شماره تماس : 23-88641720

مزایای خرید ملک در کشور اسپانیا

پيشگفتار:

سلام در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه مهاجرت و دریافت اقامت در کشور اسپانیا از طریق خرید ملک آشنا سازیم. با ما همراه باشید تا چند و چون قضیه و راهکارهای مربوطه را به شمار آموزش دهیم.

 

اقامت اسپانیا

 

بسیاری از افرادی که قصد سفر و مهاجرت به کشورها و سرزمین های دیگر را دارند راهکارها و روشهای مختلفی پیش روی خود دارند. یکی از این روشها کسب مجوز اقامت از طریق خرید ملک در یک کشور خارجی است. شاید بتوان گفت در دنیا تعداد کشورهایی که بتوان در آنجا با خرید ملک یا خانه صاحب مجوز اقامت دایم شد تنها حدود 30 کشور باشد. یکی از این سی کشور اسپانیا است. بازار املاک اسپانیا طی سالهای اخیر یکی از بازارهای جذاب سرمایه گزاری برای سرمایه گزاران خارجی بوده است. دولت اسپانیا طی 13 سال اخیر گزینه اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را در دسترس سرمایه گزاران خارجی قرار داده است. تا علاوه بر جذب سرمایه های خارجی و ایجاد منافع اقتصادی برای صاحبان سرمایه امکان اقامت در این کشور را نیز برایشان فراهم آورد. برای مهاجرت و دریافت اقامت دایم در این کشور به شیوه خرید ملک می بایست مبلغ نزدیک به 600 هزار دلار ( حداقل 500 هزار یورو ) را برای خرید خانه اختصاص دهید. یکی از مزیت های مهم این کار این است که فرد متقاضی پس از دریافت مجوز اقامت در اسپانیا میتواند به سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه نیز به راحتی مسافرت نماید.

همانگونه که گفتیم مطابق قوانین کشور اسپانیا افراد مهاجر میتوانند با خرید ملک یا املاکی حداقل به ارزش 500 هزار یورو شهروندی این کشور را بدست آورند. در واقع شروع قیمت خرید ملک و به ازای آن صدور مجوز اقامت 100 هزار یورو می باشد. که با خرید ملک در این رنج قیمتی فرد متقاضی میتواند اقامت یکساله این کشور را دریافت نماید و پس از آن باید برای تمدید مهلت اقامت تا 5 سال مجددا” اقدام نماید. لازم به ذکر است که پس از گذشت 5 سال این فرد میتواند با مراجعه به وکیل مهاجرت در این کشور نسبت به تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دایم و دریافت شهروندی این کشور اقدام نماید.

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا

 

 

    • دریافت اقامت موقت یا دایم و شهروندی یک کشور اروپایی
    • یکی از روشهای مطمین سرمایه گزاری در این کشور می باشد.
    • امکان مسافرت به سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه بدون نیاز به ویزا و روادید
    • بهره مندی از دیگر امکانات موجود در این کشور و بسیاری دیگر از منافع که عاید شخص سرمایه گزار می گردد.

 

معایب خرید ملک در اسپانیا

 

خب باید به عرض برسانیم که این نوع سرمایه گذاری در این کشور همانگونه که مزایایی دارد متاسفانه معایبی هم به همراه دارد از جمله اینکه:

کشور اسپانیا به لحاظ اقتصادی و بازار کار در بین کشورهای اتحادیه اروپا کشور تقریبا” ضعیفی به شمار می آید و موقعیت مناسبی برای افرادی که جویای کار و اشتغال پر درآمد هستند نمیباشد. همچنین این مطلب را هم باید در نظر داشته باشیم که هزینه های زندگی و به اصطلاح خورد و خوراک در این کشور، متوسط رو به بالا است و شاید برای کسی که به لحاظ مالی شرایط مناسبی نداشته باشد سختی ها ، مشقات و مشلاتی از این نظر بوجود آید.

