شماره تماس : 23-88641720

نکاتی که پیش از خرید ملک در یونان باید بدانید

نکاتی که پیش از خرید ملک در یونان باید بدانید

در این مطلب به نکاتی پرداخته می­شود که پیش از خرید ملک در یونان بایستی بدانید. خرید ملک در یونان و دریافت گلدن ویزای یونان از طریق آن یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین روش ها برای دریافت اقامت اروپا است.

همانطور که می­دانید می­توانید با استفاده از سرمایه گذاری در یونان گلدن ویزای این کشور را دریافت کنید. یکی از روش های سرمایه گذاری خرید ملک در یونان است. روشی سریع و ارزان برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله نکاتی که پیش از خرید ملک در یونان باید بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد.

قانون اقامت یونان از طریق خرید ملک در یونان

مراحل خرید ملک در یونان و اخذ اقامت از طریق آن ساحل آفتاب

طی قانون تصویب شده توسط دولت یونان، هر فرد شهروند خارج از اتحادیه اروپا به سادگی می­تواند با خرید ملکی به ارزش 250 هزار یورو اقامت یونان را دریافت نماید. همانطور که احتمالاً می­دانید قوانین اقامت یونان از طریق خرید ملک بسیار ساده تر از سایر کشور ها بوده و مبلغی که بایستی بابت آن هزینه کنید نیز بسیار کمتر است

بعد از خرید ملک در یونان و طی شدن مراحل لازم ، شما کارت اقامت موقت ( 1ساله ) اروپا را دریافت می­کنید. این اقامت هر ساله قابل تمدید است. بعد از گذشت 5 سال، در صورت عدم فروختن ملک خریداری شده و نداشتن سابقه کیفری در یونان، اقامت دائم این کشور به شما تعلق خواهد گرفت.

مراحل خرید ملک در یونان و اخذ اقامت از طریق آن

  1. سفر به یونان از طریق ویزای توریستی و انتخاب ملک مورد نظر
  2. افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های یونان و عقد قرارداد ملک مورد نظر
  3. انتقال سند و انجام سایر امور اداری
  4. دریافت اقامت از طریق پلیس اتباع خارجی

نکات مهمی که پیش از خرید ملک در یونان باید بدانید

  1. پیش از هر چیز سعی کنید به این آگاهی برسید که معیار ها و اولویت های شما برای “خرید ملک در یونان” چه مواردی هستند و آن ها را در پروسه خرید ملک در نظر بگیرید. موارد مختلفی همچون نزدیکی به محل کار و یا امکانات تفریحی ممکن است برای شما مهم باشند. بهتر است پیش از خرید ملک به معیارهای خود در این زمینه توجه کافی را داشته باشید.
  2. برای آنکه مهاجرت و خرید ملک در یونان برای شما به نحو احسن صورت بگیرد بهتر است با توجه به شرایط خود و هدفتان از مهاجرت بهترین شهر یونان برای زندگی را انتخاب نمایید. شهر های آتن، تسالونیکی و جزایری همچون جزیره میکونوس و جزیره کورفو از بهترین مکان ها برای مهاجرت هستند.
  3. مالیات ملک در یونان از موارد مهمی است که در پروسه خرید به آن توجه کنید. مالیات بر حسب قیمت ملک تعیین می­شود که شرح آن به صورت زیر است:
  • ملک به ارزش 200 هزار یورو: 0.1 درصد مالیات
  • ملک به ارزش 300 هزار یورو: 0.15 درصد مالیات
  • ملک به ارزش 400 هزار یورو: 0.25 درصد مالیات
  • ملک به ارزش 500 هزار یورو: 0.35 درصد مالیات
  • ملک به ازش نیم میلیون الی 2 میلیون یورو: 1.1 درصد مالیات
  • املاک با ارزش های بالاتر: 1.15 درصد مالیات

سخن پایانی

خرید ملک در یونان امری پر ریسک است که در آن امکان سوء استفاده افراد سودجو وجود دارد. طی مسیر دریافت گلدن ویزای یونان استفاده از مشورت یک وکیل مهاجرتی مجرب بسیار مهم و تا حدی الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید ملک در یونان می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با متخصصین ما در شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اخذ اقامت طلایی یونان شرایط 2023
سرمایه گذاری مناسب ویزای طلایی
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.