شماره تماس : 23-88641720

جاذبه های گردشگری ونیز ایتالیا

07

جاذبه های گردشگری ونیز ایتالیا

شهر کاخ ها و کلیسا های باشکوه ، مقر امپراطوری دریا ونیز ایتالیا یکی از پر مخاطب ترین شهر های اروپا و کره زمین می باشد. این شهر با توجه به اینکه دور تا دورش را آب فرا گرفته بسیار مشهور است .اما جاذبه های این شهر چیست که میلیون ها نفر هر ساله برای بازدید این شهر به اینجا سفر می کنند ؟ در زیر نگاهی بسیار مختصر به جاذبه های گردشگری این شهر می اندازیم :

میدان سنت مارک (St. Mark’s Square)

یا همان میدان پیاتزا دی سان مارکو (Piazza di San Marco) از معروف ترین میدان های جهان با ساختمان های تاریخی باشکوه متعلق به دوران امپراطوری ونیز می باشد.

پل افسوس ها (Bridge of Sighs)

پل افسوس ها از معروف ترین جاذبه های شهر ونیز می باشد که بر روی رودخانه ریو دی پالاتزو واقع شده است . این پل مسقف محل اتصال سلول های زندان به قصر افسانه ای دوج ها  (Doges) می باشد

گراند کانال (Grand Canal)

یک راهرو آبی  که اطراف آن را ساختمان های باشکوه و با عظمتی فرا گرفته و زمانی به عنوان زیباترین خیابان در جهان شناخته میشد و اکنون اصلی ترین راه حمل و نقل در ونیز می باشد . شکوه ونیز و اینکه این شهر را شهر آبی دنیا می نامند در این راهرو بیش از پیش خودنمایی می کند .

کلیسای سنت مارک (St. Mark’s Basilica)

ثروت و قدرت جمهوری ونیز با کلیسای سنت مارک که  به عنوان معروف ترین کلیسا در ونیز شناخته می شود به نمایش گذاشته شده است . سبک معماری این کلیسا در نوع خود منحصر به فرد می باشد و هر گردشگری را مجذوب خود می کند .

کاخ دوج ها (Doge’s Palace)

کاخ دوج ها محل اصلی حکومت دوج ها و دولت ونیز می باشد . این کاخ به عنوان مرکز قدرت در ونیز شناخته می شده است و معماری ساختمان آن به سبک گوتیک می باشد.

پل ریالتو (Rialto Bridge)

پل ریالتو به عنوان اولین و تنهاترین پل ارتباطی بین مناطق سان مارکو و سان پولو  در گذشته بوده است که بر روی گراند کانال و در قرن 16 احداث شده است .

گوندولا (Gondola)

گوندولا نام قایق هایی است که گردشگران و توریست ها برای مشاهده شهر ونیز از آنها استفاده کرده و به اطراف شهر می گردند. منحصر به فرد بودن این قایق ها خودش به عنوان یک جاذبه گردشگری برای شهر ونیز شناخته شده است .

برج کلیسا سنت مارک (St. Mark’s Campanile)

کلیسای سنت مارک به عنوان یکی از قابل تشخیص ترین ساختمان ها در ونیز می باشد که در قرن شانزدهم بنا شده است. مناره این کلیسا برج ناقوس ونیز می باشد ، این مناره در سال 1902 سقوط کرد ولی پس از ده سال  مجددا بازسازی و احداث شد .

سانتا ماریا دلا سالوت (Santa Maria della Salute)

در قرن هفدهم و پس از مدت طولانی طاعون از شهر ونیز رخت بر بست و همین موضوع باعث شد تا ساختمان سانتا ماریا دلا سالوت به افتخار مریم مقدس و به عنوان نمادین ترین ساختمان ونیز احداث شود .

آرسنال (Arsenale)

قدرت دریایی ونیز مدیون بزرگترین کارخانه کشتی سازی جهان در روزگار خود یعنی آرسنال ونیز بود . این کارخانه با یک ورودی قرن پانزدهمی تزئین شده است .

