شماره تماس : 23-88641720

  نقاشان خیابانی یونان

  نقاشان خیابانی یونان

عکس متن نقاشان خیابانی

همه ما در دوره ای زندگی می کنیم که مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، هر روز خبرها و تصاویری در مورد آخرین درگیری ها، رکود اقتصادی و مشکلات اجتماعی و سیاسی منتشر می شود که زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد. اما یک چیز مثبت از این لحظات هرج و مرج و غم انگیز، الهام بخشی آن برای ذهن های خلاق است که باعث می شود افراد بتوانند نظرات خود را به طرق مختلف بیان کنند. هنر نقاشی خیابانی زمینه ای مناسب برای ایجاد آثار از مشکلات اجتماعی در سرتاسر جهان است. مشکلات اخیر در یونان به خوبی از این طریق روی دیوارهای شهرمستند شده اند و شما می توانید آنها را به راحتی ببینید. مشکلات در کشور یونان منجر به افزایش تعداد هنرمندان در خیابان ها با معروفیت بین المللی شده است برخی از این هنرمندان به  نام مانند Fikos و Inoو Nomenhior و Yiakou هستند. در ادامه قصد داریم برخی از این هنرمندان به نام را معرفی کنیم.

Fikos – هنر بی انتها با تم های جهانی

Fikos تا حدودی یک هنرمند منحصر به فرد و غیر معمول در صحنه ی هنرهای خیابانی یونان است؛ چرا که او معمولا آثار خود را بر اساس اسطورههای قرون وسطی و همچنین اسطوره های دیگر فرهنگ ها می سازد. این آثار به شدت به هنر بیزانس مربوط می شود که او قبل از شروع به نقاشی خیابانی، دیوارهای کلیسای ارتدوکس یونان را در سن 18 سالگی به سبک منحصر به فرد خود نقاشی کرد که پس از آن کار خود را به خیابان های یونان و فراتر از آن، از جمله فرانسه، بلغارستان، بریتانیا، ایرلند، اوکراین، اتریش، لیتوانی، سوئیس، نروژ و مکزیک گسترش داد. Fikos به شدت معتقد است که هنر باید بی نظیر باشد و به موضوعات جهانی مرتبط باشد، بنابراین او به ایجاد یک هنر که منعکس کننده ارزش ها و احساسات جهانی مانند امید، شادی و غم و اندوه است پرداخت. شما می توانید بیشتر در مورد Fikos و نمایشگاه های او Fallen Angels در مقاله آخرین بیزانس بخوانید.

INO – هنر خیابانی می تواند پیام اجتماعی را منتقل کند

هنرمند آتن، iNO، هنرمند دیگری است که در یونان آثار خود را به نمایش گذاشته شده است. INO  هنرهای زیبا را قبل از اینکه به نقاشی بر روی قطار برود بپردازد آموخته است. سپس او مهارت های خود را به دیوارهای آتن منتقل کرده است ، او به شدت معتقد است که اگر شما می خواهید اطلاعاتی در مورد یک شهر به دست آورید، فقط باید دیوارها را مشاهده کنید و به نقاشی روی دیوارها توجه کنید. iNo یکی از معدود هنرمندان خیابانی یونان است که معتقد است که هنر خیابانی می تواند پیام اجتماعی را منتقل کند، یکی از آثار مشهور او، نقاشی بزرگی از چهره یک زن است که توسط یک دست خرد شده است. بسیاری از قوانین سختگیرانه در این حوزه، مانع از آزادی بیان سیاسی و اجتماعی هنرمندان خیابانی می شود. شما می توانید نقاشی زیبا را که INO در وینوود، میامی، 2013 ترسیم کرده را بررسی کنید.

Stamatis Laskos

کار Stamatis Laskos تبدیل بسیاری از تصاویر و نقاشی های محلی در مقیاس کوچک به نقاشی های عمومی بزرگ در خیابان های یونان است، همچنین او پرتره های پیچیده خود را، اغلب از دوستان و یا مردم رهگذر و گاهی اوقات از حیوانات می کشد. مطالعات شگرفی توسط Laskos ایجاد شده است که در انها او آموزش هنر خود را نشان می دهد. او در دانشکده هنر آتن از سال 2002 تا 2007 آموزش دیده و او در زمینه آناتومی بدن انسان نیز مطالعه کرده است. آثار نقاشی او اغلب با عناوین مانند Live Without TV، خشکسالی، زیر حمله شیمیایی، Stupefaction و ترس است که به طرز عجیب و غریبی و طولانی نمایش داده می شود و سپس نقش نمادین بیشتری را به نمایش می گذارد. Laskos، که همچنین تحت نام Sive One نیز کار می کند، صحنه های شگفت انگیز و جریحه دار را با جزئیات کوچک و به صورت چشمگیر ایجاد می کند. در مقاله

 « Closer Together » در مورد او بیشتر بخوانید.

Bleeps

Bleeps.gr، گاهی اوقات به عنوان BLEEPS خوانده می شود، نام مستعار یک هنرمند خیابانی یونان و کارکنان او است که از آتن تولید هنر خیابانی را در یک رشته سیاسی آغاز کرده است. اگر چه Bleeps اصالتا اهل بریستول انگلستان است اما پس از اقامت در آنجا بین سالهای 2003 تا 2005 به یونان بازگشت و از زمان آغاز بحران مالی در یونان، هنر خیابانی او آغاز شد که دین، سیاست، نظام پولی و مصرف گرایی را بررسی می کرد، Bleeps بسیار فعال بود، بسیاری از کارهای او از هنرهای محلی استخراج شده است و مسائل مربوط به تاثیر بحران بر روی ساکنان طبقه متوسط و ​​پایین یونان را مد نظر قرار داده است. همپنین Bleeps تعدادی از کارهای خود را در ساختمان های رها شده و دور افتاده انجام می دهد. آثار او مسائل جهانی گسترده ای از سیاست و پول را مورد توجه قرار می دهد. در مورد او در Bleeps.gr بیشتر بخوانید.

Nomenhior

Nomenhior یک هنرمند خیابانی است که در سبک سنتی استنسیل کار می کند. کارهایی که توسط Nomenhior ایجاد شده است، وضعیت اجتماعی-سیاسی در یونان طی پنج سال گذشته را نقد می کند. آنچه که Nemanhior انجام می دهد تصاویر ساده اما قوی برای ایجاد شعار های سیاسی با بازی در کلمات است، در یکی از آثار او می بینیم که یک نوشابه کوکاکولا در دست یک فرد به یک نارنجک دستی تبدیل شده است.

Billy Gee

بیلی گی یک اسکیت بوردر و هنرمند خیابانی است که در آتن به دنیا آمده و بزرگ شده است و زمان زیادی را صرف سفر در سراسر اروپا در مسابقات اسکیت و نوشتن مقالات برای مجلات اسکیت کرده است. او آثار هنری خود را فضاهای مختلف مانند مجموعه ها، هتل ها و نمایشگاه ها ارائه می دهد. پس از مطالعه هنرهای گرافیک و طراحی واقع بینانه، جای تعجب نیست که قطعه های بزرگ Billy Gee که با استفاده از رنگ و طراحی خلق شده است اینقدر مورد توجه قرار گیرد. یکی از شگفت انگیز ترین تصاویر او، سگ ولگردی به نام لوکانیکوس است که به طرز خشمگینانه ای در خط مقدم تظاهرات ضد یورش رژیم در یونان قرار گرفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.