شماره تماس : 23-88641720

در ماه مارچ یا عید نوروز به این شهر های اروپایی مسافرت کنید.

15

در ماه مارچ یا عید نوروز به این شهر های اروپایی مسافرت کنید.

هر چند شهر های اروپایی به دلیل سرمایه گذاری سال های اخیر در حوزه گردشگری و همچنین به دلیل اینکه اکثر این شهر ها دارای پیشینه های تاریخی ارزشمندی هستند و این پیشینه با فرهنگ ناب مردمان بیشتر این کشور ها تلفیق شده است و بازدید از این شهر ها و کشور ها در همه فصول سال به دلیل امکانات رفاهی گردشگری که در آنها فراهم است بسیار ساده و لذتبخش است ولی برخی از این شهر ها در فصل بهار ما و ماه مارچ آنها که مصادف با عید نوروز و تعطیلات نوروزی هم می باشد دیدنی های بیشتری دارند  و این هدیه را به لطف آب و هوای بهاری فوق العاده و شکوفه های بهاری و رودخانه ها و آب های سطحی آرام و متینشان دارند.

به یاد داشته باشید فصل خوب برای مسافرت همواره مرحمت هایی برای مسافرین به همراه دارد . آب و هوای خوب لطف سفر را بیشتر کرده و لذت های بیشتری برای مسافرین به همراه خواهد داشت بخصوص که می توانید در این هوای ناب اروپایی با ورزش های آبی و تفریحات بهارانه بیشتر سر خوش شوید ، شنا کنید ، حمام آفتاب بگیرید ، غواصی و صدها ورزش آبی در هوای خوب تجربه بی نظیری است .

اما در این مقاله قصد داریم تا بهترین شهر های اروپایی که آب و هوای بی نظیری در این فصل دارند را با هم مرور کنیم تا در فرصت چند روزه عید نوروز بتوانید با یک تور فوق العاده با کارشناسان ساحل آفتاب همراه شده و بهترین تعطیلات نوروزی ممکن را داشته باشید .

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به پاریس سفر کرده باشد و مایل نباشد مجددا به این شهر زیبا مسافرت کند .پاریس پایتخت کشور فرانسه و یکی از زیباترین شهر های دنیا است . رود معروف سن از مرکز این شهر عبور می کند . این شهر که از شناخته شده و محبوب ترین شهر های دنیا است  سالانه بیش از 45 میلیون نفر توریست را در خود پذیرا می باشد . رقم باور نکردنی  بیش از 83 میلیون گردشگر رقمی بود که سال 2015 این شهر را از نزدیک دیده اند .  بسیاری از آثار معروف جهان به همراه  موسسات و پارک های بین المللی  و مشهور در این شهر واقع شده اند . این شهر سرسبز ترین شهر اروپا نیز می باشد  زیرا بیش از 478000 درخت در این شهر وجود دارند. قطعا ارزش سفر کردن به این شهر بخصوص در عید نوروز فوق العاده زیاد است .

پاریس را شهر رمانتیک و شهر نور ها هم می نامند . جاذبه های گردشگری و آثار باستانی و دیدنی آن با تلفیق نور های زیبا در بسیاری از آثار و بنا های این شهر و همچنین ترکیب این  همه میراث و هنر با  شوق و صنعت پیشرفته توریستی  اوقات فراموش ناشدنی را برای همگان رقم خواهد زد .

این شهر دارای 20 منطقه در حاشیه رود پر پیچ و تاب سن می باشد ، حدود 400 ایستگاه مترو در بیشتر جاهای شهر تعبیه شده و تمامی جاذبه های گردشگری را شامل می شود .  از جاذبه های دیدنی و بی نظیر پاریس می توان به برج مشهور ایفل ، موزه لوور ، موزه Musee d’Orsay ، کلیسای نورتردام و … اشاره نمود .

  • لندن انگلستان

بزرگترین شهر از نظر مساحت در اروپا و بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر بریتانیا و پایتخت کشور انگلستان ، لندن است . این شهر در حاشیه رود تیمز واقع شده و دارای قدمتی بیش از 200 سال می باشد این شهر در دوران قدرت رومی ها در انگلستان بنا شد در دل این شهر ، شهری باستانی وجود دارد که بیش از دو میلیون نفر در آنجا زندگی می کنند و از مراکز مهم مسکونی لندن به حساب می آید . این شهر سال های پیش  و با کمک مستقیم رومی ها بنا نهاده شد و مرکز نهضت های بزرگ تاریخ اروپا و انگلستان بوده است . لندن به دلیل سرمایه گذاری که در حوزه توریست انجام داده همواره یکی از مورد توجه ترین شهر های گردشگری اروپا می باشد . هاید پارک ، برج لندن ، موزه بریتانیا ، موزه مادام توسو ، چشم لندن و … از آثار برجسته دیدنی در لندن به شمار می آیند .

یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های اروپا بخصوص در زمان نوروز فلورانس ایتالیا می باشد . این شهر شمالی ایتالیا از جمله شهر هایی  است که هر گردشگر ایتالیا باید از آن بازدید کند . این شهر ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را در میان شهر های ایتالیا زبانزد کرده است . از میلان زیباتر ، دارای جاذبه های بیشتر از خود روم ، غذاهای خوشمزه تر از ونیز و …

در هنگام سفر به فلورانس می توانید  از کلیسای جامع این شهر ، رودخانه زیبای آرنو ، میدان میکل آنژ مشهور و … بازدید کرده و لذت ببرید .

  • آمستردام هلند

وقتی صحبت از سفر نوروزی و آب و هوای خوب به میان باشد نمی تواند کشوری مانند هلند در این میان بی نصیب باشد . آب و هوا و زیبایی های طبیعی این  کشور کم نظیر است بخصوص اگر فصل شکوفایی به این دیار مسافرت کنید . آرامش و طبیعت این کشور بخصوص در بهار مثال نزدنی است و می تواند تمامی عشاق مسافرت های رمانتیک و آرامش بخش را هیجان زده کند  اما یکی از زیباترین شهر های این کشور بدون شک آمستردام می باشد . شهر ی که نه تنها دارای انواع تفریحات و سرگرمی های متنوع طبیعی و مصنوعی و تاریخی است که دارای طبیعتی بکر و مثال زدنی می باشد .

آمستردام پایتخت کشور زیبای هلند  در غرب این کشور واقع شده و حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از انها را خارجی ها تشکیل می دهند . این خارجی ها در بیش از 150 ملیت هستند و فارسی زبانان زیادی هم در این شهر ساکن هستند . بیشترین مردم این شهر هلندی و سپس ترک هستند .هسته اصلی این شهر در قرون وسطی پایه گذاری شد و در قرن شانزدهم گسترش و توسعه یافت تا جایی که به مهم ترین بندر تجاری اروپا مبدل شد .

از مکان های دیدنی این شهر Vondelpark، موزه Rijksmueum، منطقه و کانال زیبای Jordaan و … را می توان نام برد .

پایتخت کشور زیبا و آفتابی کشور پرتغال شهر لیسبون نام دارد که در محل تلاقی رودخانه تاگوس با اقیانوس با شکوه اطلس واقع شده است . یکی از مقاصد غنی ، متنوع و فوق العاده گردشگری در اروپا که در فصل بهار به دلیل مجاروت با رودخانه و اقیانوس اطلس بر زیبایی آن افزوده می شود . این شهر تاریخی  دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که با آب و هوای مطلوب آن در هم آمیخته و گردشگری این شهر را زبانزد کرده است . بقایای تاریخی و ارزشمند شهر لیسبون را می تواند در لابه لای کوچه پس کوچه های آن بخوبی رویت کرد ، از ویرانه های قلعه ای منسوب به مورها که در بالای یکی از 7 تپه های زیبای شهر واقع شده تا دیوار باستانی  ویزیگوت که در مجاورت آن نیز کافه ای در پایده رو بنا شده تا با خیال راحت ضمن نوشیدن یک نوشیدی خوب  به تماشای این دیوار بپردازید  ویا با دیدار از برج بلم ، تراموا 28 ، صومعه ژرونیموس و … همه و همه از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر زیبا هستند .

  • هامبورگ آلمان

هشتمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ و مطرح در آلمان هامبورگ نام دارد . این شهر سومین بندر بزرگ اروپایی را بعد از آنتورپ و روتردام دارد . هامبورگ یکی از شانزده ایالت آلمان به شمار می رود و شهری ایالتی است . این شهر بر روی رود البه واقع شده و در جنوب شبه جزیره یوتلاند واقع شده است . وجود اقیانوس اطلس باعث شده آب و هوای این شهر اقیانوسی و مرطوب بوده و بخصوص در فصل بهار کیفیتی بی وصف داشته باشد . اگر از عاشقان آب و هوای مرطوب هستید در برنامه های نوروزی خود هامبورگ را فراموش نکنید . در این شهر آثار دیدنی و زیبا کم نیستند و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد از آن جمله می توان به کانال آلستر فلیت ، کلیسای میخاییل اسکرخه ، بند هامبورگ  و… اشاره نمود . البته این را هم یادآور شوم که در این شهر جشنواره های زیاد و مشهوری برگزار می شود .

