شماره تماس : 23-88641720

خرید ملک در اسپانیا (شرایط 2023)

خرید ملک در اسپانیا شرایط سال 2023

شرایط خرید ملک در اسپانیا در سال 2023 عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

درباره اسپانیا

اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

اسپانیا یکی از 27 کشور تشکیل دهنده اتحادیه اروپا و یکی از 19 کشوری است که منطقه یورو را تشکیل می دهد. اسپانیا با مساحت 505370 کیلومتر مربع، چهارمین کشور بزرگ در قاره اروپا و همچنین یکی از کوهستانی‌ترین کشورها با ارتفاع متوسط 650 متر از سطح دریا است. این کشور به سرزمین اصلی اسپانیا، جزایر بالئاریک (در دریای مدیترانه)، جزایر قناری (در اقیانوس اطلس) و سئوتا و ملیلا (در شمال آفریقا) تقسیم شده است. این قلمرو در مجموع به 17 جامعه خودمختار، 50 استان، دو شهر خودمختار (سئوتا و ملیلا) سازماندهی شده است و طبق سرشماری سال 2023 جمعیتی بالغ بر 46.788.535 میلیون نفر را شامل می شود.

دو ویژگی جذاب اسپانیا سواحل زیبا و لذت بخش آن و میزان خورشیدی است که هر ساله دریافت می کند و تنها مکان هایی در اسپانیا که آفتاب کمتری در سال را تجربه می کنند و بارندگی بیشتری نسبت به بقیه کشور دارد، سواحل کانتابریا و مناطق کوهستانی است.

این کشور دارای 4964 کیلومتر خط ساحلی می باشد که دومین خط ساحلی طولانی در جنوب اروپا، پس از ایتالیا محسوب می شود.

اسپانیا از یک محیط سیاسی بسیار باثبات برخوردار است. اسپانیا در فهرست 10 کشور پربازدید جهان در سال 2023 رتبه دوم را دارد. گردشگری در اسپانیا پس از بخش‌های صنعتی، تجاری و بانکی، سومین عامل اصلی اقتصاد ملی این کشور است. گردشگری بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی اسپانیا و همچنین صنعت ساخت و ساز این کشور را تشکیل می دهد. اسپانیا یکی از قوی ترین کشورهای اروپایی در رشد اقتصادی اروپا است که از موقعیت ایده آل خود، نزدیک به پرتغال و فرانسه، چند ساعت با بریتانیا، ایتالیا، آلمان و شمال آفریقا سود می برد.

امید به زندگی: در بین 10 کشور برتر جهان از نظر طولانی ترین طول عمر و امید به زندگی در دنیا، اسپانیا رتبه هفتم دنیا را دارد.

اسپانیا بعد از ایتالیا و چین سومین کشور دنیا محسوب می شود که از نظر فرهنگی کشوری بسیار غنی است زیرا دارای موزه ها و مکان های تاریخی و دیدنی زیادی می باشد به طوریکه 49 میراث جهانی در یونسکو ثبت کرده است.

خرید ملک در اسپانیا

اسپانیا شهرت بین المللی بسیار قابل احترامی دارد. بسیاری از مهاجران آن را برای بازنشستگی، تحصیل یا کار انتخاب می کنند. در حال حاضر حدود 6 میلیون مهاجر در اسپانیا زندگی می کنند. اسپانیا یکی از مقاصد برتر برای سرمایه گذاری در ملک است که در بین مهاجران بسیار محبوب است. بازار املاک در اسپانیا فرصت های خوبی را ارائه می دهد. و این هم برای سرمایه گذاران خارجی و هم برای مهاجرانی که مایل به اقامت در کشور با خانواده خود هستند صادق است.

هیچ محدودیتی برای خرید هر نوع ملک در اسپانیا وجود ندارد، خواه ملک مسکونی، تجاری یا زمین، اسپانیا خرید ملک و سرمایه گذاری را برای خریداران خارجی چه مقیم چه غیر مقیم تشویق می کند، لذا املاک و مستغلات اسپانیا در حال جذب خریداران سراسر دنیا است.

 خرید ملک در خارج از کشور اغلب با یکی از این دو هدف شروع می شود: یا از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوید یا تنوع بخشیدن به دارایی ها و سرمایه گذاری

اسپانیا که یک مقصد توریستی محبوب است که از نظر گزینه های ملک تجاری، مسکن، مانند آپارتمان ها، ویلاها، خانه های شهری، خانه های روستایی و خانه های تعطیلات، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

سرمایه گذاران داخلی و خارجی به دلایل بسیاری در املاک اسپانیا سرمایه گذاری می کنند از جمله: سواحل شگفت انگیز، سبک زندگی آرام، تعادل بهتر بین کار و زندگی، کیفیت زندگی بالا، سیستم های مراقبت بهداشتی و آموزشی عالی و از همه مهمتر قیمت ملک که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی خیلی گران نیست همچنین هزینه زندگی در اسپانیا بسیار کمتر از میانگین اروپایی است.

