شماره تماس : 23-88641720

نحوه دریافت اقامت تمکن مالی کشور یونان

نحوه دریافت اقامت تمکن مالی کشور یونان

 

کشور یونان

با سلام امیدوارم که از سلسله مقالات سایت تخصصی ما مرتبط با موضوع آگاهی از نحوه اخذ اقامت در کشورهای اروپایی تا اینجای کار بهره لازم را برده باشید. امروز تصمیم داریم در ادامه موضوع کشور یونان، یکی دیگر از راههای اخذ اقامت دایمی این کشور را برایتان شرح دهیم.

ورود به قاره سرسبز اروپا و کشورهای رشد یافته و پیشرفته اروپایی همواره یکی از رویاهای اکثر جوانان و مردم کشورهای فقیر دنیا بوده و در ایران نیز علاقمندان بسیاری درصدد راهیابی به این قاره سرسبز و زیبا هستند. ولی کمتر کسی را میتوانید بیابید که بتواند شما را با راهها و متدهای ورود به یک کشور اروپایی و دریافت اقامت دایم آنجا به خوبی راهنمایی و هدایت نماید. ما در اینجا تصمیم داریم مثل یک دوست و مشاور آگاه شما را از چند و چون این روشها و متدها مطلع سازیم و همچنین کارشناسان ما آمادگی کامل جهت مشاوره حضوری و انجام کارهای مربوط به سفر و اقامت شما را در کشورهای اروپایی دارند. در ادامه شما را دعوت میکنیم تا با یکی دیگر از شیوه های قانونی اخذ اقامت در کشور یونان از طریق تمکن مالی ( یا همان خود حمایتی ) آشنایتان سازیم.

 

کشور یونان و مزایای اقامت در این کشور:

مزایای اقامت یونان

 

کشور تاریخی و باستانی یونان یکی از کشورهای زیبا و مورد علاقه گردشگران و توریستهای خارجی از سرتاسر دنیا می باشد که در جنوب شرقی اروپا و همجوار کشورهای ترکیه، مقدونیه و بلغارستان واقع شده است. این کشور به دلیل همجواری با دریای مدیترانه آب و هوای معتدل و دلچسب مدیترانه ای داشته و سواحل زیبای این کشور تبدیل به یکی از جاذبه های با ارزش توریستی و عامل مهمی در توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری در این کشور می باشد. کشور یونان دارای اقتصاد نسبتا” ضعیفی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و طی سالهای اخیر دولتمردان این کشور جهت برون رفت از بحران های مالی و اقتصادی موجود، راهکارهایی برای جذب توریست و نیز سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته اند و تا حدود زیادی هم در این زمینه موفق بوده اند. یکی از این سیاستها، اعطای امتیاز اقامت دایمی به متقاضیانی است که حاضر به انتقال سرمایه خود به این کشور و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی و تجاری یونان را دارند می باشد. برخی از روشهایی که متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی میتوانند بدان طریق موفق به دریافت اقامت دایم یونان شوند عبارتند از :

    • خرید ملک در این کشور
    • تمکن مالی و خود حمایتی
    • اجاره ملک و خانه
    • انتقال سرمایه و سرمایه گذاری
    • روشهای بدون سرمایه گذاری

 

مزایای دریافت مجوز اقامت یونان و سکونت در این کشور:

 

    • امکان سفر بدون نیاز به ویزا به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جامعه شینگن
    • صدور کارت و مجوز اقامت دو تا پنج ساله برای متقاضی، همسر وی و فرزندانش ( تحت شرایط خاص برای والدین هم مقدور است )
    • اجازه تحصیل فرد اصلی و فرزندانش در مدارس و کالج های دولتی و آزاد یونان
    • پایین بودن هزینه های زندگی در یونان و مقرون به صرفه بودن زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی
    • فراهم بودن امکان افتتاح حساب در بانکهای یونان و اتصال فرد به شبکه تجارت جهانی
    • فراهم بودن امکان تمدید اقامت کوتاه مدت فرد متقاضی و تبدیل آن به اقامت دایم و اخذ تابعیت یونانی
    • بهره مندی از فضای ایجاد شده و مناسب کسب و کار در یونان
    • نزدیک بودن فاصله جغرافیایی بین ایران و یونان و وجود پرواز مستقیم بین دو کشور
    • نزدیک بودن فرهنگ جامعه و مردم دو کشور ایران و یونان
    • طبیعت زیبا و دوست داشتنی، شهرهای تاریخی، جاذبه های توریستی و امنیت بالای این کشور برای خارجیان

 

اقامت تمکن مالی یونان چیست؟

تمکن-مالی یونان

 

