شماره تماس : 23-88641720

وعده های غذایی مردم اسپانیا

وعده های غذایی مردم اسپانیا

تراول وعده غذایی

مردم اسپانیا غذاهای محلی خود را دوست دارند. اسپانیایی ها معمولا زمان بیشتری را برای صرف وعده های غذایی خود در طول روز نسبت به مردم ایالت متحده صرف می کنند. آنها در طول روز وعده های اصلی و میان وعده ها را مصرف می کنند.

در مورد غذاهای اسپانیایی از صبحانه تا شام کاوش کنید. در مورد زمان های صرف غذا بیشتر بدانید و یاد بگیرید که یک منوی معمولی روزانه شامل چه چیزهایی است. این توصیه شما را برای سفر به اسپانیا آماده خواهد کرد.

صبحانه (El Desayuno)

در اسپانیا، صبحانه (el desayuno) کوچکترین وعده غذایی روز است. یک صبحانه معمولی ممکن است شامل قهوه (قهوه غلیظ با شیر داغ و شکر)، بولوس (رول های شیرین) با مربا، نان تست شده با مربا یا پنیر و یا کرکرهای ماریا در شیر گرم باشد. برخی از ماگدالنای شیرین با طعم لیمو (از مادلین فرانسوی) از نانوایی محله استفاده می کنند. با این حال، در حال حاضر چیزی که بسیار رایج و ارزان تر است خرید بسته های کرکرو انواع کیکها مانند کاپ کیکها از سوپر مارکت ها است.

به طور کلی، مردم صبحانه را در اسپانیا در خانه قبل از اینکه به کار یا مدرسه بروند، می خورند. با این حال، ممکن است بعضی کارگران در ساعت 10 صبح به نزدیکترین کافه بروند تا از یک صبحانه و قهوه سریع لذت ببرید.

غذاهای کوچک (Tapas)

پس از صبحانه و قبل از ناهار در اواسط ظهر مردم اسپانیا از تاپاس ها استفاده می کنند. آنها قطعات کوچک مانند کاناپه یا غذاهای انگشتی هستند و ممکن است این غذاها گرم و یا سرد باشند. تاپاس ها در مناطق مختلف و در فصول مختلف متفاوت هستند.

زمان استفاده از Tapas هنگام معاشرت و گپ زدن با دوستان و آشنایان یا همسایگان است و دعوت از دوستان برای سفر تاپاس در یک رستوران یا بار مورد علاقه یک کار معمول در اسپانیا است.

تاپاس در اسپانیا بسیار مورد توجه و مورد علاقه مردم است به طوریکه یک جمله معروف در این زمینه دارند. عبارت “Vamos a tapear!” به معنی “بفرمایید برای خوردن تاپاس!”

به معنای واقعی کلمه صدها، شاید هزاران tapas مختلف در اسپانیا وجود دارد. چند تاپاس محبوب عبارتند از Tortilla Española: یک املت اسپانیایی، که همچنین Tortilla de patata یا املت سیب زمینی نامیده می شود؛ سیب زمینی با سس brava تند؛ و gambas al ajillo: میگو در سس سیر.

ناهار (La Comida)

وعده نهار یا غذای روزانه، که در اسپانیا La Comida نامیده می شود، بزرگترین وعده غذایی در طول روز است. قطعا یک وعده بزرگ است و معمولا شامل غذاهای مختلف و نوشیدنی است.

از آنجا که ناهارهای اسپانیایی همواره حجیم هستند و غذاها هم در یک زمان می آیند، مهم است که سرعت خود را در خورن غذا تنطیم کنید . اسپانیایی ها مانند ایتالیایی ها اعتقاد دارند که وقت کافی را برای صرف غذا باید در نظر گرفت. به همین دلیل است که وعده  ناهار ممکن است تا یک ساعت و نیم و یا بیشتر طول بکشد.

به طور سنتی، اسپانیایی ها به مدت دو یا سه ساعت از کار یا زمان مدرسه را برای لذت بردن از ناهار استفاده می کنند. آنها همچنین بعد از نهار یک زمان برای چرت زدن کوتاه یا سایاستا را درنظر می گیرند . در کل، کل کشور در حدود ساعت 1:30 تا 4:30 بعد از ظهر تعطیل می شود.

Siesta سنت قدیمی در اسپانیا است که قرنها از روزهایی که اکثر مردم در زمینهای کشاورزی کار می کردند و تهویه مطبوع وجود ندارد، پشت سر می گذارد. آسان است درک کنید که چرا مردم بعد از یک وعده غذایی بزرگ به یک استراحت نیاز دارند تا از گرمای آفتاب اسپانیایی قبل از بازگشت به کار در امان باشند. همه قشرها در اسپانیا از این تعطیلات بعد از ظهر از بچه های مدرسه تا فروشندگان و مقامات دولتی لذت می برد.

