شماره تماس : 23-88641720

صومعه آلکوباکا-2

صومعه آلکوباکا

صومعه

پرتغال کشوری کوچک است که در رو به روی ساحل اقیانوس اطلس در شبه جزیره ایبری قرار گرفته است. کشور پرتغال، به دلیل خط ساحلی زیبا و میراث تاریخی خود، یکی از کشورها با بیشترین بازدیدکننده در اروپا می باشد و نسبت به همسایه خود اسپانیا، در یک زمان یکسان اندازه کوچک تر پرتغال گشتن و دیدن مکان‌های بیشتری را آسان کرده است. آب و هوای معتدل این کشور، آن را تبدیل به یک مقصد تعطیلات در تمام طول سال کرده است، که در آن مسافران می‌توانند خرابه‌های روم و مور را در میان جاذبه‌های توریستی دیگر در پرتغال ببینید.

صومعه آلکوباکا یک صومعه کاتولیک رومی واقع شده در شهر آلکوباکا در مرکز پرتغال می باشد. این صومعه توسط اولین پادشاه پرتغالی، افونسو هنریکس در سال ۱۱۵۳ تاسیس شد و ارتباط نزدیک با پادشاهان پرتغال در طول تاریخ خود را حفظ کرد. کلیسا و صومعه اولین ساختمان گوتیک در پرتغال بودند و همراه با صومعه سانتا کروز در کوئیمبرا، یکی از مهم ترین صومعه‌های قرون وسطی در پرتغال است.

ظاهر بیرونی این صومعه بسیار مجلل بوده که ورودی آن را بسیار بلند و به همراه چندین مجسمه ساخته و در بالای آن سه برجک مانند قرار دارد، ساختار و معماری ورودی به قدری زیبا و با شکوه است که هر بازدید کننده ای را هیجان زده می کند، درون صومعه آلکوباکا از نقش و نگارهای قدیمی و حکاکی های باستانی پر شده که فرهنگ کهن آن قرن را به رخ می کشد و معنوی بودن فضای آن آرامش داخلی را دو چندان کرده است. در همان سال های اولیه کاربری آن به طور کامل مذهبی و عبادت بود که می توان گفت تمام ساکنان این شهر برای عبادت به این کلیسا می آمدند و بسیار رونق داشت اما پس از چند قرن که این صومعه جزء بناهای تاریخی و مهم این کشور شد از آن به عنوان موزه و یک مکان گردشگری نیست نام برده می شود که روزانه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند. صومعه آلکوباکا جزء اولین ساختمان های پرتغال است و به همین خاطر برای مردم شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باستانی ترین مکان می باشد، از این رو صومعه آلکوباکا می تواند بهترین جاذبه گردشگری برای مسافران عزیز تور پرتغال که علاقه زیادی به بناهای تاریخی و تمدن کهن این کشور دارند باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.