شماره تماس : 23-88641720

اهمیت زبان اسپانیایی

اهمیت زبان اسپانیایی

تراول زبان اسپانیایی

تعداد افرادی که به زبان اسپانیایی سخن می گویند در سرتاسر جهان به 572 میلیون نفر رسیده است. گزارشات جدید نشان می دهد که تا سال 2060 حدود 754 میلیون نفر به زبان اسپانیایی صحبت خواهند کرد.

براساس گزارش جدید مؤسسه سروانتس دولت اسپانیا ، بیش از 572 میلیون نفر به زبان اسپانیایی در سراسر جهان صحبت می کنند ، که از این تعداد 477 میلیون نفر زبان مادری هستند.

انستیتوی زبان و فرهنگ در گزارش سالانه خود در سال 2017 اعلام کرد که تعداد سخنرانان بومی اسپانیایی بین سال های 2016 تا 2017، 5 میلیون نفر افزایش یافته است. ایالات متحده بعد از مکزیک تا سال 2060 بیشترین جمعیت گویندگان اسپانیایی جهان را خواهد داشت. خوان مانوئل بنت ، مدیر انستیتوی سروانتس ، گفت که یافته ها نشان می دهد که زبان اسپانیایی در وضعیت مناسبی است.

“مردم مانند گذشته قاره آمریکا را ترک نمی کنند. اکنون مردم می خواهند در آنجا کار کنند و این منطقه افراد را به سمت خود جلب می کند. بنابراین دانستن زبان اسپانیایی بسیار مفید است و بازار کار را برای آنها فراهم می کند. “

براساس این گزارش ، زبان اسپانیایی همچنان دومین زبان مادری است که در صدر آن زبان ماندارین قرار دارد و توسط 950 میلیون نفر صحبت می شود. امروزه اسپانیایی در 7.8٪ از جهان صحبت می شود ، درصدی که پیش بینی می شود حداقل تا سال 2050 در همین حد باقی بماند، برخلاف آنچه برای ماندارین و انگلیسی انتظار می رود که افت کنند.

مطالعه انجام شده توسط دیوید فرناندز ویتورس ، استاد فلسفه در دانشگاه Alcalá ، نشان داد که علاوه بر 477.6 میلیون نفر که اسپانیایی زبان مادری آنهاست، 73.7 میلیون نفر دیگر دانش زبان اسپانیایی دارند و 21.2 میلیون نفر دیگر نیز در حال مطالعه زبان اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی هستند که در کل 572.6 میلیون نفر می شوند.

پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2050 به 754 میلیون نفر برسد ، که از رشد جمعیت در کشورهای اسپانیایی زبان و همچنین افزایش تعداد سخنرانان اسپانیایی در ایالات متحده حاصل می شود.

در واقع ، براساس سرشماری رسمی ایالات متحده ، ایالات متحده بعد از مکزیک تا سال 2060 بیشترین جمعیت گویندگان اسپانیایی جهان را در اختیار خواهد داشت و حدود 28.6 درصد از مردم اسپانیایی هستند.

امروز در ایالات متحده آمریکا 43 میلیون اسپانیایی بومی و 15 میلیون نفر دیگر با دانش اسپانیایی وجود دارند.

در ایالات متحده آمریکا ، زبان اسپانیایی بیشترین میزان مطالعه در تمام مدارس و دانشگاه ها را داراست. تعداد دانشجویانی که در دوره های اسپانیایی ثبت نام کرده اند از تعداد کل دانشجویان ثبت نام شده در تمام زبان های دیگر بیشتر است.

مدیر انستیتوی سروانتس همچنین با اشاره به محبوبیت یادگیری زبان اسپانیایی در چین اظهار داشت: “علاقه زیادی به یادگیری زبان اسپانیایی در چین وجود دارد. رشد زیادی در تقاضا وجود دارد. چین منافع اقتصادی زیادی در آمریکای لاتین دارد. “

بیش از 21 میلیون نفر زبان اسپانیایی را به عنوان یک زبان خارجی در سراسر جهان مطالعه می کنند. زبان اسپانیایی با ماندارین و فرانسوی به عنوان دومین زبان مورد مطالعه در جهان رقابت می کند.

تعداد دانش آموزانی که برای دریافت دیپلم اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی (DELE) تحصیل می کنند ، که توسط وزارت آموزش و فرهنگ صادر می شود ، نیز از 7800 به تقریبا 90000 در چهار ماه گذشته رسیده است.

ارزش اقتصادی زبان اسپانیایی در صنایع انتشاراتی ، سمعی و بصری و اقتصادی بسیار مهم است. اما ما باید برای تقویت حضور آن در انتشارات علمی تلاش کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.