آنچه که شما بعنوان متقاضی دریافت اقامت یونان  به طریق اثبات تمکن مالی دارید، افتتاح حساب در یکی از بانکهای یونان و انتقال حداقل 25 هزار یورو به حساب یاد شده است. این به این دلیل است که شما ثابت کنید از عهده مخارج و هزینه های دو سال زندگی در این کشور بر خواهید آمد و بابت همین مساله می بایست این مبلغ را به حساب خود منتقل نمایید. البته توصیه میکنیم برای اثبات تمکن مالی خود و توجیه سفارت، در صورت امکان مبلغی بیشتر از این را به حساب خود واریز نمایید. این روشی است که دولت یونان برای متقاضیانی که سالانه حداقل 40 هزار یورو درآمد داشته باشند در نظر گرفته است ( به طور واضح درآمد مورد نیاز برای دریافت اقامت خود حمایتی در یونان، برای سرپرست و هر یک از فرزندان بالای 18 سال معادل مبلغ 24 هزار یورو در ماه است. همچنین این درآمد برای همسر وی باید حداقل 500 یورو در ماه و برای فرزندان زیر 18 سال نیز همین مبلغ می باشد ). این درآمد میتواند شامل حقوق و مستمری بازنشستگی، درآمد ناشی از اجاره ملک و مستغلات، سود سپرده های بانکی و نیز سود سهام بورسی باشد.

لازم به توضیح است که حساب بانکی افتتاح شده و موجودی در آن معاف از مالیات بوده و جهت تمدید مجوز اقامت خود و دریافت مجوز اقامت دایمی شما می بایست مدارک و مستندات لازم و قانونی که اثباتگر تمکن مالی تان باشد را به اداره مهاجرت این کشور ارایه نمایید.

 

 مدت زمان لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی کشور یونان:

 

درصورت انجام موفقیت آمیز کارها و انتقال مبلغ لازم به حساب بانکی در یونان، در ابتدا یک مجوز اقامت دوساله برای متقاضی صادر و سپس این مجوز به صورت دوره های سه ساله تمدید خواهد شد. شرط تمدید نیز وابسته به دو فاکتور مهم حفظ نقدینگی و موجودی حساب بانکی و نیز تداوم درآمد ثابت ماهیانه است. مطابق قانون و شرح ارایه شده در سطر های بالا، سرپرست و فرزندان بالای 18 سال وی، هر کدام سالانه باید 24 هزار یورو درآمد داشته باشند. همسر فرد متقاضی نیز سالانه باید حداقل 6 هزار یورو و فرزندان زیر 18 سال نیز حداقل باید 6 هزار یورو درآمد داشته باشند. در مجموع اگر ما خانواده ای را شامل سرپرست، همسر و یک فرزند زیر 18 سال در نظر بگیریم، می بایست درآمد سالانه آنها در مجموع حداقل 36 هزار یورو باشد تا امکان تمدید مجوز اقامت آنها وجود داشته باشد.

 

مراحل درخواست و در یافت مجوز اقامت طرح خود حمایتی یا تمکن مالی یونان:

 

همانطور که گفتیم برای فرد متقاضی ابتدا مجوز اقامت دوساله و سپس در صورت حایز شرایط بودن این مجوز به صورت دوره های سه ساله تمدید خواهد شد. همچنین فرد متقاضی بعد از گذشت 5 سال از شروع اقامت خود در این کشور، میتواند جهت دریافت اقامت دایم و پاسپورت یونانی اقدام نماید.مراحل انجام کار به شرح زیر می باشد:

    • مراجعه به موسسه حقوقی و دریافت مشاوره از کارشناسان مربوطه
    • تکمیل مدارک مورد نیاز
    • ترجمه مدارک به زبان یونانی از طریق موسسات دارالترجمه رسمی
    • مراجعه به سفارت و ارایه مدارک
    • صدور ویزای تایپ D و دریافت آن
    • سفر به کشور یونان، افتتاح حساب بانکی در آن کشور و دریافت Blue paper
    • دریافت کارت اقامت برای دیگر اعضای خانواده

لازم به توضیح است که از ابتدای شروع پروسه تا زمان دریافت ویزای افراد خانواده برای سفر به یونان حدودا” سه ماه زمان خواهد برد.

اقامت تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی یونان به افرادی اعطا میشود که از توان مالی خوبی برخوردار باشند و نیاز به اشتغال در این کشور نداشته باشند. در این روش فرد متقاضی باید مستندات لازم که نشان دهنده توانایی مالی وی است را به سفارت یونان ارایه دهد. از محاسن این روش عدم نیاز به خروج سرمایه از کشور مبدا و عدم نیاز به حضور دایم و مستمر در کشور یونان است.

پیروز و پایدار باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.