ریوا دلی اسکیاوونه (Riva Degli Schiavone)

ریوا دلی اسکیاوونه اسکله ای پر جنب و جوش و شلوغ  شهر ونیز و به عنوان توریستی ترین اسکله این شهر شناخته می شود . این اسکله از کاخ دوج ها شروع و به آرسنال ختم می شود .

زاتره (Zattere)

زاتره یک تفرجگاه اسکله ای طولانی در درسودورو (DORSODURO) واقع شده در یکی از محله های شهر ونیز می باشد و از لحاظ جاذبه های گردشگری خود چیزی از اسکله های شلوغ سان پولو و سان مارکو کم ندارد .

خانه طلایی (Ca’ d’Oro)

خانه ای باشکوه در میان ساختمان های زیبای ونیز که  از قرن پانزدهم تا کنون همچنان پا بر جا  مانده و شکوه خود را حفظ کرده است . این ساختمان به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های ونیز در اطراف گراند کانال می باشد که با نام چیدارو( (Ca’ d’Oro یا همان خانه طلا نیز می گویند .

مکتب بزرگ سنت مارکو (scuola Grande di San Marco)

ساختمانی که در قرن 13 به عنوان یکی از شش انجمن برادری در ونیز احداث شد . در قرن پانزدهم معماری داخلی آن ترمیم و به شکوه امروزی تبدیل شد .

کلیسای سن زاکاریا (Chiesa di San Zaccaria)

یکی از مهم ترین و زیباترین کلیساهای رنسانس جهان کلیسای سن زاکاریا است که به دلیل وجود نقاشی های مهم در بدنه خود مانند تمثال حضرت مریم با کودک و قدیسان از بلینی از محبوبیت زیادی برخوردار است . این کلیسا در قرن 15 احداث شد .

تئاتر ققنوس (Teatro La Fenice)

از معروف ترین و شناخته شده ترین سازه های جهان برای اجرای اپرا که به دلیل اینکه یکبار در آتش سوخته است در سال 2003 بازسازی شده است .

موزه تاریخ نیروی دریایی (Naval History Museum)

برترین موزه نیروی دریایی در ایتالیا موزه تاریخ نیروی دریایی در ونیز است که به دلیل اینکه قدرت نیروی دریایی ونیز را با کلکسیونی از اشیاء آن زمان یعنی توپخانه ، کشتی ها ، قایق ها و … بسیار شهرت دارد .

مدونا دل اُرتو (Madonna dell’Orto)

در کاناریجو کلیسایی با شکوه وجود دارد به نام مدونا دل ارتو که در قرن چهاردهم توسط فرقه ای محلی به نام اومیلیاتی با خاک یکسان شده بود و مجددا باز سازی شد تا شکوه آن حفظ شود .

واپورتو (VAPORETTO)

اگر به ونیز سفر کردید بهترین و به صرفه ترین راه حمل و نقل شهری در ونیز اتوبوس های آبی یا همان واپورتو هستند که در کنار گوندولاها کار حمل و نقل مسافرین و توریست ها را انجام می دهند .

ساحل لیدو (Lido)

ساحلی طولانی و باریک در تالاب یک جزیره ونیزی که در ماه های گرم سال گردشگران و توریست های فراوانی را مجذوب خود می کند .

دیدنی های شهر ونیز اینقدر زیاد هست تا نتوان همه آنها را به رشته تحریر در آورد . شهرت این شهر به خوبی مبین این موضوع است که سفر به ونیز یعنی کوله باری از خاطرات خوب و ماندگار. سیاحتگران ساحل آفتاب با تجربه طولانی و حسن شهرت در برگزاری تورهای اروپایی افتخار خواهد داشت تا چنانچه تمایل به مسافرت به شهر ونیز را دارید همسفر و برنامه ریز گردش شما باشد تا بهترین لذت ها را در طول سفر تجربه نمایید.

تلفن: 00982188656892

travel.sahelaftab.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.