شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی یونان (FIP)

اقامت تمکن مالی یونان (FIP)

برای بازنشستگان یا کارگران از راه دور که مایل به زندگی در یونان هستند، اقامت تمکن مالی یونان یک گزینه محبوب است. این افراد می توانند برای اجازه اقامت یونان بر اساس درآمد مستقل یا وجوه خارج از کشور از طریق پرداخت بازنشستگی یا مستمری، کار از راه دور، پس انداز یا کمک های مالی درخواست دهند.

در حالی که هر کسی می تواند واجد شرایط درخواست اخذ اقامت تمکن مالی یونان باشد، اما برای افراد جوان تر که بازنشسته نیستند و زیر 65 سال دارند ممکن است دشوارتر باشد و سؤالات بیشتری پرسیده شود و بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و از آنها خواسته شود مدارک بیشتری را نشان دهند که چرا می خواهند در یونان زندگی کنند. به طور کلی باید مقامات را متقاعد کنید که فردی ثروتمند هستید و در حین اقامت می توانید از نظر مالی از خود و خانواده‌تان در صورت همراهی با شما، حمایت کنید و از پس هزینه های زندگی برآیید. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، باید ثابت کنید که پول کافی برای زندگی در یونان بدون کار کردن دارید.

اقامت تمکن مالی یونان (FIP) برای بازنشستگان

الزامات مالی عمومی این است که باید نشان دهید که حداقل 2000 یورو به صورت ماهانه از منابع ثبت شده در خارج از یونان درآمد دارید و این درآمد باید از منابع قانونی و ثابت باشد، این درآمد را می توان با حقوق بازنشستگی در خارج از کشور، صورت حساب بانکی یا شواهد دیگری تأیید کرد که نشان می دهد شخص دارای درآمد قانونی کافی برای پوشش هزینه های خود بدون کار یا فعالیت اقتصادی مستقل در یونان است و اگر افراد تحت تکفل دارید، این مبلغ 20 درصد بیشتر است که شامل همسرتان می شود و 15 درصد برای هر فرزندی که شما را همراهی می کند.

 به علاوه می توانید مبلغ 24.000 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید که در بیشتر موارد، پس از ورود به یونان و قبل از تمدید مجوز اقامت، باید یک حساب بانکی در یونان افتتاح کنید و این مبلغ را در طول مدت اقامت خود در بانک بگذارید.

در حالی که اینها الزامات فنی هستند، هر مورد به صورت جداگانه بررسی می شود. هرچه برنامه قوی تر باشد، بهتر است، بنابراین در حالی که این حداقل الزامات است، هرچه وجوه بیشتری در حساب بانکی خود داشته باشید یا مجموع پس انداز شما بیشتر باشد و منابع درآمد شما قوی تر و پایدارتر باشد، شانس بیشتری برای تأیید خواهید داشت.

اجازه اقامت تمکن مالی یونان به مدت 2 سال صادر می شود و پس از آن مالکان می توانند هر 3 سال یکبار آن را تمدید کنند. مدت اقامت در یونان محدود نیست و دارندگان اجازه اقامت می توانند به طور دائم در آنجا اقامت داشته باشند یا اصلاً از این کشور بازدید نکنند؛ اما برای اخذ اقامت دائم و شهروندی باید حداقل 183 روز در سال را در یونان بگذرانند همچنین به زبان یونانی و فرهنگ و تاریخ یونان آشنایی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2022
اخذ اقامت دائم یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2022
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2022
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.