شماره تماس : 23-88641720

چگونگی اخذ اقامت طلایی کشور پرتغال

چگونگی اخذ اقامت طلایی پرتغال

 

ویزای طلایی پرتغال

 

سلام دوباره خدمت شما عزیزان و دوستداران دریافت اقامت کشور دوست داشتنی و بسیار زیبای پرتغال. در ادامه مباحث قبلی این بار تصمیم بر آن داریم تا شما را با یکی دیگر از روشهای اخذ مجوز اقامت دایمی در کشور پرتغال آشنا سازیم. امیدواریم این مقاله نیز همچون مقالات پیشین برایتان مفید فایده قرار گیرد.

 

اقامت طلایی پرتغال ( گلدن ویزا ):

 

ویزای طلایی یکی از بهترین راهها برای دریافت اقامت دایمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در سال 2012 که بحران مالی و اقتصادی سرتا سر اروپا را در بر گرفته بود کشورهای عضو اتحادیه درصدد بر آمدند تا راهکارهایی برای برون رفت از بحران بیابند. در همین راستا این کشورها بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی با هدف ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و در نتیجه رشد شاخص های اقتصادی در سرزمین خود فراهم آوردند. یکی از همین طرح ها، طرح صدور ویزای طلایی به سرمایه گذاران خارجی می باشد. این نوع ویزا به دلیل دارا بودن شرایط منحصر به فرد همیشه مورد استقبال خارجیان و متقاضیان اخذ اقامت کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

 

ویزای طلایی کشور پرتغال:

 

ویزای طلایی پرتغال

 

ویزای طلایی پرتغال بدون شک بهترین برنامه و روش برای اخذ اقامت در قاره سرسبز اروپا است. برنامه ای که علاوه بر امتیاز دریافت اقامت، به متقاضی امتیازات وافر حق شهروندی و دریافت پنجمین پاسپورت قدرتمند و ارزشمند دنیا را خواهد داد. ویزای طلایی پرتغال بر پایه و اساس سرمایه گذاری در این کشور به متقاضیان اعطا خواهد شد. همانگونه که پیشتر در ارتباط با تاریخچه ویزای طلایی اروپا برایتان توضیح دادیم، در ادامه سیاستها و تصمیمات اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا در سال 2012، کشور پرتغال نیز به طرح ارایه ویزای طلایی برای اقامت سرمایه گذاران خارجی پیوست. لازم به توضیح است کسانی که موفق به دریافت ویزای طلایی و اقامت پرتغال شوند به راحتی میتوانند به تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا رفت و آمد داشته باشند و از تمامی مزایای حق شهروندی اروپا ( در کنار حفظ سرمایه گذاری خود ) برخوردار شوند.

بزرگترین مزیت برخورداری از اقامت طلایی پرتغال ، استفاده از بیشترین و بالاترین سطح خدمات و مزایای اقامت در پرتغال و نیز سهولت در دریافت آن می باشد. در ادامه شما را با نحوه درخواست، دریافت و استفاده از ویزای طلایی پرتغال آشنا می سازیم لیکن این نکته نیز حایز اهمیت است که پیش از هرگونه اقدامی برای سرمایه گذاری در پرتغال یا هر کشور خارجی دیگر، حتما” از مشاوره های تخصصی کارشناسان حقوقی و متخصص در امر سرمایه گذاری و اقامت در اروپا بهره بگیرید.

 

ویزای طلایی ( گلدن ویزا ) پرتغال چیست؟

 

گلدن ویزا یا ویزای طلایی به این خاطر به این اسم خوانده می شود که از هر جهت بهترین نوع ویزا و روادیدی است که میتوان از دولت پرتغال دریافت کرد. این نوع ویزا مزایا و محاسنی نسبت به سایر روشهای اخذ روادید دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. بعنوان مثال در گلدن ویزا شما نیازی به گذراندن دوره های زبان انگلیسی ندارید، نیازی به ارایه مدرک تحصیلی یا تخصص شغلی نداشته و همچنین دوره انتظار طولانی مدت سایر انواع ویزا را برای دریافت نخواهید داشت ( این نوع ویزا در بازه زمانی بین 6 تا 9 ماه صادر و تحویل متقاضی می گردد ). همچنین بدون نیاز به دعوتنامه شما برای دریافت ویزای طلایی خود اقدام کرده و با صرف زمان کوتاهی مجوز اقامت یکساله برایتان صادر خواهد شد. این مجوز در پایان دوره قابل تمدید به دو دوره دو ساله خواهد بود و در پایان پنج سال اقامت شما، قادر خواهید بود مجوز اقامت دایمی و سپس پاسپورت پرتغالی را برای خود دریافت نمایید. لازم به ذکر است که محدودیت ها و برخی مشکلاتی که در صدور ویزا به روشهای دیگر برای متقاضی وجود دارد در این نوع ویزا وجود نداشته و فرد متقاضی میتواند از همان ابتدا ضمن دریافت مجوز اقامت یکساله برای خود، مجوز اقامت برای همسر، فرزندان زیر 18 سال ( حتی فرزندان تا 27 سال سن به شرط مجرد و محصل بودن ) و یا پدر و مادر ( به شرطی که به لحاظ مالی وابسته به فرد اصلی باشند ) نیز دریافت کند. همانطور که قبلا” بدان اشاره کردیم برای دریافت ویزای طلایی پرتغال شما باید با آگاهی و شناخت کافی از کشور پرتغال و بسترهای مناسب سرمایه گذاری در آن آشنا باشید و برای این کار هم بهتر است از مشورت با کارشناسان متخصص، خود را بهره مند سازید.