روش خرید ملک در اسپانیا

نحوه دریافت اقامت دائم و شهروندی اسپانیا با خرید ملک در سال 2023

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

جدول اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

مدت اعتبار کارت اقامت از طریق خرید ملک 1 سال می باشد و اگر در این مدت به اسپانیا سفر کنید می توانید اقامت 2 ساله دریافت کنید
حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک 500.000 یورو
شرط اقامت فیزیکی 6 ماه در سال
زمان دریافت اقامت دائم 5 سال
زمان دریافت شهروندی 10 سال
اجازه زندگی و دسترسی به کار و تحصیل دارد

دولت اسپانیا از خریداران خارجی استقبال می کند و حتی آنها را تشویق می کند از این رو یک طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری برای اتباع غیر اتحادیه اروپا ارائه می دهد که به طرح اقامت طلایی معروف می باشد و اسپانیا یکی از موفق ترین برنامه های ویزای طلایی در اروپا را دارد. که به دارنده آن در ازای خرید ملک یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، اقامت اسپانیا را اعطا می کند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی، باید ملکی در اسپانیا بخرید که حداقل 500000 یورو باشد.

پس از انجام سرمایه کذاری واجد شرایط با خرید ملک، ویزای طلایی که در سفارت دریافت می کنید به مدت یک سال معتبر خواهد بود. شما یک ویزای اقامت اسپانیا چند بار ورود دریافت خواهید کرد که یک سال اعتبار دارد. در این دوره یک ساله، شما باید شخصاً به اسپانیا بروید تا برای اجازه اقامت موقت ویزای طلایی دو ساله خود درخواست دهید. و تا زمانیکه ملک خود را نفروشید یا آن را به نام شخص دیگری منتقل نکنید، اجازه اقامت شما تا 5 قابل تمدید می باشد. . اگر سرمایه گذار به مدت پنج سال سرمایه گذاری خود را حفظ کند و حداقل 6 ماه هر سال در این پنج سال در اسپانیا زندگی کند می تواند برای اقامت دائم اقدام کند. و به شرط حضور حداقل 6 ماه در سال به مدت ده سال در اسپانیا و دانستن زبان و داشتن ارتباط با این کشور، می تواند برای شهروندی و اخذ پاسپورت اسپانیا اقدام کند.

دارندگان پاسپورت اسپانیایی امکان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و دسترسی بدون ویزا به بیش از صد کشور را دارند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت اسپانیا برای خرید ملک

  • ارائه مدرک خرید ملک و هزینه های سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گواهی سلامت پزشکی
  • فرم درخواست به درستی پر شده و امضا شده است.
  • کپی پاسپورت و در صورت لزوم پاسپورت بستگان متقاضی.
  • اثبات منابع اقتصادی کافی برای متقاضی و اعضای خانواده وی در طول مدت اقامت آنها در اسپانیا
  • ارائه گواهی یک بیمه درمانی دولتی یا خصوصی با یک شرکت بیمه مجاز که پوشش کاملی را در کل قلمرو اسپانیا ارائه می دهد.
  • گواهی عدم سابقه کیفری در اسپانیا یا کشورهایی که در پنج سال گذشته در آن اقامت داشته اند، برای جرائم کیفری تعریف شده در قوانین مربوطه اسپانیا

شرایط اخذ اقامت طلایی اسپانیا از طریق خرید ملک در سال 2023

خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت

حداقل 500000 یورو از سرمایه گذاری باید از وجوه خود سرمایه گذار باشد یعنی باید 500 هزار یورو، پولی باشد که شما وارد کشور می کنید. اگر قصد دارید بخشی از خرید خود را با وام مسکن اسپانیایی تامین مالی کنید، هنوز باید 500 هزار یورو اول را به صورت نقدی بپردازید یا این مبلغ را با وام مسکونی که توسط یک بانک غیر اسپانیایی اعطا شده است، بپردازید. این مبلغ باید در واقع پول اضافی باشد که وارد کشور می شود.

هزینه های نوسازی ملک در ویزای طلایی شما حساب نمی شود: فقط قیمت خرید در نظر گرفته می شود.

می توانید این 500 هزار یورو را بین چندین ملک تقسیم کنید و ترکیبی از مسکونی یا تجاری باشد.

خریداران مشترک می توانند سرمایه گذاری ها را در یک ملک ترکیب کنند (هر کدام حداقل 500000 یورو)

ابتدا برای دریافت ویزا باید به کنسولگری اسپانیا در کشور خود مراجعه کنید.

برای تضمین ویزا، باید قرارداد خرید و سند ملک خود را برای اثبات این که سرمایه گذاری ملک را انجام داده اید، همراه با مدارکی که انتظار دارید مانند پاسپورت خود و مدرکی که سابقه کیفری ندارید را نشان دهید.

پس از دریافت تأییدیه پلیس در مورد واجد شرایط بودن درخواست، ویزای اقامت طلایی صادر می شود.