خب همانگونه که در بالا اشاره کردیم دو نوع اقامت برای خریداران ملک در اسپانیا وجود دارد: یکی خرید املاک بالای 500 هزار یورو است که منتهی به صدور اقامت بلند مدت و دایمی به فرد خریدار میگردد و دیگری خرید ملک یا املاک به ارزش 100 هزار یورو است که منجر به صدور مجوز اقامت یکساله و کوتاه مدت می گردد. حال باید بگوییم که یک فرد متقاضی چگونه میتواند ملکی را در اسپانیا خریداری نماید. برای این کار در کشور خودمان هم وکلا و آژانسهای اقامتی بسیاری فعال هستند که میتوانند شما را در این زمینه راهنمایی و نیز بخشی از کارهای مربوطه را به صورت واسطه برایتان انجام دهند. اما کلیت قضیه به این گونه است که چنانچه فرد متقاضی خرید ملک، دارای صلاحیت لازم ( به لحاظ قوانین کشور اسپانیا ) باشد میتواند با سفر به این کشور و جستجوی ملک یااملاک مورد نظر خود در یکی از شهرهای آن کشور، با مراجعه به وکیل قانونی اسناد خرید ملک را تنظیم و اقدام به تشکیل حساب بانکی در این کشور و انتقال وجه مورد نیاز برای خرید ملک به حساب خود مینماید. البته میتوان این کارها را توسط وکیل قانونی که به وی وکالت داده شده است هم انجام داد. پس از خرید ملک و پرداخت مبالغ مربوطه و انتقال سند به نام خود، این فرد میتواند با ارایه سند به سفارت اسپانیا در کشورش درخصوص اقامت در آن کشور درخواست خود را تحویل نماید. همانگونه که قبلا” نیز به آن اشاره شد نوع اقامت براساس میزان ارزش ملک یا املاک خریداری شده تعیین میشود. پس از انجام این مراحل در سفارت اسپانیا، درخواست ارایه شده مورد بررسی و پس از تایید، فرد متقاضی میتواند برای اخذ اقامت دایم و دریافت کارت هویتی خود اقدام نماید.  

 

قیمت خرید ملک در بخشهای مختلف اسپانیا

 

یکی از ویژگیهای خوب و جذاب کشور اسپانیا مخصوصا” برای سرمایه گزاری در بخش املاک، ارزان بودن قیمت ملک نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. بعنوان نمونه متوسط قیمت ملک در اسپانیا حدودا” یک سوم متوسط قیمت آن در انگلستان است. با این حال قیمت ملک در شهرهای بزرگ و اصلی اسپانیا همانند بارسلونا، مادرید و سن سباستین گرانتر از سایر بخشهای این کشور است. در ادامه میانگین قیمت خرید ملک در هر متر مربع در مرکز شهر و نیز حومه آن را در شهرهای مختلف اسپانیا جهت اطلاع و آگاهی بیشتر خدمتتان اعلام مینماییم:

    • در بارسلونا مرکز شهر: 4750 یورو و در خارج از مرکز شهر: 3020 یورو
    • در مادرید مرکز شهر 5038 یورو و در خارج از مرکز شهر: 3065 یورو
    • در مرابلا مرکز شهر: 3500 یورو و خارج از مرکز شهر: 2760 یورو
    • در مالاگا مرکز شهر: 3018 یورو و خارج از مرکز شهر: 2118 یورو
    • در سن سباستین مرکز شهر: 5800 یورو و در خارج از مرکز شهر: 3675 یورو
    • در والنسیا مرکز شهر: 2654 یورو و در خارج از مرکز شهر: 1360 یورو
    • در بیلبایو مرکز شهر: 4400 یورو و خارج از مرکز شهر: 2833 یورو

برای آشنایی با روش های دیگر اخذ اقامت اسپانیا به صفحه راهنمای کامل اقامت اسپانیا مراجعه فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.