 

مزایای منحصر به فرد گلدن ویزای پرتغال:

 

    • امکان زندگی و دریافت مجوز کار و اشتغال در پرتغال
    • امکان سفر راحت و آسان به تمامی کشور های عضو پیمان شینگن و اتحادیه اروپا بدون نیاز به روادید
    • امکان دریافت اقامت برای تمامی اعضای خانواده و حتی والدین
    • دریافت ویزای ورود به پرتغال و مجوز اقامت اولیه یکساله طی 4 تا 6 ماه پس از اقدام
    • دریافت مجوز اقامت دایم پس از گذشت 5 سال از ورود به کشور پرتغال
    • دریافت امتیازات مهم شهروندی و همچنین پاسپورت و گذرنامه پرتغالی بعد از 6 سال
    • مالیات بسیار کم و ناچیز برای سرمایه گذاران
    • فراهم بودن تحصیل رایگان فرزندان در کشور پرتغال
    • برخورداری از امکانات بهداشتی و خدمات درمانی بسیار مطلوب در پرتغال

 

گزینه های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت طلایی پرتغال

 

هر ساله شرایط اعطای گلدن ویزا و مجوز اقامت طلایی پرتغال به سرمایه گذاران خارجی از سوی دولتمردان این کشور بازنگری و مطابق نیازهای کشور و بر اساس شرایط اقتصاد جهانی بازنگری می شود. طی آخرین بازنگری صورت گرفته در این خصوص که مربوط به ویرایش سال 2020 می باشد، دولت پرتغال برای متقاضیان دریافت ویزای طلایی روشهای زیر را قرار داده است تا آنها به فراخور شرایط و احوال خود یکی از این راهها را انتخاب و اقدام نمایند.

    • سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات ( مسکونی و تجاری )حداقل به میزان 500 هزار یورو در هر یک از شهرهای پرتغال
    • سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات ( مسکونی و تجاری ) حداقل به میزان 350 هزار یورو ( درخصوص املاکی که در بافت فرسوده قرار داشته و نیازمند به بازسازی و نو سازی باشند ).
    • سرمایه گذاری با انتقال سرمایه مالی ( از طریق سیستم بانکی با افتتاح حساب در یکی از بانکهای پرتغال ) حداقل به میزان یک میلیون یورو
    • کارآفرینی یا ایجاد و توسعه کسب و کار جدید و یا ثبت شرکت مشروط به سود آور بودن طرح و ایجاد حداقل 10 فرصت شغلی جدید
    • انتقال حداقل 350 هزار یورو برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های تحقیق و توسعه پروژه های علمی
    • انتقال حداقل 250 هزار یورو برای مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های مربوط به حوزه های فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی
    • انتقال سرمایه به میزان حداقل 500 هزار یورو و سرمایه گذاری در حوزه راه اندازی یا توسعه و گسترش کسب و کارهای کوچک

 

بهترین روش دریافت ویزای طلایی پرتغال کدام است و چرا؟

 

دریافت ویزای پرتغال

 

همانگونه که پیشتر بدان اشاره شد، خرید ملک و سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات بهترین و مناسبترین روش دریافت ویزای طلایی پرتغال است. در تمامی روشهای دیگر سرمایه گذاری، ممکن است ارزش سرمایه بنا به دلایل مختلف دستخوش تغییرات و کاهش ارزش گردد. اما در روش خرید ملک و سرمایه گذاری در این حوزه مخصوصا” در کشوری مانند پرتغال که متقاضیان زیادی برای خرید ملک از خارج از کشور داشته و در حوزه توریسم و صنعت گردشگردی نیز سرآمد دیگر کشورها می باشد، روند رشد قیمت ملک همواره رو به رشد و صعودی بوده و به همین دلیل است که میتوان ادعا کرد که این نوع سرمایه گذاری مطمین ترین روش سرمایه گذاری و بهترین شیوه اخذ اقامت پرتغال از نوع طلایی آن است. با خرید ملک فرد سرمایه گذار به راحتی و در هر زمان ممکن میتواند به سرمایه خود دسترسی کامل داشته باشد و در هر زمان که مایل باشد امکان تبدیل آن به پول نقد را داشته و یا حتی از این ملک بعنوان منبع درآمد و دریافت اجاره بها نیز میتواند استفاده نماید.

امیدواریم مطالب این مقاله هم برایتان مفید واقع قرار گرفته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.