخواست می شود.

راه های اخذ اقامت یونان در سال 2023

راه های اخذ اقامت یونان

اقامت طلایی یونان در سال 2023

این یک ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان دارند صادر می شود. تجار و سرمایه گذاران در قالب برنامه های سرمایه گذاری به توسعه اقتصادی این کشور کمک می کنند. و دولت یونان هم به نوبه خود، تمام مزایای اقامت را برای آنها فراهم می کند.

آنچه در مورد ویزای طلایی یونان متقاعد کننده است هزینه آن است. گزینه‌های سرمایه‌گذاری متعددی وجود دارد، اما رایج‌ترین راه، خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250 هزار یورو است که مقرون به صرفه ترین گزینه ویزای طلایی در تمام اروپا است. این امر یونان را به محبوب ترین مقصد در بین مهاجران جهانی تبدیل می کند، زیرا ممکن است در نهایت منجر به شهروندی و در نتیجه دسترسی به اتحادیه اروپا شود.

مدت زمان ویزای اقامت طلایی یونان در سال 2023

در سال 2023 ، ویزای طلایی یونان اقامت 5 ساله فوری برای سرمایه گذار و اعضای نزدیک خانواده آنها صادر می شود و سرمایه گذاران تا زمانی که مدرکی مبنی بر حفظ سرمایه گذاری خود ارائه دهند، می توانند اقامت طلایی را به طور نامحدود هر 5 سال یکبار تمدید کنند. مزیت اصلی این روش این است که توی این 5 سال متقاضی نیازی به زندگی در یونان ندارد به علاوه سرمایه گذاران از این طریق مجاز به کار کردن در یونان نمی باشند اگرچه می توانند یک تجارت در یونان راه اندازی کنند یا در جاهای دیگر تجارت کنند.

 سرمایه گذاران پس از 5 سال، می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند که دولت اجازه اقامت دائم با اعتبار 2 سال را می دهد لذا بعد از آن دیگر نیازی به حفظ سرمایه گذاری نمی باشد. سپس بعد از گذشت این 7 سال می توانند برای اخذ شهروندی یونان درخواست دهند.

جدول نگاه اجمالی به اقامت طلایی یونان

 

مدت اعتبار کارت ویزای طلایی 5 سال
اجازه کار ندارد
حداقل سرمایه گذاری واجد شرایط اقامت طلایی یونان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در یونان با حداقل ارزش 250.000 یورو
زمان دریافت شهروندی 7 سال
شرایط دریافت شهروندی 7 سال اقامت بیش از 6 ماه در سال در یونان آزمون شهروندی یونان سابقه کیفری پاک از کشور خود

شرایط اخذ شهروندی یونان از طریق اقامت طلایی در سال 2023

طبق قوانین سال 2023 ، شما نمی توانید برای اخذ تابعیت و شهروندی یونان، بدون زندگی واقعی در آنجا و پرداخت مالیات اقدام کنید. برای اینکه واجد شرایط درخواست شهروندی باشید، باید حداقل هفت سال در یونان زندگی کنید. پس از هفت سال اقامت مداوم، می توانید برای شهروندی و گرفتن پاسپورت یونانی درخواست دهید. علاوه بر این، شما باید بتوانید ثابت کنید که با کشور و دانش زبان و فرهنگ یونانی، حداقل در سطح پایه، ارتباط دارید. در نهایت پس از دریافت پاسپورت، سرمایه گذار می تواند از تمام مزایای شهروندی یونان برخوردار شود.

مزایای ویزای طلایی یونان در سال 2023

اخذ اقامت دائم یونان
  • در بین برنامه های ویزای طلایی در اروپا، یونان کمترین آستانه سرمایه گذاری را دارد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه در سال 2023، می توانید حداقل 250000 یورو در املاک یونان سرمایه گذاری کنید.
  • طرح اقامت طلایی به شما این امکان را می دهد که همسر، فرزندان زیر 21 سال مجرد، والدین تحت تکفل خود یا همسرتان را شامل شود. اگر فرزند شما بیش از 21 سال سن دارد، اما بیش از 24 سال سن ندارد و دانشجو است، ممکن است شامل درخواست ویزای طلایی نیز شود. و تمامی اعضای خانواده نیز می توانند از تمامی مزایای کارت اقامت طلایی بهره مند شوند.
  • برای تمدید اجازه اقامت هیچ الزامی برای اقامت در یونان برای هر مدت وجود ندارد.(مگر برای اخذ شهروندی)
  • پس از هفت سال اقامت می توانید برای شهروندی یونان اقدام کنید. یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، بنابراین شما و اعضای خانواده تان به بازار آزاد اتحادیه اروپا و سفر بدون ویزا به بیش از صد کشور دسترسی خواهید داشت.
  • شما می توانید در یونان زندگی و سرمایه گذاری کنید.
  • شما و خانواده تان به آموزش و مراقبت های بهداشتی یونان دسترسی دارید.