در صورت نقل مکان با خانواده، همسر و فرزندان تحت تکفل زیر هجده سال مجوز اقامت تضمین شده دارند. همسر شما باید مجوز اقامت خود را هنگام ارائه درخواست اقامت خود نشان دهد و هر فرزندی باید گواهی تولد خود را نشان دهد. سایر اعضای خانواده که مایل به نقل مکان با شما هستند باید مدارکی را ارائه دهند که ثابت کند آنها وابستگان قانونی شما هستند تا درخواست آنها موفقیت آمیز باشد مانند والدین خود وهمسرتان

نکته مهمی که قبل از خرید ملک در اسپانیا باید بدانید

خرید ملک در کشور اسپانیا

هنگام خرید ملک در اسپانیا، تحقیق بسیار مهم است. یک بخش ضروری از خرید ملک، بررسی آن است که به شما کمک می کند مطمئن شوید که هیچ نقص عمده ای در ملک وجود ندارد که بعداً برایتان گران تمام شود. دو نوع بررسی برای املاک موجود وجود دارد: گزارش ارزیابی و بررسی ساختمان.

گزارش ارزیابی یک بررسی اولیه و سطحی است که می تواند دید مستقلی در مورد ارزش بازار ملک به شما ارائه دهد.

بررسی ساختمان که به وضعیت ساختاری ملک به طور گسترده تر است و عمیق تر نگاه می کند. این یکپارچگی ساختاری ملک را بررسی می کند و هر گونه مشکل جدی را بررسی و ترسیم می کند و راهنمای جامع‌ تری برای وضعیت ملک ارائه می‌دهند.

داشتن درک جامع از ملک هنگام انجام چنین سرمایه گذاری مهم است. اگر ملک دارای نقص های ساختاری مانند ترک های بزرگ، خمیدگی ها، انحناها و سقف های نشتی است برخی از این موارد را نمی توان اصلاح کرد و می تواند منجر به ضررهای سنگینی برای شما شود. قبل از هر اقدامی، هم ارزیابی و هم گزارش های بررسی ساختمان را در نظر بگیرید. اگر همه چیز درست است، به سمت خرید ملک بروید.

مراحل خرید ملک در اسپانیا در سال 2023

مرحله 1: NIE خود را دریافت کنید.

از نظر حقوقی یکی از مهم ترین چیزهایی که برای “خرید ملک در اسپانیا” به عنوان یک خارجی، به آن نیاز داریدNIE  است(Número de Identificación del extranjero)  .

این شماره یک شماره منحصر به فرد است که برای انجام هر معامله در اسپانیا ضروری است و باید قبل از اینکه سندی امضا یا صادر شود آن را داشته باشید. علاوه بر این، اگر چه اجباری نیست اما داشتن یک حساب بانکی در اسپانیا تمام تشریفات را آسان‌تر می‌کند زیرا پرداخت‌ها سریع‌ تر انجام می‌ شود. (برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید)

مرحله 2: جستجو و مشاهده ملک، ارائه پیشنهاد و مذاکره

قیمت ملک در اسپانیا نیز بسته به موقعیت مکانی و فروشنده متفاوت است. بعد از اینکه پرس و جو انجام شد و ملک مورد علاقه خود را پیدا کردید، توافق بر سر قیمت و انجام استعلام است.

در این مرحله شما ملک را مشاهده کرده و پیشنهاد خود را ارائه می دهید. شما معمولاً این پیشنهاد را از طریق مشاور املاک فروشنده ارائه می دهید. قیمت ها اغلب قابل مذاکره هستند. مگر اینکه قیمت بسیار جذاب باشد یا در حال رقابت با خریداران دیگر باشید.

مذاکرات اساسی در مورد قیمت اغلب به صورت شفاهی انجام می شود. پس از رسیدن به یک توافق بهتر است که توافق نامه را مکتوب کنید و به امضاء طرفین برسد و ایده هوشمندانه برای این کار این است که به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

مرحله 3: امضای قرارداد اولیه و پرداخت سپرده

پس از انتخاب ملک، خریدار با فروشنده تماس می گیرد تا در مورد شرایط معامله صحبت کند. اگر هر دو طرف از شرایط و قیمت راضی باشند، یک قرارداد اولیه با پرداخت ودیعه امضا می کنند که به (contrato privado de compravento) شناخته می شود. پس از آن، خریدار سپرده ای را پرداخت می کند که معمولاً 10 درصد ارزش ملک است. پس از آن خریدار دو ماه فرصت دارد تا مراحل ثبت تراکنش را تکمیل و مابقی حساب را پرداخت کند.

 در صورتی که پس از امضای قرارداد اولیه، نظر خریدار نسبت به خرید ملک تغییر کند، سپرده نزد فروشنده خواهد ماند. در صورت فسخ معامله توسط فروشنده، خریدار دو برابر سپرده یا ودیعه دریافت خواهد کرد.

مرحله 5: امضای قرارداد فروش (escritura de compravento)

در نهایت قرارداد فروش را امضا می کنید. در نظر داشته باشید که این کار را حتما باید در یک دفتر اسناد رسمی و در حضور سردفتر انجام دهید.

دفتر اسناد رسمی، سند را تنظیم می کند و فروشنده ، خریدار، وکلا و آژانس های املاک و مستغلات درگیر، در حضور سردفتر قرارداد فروش را امضا می کنند ؛ سردفتر نیز رونوشت اسناد را تصدیق و صادر می کند. خریدار مبلغ باقیمانده را به حساب فروشنده واریز می کند. سپس قیمت کامل فروش، مالیات نقل و انتقال ملک یا مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها سررسید می شود و  شما کلیدها را دریافت خواهید کرد. و شما مالک ملک می شوید.

