شماره تماس : 23-88641720

چگونه چمدان ببندیم؟

چگونه چمدان ببندیم؟

تراول چمدان

بستن چمدان به نظر کار آسانی می باشد، اما علمی با قوانین مختلف است که مسافران پس از سفر های متعدد به آن پی می برند. در این مقاله به نکاتی در این باره اشاره می کنیم که به بهترین روش ممکن، بستن چمدان را یاد بگیریم.

  • هر چقدر چمدانتان بزرگتر باشد، وسایل غیر ضروری بیشتری در آن جا می دهید !

بهترین روش برای دوری کردن از وسایل غیر ضروری خرید یک چمدان کوچک مخصوص حمل داخل کابین هواپیما می باشد.

  • از قانون شمارش معکوس استفاده کنید.

اگر به دنبال روشی ساده برای جمع کردن لباس هایتان می گردید، از روش 5، 4، 3، 2، 1 برای سفر های یک هفته ای استفاده کنید. خودتان را به برداشتن 5 جفت جوراب، 4 بلوز، 3 شلوار، 2 جفت کفش و 1 کلاه محدود کنید. این روش برای نیازهایتان در سفر یک هفته ای تنظیم شده است و می توانید یک لباس شنا، لباس ورزش، پیراهن مهمانی و یا کت و شلوار در صورت نیاز بردارید.

  • هر چیزی که فکر می کنید نیاز دارید را روی یک سطح پخش کنید و از میان آنها انتخاب کنید.
  • درباره هر چیزی که داخل چمدانتان می گذارید، بیشتر فکر کنید. از وسایلی که شاید به آنها نیاز نداشته باشید خلاص شوید، چرا که در صورت نیاز، می توانید در سفرتان آن را تهیه کنید.
  • مثل چیدن پازل عمل کنید.

بهترین روش برای جایگیری تمام وسایل در یک چمدان این است که حتی یک اینچ فضای خالی هم به جا نگذارید. برای مثال جوراب هایتان را داخل کفشتان بگذارید و کفش هایتان را کنار هم بر خلاف جهت یکدیگر در انتهای چمدان داخل یک کیسه بگذارید تا از کثیف شدن لباس هایتان جلوگیری شود. این که دقیقا چطور وسایلتان را می چینید به سلیقه خودتان بستگی دارد.  چند روش معروف چیدمان را به شما معرفی می کنیم:

  • لباس هایتان را رول کنید، این روش از چروک شدن لباس جلوگیری و فضای کمتری اشغال می کند.
  • از روش بسته بندی مکعبی استفاده کنید، در این روش با استفاده از کیف های کوچک و قرار دادن آنها کنار یکدیگر وسایلتان را با نظم و ترتیب کنار یکدیگر بچینید.
  • از روش بقچه استفاده کنید. هر کدام از لباس ها را دور یک مرکز قرار دهید. از لباس های کوچکتر مثل جوراب و تی شرت در لایه مرکزی و از لباس های بزرگتر مثل پیراهن مهمانی و ژاکت در لایه های آخر استفاده کنید.
  • مایعات را در دسترس بگذارید.

لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در یک کیف شفاف روی چمدان قرار دهید، ممکن است در فرودگاه از شما برای بررسی چمدانتان درخواست کنند.

  • همیشه لوازم بهداشتی آماده برای سفر داشته باشد.

توصیه می شود که یک بسته جدا گانه از لوازم بهداشتی مخصوص مسافرت داشته باشید. یک بسته آماده وسایل بهداشتی مانند مسواک و جای لنز (در صورت لزوم) داشته باشید. این وسایل را در یک جعبه یا کیف کوچک در کمد خود برای دسترسی آسان و سریع نگه دارید. سعی کنید از کرم هایی مثل بی بی کرم به عنوان ضد آفتاب، کرم پودر و نرم کننده پوست که در دسترس هستند، استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.