گزینه های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت طلایی در سال 2023

طبق قوانین در سال 2023 ، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا، به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی یونان، باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید:

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات:

  • خرید ملک در یونان با حداقل ارزش 250000 یورو
  • اجاره یک هتل یا اقامتگاه توریستی مشابه برای حداقل 10 سال امضا کنید.
  • حداقل 400.000 یورو در یک کسب و کار یا شرکت ثبت شده و متعلق به یونان سرمایه گذاری کنید.

سایر گزینه های سرمایه گذاری:

  • سرمایه گذاری 400.000 یورو یا بیشتر در اوراق قرضه دولتی یونان یا اوراق قرضه و سهام صادر شده توسط شرکت های املاک و مستغلات محلی
  • 000 یورو یا بیشتر را در یک بانک یونانی سپرده گذاری کنید و سرمایه گذاری را در طول مدت اقامت خود حفظ کنید.
  • 000 یورو یا بیشتر در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی یونان سرمایه گذاری کنید.

اگرچه در بیشتر موارد، برای نهایی کردن سرمایه‌گذاری خود باید در یونان باشید، اما اگر وکالتنامه را به یک نماینده قانونی بدهید، می‌توانید از راه دور نیز این کار را انجام دهید از این رو شرکت ساحل آفتاب دارای طیف وسیعی از کارشناسان هستند که می توانند در زمینه سرمایه گذاری بین المللی، مهاجرت و املاک کمک شایانی به شما کنند. آنها همچنین می توانند فرآیند سرمایه گذاری در یونان را از طرف شما انجام دهند، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شرایط اخذ اقامت طلایی یونان در سال 2023

  • شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • یک شهروند کشور غیر اتحادیه اروپا / EEA باشید.
  • در هیچ کشوری که در آن زندگی کرده اید، نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • شما باید سرمایه گذاری قابل توجهی در یونان انجام دهید. (گزینه های سرمایه گذاری بالا را ببینید).
  • بیمه درمانی برای خود و خانواده تان داشته باشید که شما را در یونان پوشش می دهد که باید از یک شرکت بیمه فعال در یونان بیمه درمانی معتبر گرفته باشید.

 برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط طرح ویزای طلایی یونان هستید یا خیر، می توانید با کارشناسان شرکت ساحل آفتاب به صورت رایگان مشورت کنید. آنها می توانند به شما در خرید سرمایه گذاری و همچنین فرآیند درخواست ویزای یونان کمک کنند.

از سال 2023، دیگر نیازی به بازدید حضوری از یونان برای شروع درخواست خود ندارید. طبق قوانین جدید، اکنون می توان تمامی مراحل لازم برای اخذ ویزای طلایی یونان را از راه دور انجام داد. بنابراین، نه شما و نه وابستگانتان مجبور نخواهید بود برای هیچ مرحله ای از فرآیند به یونان سفر کنید. شما و وابستگانتان فقط باید یک بار خود را به صورت فیزیکی در یونان معرفی کنید تا اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهید. داده های بیومتریک در دفاتر مهاجرت یونان جمع آوری می شود.

کارشناسان شرکت ساحل آفتاب می توانند به شما کمک کنند تا سفر خود را به یونان ترتیب دهید، شما را در فرآیند سرمایه گذاری راهنمایی می کنند، هنگام بازدید از املاک، شما را همراهی می کنند، با وکلا و مقامات دولتی ملاقات می کنید و در نهایت، برای ویزای طلایی یونان درخواست می دهید.

اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

اقامت تمکن مالی برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها که مایل به بازنشستگی یا اقامت بدون کار کردن در یونان هستند و می توانند در حین اقامت در یونان از نظر مالی از خود حمایت کنند، می باشد.

اجازه اقامت تمکن مالی یونان برای اتباع خارجی که درآمد آنها در کشور محل اقامت خود بیش از 2000 یورو در ماه است صادر می شود. اگر افراد تحت تکفل دارید، این مبلغ 20 درصد برای همسر و 15 درصد برای هر فرزند همراه شما افزایش می یابد.