مرحله 6: ثبت ملک در دفتر املاک یا رجیستری

آخرین مرحله در هنگام خرید ملک در اسپانیا، ثبت ملک است که با کمک دفتر اسناد رسمی، می توانید ملک خود را در دفتر املاک ثبت کنید تا از کلاهبرداری محافظت کنید. مراحل ثبت نام حدود سه ماه طول می کشد. و نهایتا خریدار اصل قرارداد فروش را دریافت می کند.

شرکت ساحل آفتاب با داشتن تعاملات و روابط بسیار سازنده و ارزشمند با شرکت ها و سازمان ها و موسسات مرتبط داخلی اسپانیا، بهترین انتخاب شما برای مشاوره و خدمات خرید ملک در اسپانیا خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

هزینه های جانبی و ثبت ملک در اسپانیا در سال 2023

خرید ملک در اسپانیا هزینه های اضافی نیز به همراه خواهد داشت. این هزینه های جانبی عمدتا توسط خریدار پرداخت می شود و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است و بستگی به مساحت و متراژ، موقعیت مکانی، سطح خدمات، براکت مالیاتی، قیمت نهایی فروش، و اینکه آیا با املاک جدید یا موجود سروکار دارید، خواهد داشت. و بسیاری از آنها قابل مذاکره هستند و هیچ هزینه مشخص و ثابتی برای وکلا یا مشاوران املاک وجود ندارد.

معمولا خریداران باید اکثر هزینه ها را بپردازند و به عنوان خریدار، باید از کمیسیون ها و هزینه های قانونی مربوطه آگاه باشید که عموماً در سال 2023 به شرح زیر است:

  • مالیات نقل و انتقال املاک که برای املاک موجود 6 تا 10 درصد و برای املاک جدید 10 درصد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید یک ملک مسکونی نوساز 10% و در صورت خرید یک ساختمان تجاری نوساز 21% است.
  • حق تمبر معادل 1% ارزش دارایی است.
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت زمین و مالیات سند مالکیت: 1 تا 2.5% درصد قیمت خرید است و هر چه ملک گرانتر باشد، نرخ آن بهتر است.
  • هزینه های حقوقی :1 تا 2 درصد قیمت خرید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

فروشنده معمولاً هزینه های آژانس املاک در اسپانیا را پرداخت می کند. مشاوران املاک معمولاً هزینه های خود را به صورت درصدی دریافت می کنند که معمولاً حدود 3% تا 5% درصد از قیمت فروش نهایی است.

  • انتقال مالکیت خدمات عمومی مانند گاز، آب و برق، اینترنت، تلفن و راه اندازی دفع زباله.

نکته: باید برای هزینه های مستمری که به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می شود، بودجه بندی کنید مانند هزینه های پرداخت قبوض و هزینه سالانه برای جمع آوری زباله وجود دارد که باید به شهرداری پرداخت کنید.

  • بیمه ملک

داشتن بیمه همیشه یک ایده هوشمندانه است تا در صورت وقوع بدترین اتفاق، خیال شما را راحت کند از این رو به شدت توصیه می شود بنابراین مانند هر دارایی دیگری، برای ملک جدید خود به بیمه نیاز دارید. بیمه نامه ساختمان ساختار ملک را در برابر آتش سوزی، بلایای طبیعی و سایر آسیب ها پوشش می دهد. بعلاوه نوعی بیمه نیز وجود دارد که به عنوان بیمه محتوا شناخته می شود. این نوع بیمه وسایل شما را در ملک پوشش می دهد. از نظر قانونی ضروری نیست. با این حال، این می تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد، به خصوص اگر قصد دارید به طور منظم ملک خود را اجاره دهید یا زمان زیادی را دور از ملک سپری کنید، باید این نوع بیمه را داشته باشید.

خرید ملک یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در زندگی یک فرد است و عواقب هر گونه مشکل قانونی می تواند شدید باشد. بنابراین توصیه می شود برای خرید ملک و انجام تحقیقات قانونی بسیار مهم، از وکلای با تجربه کمک بگیرید زیرا کلید خرید موفق ملک در اسپانیا، داشتن مشاوره حقوقی مناسب با یک وکیل حرفه ایی و تحقیق درباره ملک است که می تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید حتی می توانید بدون حضور فیزیکی در اسپانیا ملکی بخرید. لذا اگر مایل به خرید ملک در اسپانیا هستید، با کارشناسان شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید تا کنترل بهتری بر معاملات املاک و مستغلات برای کسب آرامش کامل داشته باشید، برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قبل از خرید ملک در اسپانیا چه چیزهایی را باید بررسی کنید؟

  1. بررسی فنی ملک و گواهی معاینه فنی ساختمان

اگر در مورد ساختار یا جنبه های فنی ملک شک دارید یا ملک دقیق توصیف نشده است یا ایرادات اساسی دارد و اینکه آیا اسناد با مدارک موجود در دفاتر شورای شهر مطابقت ندارد می توانید درخواست بررسی فنی ملک کنید. انجام یک بررسی فنی قبل از خرید ملک مهم است زیرا ممکن است اتاق های اضافی ساخته شده باشد که روی کاغذها نشان داده نمی شود و شاید مجوزهای لازم را نداشته باشد و ملک به طور غیرقانونی ساخته شده باشد لذا باید از قانونی بودن ملک مطمئن شوید. خانه های غیرقانونی دارای ایرادات ساختمانی و مشکلات سازه ای غیر استاندارد هستند. همچنین سوابق شهرسازی ملک را بررسی کنید تا بفهمید ملک نیاز به بازسازی دارد یا خیر.

