شماره تماس : 23-88641720

اقامت با حقوق بازنشستگی در یونان

اقامت با حقوق بازنشستگی در یونان

یکی از روش های جذاب اقامت در یونان در سال 2021 استفاده از روش خود حمایتی یا تمکن مالی یونان است. مطابق با قوانین خود حمایتی و یا financial Independent Person  که به صورت مخفف (fip) گفته می شود افرادی که اثبات کنند که می توانند بدون نیاز به کار کردن در کشور یونان هزینه های خود و خانواده خود را تاین کنند می توانند اقامت کشور یونان را به دست بیاورند. روش اقامت تمکن مالی یونان یکی از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت یونان در سال 2021 مطابق با سال های اخیر است و معمولا از زمان شروع درخواست حدود 4 ماه برای دریافت این اقامت زمان نیاز است.

برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان متقاضی لازم است که مدارکی را ارائه نماید که نشان دهد او توانایی مالی لازم را برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده اش را دارد و قطعا یکی از بهترین این راه ها حقوق بازنشستگی است، البته مشروط به اینکه حداقل لازم تعریف شده در قوانین خود حمایتی یونان را پوشش دهد.

عکس متن

حداقل مبلغ تعریف شده در قوانین تمکن مالی یونان درآمد 2000 یورو در ماه برای خود متقاضی به عنوان سرپرست خانواده و 400 یورو برای همسر و 300 یورو نیز برای هر یک از فرزندان است. بنابراین افرادی که مثلا یک خانواده 4 نفره هستند باید 3000 یورو در ماه درآمد داشته باشند و اگر میزان حقوق بازنشستگی شما این مقدار را پوشش می دهد به راحتی می توانید اقامت تمکن مالی یونان را در سال 2021 دریافت کنید.

البته راه های دیگری نیز برای اخذ اقامت خود حمایتی 2021 یونان وجود دارد که به منبع درآمد مربوط می شود. مثلا درآمد از طریق اجاره ملک، سود سهام، مشارکت در طرح های تجاری و بسیار دیگر از عوامل که به صورت مشروع درآمد قانونی شما را به میزان توضیح داده شده اثبات کند. این طرح به هیچ عنوان تنها خاص افراد بازنشسته نیست و جوان ترها نیز در صورت اثبات این میزان درآمد به راحتی اقامت دائم یونان را می توانند دریافت کنند.

ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که برای اخذ اقامت خود حمایتی یونان به غیر از حداقل 2000 یورو در آمد در ماه باید به مدت 24 ماه یعنی دو سال نیز حداقل درآمد ماهیانه را در حساب خود پس انداز داشته باشید. این به دلیل این است که اقامت اولیه ای که برای متقاضی صادر می شود دو ساله است، سپس در صورت تداوم این شرایط و درآمد فرد می تواند برای هر با دو سال دیگر اقامت خود را تمدید کند. بعد از 5 سال نیز می تواند برای اقامت دائم درخواست بدهد و بعد از 5 سال از اقامت دائم نیز معمولا می توان برای دریافت شهروندی و یا ویزا یونان اقدام کرد.

یونان یکی از کشورهای حوزه شینگن است و از زیباترین کشورهای جهان با آب و هوایی عالی و مدیترانه ای است. به همین جهت اقامت بازنشستگی در این کشور می تواند بسیار جذاب و آرامش بخش باشد. با داشتن اقامت یونان می توانید بدون محدودیت در حوزه شینگن رفت و آمد کنید و از مزایای بی شماری مانند درمان و بهداشت رایگان، تحصیل رایگان فرزندان و کیفیت بالا و رفاه عالی زندگی برخوردار شوید. بعد از 5 سال نیز می توانید با اخذ اقامت دائم برای کار در این کشور هم اقدام کنید. مشاوران ما در موسسه ساحل آفتاب تا لحظه دریافت اقامت شما را تنها نخواهند گذاشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.