این درآمد می تواند از طریق پرداخت حقوق بازنشستگی یا مستمری در خارج از کشور، کار از راه دور، پس انداز یا صورت حساب بانکی یا شواهد دیگری که منابع قانونی درآمد را نشان می دهد باشد و اثبات کند شخص دارای درآمد قانونی کافی برای پوشش هزینه های خود بدون کار یا فعالیت اقتصادی مستقل در یونان است.

اجازه اقامت برای این افراد به مدت دو سال صادر می شود و پس از آن مالکان می توانند هر سه سال یکبار آن را تمدید کنند. مدت اقامت در یونان محدود نیست و دارندگان مجوز اقامت می توانند به طور دائم در آنجا اقامت داشته باشند یا اصلاً از این کشور بازدید نکنند. فقط نکته مهم این است که دسترسی به بازار کار مجاز نیست.

جدول نگاه اجمالی به اقامت طلایی یونان

 

مدت اعتبار ویزای اقامت 2 سال
اجازه کار و تجارت مجاز نیست
شرط اقامت فیزیکی 6 ماه اقامت در سال
حداقل درآمد مورد نیاز سالانه متقاضی 24.000 یورو
زمان دریافت شهروندی یونان پس از 7 سال

اقامت کاری یونان در سال 2023

اگر شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید، کار در یونان فرآیند پیچیده ای است. مجوزهای کار در یونان مختص کارفرما هستند (اگرچه ممکن است استثناء وجود داشته باشد). این ویزا باید قبل از ورود به یونان، از سفارت یا بخش کنسولی یونان در کشور محل اقامت متقاضی دریافت شود.

ویزای ملی برای کار تنها در صورتی اعطا می شود که کارفرمایی در یونان قبلاً به متقاضی پیشنهاد استخدام رسمی کار داده باشد یا متقاضی از یک شرکت یونانی یا از شرکتی در کشور محل اقامت خود به شعبه یونان منتقل شود. کارفرمای شما بیشتر مراحل درخواست ویزای کار را از طرف شما انجام می دهد.

یک کارفرمای باید قبل از پیشنهاد یک موقعیت شغلی به یک تبعه غیر اتحادیه اروپا، به مقامات مربوطه  ثابت کند که یک شهروند یونانی یا تبعه اتحادیه اروپا قادر به پر کردن این موقعیت نیست تا مجوز بگیرد. پس از تکمیل فرآیند، دعوت نامه رسمی کار و قرارداد باید از یونان به سفارت یا کنسولگری یونان در کشور شما ارسال شود، که قبل از تایید ویزا از شما دعوت می کند تا با آنها مصاحبه کنید.

مجوز کار معمولاً برای یک سال اعتبار دارند. و شما می توانید شصت روز قبل از انقضای مجوز کار و اقامت موجود خود برای تمدید درخواست دهید. دریافت مجوز کار زمان بر است، بنابراین مطمئن شوید که در اسرع وقت درخواست دهید.

انواع اقامت کار یونان

اقامت طلایی یونان

ویزای کار پاره وقت:

اکثر ویزاهای دانشجویی به شما این امکان را می دهند که تا بیست ساعت در هفته در زمانی که در اسپانیا هستید کار کنید. قبل از یافتن کار باید شرایط خاص ویزای خود را بررسی کنید.

ویزای کارگران فصلی:

در ویزای کارگران فصلی، کارمند باید مانند سایر ویزاهای کاری برای ویزا اقدام کند. کارفرما نقش اصلی را در این درخواست بر عهده می گیرد و ویزای کاری اجازه اقامت شش ماهه را می دهد. پس از این، برای ویزای کارگران فصلی می توان تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

ویزای خوداشتغالی یا کارآفرینان خود اشتغال:

متقاضی می تواند ویزای کار یونان را به عنوان یک خود اشتغال یا کارآفرین دریافت کند. خارجی ها می توانند تجارت خود را راه اندازی کنند، مشروط بر اینکه این امر به اقتصاد یونان کمک می کند و بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی و تجارت خود را داشته باشند. مراحل اداری متعددی برای تکمیل وجود دارد و این فرآیند ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

