شماره تماس : 23-88641720

کشاورزی و ماهیگیری در اسپانیا

کشاورزی و ماهیگیری در اسپانیا

تراول کشاورزی اسپانیا

کشاورزی

به دلیل کاهش نسبی کشاورزی از دهه 1960 ، جمعیت روستایی اسپانیا کاهش یافته و بسیاری از مزارع ناپدید شدند. کشاورزی اسپانیا طبق استانداردهای اروپای غربی نسبتاً عقب مانده است: سرمایه گذاری در هکتار تقریباً یک پنجم متوسط ​​برای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است و اکثر قریب به اتفاق مزارع کوچک هستند. از زمان پیوستن اسپانیا به EEC در سال 1986 ، بخش کشاورزی اسپانیا مجبور به رعایت سیاستهای سراسر اروپا است. در نتیجه ، بسیاری از عملیات های کوچک ، به ویژه در تولید انگور و لبنیات ، به اجبار متوقف شدند. از اواسط دهه 1990 ، با این حال ، میزان زمین های تولیدی کشاورزی (خصوصاً زمین اختصاص داده شده به کشاورزی ارگانیک) در اسپانیا از طریق آبیاری و تبدیل زمین های زراعی افزایش یافته است.

سبزیجات ، میوه ها و غلات عمده ترین محصولات زراعی هستند که حدود سه چهارم از محصولات کشاورزی اسپانیا (از نظر ارزش) و غلات اصلی محصولات زراعی هستند. جو و گندم ، عمده محصولات زراعی اسپانیا ، در دشت های Castile-León ، Castile-La Mancha و Andalusia هستند ، در حالی که برنج در والنسیا ساحلی و جنوبی کاتالونیا پرورش می یابد. ذرت ، که در شمال آن رشد می کند ، محصول عمده علوفه ای است. سایر محصولات زراعی شامل پنبه است. تنباکو (در اکستادادورا رشد یافته است). چغندرقند (عمدتا در دره های Duero و Guadalquivir رشد می کند). زیتون (در جنوب کشور تولید می شود) ، بخش بزرگی از آن برای روغن استفاده می شود. و حبوبات (لوبیا ، عدس و نخود). رشد میوه نیز قابل توجه است ، زیرا مرکبات به ویژه پرتقال (که در مناطق والنسیا و مورسیا رشد می کند) از اهمیت بالایی برخوردار هستند. سایر محصولات میوه شامل سیب ، زردآلو ، موز ، گلابی ، هلو و آلو است. اسپانیا همچنین سبزیجات (به خصوص گوجه فرنگی ، پیاز و سیب زمینی) و آجیل (مغز بادام) تولید می کند.

از آنجا که اسپانیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان شراب در جهان است ، رشد انگور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مناطق اصلی تولید شراب La Rioja ، Penedès در کاتالونیا ، Valdepeñas در Castile – La Mancha ، دره Duero در Valladolid و مالاگا و Jerez de la Frontera در اندلس ، که همچنین مرکز تولید شراب است.

 دام تقریباً نیمی از ارزش کل محصول کشاورزی اسپانیا را تشکیل می دهد. خوک ها به طور عمده در کاستیا-لون ، آراگون و کاتالونیا پرورش می یابند و گوشت خوک بیشترین میزان تولید گوشت در اسپانیا را داراست و به دنبال آن طیور ، گوشت گاو و گوسفند. در مناطق ساحلی اقیانوس اطلس و فضای داخلی جنوبی ، گوسفندان و گاوهای شیری پرورش می یابد.

جنگلداری

جنگل ها بیش از یک سوم از کل مساحت اسپانیا را در بر می گیرد که بخش اعظم این جنگل در کوه های کانتابین قرار دارد. جنگلداری تنها بخش کوچکی از محصولات کشاورزی اسپانیا را به همراه دارد. محصولات مهم جنگلی چوب پنبه ، اکالیپتوس ، بلوط ، کاج و صنوبر است. از آنجا که قرن ها فرسایش ، برداشت چوب هیزم و ایجاد مراتع باعث ناپدید شدن بسیاری از جنگل های کشور شده بود ، دولت تلاش های محافظت از جنگلها را در دهه 1940 آغاز کرد که هنوز در جریان است.

صید ماهی

با حدود 5000 مایل (8000 کیلومتر) ساحل ، اسپانیا مدتهاست که دارای یک صنعت مهم ماهیگیری است ، که برای اینکار به سواحل خود و به اقیانوس آرام و هند تکیه می کند. بنادر اصلی ماهیگیری در شمال غربی ، به ویژه ویگو و آ کورونا است. فعالیت ناوگان ماهیگیری تجاری منجر به درگیری بین اسپانیا و تعدادی دیگر از کشورها به ویژه مراکش و کانادا شد. در بسیاری موارد صیادان اسپانیایی به دلیل صید غیرقانونی در آبهای این کشورها دستگیر شده اند. کل صید اسپانیا در دهه 1980 و 90 کاهش یافته است ، اما بخش ماهیگیری هنوز هم حدود 1 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد ، و ماهی ها یکی از مؤلفه های مهم رژیم غذایی اسپانیا هستند. علاوه بر این ، با کاهش صید ماهیگیری ، تولید کنندگان اسپانیایی به طور فزاینده ای پرورش ماهی های ساحلی را به عنوان جایگزین توسعه داده اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.