شماره تماس : 23-88641720

تاریخچه موسیقی اسپانیایی

تاریخچه موسیقی اسپانیایی

تراول موسیقی اسپانیایی

جای تعجب نیست که موسیقی اسپانیا نیز به اندازه تاریخچه اسپانیا گسترده و متنوع است. در هیچ کشور اروپایی دیگری چنین پکیج متنوعی از عناصر موسیقی وجود ندارد که هر کدام از فرهنگ های مختلف در گذشته اسپانیا با موسیقی این کشور همراه شده است.

روزهای نخست

بخشی از آنچه که اسپانیا را جذاب تر می کند، طیف وسیعی از فرهنگ ها است که راه خود را به تاریخ و فرهنگ اسپانیا باز کرده اند. در طول اولین دوران زندگی اسپانیا، فرهنگ های مختلف در هر سطح بر یکدیگر تأثیر گذاشتند و بدون شک به موسیقی اسپانیا تاثیر گذاشتند که منجر به موسیقی امروزی اسپانیا شد. رومیان اولیه، ایده های موسیقی یونان را برای اسپانیا به ارمغان آورند، ظهور Visigoths باعث شکوفایی موسیقی مقدس و آواز خواندن در کلیسا شد، و این نوع موسیقی مذهبی در ادیان معاصر آن زمان یعنی دین یهودی، مسیحی و مغولی به طور همزمان شکوفا شد. موسیقی محلی در حال افزایش بود، اما توسط دولت این نوع موسیقی ممنوع اعلام شد.

رنسانس

تاریخ موسیقی اسپانیایی با شروع دوره رنسانس ادامه یافت. موسیقی این دوره، با توجه به نفوذ موسیقی عربی و توسعه گیتار اسپانیایی، شکوفا شد. پس از شروع قرن شانزدهم، سبک آواز پلی فونیک، شامل صداهای تکمیلی، احتمالا از طریق تماس با همسایگان شمالی اسپانیا مانند فرانسه گسترش یافت. در این دوره نوازندگان شروع به سفر به کشورهای دیگر به خصوص به رم و برداشتن ایده ها و سبک های موسیقی این کشور کردند. این سال ها مصادف بود با شکوفایی موسیقی اسپانیا و قرار گرفتن آن بر روی نقشه موسیقی جهان با معرفی آهنگسازان بزرگ کلاسیک مانند فرانسیسکو گررو و تاماس لوئیس د ویکتوریا.

قرن هفدهم و هجدهم

یکی از برترین دوره های ظهور استعدادهای موسیقی اسپانیا در طول قرن هفدهم و هجدهم میلادی بود. زرزاوالا، شروع کننده سبک اپرا اسپانیایی بود، و این پدیده فرهنگی تا امروز همچنان ادامه دارد. بر خلاف تحولات قرون گذشته، توسعه موسیقی کلاسیک در طول این دو قرن متوقف شد و در عوض موسیقی محلی در مناطق مختلف اسپانیا شکوفا شد.

قرن بیست و یکم

پس از جنگ داخلی اسپانیا و پس از آن دولت پنجاه ساله سرکوبگر دیکتاتور فرانسیسکو فرانکو که قصد ایجاد یک کشور یکنواخت و ناسیونالیستی داشت و همه چیز را در مورد فرهنگ های منطقه ای ممنوع کرده بود. زبان های منطقه ای، ادبیات و موسیقی ممنوع شدند. در نتیجه، طیف گسترده ای از موسیقی های محلی اسپانیا که طی قرن های گذشته گسترش یافته بود، ناپدید شد.

با نزدیک شدن به پایان رژیم فرانکو، موسیقی پاپ و rock ‘n’ roll شکوفا شدند که یکی دیگر از نقاط مهم در تاریخ موسیقی اسپانیایی است. گروه های آمریکایی و بریتانیایی صحنه های بین المللی موسیقی را تحت فشار قرار دادند و دیگر فرانکو نمیتوانست اسپانیا را از این موضوع منع کند. در این دوره اولین پاپ اسپانیایی اساسا پاپ فرانسه را تقلید میکرد ولی نکته جالب توجه اینجاست که قبلا پاپ آمریکایی و انگلیسی را تقلید می کرد. هنرمندان اسپانیایی ریتم فلامنکو را به موسیقی اسپانیا اضافه کردند که حس واقعی موسیقی اسپانیایی را منتقل میکرد که هنوز هم در موسیقی پاپ امروز یافت می شود. رونق گردشگری اسپانیا در دهه 60 و 70 باعث بروز سبک های جدید موسیقی از سراسر جهان شد، پس از مرگ فرانسو،حکومت دموکراتیک بازسازی شد و جوانان آزادی عمل بیشتری در موسیقی پیدا کردند. rock ‘n’ roll ، پانک، و موسیقی پاپ شروع به رشد کردند و تا امروز این رشد و شکوفایی همچنان ادامه دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.