اقامت کار از طریق کارت آبی

این هم یک مجوز کار و هم اجازه اقامت برای کارگران غیر اتحادیه اروپا با صلاحیت بالا است که مایل به کار و زندگی در اتحادیه اروپا هستند. برای احراز شرایط، شما نیاز به مدارک زیر دارید:

  • مدرک تحصیلی عالی شما (مدرک تحصیلی، ریز نمرات و غیره) یا در برخی موارد، مدرک حداقل 5 سال سابقه حرفه ای مرتبط
  • قرارداد کار حداقل یک ساله (برای کار خوداشتغالی یا کارآفرینان اعمال نمی شود).
  • حقوق بالاتر از متوسط در مقایسه با حقوق متوسط یونان (به استثنای زمانی که آستانه حقوق کمتر اعمال می شود).
  • مدارک لازم سفر – بیمه درمانی، برنامه سفر و غیره

اقامت یونان از طریق ثبت شرکت در سال 2023

یونان کشوری بسیار دوستدار تجارت است به همین دلیل هر سال بر تعداد سرمایه گذاران و نهادهای تجاری در یونان افزوده می شود. موقعیت جغرافیایی استراتژیک این کشور دسترسی به آسیا، آفریقا، خاورمیانه و جنوب شرق اروپا را آسان می کند. این بدان معناست که سرمایه گذاران می توانند با محصولات و خدمات خود از یونان به راحتی به این بازارهای بزرگ دسترسی داشته باشند. مزایای تجاری زیادی برای مشاغل در یونان وجود دارد.

طبق قوانین 2023 میلادی، افرادی که به دنبال راه اندازی شرکت خود با کارمندان خود هستند می توانند با استفاده از کارآفرینی و یک طرح تجاری قوی (به زبان یونانی، تایید شده توسط وزارت امور داخله) ارائه دهند که ثابت می کند کسب و کار شما به اقتصاد یونان کمک می کند. که شامل حداقل 10 کارمند باشد که 3 نفر از آنها باید شهروند یونان باشند به اضافه 60.000 یورو در یک حساب بانکی برای اثبات پرداخت بدهی” اقامت یونان”را برای خود وخانواده خود دریافت کنند و در صورت موفقیت طرح خود پس از 5 سال می توانند اقامت دائم کسب کنند. اینها همه قوانینی است که شما باید از آن پیروی کنید، حتی اگر شریک تجاری داشته باشید که قبلاً یک شهروند یونانی یا اتحادیه اروپا باشد.

چرا ایجاد شرکت در یونان

  • هزینه نیروی کار در یونان پایین است. بنابراین، کسب و کارها تمایل دارند با ایجاد یک شرکت در یونان، تعداد انگشت شماری را پس انداز کنند.
  • ثبت شرکت در یونان به دلیل فرصت های تجاری کارآمد مالیاتی، برای سرمایه گذاران خارجی سودمند بوده است. تسهیلات مالیاتی در کشور برای تمامی نمایندگان کسب و کار در نظر گرفته شده که منجر به توسعه بنگاه ها و شرکت ها در زمینه های مختلف شده است.
  • یونان زیرساخت‌های لجستیکی و ارتباطی با کیفیت بالا ارائه می‌کند، علاوه بر این، جاده‌ها، بنادر و زیرساخت‌های قطار در یونان اکنون در حال ارتقا هستند. این امر به طور قابل توجهی راه تجارت را آسان کرده است.
  • دولت یونان همچنان به ارائه مشوق های سرمایه گذاری با هدف ارتقای توسعه منطقه ای، حفاظت از محیط زیست و ابتکارات کارآمد انرژی ادامه می دهد. مقدار انگیزه بستگی به صنعت و مکان دارد، اما معمولاً شامل کمک های بلاعوض، یارانه بهره یا کمک هزینه مالیاتی است.

انواع مختلف ساختارهای تجاری

قبل از اینکه یک شرکت ثبت شود، یک ساختار تجاری مناسب باید انتخاب شود. ساختارهای تجاری مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از قبیل:

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یکی از متداول ترین نوع ساختار تجاری به ویژه برای ایجاد یک کسب و کار کوچک و متوسط ​​است. در یونان می توان ساختار تجاری LLC را با حداقل یک سهامدار و یک مدیر انتخاب کرد. این ممکن است یک شخص حقیقی یا حقوقی بدون توجه به ملیت آنها باشد. مسئولیت سهامداران محدود به میزان سرمایه سرمایه گذاری توسط آنها خواهد بود.