  1. مجوز ساخت و ساز

دولت اسپانیا مسئول اعطای کلیه مجوزها و گواهی های ساخت و ساز از طریق شوراهای مختلف شهر است. هنگام خرید خانه ای که مجوز ساخت ندارد، ممکن است دچار مشکل شوید. چه ملک نوساز باشد، چه ملک دست دوم یا هنوز در حال ساخت. یک ملک برای وجود، نیاز به مجوز از دولت دارد.

بازسازی خانه دست دوم بیشتر به مجوزهای ساختمانی نیاز دارد که باید در مهلت قانونی آن را دریافت کنید. هنگام خرید خانه در اسپانیا، مکان خانه بر مجوزهای ساخت و ساز تأثیر می گذارد، دولت محلی اغلب تعیین می کند که آیا شما حق ساخت دارید یا خیر. برای مثال، محدودیت‌های سختی برای اندازه و موقعیت ساختمان در مناطق روستایی و مراکز شهرهای تاریخی وجود دارد.

در مناطق روستایی، رایج‌ترین مشکل این است که این سکونت گاه در زمینی ساخته شده است که برای کشاورزی پهنه بندی شده است و نه سکونت، یا اینکه بدون مجوز به این سازه افزوده شده است.

وکلای اسپانیایی ما می توانند با مجوز برنامه ریزی و مجوزهای ساخت و ساز در اسپانیا به شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

  1. بررسی کنید ملک هیچ بدهی معوقی نداشته باشد.

بسیاری از خریداران مهاجر، قربانی کلاهبرداری «بدهی املاک» شده اند. شما ملکی را می خرید و بعداً متوجه می شوید که بدهی هنگفتی به این ملک گره خورده است (مثله عدم پرداخت وام، قبوض آب و برق، مالیات و غیره). در اسپانیا زمانی که ملک فروخته می شود، بدهی به مالک جدید منتقل می شود. بسیار مهم است که مطمئن شوید ملک بدون بدهی است. در صورت وجود بدهی، مطمئن شوید که در شرایط قرارداد خرید وجود دارد.

  1. مجوز سکونت و گواهی بهره وری انرژی

این اولین مجوز سکونت دولت است که نشان می دهد تاسیسات مختلف مانند آب، برق، گاز و تلفن به طور ایمن نصب شده و مطابق با استانداردهای لازم است.

  1. بررسی اسناد قانونی و گواهی ثبت ملک

یک کپی از گواهی ثبت ملک که در سازمان ثبت املاک تأیید شده است، وضعیت قانونی ملک را به شما می گوید و می گوید صاحبان آن چه کسانی هستند و آیا حقی بر ملک وجود دارد، همچنین اکثر عیوب و ایرادات پنهان هستند اما ممکن است بعداً زمانی که شما در آنجا زندگی می کنید ظاهر شوند. اگر قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید، قبل از خرید، از یک متخصص املاک و مستغلات یا نقشه بردار یا بازرس متخصص در این زمینه بخواهید که از ساختمان بازدید کند و همه چیز را بررسی کند. آنها به شما از مناطق مشکل دار مانند سقف، کارهای لوله کشی و حتی حشرات می گویند. بعلاوه از آنها بخواهید بررسی کنند که ملک ارزان ساخته نشده است و ملک از نظر سازه ای سالم است.

به عنوان یک مهاجر خارجی، این مسئولیت شماست که ملکی خریداری کنید که دارای مدارک قانونی باشد و با انجام جستجوی کامل در مورد ملکی که قصد خرید آن را دارید، بررسی های لازم را انجام دهید تا مشخص شود که آیا قانونی است یا خیر.

  1. موقعیت مکانی خانه

ممکن است برای دانستن اینکه آیا ملکی که انتخاب کرده اید و اینکه در مکان مطلوبی قرار دارد یا خیر، دچار مشکل شوید. شما ممکن است عاشق یک ملک شوید، اما آن ملک دور از امکانات باشد، بنابراین همه چیز را در مورد مکان، مانند نزدیک بودن به وسایل حمل و نقل عمومی ، سطح سر و صدا، و هر گونه مسائل زیست محیطی در نظر بگیرید. بهتر است به این فکر کنید که از کجا مواد غذایی و سایر لوازمی را که به طور مرتب به آنها نیاز دارید خریداری کنید. از این رو تحقیق در مورد موقعیت ملک ، و منطقه ای که در آن قرار دارد، بسیار ضروری است.