بسیاری از اسپانیایی ها هنوز از غذا خوردن لذت می برند، اما زندگی در اسپانیا تغییر کرده است. در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا، بسیاری از مردم بیش از یک ساعت در محل کار خود به استراحت و صرف نهار می پردازند و رفتن به خانه برای صرف غذا و سایاستا غیر ممکن است. به همین علت، کارکنان دولت اسپانیا در مادرید در حال حاضر یک تایم استاندارد هشت ساعته با در نظر گرفتن یک زمان یک ساعته برای ناهار و استراحت کار می کنند.

بسیاری از سوپر مارکت های بزرگ و زنجیره ای در شهرهای بزرگ،  برای ناهار تعطیل نیستند. اما اکثر فروشگاه های کوچک هنوز هم برای لذت بردن از وعده نهار و استراحت، مغازه خود را در این زمان تعطیل می کنند.

در زیر یک لسیت از وعده غذایی نهار است که ممکن است در منو یک رستوران و یا زمانی که به خانه کسی دعوت شدید پیدا کنید:

سوپ سبزیجات، لوبیا یا غذاهای دریایی (اغلب برنج، سیب زمینی و یا بر پایه ماکارونی است)

ماهی تازه یا غذاهای دریایی، مرغ یا گوشت گوسفند، سیب زمینی سرخ شده، یا خورش خرگوش

سالاد سبز یا سبزیجات

شیرینی سبک، میوه تازه، یا بستنی

قهوه

نان همیشه در جدول غذایی اسپانیایی یافت می شود. و همیشه فراوان و تازه است.

از آنجا که اسپانیایی ها تخم مرغ و غذاهای لبنی را دوست دارند، می بینید که بسیاری از دسرها از شیر یا خامه تازه ساخته شده اند. میوه های تازه را می توانید در دسرها ببینید و ممکن است با یک پنیر نرم سرو شوند. همچنین یک قهوه اسپرسو را فراموش نکنید. شما احتمالا بعد از یک ناهار حجیم به آن نیاز دارید.

اسنک (La Merienda)

میان وعده های بعد از ظهر در اسپانیا la mererienda نامیده می شود. از آنجا که معمولا بین پنج یا شش ساعت بین ناهار و شام فاصله وجود دارد این وعده غذایی لازم است. La merienda به ویژه برای کودکان مهم است زیرا آنها انرژی زیادی برای بازی در خیابان ها و دیگر فعالیت های سرگرم کننده نیاز دارند.

Snacktime می تواند هر چیزی را از یک قطعه نان فرانسوی با یک قطعه شکلات روی آن و یا نان با سوسیس chorizo، ژامبون، یا سالامی باشد. این خوراک حدود ساعت 4:30 یا 5 بعد از ظهر است. شام حداقل سه یا چهار ساعت دیگر سرو می شود و هیچ کس نگران نیست که این میان وعده اشتهایش را برای شام از بین خواهد برد.

شام (La Cena)

شام (La Cena) یک وعده غذایی به مراتب سبک تر از ناهار است. به طور معمول حدود ساعت 9 خورده می شود و شامی که سرو می شود معمولا کوچکتر و بسیار ساده تر از نهار است.

شام ممکن است شامل ماهی تازه یا غذاهای دریایی یا بخشی از مرغ یا گوشت گوسفند با سیب زمینی سرخ شده یا برنج باشد. یک عدد تخم مرغ و ماهی با سالاد سبز نیز کاملا معمول است.

یک غذای ساده و سریع که معمولا در شام خورده می شود، arroz cubano است که شامل یک مقدار برنج سفید و سس گوجه فرنگی و تخم مرغ سرخ شده است. سالاد سبز و ظرف سبزیجات در هر دو وعده ناهار و شام استفاده می شود. دسر سبک از میوه های تازه نیز می تواند در وعده شام خورده شود.

بعد از شام

اسپانیایی ها جغدهای شب هستند. اسپانیایی ها معمولی تا نیمه شب به رختخواب نمی روند، در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات، و در طول ماه های تابستان، یک خانواده اسپانیایی بعد از 3 صبح به رختخواب می روند. بنابراین پس از شام، اسپانیایی ها در کافه ها و یا میهمانی های خود همدیگر را دعوت می کنند و یا به کلوبهای شبانه می روند.

در هنگام شب و در راه برگشت به خانه می توان از خوردن یک  Churreria یا Churros لذت برد. churro کیک های سرخ شده هستند چیزی شبیه به دونات و پیراشکی.  که می توان آن را از یک فروشنده خیابانی و یا کافه خریداری کرد که با مقداری شکر روی آن سرو می شود.

شکلات داغ به همراه churro یک نوشیدنی مرسوم است. شکلات داغ در اسپانیا شبیه چیزی است که شما احتمالا در ایالات متحده با آن آشنایی دارید و مثل شکلات مکزیکی نیست که حاوی دارچین و دیگر طعم های اضافی است. شکلات داغ اسپانیا بسیار داغ و غلیظ است. که معمولا از شیر تازه و شکلات ساخته شده است و هیچ گونه آبی به آن اضافه نمی شود. و به قدری غلیط است که شما عملا می توانید با قاشق آن را میل کنید. و یک وعده دلچسب برای پایان دادن به روز است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.