  • شرکت خصوصی

درست مانند شرکت با مسئولیت محدود، این نهاد تجاری نیز فقط به یک سهامدار و یک مدیر نیاز دارد که ممکن است یک شخص حقیقی یا حقوقی بدون توجه به ملیت آنها باشد. تفاوت بین این دو ساختار تجاری این است که در این مورد می توان نهاد را با سرمایه سهام فقط 1 یورو راه اندازی کرد. و برای کارآفرینان کوچک و متوسط مناسب است.

  • شرکت سهامی عام

این ساختار تجاری یک سهامدار و 3 مدیر را موظف به کار می کند که ممکن است بدون توجه به ملیت خود، اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند.و سهامداران تا سقف سهام خود مسئول می باشند.

  • شراکت

سرمایه گذاران می توانند شرکت های تضامنی را ثبت کنند. در مورد شرکت های تضامنی، اعضا برخلاف شرکت های تضامنی دارای مسئولیت محدود نیستند. بنابراین اکثر سرمایه گذاران خارجی در یونان یک شراکت با مسئولیت محدود را ترجیح می دهند که ماهیت آن انعطاف پذیرتر است و با تضمین مسئولیت محدود از نظر بدهی و تعهد همراه است. حداقل دو عضو باید یک مشارکت را با حداقل سرمایه 1000 یورو ثبت کنند.

  • دفتر شعبه

یک شرکت خارج از کشور می تواند به طور مستقیم یا از طریق شعبه در یونان تجارت کند. شعبه در یونان می تواند با یک سهامدار و یک مدیر راه اندازی شود. شرکت مادر مسئول فعالیت های شعبه خواهد بود زیرا شعبه به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه ثبت نمی شود.

  • دفتر نمایندگی

دفتر نمایندگی برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت مادر و انجام تحقیقات بازار راه اندازی شده است. نمی تواند هیچ گونه فعالیت انتفاعی یا تجاری انجام دهد.

تیم حرفه ای شرکت ساحل آفتاب با سال ها تجربه ی گسترده، از همان ابتدا با راه اندازی شکل مناسب کسب و کار و ارائه طرح کسب و کار مناسب برای دستیابی به 100% دامنه کسب و کار اولیه، می توانند به شما کمک کنند از این رو برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اقامت یونان از طریق ازدواج با یک تبعه یونانی در سال 2023

بر اساس قوانین یونان در سال 2023 ،مشروط بر اینکه با یک شهروند یونانی ازدواج کنید یا فرزند مشترکی با او داشته باشید و این ازدواج به طور قانونی در یونان ثبت شود، می توانید به طور قانونی اقامت موقت دریافت کنید و در صورت عدم طلاق و گذشت 3 سال از این ازدواج بگذرد و شما 6 ماه در سال را در یونان حضور داشته باشید و زندگی کرده باشید می توانید اقامت دائم و سپس تابعیت خود را اخذ کنید و یک شهروند قانونی یونان شوید.

اقامت یونان از طریق تولد در سال 2023

بر اساس قوانین یونان در سال 2023، کودکانی که حداقل از یکی از والدین یونانی متولد شده اند به طور خودکار در بدو تولد تابعیت خود را کسب می کند. اما اگر کودکانی که در یونان از پدر و مادر غیر یونانی متولد شده اند که حداقل 5 سال به طور قانونی و دائم در یونان اقامت داشته اند نیز به طور خودکار در بدو تولد تابعیت دریافت می کنند.

کودکی که خارج از ازدواج به دنیا آید، اگر از مادر یونانی متولد شوند، به طور خودکار یونانی هستند.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

تحصیل در یونان، با توجه به گستردگی مراکز آموزشی و کیفیت بالای آموزش در آنها، بسیار جذاب است. در یونان، 20 دانشگاه دولتی وجود دارد که در تمام آنها، هزینه تحصیل رایگان است؛ همچنین دانشگاه‌های خصوصی زیادی نیز هستند که تحصیل در آنها مقرون‌به‌صرفه است. از جمله بهترین آنها می‌توان به دانشگاه فنی ملی آتن، دانشگاه تسالی و دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن اشاره کرد. صدها بورس تحصیلی نیز وجود دارند که برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در یونان، پیشنهاد جذابی به‌نظر می‌رسند. یونانی‌ها به تحصیل کودکان نیز اهمیت زیادی می‌دهند؛ به همین دلیل، تحصیل برای تمام کودکان 4 تا 15 سال اجباری است.