  1. خرید خانه های نوساز در اسپانیا

متأسفانه کلاهبرداری املاک در اسپانیا علیه خریداران بی تجربه رایج است و بدترین کلاهبرداری املاک در اسپانیا معمولاً شامل املاک ساخته نشده یا ناتمام می شوند که مجوز کافی ندارند. هنگام خرید ملکی که هنوز وجود ندارد، احتیاط توصیه می شود در زیر چند نکته برای جلوگیری از کلاهبرداری وجود دارد:

هرگز قراردادی را که کاملاً درک نمی کنید امضا نکنید. استخدام یک مشاور حقوقی همیشه یک ایده هوشمندانه هنگام امضای هر قراردادی است.

با استعلام از شهرداری محلی بررسی کنید که مجوز برنامه ریزی برای ملک صادر شده است.

مشروعیت شرکت روش ملک فرا بررسی کنید که آیا شرکت وجود دارد و اطمینان حاصل کنید که پروژه ساخت در سازمان ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است.

مدرکی را درخواست کنید که مبالغ پرداخت شده (مثلاً سپرده) به درستی نگهداری یا خرج شده است.

یک شخص ثالث قابل اعتماد برای ترجمه استخدام کنید.

مدرک کتبی دریافت کنید که اگر ملک به هر دلیلی ساخته نشد، پول خود را پس خواهید گرفت.

  1. خواندن قرارداد و درک آن

همیشه قبل از امضای قرارداد مطمئن شوید که آن را به دقت مطالعه کرده اید. اگر آن را به طور کامل نخوانده‌اید یا متوجه نشده‌اید، قبل از امضا، توضیح بخواهید. زبان در توافق ممکن است گیج کننده باشد، که می تواند منجر به سوء تفاهم شود. مراقب باشید؛ ممکن است در نهایت چیز اشتباهی را امضا کنید. خرید ملک یک سرمایه گذاری بزرگ است، بنابراین شما باید به طور کامل درک کنید که به چه چیزی متعهد هستید و بعد امضا کنید.

توصیه می شود هنگامی که قرارداد را امضا می کنید، مطمئن شوید که یک نسخه برای خود دریافت کرده اید تا در صورت بروز هر گونه اختلاف در آینده بتوانید به آن مراجعه کنید.

در صورت کشف ایرادات پنهان ملک در اسپانیا خریدار چه حقوقی دارد؟

خرید خانه در اسپانیا و گرفتن اقامت

این به مرحله خرید بستگی دارد. اگر پس از پرداخت سپرده در قرارداد اولیه و یا در طی فرآیند بررسی دقیق نقصی پیدا کردید، می توانید ادعا کنید که آن را پس می گیرید. با این حال، برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، گنجاندن چنین بندی در قرارداد اولیه مهم است و در صورتیکه مایل به ادامه خرید باشید می توانید برای جبران نقص درخواست تخفیف در قیمت نهایی کنید.

و اگر بعد از خرید و امضای قرارداد فروش نهایی، ایراداتی کشف شود، به احتمال زیاد باید از فروشنده شکایت کنید. قانون اسپانیا از خریدار در صورت عیوب پنهان محافظت می کند، اما همیشه بهتر است مطمئن شوید که سند اسناد رسمی حقوق شما را از این نظر پوشش می دهد در نتیجه چنین بندی را در قرارداد بگنجانید.

هنگام خرید ملک در اسپانیا، تحقیق بسیار مهم است بنابراین قبل از خرید ملک در اسپانیا، خود را با دانش کافی مجهز کنید، از خود در برابر مشکلات و کلاهبرداری های خرید ملک در اسپانیا محافظت کنید. بررسی ملک به شما کمک می کند مطمئن شوید که هیچ نقص قابل توجهی در ملک وجود ندارد. معمولاً بسیاری از این اطلاعات را می توانید توسط سازمان ثبت اسناد و املاک به دست آورید. برای دسترسی به این اطلاعات می توانید از یک وکیل معتمد بخواهید که آنها را برای شما بررسی کند. داشتن یک وکیل مورد اعتماد، همیشه ایده خوبی است تا مطمئن شوید که تمام جنبه های حقوقی ملک درست و دقیق پیش می رود بنابراین وکلا و کارشناسان باتجربه شرکت ساحل آفتاب می توانند در طول فرآیند خرید از ابتدا تا انتها به شما کمک کنند تا بتوانند نگرانی های شما را کاهش دهند و از اکثر کلاهبرداری ها و دام های خرید ملک در اسپانیا در امان بمانید.

حتی برای اکثریت قریب به اتفاق مراحل، شما نیازی به حضور در اسپانیا ندارید فقط با دادن وکالت قانونی در اداره مهاجرت اسپانیا، ما می توانیم در تمام مراحل به شما کمک کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

سوالات متداول در خصوص خرید ملک در اسپانیا

سخن پایانی

تصمیم گیری برای خرید ملک در دیگر کشورها و نقل مکان به کشور دیگری، چه توسط خودتان یا همراه با خانواده، فرآیندی است که نیازمند برنامه ریزی مدبرانه، گرفتن مجموعه ای از تصمیمات کلیدی و انجام تعدادی از مراحل ویزا و اقامت است. اگر علاقه مند به اخذ اقامت در اسپانیا هستید، می توانید به تیم وکلای مهاجرت ما اعتماد کنید. تیم حرفه ای شرکت ساحل آفتاب متشکل از وکلا و کارشناسان خبره و متخصص در امور مهاجرت آماده ارائه خدمات کامل و متناسب با نیازهای شما در هنگام مهاجرت به این کشور هستند. برای مشاوره مستقیم و رایگان می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اسپانیا
اقامت تمکن مالی اسپانیا شرایط 2023
اقامت طلایی اسپانیا
اخذ اقامت اسپانیا شرایط 2023
اخذ اقامت طلایی اسپانیا در سال 2022
اخذ اقامت طلایی اسپانیا شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 32 میانگین: 4.6]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