  • زادار کرواسی

کرواسی بر خلاف تصور برخی از افراد کشوری زیبا و جالبی است . این کشور شهر های زیادی دارد که جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی بی شماری دارند مانند شهر معروف دوبرونیک . اما اگر قصد مسافرت بهاری به این کشور را دارید بهتر است به شهر زادار سفر کنید. این شهر در شمال منطقه دالماتیا واقع شده . وجود یک منطقه تاریخی و قدیمی که به شکل شگفت انگیزی بر روی یک شبه جزیره واقع شده زیبایی های این شهر را برای گردشگران چندین برابر می کند . Sea Organ  یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که حتما باید در فصل بهار آن را تجربه کنید .

سومین جزیره بزرگ یونان در دریای اژه شهر Lesvos و یا Lesbos نام دارد که در قدیم به عنوان یکی از تفرجگاه های مشهور رومی ها بوده است . این شهر دارای جنگل های در هم تنیده و انبوه و باغ های وصف نکردنی است . چشمه های آب گرم  و طبیعی این جزیره در تمام یونان بیشترین هستند و خواص درمانی آب های آن برای بسیاری از مردم و گردشگران به یک باور مبدل شده است و همواره تعداد بی شماری گردشگر برای استفاده از این آب ها و همچنین لذت از آب  وهوای فوق العاده این شهر به این کشور مسافرت می کنند .

  • وین اتریش

نام وین را زیاد شنیده ایم بخصوص برای مذاکرات ایران و کشور های موسوم به پنج بعلاوه یک اما شنیدن کی بود مانند دیدن . هر چند خیلی از گردشگران معتقدند وین را باید در زمستان  و هنگامی که لباس سفید برف پوشیده بازدید کرد اما توصیف زیبایی و آب و هوای دلنشین ماه مارچ و فصل بهار این شهر  امکان پذیر نیست . این شهر مهد هنر است و این موضوع با برگزاری انواع فستیوال ها موسیقی و هنر  و موزه های مختلف  بیشتر خود نمایی می کند .

  • کپنهاگ دانمارک

از بزرگترین شهر های پیاده دنیا بی شک کپنهاگ دانمارک می باشد. این شهر فوق العاده دیدنی و زیباست . شاخصه های تاریخی در این شهر بسیار زیاد است . اعتبار اصلی این شهر به خیابانی قرون وسطایی باریک بر می گردد.  همواره بهبود کیفیت زندگی خیابانی مد نظر دولتمردان این شهر بوده و در این راه بی شک موفقیت های چشم گیری داشته اند .

حدود 40 سالی می شود که  استروگت به عنوان خیابان اصلی این شهر  به یک خیابان پیاده تبدل شده و اجازه اتومبیل رانی در آن داده نمی شود و این دغدغه هر روز در دستور کار برنامه ریزان شهری این شهر بوده تا شکل شهر را به نحوی تغییر دهند تا از یک مکان اتومبیل مدار به مکانی پیاده مدار مبدل شود و گام های زیادی هم در این راستا برداشته اند . فضاهای پیاده رو در این شهر و در طول 40 سال به بیش از 6 برابر افزایش یافته است .  حالا اگر این فضاهای پیاده را در آب و هوای دلنشین بهاری هم تجربه کنیدو در طول پیاده روی خود از مکان هایی مانند تندیس پر دریایی یا مرکز خرید استروگت بازدید کنید هم لذت  پیاده روی بیشتر خواهد شد و خستگی ان نیز به در می رود .

هر چند همه جای اروپا در فصل بهار دیدنی هستند و مطمئنا اوردن تمامی این شهر ها در این مقوله نمی گنجد ولی با یک تماس با مشاوران و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب می توانید به هر کدام از این شهر ها و یا به هر شهر دیگری در اروپا که علاقمند به بازدید از آن هستید سفر کرده و لذت مسافرت با ما را تجربه کنید . اگر برای مسافرت عید خود هنوز برنامه ای نریخته اید فورا با ما تماس بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

یک پاسخ

  1. سلام
    لیسبون یک شهر تاریخی و بسیار جذاب است . یک منطقه با فاصله 15 دقیقه از لیسبون وجود دارد به نام کایشکاش که حتما پیشنهاد میکنم از آن دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.