شماره تماس : 23-88641720

شرایط خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک

با توجه به اینکه خرید خانه در هر کشوری می تواند امری پیچیده باشد اما خبر خوب در مورد پرتغال این است که فرآیند خرید ملک در پرتغال به مدارک زیادی نیاز ندارد  و هیچ محدودیتی در خرید ملک برای افراد خارجی در پرتغال وجود ندارد. در ادامه به مواردی که برای خرید ملک در پرتغال نیاز دارید اشاره خواهیم کرد:

شماره مالیات پرتغال

برای خرید یک ملک در پرتغال ، چه به عنوان مقیم و چه غیرمقیم ، باید شماره مالیات (مالی) پرتغال (número de kontribuinte) داشته باشید که به آن NIF نیز می گویند. این شماره را می توانید در هر اداره امور مالی دولت ( Finanças ) دریافت کنید . برای دریافت شماره مالیات باید مدارک مربوط به آدرس و گذرنامه خود را نشان دهید. همچنین برای افتتاح حساب بانکی پرتغال به شماره مالیات نیاز خواهید داشت.

کارت شناسایی معتبر

به عنوان یک خریدار ، باید شناسه مناسب ارائه دهید. که می تواند پاسپورت یا کارت شناسایی پرتغالی باشد (Cartão de Cidadão).

حساب بانکی پرتغالی

افتتاح حساب بانکی پرتغالی هنگام خرید ملک در پرتغال بسیار توصیه می شود تا از ضررهای احتمالی به واسطه تغییرات مکرر نرخ ارز جلوگیری کنید.

روند خرید ملک در پرتغال چگونه است؟ چه اسناد و مدارکی نیاز است؟ و هزینه های احتمالی خرید ملک در پرتغال چه قدر است؟ در ادامه مطلب به سوالات بالا پاسخ خواهیم داد.

فرآیند خرید ملک در پرتغال

پس از توافق در مورد قیمت با فروشنده ، نکته مهم این است که مراحل خرید را به پایان برسانید. برای نتیجه گیری در خرید ملک در پرتغال ، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

    • مرحله اول – یک وکیل مجرب در زمینه ملک و املاک استخدام کنید..
    • مرحله دوم – بعد از استخدام وکیل، شرایط قرارداد خود را با وکیل خود در میان بگذارید.
    • مرحله سوم – فروشنده و خریدار قرارداد منعقد شده را امضا می کنند. در این مرحله خریدار نیز ملزم به پرداخت ودیعه است. که به طور معمول 10٪  از مبلغ قرارداد است.
    • مرحله چهارم – پس از اینکه توافقات لازم میان خریدار و فروشنده انجام شد خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی می روند، خریدار تسویه می کند و فروشنده کلید ملک را تحویل می دهد.

هزینه های خرید ملک در پرتغال

هزینه خرید ملک

خریدار با خرید ملک در پرتغال هزینه های زیر را باید پرداخت کند:

    1. 1. IMT مالیات بر انتقال املاک- معمولاً براساس ارزش قیمت خرید ملک است.
    2. 2. هزینه تمبر
    3. 3. هزینه های اسناد رسمی و هزینه ثبت زمین – معمولاً از 600 یورو بیشتر نمی شود.

 

مدارک لازم برای خرید ملک در پرتغال

    1. 1. گذرنامه
    2. 2. شماره مالیات پرتغال.

قبل از خرید ملک در پرتغال چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

در پایان ، ممکن است سوالاتی داشته باشید ، آیا زمان مناسب برای خرید است؟ صبر کنم؟ چه نوع ملکی را بخرم؟ در حقیقت ، پاسخ این سوالات هرگز ساده نیست ، اما یک چیز قطعی است: داشتن یک ملک در پرتغال سرمایه مالی خوبی است.

اگر مایل به خرید ملک در پرتغال هستید ، اصلا صبر نکنید و از این فرصت استثنایی استفاده کنید، سریع تصمیم بگیرید و در اسرع وقت معاملات را انجام دهید زیرا قیمت ملک در اسپانیا به سرعت در حال افزایش است.

همچنین با خرید ملک در پرتغال می توانید از طریق طرح ویزای طلایی ، اقامت و در نهایت تابعیت پرتغال را بدست آورید . برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشید باید ملکی را به ارزش حداقل 500،000 یورو در پرتغال خریداری کنید.

 

آیا خرید ملک در پرتغال برای اجاره دادن مناسب است؟

خرید ملک در پرتغال به منظور اجاره دادن یک سرمایه گذاری خوب است و ارزش زیادی دارد زیرا تقاضای اقامت  در سالهای آینده بسیار بیشتر از حال حاضر است به ویژه در لیسبون و پورتو. همچنین ، میزان بازده مالی اجاره در فصل گردشگری بسیار بالا است که این موضوع اجاره ملک در پرتغال را به یک سرمایه گذاری مناسب تبدیل کرده است..