برای مهاجرت به یونان از طریق تحصیل، پس از دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه، باید به سفارت یونان مراجعه کرده و مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت
  • ترجمه مدرک تحصیلی به انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی
  • کپی و اصل مدارک شناسایی

تابعیت دوگانه در یونان

طبق قانون ملیت یونان، تابعیت مضاعف در اینجا قانونی و کاملا مجاز است. اگر می خواهید تابعیت یونانی را دریافت کنید، نیازی نیست که شما تابعیت بومی خود را رها کنید. همه شهروندان یونانی مجاز به داشتن تابعیت مضاعف بدون هیچ شرایط خاصی هستند.

کودکی که خارج از ازدواج به دنیا آید، اگر از مادر یونانی متولد شوند، به طور خودکار یونانی هستند.

سوالات متداول در خصوص اخذ اقامت یونان

سخن پایانی

با توجه به پیچیدگی ها و مراحل قانونی موضوع اقامت و امور سرمایه گذاری، شناخت بهترین مراکز کاریابی، واقف بودن به مسائل حقوقی و قانونی برای ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار و کار آفرینی، بررسی الزامات دانشگاه ها و داشتن شناخت از اساتید همه و همه لازمه ی تخصص، تسلط و دانش زیادی می باشد از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام هر کار برای اقامت، جهت داشتن انتخاب درست و تصمیم گیری مناسب با وکلا و کارشناسان متخصص و حرفه ای شرکت ساحل آفتاب به عنوان برترین موسسه حقوقی در ایران، با سال ها تجربه و سابقه درخشان و روابط قوی بین المللی، مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین مشاوره را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ اقامت به یونان طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، می توانید وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان حرفه ایی شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید. تیم ما دارای تجربه گسترده ای در قانون مهاجرت و قوانین بین المللی می باشد که با مشاوره دقیق، بهترین شانس را برای اقامت به یونان داشته باشید.

مطالب مرتبط

اقامت یونان از طریق تمکن مالی
اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023
ملک در یونان 1
خرید ملک در یونان در سال 2023
طلایی یونان 1
اخذ اقامت طلایی یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 56 میانگین: 4.8]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

112 پاسخ

  1. با سلام. در روش اخذ اقامت از طریق خرید ملك در یونان، آیا امكان اجاره دادن ملك و
    دریافت درآمد یا اجاره بها امكان پذیر است؟

    1. با سلام و وقت بخیر. بله این امكان وجود دارد. لیكن مطابق قوانین كشور یونان شما موظف
      به پرداخت مالیات از 8 تا 12 درصد می باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه خرید ملک در یونان مراجعه نمایید.

  2. با سلام. چنانچه ما ملكی را در یونان بخریم و درخواست مجوز اقامت دهیم، آیا می توانیم در آن كشور شغلی برای خود پیدا كرده و به آن اشتغال ورزیم؟

    1. با سلام و احترام. خیر. در روش دریافت مجوز اقامت یونان از طریق خرید ملک ،متقاضی حق كار كردن و كسب درآمد در یونان را نخواهد داشت. لیكن همانگونه كه قبلا" هم توضیح دادیم شما می توانید با اجاره دادن ملك خود و از طریق دریافت اجاره بها برای خود كسب درآمد نمایید.

    1. با سلام. مطابق قوانین كشور یونان و برای دریافت پاسپورت این كشور به هر طریقی، متقاضی می بایست دوره های آموزش و یادگیری زبان یونانی را با موفقیت طی كرده و همچنین تا حدودی با تاریخ و فرهنگ و رسومات رایج در این كشور آشنا شده باشد. ضمنا" قبولی در آزمون ها و گزینش های مربوطه نیز در زمره شروط عمومی دریافت پاسپورت یونانی می باشند.

  3. با سلام. شما گفتید كه برای خرید ملك حداقل 250.000 یورو نیاز است. آیا این قانون در سایر كشورهای اروپایی نیز همین مقدار است؟

    1. با سلام خدمت شما. برای دریافت مجوز اقامت كشور یونان از طریق خرید ملك شما باید حداقل ملك یا املاكی به قیمت مجموع 250.000 یورو خریداری كنید. این مبلغ نسبت به سایر كشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار كمتر و مناسب تر است. بعنوان مثال برای خرید ملک در کشور اسپانیا حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بخش املاك و مستغلات مبلغ 500.000 یورو می باشد.