64 پاسخ

  1. با سلام و تشكر از توضیحات خوب و كاملتون، سوالی كه داشتم این است كه آیا در اسپانیا هم همانند ایران ابتدا می بایست در یك بنگاه قرارداد خرید ملك را امضا كنیم و بعد برویم محضر یا خیر؟

    1. با سلام خدمت شما هموطن عزیز، به اطلاعتان می رسانم كه در اسپانیا نیز شما همانند ایران ابتدا قرارداد خرید ملك را در یكی از آژانس ها یا موسسات فروش ملك تنظیم كرده و سپس با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی این قرارداد را نهایی می كنید. بعد از این مرحله می بایست با مراجعه به دفتر ثبت املاك شهرداری نسبت به ثبت این قرارداد در آنجا هم اقدام نمایید.

  2. با سلام، مالیات نقل و انتقال سند ملك در اسپانیا چقدر است و توسط كدام یك از طرفین باید پرداخت شود؟

    1. با سلام خدمت شما، خرید ملک در اسپانیا مشمول مالیات نقل و انتقال است که توسط خریدار قابل پرداخت است. نرخ مالیات بسته به منطقه اسپانیا متفاوت است و معمولا حدود 10 درصد ارزش ملک خریداری شده است.

  3. با سلام خدمت شما و همكاران گرامیتان، میخواستم بپرسم در اسپانیا و در هنگام خرید ملك، وجه مورد نظر چگونه به فروشنده پرداخت می شود و اصلا" در دفترخانه ثبت می شود یا خیر؟

    1. با سلام ، همانگونه كه در سطور بالا به آن اشاره كردیم عملیات امضاء توسط طرفین معامله یا قرارداد در دفتر اسناد رسمی که نوعی سردفتر رسمی است انجام می شود که سردفتر باید شاهد امضای قرارداد باشد تا از نظر قانونی لازم الاجرا باشد. در روز امضا، همه طرف‌های ذینفع در دفتر اسناد رسمی ملاقات می‌کنند، حتی در صورت نیاز به وام مسکن یا اینکه بخواهید ملکی را که توسط بانک تصرف شده است را خریداری کنید، باید نماینده بانک هم حضور داشته باشد. سند توسط سردفتر با صدای بلند خوانده می شود و طرفین شناسنامه خود را ارائه می دهند و پس از آن اسناد توسط فروشنده، خریدار و سردفتر امضا می شود.در این مرحله پول خرید به صورت چک تضمینی بانکی توسط خریدار تحویل داده می شود.

  4. با سلام اگر بعد از خرید ملك متوجه شدیم كه عیب و ایرادات اساسی در آن وجود داشته كه قبلا" به ما گفته نشده، تكلیف چیست؟

    1. با سلام خدمت شما دوست گرامی، به عرضتان می رساند كه اگر عیبی در ملک وجود داشته باشد که از سوی فروشنده شناخته شده است ولی به خریدار اطلاع داده نشده باشد، خریدار قادر خواهد بود قرارداد را فسخ کند یا به جای آن مطالبه خسارت کند.محدودیت زمانی شش ماهه از تاریخ خرید برای استفاده از این حق وجود دارد.

  5. با سلام خدمت شما، می خواستم بپرسم چنانچه ما ملكی را در اسپانیا خریداری كردیم و در همانجا هم سكونت كردیم، اگر بخواهیم با باقیمانده سرمایه خود شغل یا كسب و كاری راه بیاندازیم آیا امكانش وجود دارد یا خیر؟

    1. سلام، بله این امكان وجود دارد. شما با خرید ملك مسكونی به مبلغ حداقل 500.000 یورو مجوز اقامت در اسپانیا را دریافت خواهید كرد و جهت سرمایه گذاری در این كشور نیز پیشنهاد می كنیم در حوزه خدمات گردشگری ( هتل، رستوران، فست فود ) و همچنین راه اندازی استارتاپ های نوظهور و كسب و كارهای دیجیتال سرمایه گذاری كنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و مشاوره می توانید با همکاران ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

  6. سلام، شما در مقاله تان گفته اید كه از نظر قدرت پاسپورت، اسپانیا در رتبه سوم جهان است. معیار سنجش قدرت پاسپورت یك كشور چیست؟

    1. با سلام خدمت شما، معیار سنجش میزان اعتبار و قدرت پاسپورت یك كشور، تعداد كشورهایی است كه صاحب آن پاسپورت می تواند بدون ویزا وارد آن شود و نیز تعداد كشورهای دیگری كه صاحب پاسپورت می تواند با دریافت ویزا در فرودگاه مقصد وارد آن كشور شود می باشد.