اجاره یا خرید ملک در پرتغال

اجراه دادن ؟

این موضوع کاملا به شرایط شخصی شما بستگی دارد ، اینکه قصد شما از خرید ملک در پرتغال زندگی طولانی مدت در این کشور است و یا داشتن خانه دوم برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات. در هر دو صورت اجاره کردن ملک قبل از خرید یک گزینه محبوب در بین مهاجران پرتغال است زیرا به شما این امکان را می دهد تا قبل از خرید یک مکان ، مناطق مختلف را بررسی کنید. برخی از مواردی که هنگام تصمیم گیری بین اجاره و خرید باید در نظر بگیرید عبارتند از:

انعطاف پذیری

در این راستا ، اجاره به شما فرصت و آزادی بیشتری می دهد تا مناطق مختلف کشور را بررسی کنید و اگر به دلایلی تصمیم به ترک پرتغال بگیرید فروش ملک می تواند هزینه مالی برای شما همراه داشته باشد.

امنیت

داشتن خانه احساس امنیت خاصی به شما می دهد و نیازی به پرداخت اجاره نیست. اگرچه قوانین مسکن در پرتغال به طور کلی به نفع مستاجر است ، اما زندگی شما تا حدود زیادی به تصمیمات صاحب خانه بستگی دارد زیرا او ممکن است تصمیم به فروش ملک بگیرد یا حتی تصمیم به عدم پذیرش تمدید اجاره نامه شما بگیرد.

طرح ویزای طلایی

اگر توانایی مالی دارید ، خرید ملکی به ارزش حداقل 500،000 یورو در پرتغال می تواند شما را واجد شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال کند که به شما امکان کار و زندگی در پرتغال و همچنین سفر در منطقه شینگن را می دهد.

نوع ملک

 اجاره کردن خانه در پرتغال،  نوع ملکی را که به آن دسترسی خواهید داشت محدود می کند. به خصوص اگر به دنبال اجاره های بلند مدت در مکان هایی مانند آلگارو هستید زیرا صاحبان خانه در این مناطق به دلیل درآمد اجاره ای که در فصل های شلوغ گردشگری به دست می آورند ، اجاره کوتاه مدت را در این فصول ترجیح می دهند.

هزینه

به طور کلی ، هزینه خرید ملک در پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً ارزان تر است. بنابراین ، ممکن است ایده خوبی باشد که اکنون یک ملک در پرتغال خریداری کنید زیرا قیمت ها هنوز ارزان هستند و می تواند در آینده سود کلانی را برای شما در بر داشته باشد و همچنین درآمد خوبی از اجاره دادن ملک به دست آوردید.

 

آیا در قیمت املاک و مستغلات پرتغال حباب وجود دارد؟  

اقتصاد پرتغال به تدریج از بحران مالی و رکود اقتصادی خارج شد. گردشگری دوباره در حال رونق است و به نوبه خود ، بازار مسکن در پرتغال رو به رشد است.به طور کلی ، تقاضای ملک در پرتغال در شهرهای بزرگ در حال حاضر بیشتر از عرضه املاک در این مناطق است. این موضوع باعث افزایش قیمت املاک در پرتغال شده است ، به عنوان مثال ، در لیسبون در سه سال گذشته قیمت ها حداقل 25 درصد افزایش یافته است. همچنین ، به طور مداوم بازسازی ساختمانهای قدیمی وساخت و ساز آپارتمانهای جدید و همچنین هتلهای جدید در حال انجام است که همه اینها به افزایش میزان اجاره بها دامن زده است.  

 

سوالات متداول درباره خرید ملک در پرتغال

آیا هنگام خرید ملک  در پرتغال به وکیل نیاز دارم؟

بله ، این موضوع بسیار توصیه می شود یک وکیل مستقل از طرف شما که به نفع شما عمل کند بسیار خوب است.

هزینه های اضافی هنگام خرید ملک در پرتغال چقدر است؟

این بسته به ملکی که خریداری می کنید متفاوت است. با این حال معمولا این هزینه می تواند بین 7 تا 10 درصد باشد.

چرا در پرتغال ملک خریداری کنیم؟

پرتغال در حال تبدیل شدن به یک مکان محبوب برای خرید ملک  است، چه به منظور زندگی و چه به منظور سرمایه گذاری. این کشور کوچک اروپای غربی دارای کیفیت بالای زندگی و در عین حال هزینه های زندگی پایین ، آب و هوای مناسب و اقتصاد پایدار است.

آیا پرتغال مکان خوبی برای سرمایه گذاری در املاک است؟

بازار املاک و مستغلات در پرتغال در مقایسه با سایر پایتخت های اروپای غربی ارزانتر است و در سال های اخیر شاهد یک دوره رشد مداوم بوده است که باعث می شود مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

آیا ملک در پرتغال ارزان است؟

قیمت املاک و مستغلات در پرتغال بسیار متفاوت است ، اما به طور متوسط از سایر کشورهای اروپای غربی ارزان تر است.

آیا خارجی ها می توانند در پرتغال ملک خریداری کنند؟

بله ، خارجی ها می توانند ملک را در پرتغال خریداری کنند ، به شرط داشتن تمام مدارک لازم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.