  4. با سلام در روش دریافت اقامت به طریق تمكن مالی، چقدر سپرده باید در بانك داشته باشیم و آیا به این سپرده ما مالیات هم تعلق خواهد گرفت؟

    1. آنچه كه شما برای دریافت مجوز اقامت كشور یونان تحت عنوان اقامت تمكن مالی یونان نیاز دارید باز كردن یك حساب سپرده گذاری در یكی از بانكهای این كشور و ذخیره مبلغ 25.000 یورو سرمایه در آن است. این سپرده فاقد هر نوع مالیاتی می باشد. ضمنا" سپرده یاد شده باید حداقل به مدت دو سال در بانك دست نخورده باقی بماند.

  5. با سلام، در روش تمكن مالی اگر بخواهیم در یونان اقامت بگیریم، چقدر باید میزان درآمد ماهیانه مان در ایران باشد؟

    1. با سلام. باید خدمتتان عرض كنم كه مجموع درآمد ماهیانه شما در ایران كه می تواند شامل حقوق بازنشستگی، اجاره دریافتی املاك و مستغلات، سود بانكی و … ( در سال 2022 ) باید حداقل 2000 یورو ( معادل 60 میلیون تومان ) باشد.

    1. با سلام، براساس قوانین مهاجرتی كشور یونان، مجوز اقامت دایمی به كسانی كه اثبات نمایند دارای توان و تمكن مالی مناسب هستند و نیز سایر شرایط مورد نظر را دارا باشند اعطا می گردد. این مجوز ابتدا دو ساله و سپس سه ساله تمدید می شود.

  6. با سلام. در اقامت به صورت تمكن مالی برای یك خانواده مثلا" سه نفره، میزان درآمد ماهیانه آنها مجموعا" چقدر باید باشد؟

    1. با سلام. در این روش متقاضی باید ثابت كند كه حداقل 2000 یورو درآمد برای خودش، 400 یورو برای همسرش و 300 یورو هم به ازای هر فرزندش دارا می باشد. بعنوان مثال یك خانواده سه نفره در مجموع باید حداقل 2700 یورو در ماه درآمد ثابت داشته باشد.

    1. با سلام، بله. مطابق قوانین كشور یونان، دوتابعیتی بودن مورد پذیرش دولت یونان است و هر فردی كه دارای تابعیت یونانی باشد در واقع خواهد توانست كه از مزایا و منافعی كه یك شهروند عضو اتحادیه اروپا برخوردار است بهره مند گردد.

  7. با سلام و تشكر از توضیحات خوب شما. می خواستم بپرسم كه آیا با همراه داشتن كارت اقامت یونان، امكان دریافت پاسپورت یونانی برایمان فراهم است؟

    1. با سلام و تشكر از ابراز لطف تان. باید خدمتتان عرض كنیم كه با در اختیار داشتن مجوز اقامت یونان و پس از گذشت 7 سال از اقامتتان در این كشور و در صورت دارا بودن سایر شرایط و الزامات مربوطه، شما قادر خواهید بود كه پاسپورت یونانی برای خود درخواست دهید.

    1. در روش های اقامتی خرید ملک خودحمایتی یونان افراد می توانند به همراه خانواده به این کشور مهاجرت نمایند.

    1. با سلام در صورت دارا بودن مبلغ 2500 یورو قادر به اخذ اقامت از طریق تمکن مالی و یا از طریق خرید ملک با حداقل مبلغ 250 هزار یورو می باشید.

    1. بهترین روش اقامتی برای هر فرد با توجه به شرایط او متغیر است اما برای کشور یونان روش گلدن ویزا یکی از بهترین روش های دریافت اقامت یونان است.

  8. آیا روشی جهت اخذ تابعیت با محاسبه ۵ سال اقامت یونان از طریق تمکن مالی پیشنهاد میشود؟

    1. بعد از 5 سال ویزای تایپ D شما به اقامت دائم تبدیل میشه و از اون به بعد وارد پروسه سیتیزن شدن میرید.

    1. مزایای دریافت اقامت یونان شامل امکان زندگی و کار در یونان، دسترسی به خدمات بهداشتی و تحصیل در موسسات آموزشی یونان می‌باشد.

    1. اقامت‌هایی مانند اقامت کوتاه مدت، اقامت بلند مدت، اقامت برای تحصیل و اقامت برای کار ، اقامت تمکن مالی و اقامت سرمایه گذاری در یونان وجود دارد.