  7. با سلام و عرض ادب، هنگامی كه برای خرید ملك وارد اسپانیا می شویم چه نوع مجوز ورودی داریم و تا چند روز می توانیم با آن مجوز در كشور اسپانیا بمانیم؟

    1. با سلام و تشكر از شما، زمانی كه شما مقدمات خرید ملك را فراهم می كنید و پس از طی كردن فرآیندهای انجام كار، ابتدا برای شما ویزای توریستی با اعتبار 3 ماهه صادر می شود. در طی این مدت شما فرصت كافی دارید كه تمامی كارهای مربوط به خرید و انتقال سند را انجام دهید.

    1. با سلام، علاوه بر آنكه ملك یا ملاك خریداری شده نباید كمتر از 500.000 یورو ارزش داشته باشد، جدای از آن در صورتی که متقاضی قصد اخذ اقامت از طریق خرید ملک برای خود و خانواده ی خود را دارد، ملک خریداری شده باید برای زندگی تمام اعضای خانواده فرد نیز از نظر متراژ و امکانات، مناسب باشد. مثلا برای یک خانواده با 4 عضو، ملک مسکونی باید دو خوابه و با اندازه استاندارد باشد.

  8. با سلام. كشورهای عضو جامعه شینگن كدام ها هستند؟ و آیا با ویزای اسپانیا می شود به راحتی به این كشورها سفر كرد؟

    1. با سلام خدمت شما. كشورهای عضو جامعه شینگن عبارتند از: (اسپانیا، فرانسه، آلمان، اتریش، بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، جمهوری چک، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، سوئد و سوئیس) ضمنا" شما با همراه داشتن پاسپورت هر كدام از این كشورها یا ویزای هر كدامشان قادر خواهید بود به سایر كشورهای عضو مسافرت نمایید.

  9. با سلام و خسته نباشید خدمت شما، می خواستم بپرسم در مجموع چقدر زمان می برد تا فرآیند خرید ملك در اسپانیا تكمیل و به سرانجام برسد؟

    1. با سلام و عرض ارادت خدمت شما. بايد به عرضتان برسانيم كه معمولا" حدود 10 تا 15 ماه طول می کشد. زیرا زمان کافی برای انجام امور دفتری و محضری، تکمیل پرونده ، انتخاب ملک مورد نظر و مراجعه به سفارت اسپانیا نیاز می باشد.

    1. با سلام و احترام شما میتوانید با استفاده از ویزای توریستی که برایتان اخذ می شود املاک را به صورت حضوری در اسپانیا بررسی نمایید و پس از آن اقدام به خرید ملک در اسپانیا کنید.

    1. شما میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی ما در زمینه تمکن مالی اسپانیا به صورت رایگان استفاده کنید.

    1. با سلام و احترام بله با خرید ملک در کشور اسپانیا (با مبلغ ۵۰۰ هزار یورو) واجد شرایط دریافت ویزای طلایی اسپانیا خواهید شد.

  10. سلام من میخواستم از طریق خرید ملک به اسپانیا مهاجرت کنم. لطفاً بگید این روش چقدر زمان میبره؟

    1. سلام معمولاً مهاجرت از طریق خرید ملک در اسپانیا زمان زیادی نمیبره. حدوداً بین ۹ تا ۱۵ ماه زمان میخواد که این فرایند انجام بشه.

  11. سلام آیا من میتونم از طریق خرید ملک فرزندم را همراه خودم به اسپانیا ببرم؟

    1. سلام دوست عزیز بله با خرید ملک در اسپانیا این امکان وجود داره که شما، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال رو با خودتون به اسپانیا ببرید.

    1. بله در صورت خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو می توانید ویزای طلایی یا گلدن ویزای اسپانیا را به دست آورید.

    1. پاسپورت معتبر و شناسنامه خودتان یا وکیل شما برای خرید ملک در اسپانیا لازم است.

    1. معمولاً 10٪ تا 20٪ از قیمت ملک به عنوان سپرده خرید ملک در اسپانیا در نظر گرفته می‌شود.

    1. زمان خرید ملک در اسپانیا ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد.

    1. نه، برای خرید ملک در اسپانیا به زبان اسپانیایی صحبت کردن ضروری نیست، اما داشتن مترجم می‌تواند کمک کند.

    1. با خرید ملک در اسپانیا، شما می‌توانید اقامت برای مدت یک سال دریافت کنید، که قابل تمدید است.

    1. خرید ملک در اسپانیا می‌تواند از طریق اجاره ملک به سایر افراد منبع درآمد ثابتی برای شما فراهم کند.

    1. مناطقی مانند بارسلونا، مادرید، کوستا دل سل، والنسیا و مالاگا برای خرید ملک در اسپانیا پرطرفدار هستند.

    1. بله،در برخی شرایط شما می‌توانید از وام بانکی برای خرید ملک در اسپانیا استفاده کنید.

    1. مزایای تملک ملک در اسپانیا شامل امکانات رفاهی بالا، آب و هوای مطلوب، فرصت‌های کاری، و امنیت بالای سرمایه میباشد.

    1. خرید ملک در اسپانیا قابلیت دریافت اقامت دائم را فراهم می‌کند، اما نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارد.

    1. بله، خرید ملک در اسپانیا می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری مناسب باشد، به ویژه در مناطق گردشگری پرطرفدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.