    1. مدارک مورد نیاز شامل اسناد هویتی، پاسپورت، تاریخچه کیفیت زندگی، اثبات مالی، بیمه سلامت و اطلاعاتی درباره اهداف و نقشه زندگی در یونان می‌باشد.

    1. زمان دریافت اقامت یونان متفاوت است و بستگی به نوع اقامت و مدارک ارائه شده دارد اما عموما ممکن است چند ماه طول بکشد.

    1. با اقامت یونان، می‌توانید به برخی کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

    1. دریافت اقامت یونان شرط لازم برای دریافت شهروندی یونان نیست. دریافت شهروندی دارای مراحل و شرایط جداگانه است.

    1. بله، با اقامت یونان می‌توانید کسب و کار راه‌اندازی کنید، اما باید قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار در یونان را رعایت کنید.

    1. با اقامت بلند مدت، معمولاً می‌توانید برای مدت 5 سال در یونان اقامت کنید و قابلیت تمدید وجود دارد.

    1. در یونان، اقامت‌کنندگان به خدمات بهداشتی مانند مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها دسترسی دارند.

    1. با دریافت اقامت در یونان، حقوق سیاسی کامل را نمی‌گیرید. برای این منظور، نیاز به شهروندی یونان دارید.

    1. بله، با سرمایه‌گذاری در برنامه‌های سرمایه‌گذاری یونان، می‌توانید اقامت و حتی شهروندی یونان را دریافت کنید.

    1. بله، برای اخذ اقامت تحصیلی در یونان، نیاز به پذیرش در یک دانشگاه یونانی دارید.

  9. آیا اقامت یونان به من اجازه می‌دهد در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار کنم؟

    1. با اقامت یونان، شما می‌توانید بدون محدودیت در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا کار کنید. اما برای هر کشور، قوانین و مقررات مختلفی وجود دارد.

    1. برای برخی از اقامت‌ها مانند اقامت کاری، نیاز به امضای قرارداد کاری با یک شرکت یونانی وجود دارد.

    1. بله، با دریافت اقامت یونان، ممکن است برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی به شما در اخذ وام مسکن کمک کنند.

  10. سلام اگر یک ملک تقریبا نوساز بخوایم بخریم با متراژ40الی 50،چه مقدار مالیات باید بابتش پرداخت کنیم؟

    1. با عرض سلام پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایط شما و مشاوره تخصصی در این زمینه ازطریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  11. سلام من 25000دلار سرمایه دارم و قصد دارم در یونان سرمایه گذاری داشته باشم.ممنون میشم بفرمایید که اگر بخوام ازطریق شما اقدام کنم چه مدارکی رو باید ارائه بدم؟

  12. سلام ما یک خانواده ی 4نفره هستیم و قصد داریم برای زندگی به یونان بریم.همسر من تولیدکننده مبلمان هستند و دوتا فرزند 3و5 ساله داریم آیا برای ما امکان اخذ اقامت یونان با خرید ملک وجود داره؟

    1. با سلام دوست عزیز جهت مشاوره درباره این موضوع بررسی دقیق شرایط شما مورد نیاز است.

  13. سلام من قصد دارم سرمایه گذاری انجام بدم در یونان میتونم پاسپورت یونان با خرید ملک بگیرم؟

  14. سلام برای سرمایه گذاری و مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک چه شرایطی باید داشته باشیم؟

    1. با سلام و احترام رزومه شما باید به صورت دقیق تر بررسی شود. جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

    1. با عرض سلام و احترام شما باید ۲۵۰ هزار یورو به صاحب خانه خود بپردازید. پس این مبلغ را باید به صورت آزاد تهیه کنید.

  15. با سلام اگر بعد از انتخاب ملك و پرداخت ١٠ درصد اوليه به هر دليلى نتونستيم پروسه را ادامه بديم آيا اين مبلغ ١٠ درصد قابل استرداد هست؟

    1. با سلام اگر تمایل به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری دارید میتوانید از طریق تمکن مالی اسپانیا اقدام به اقامت اروپا کنید.

    1. در روش های اقامتی خرید ملک خودحمایتی یونان افراد می توانند به همراه خانواده به این کشور مهاجرت نمایند.

    1. با سلام در صورت دارا بودن مبلغ 2500 یورو قادر به اخذ اقامت از طریق تمکن مالی و یا از طریق خرید ملک با حداقل مبلغ 250 هزار یورو می باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.