شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی یونان (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی یونان (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی یونان (شرایط 2023) عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

آشنایی با کشور یونان

شرایط اقامت تمکن مالی یونان

یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. جمعیتی حدود 10.324.400 میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور ترکیبی هیجان انگیز از جزایر غرق آفتاب، کوه ها و شهرهای پر جنب و جوش را ارائه می دهد و یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است.

پایتخت این کشور آتن است که به عنوان قدیمی ترین پایتخت در اروپا است . آتن رقیب رم به عنوان شهری است که بیشترین تأثیر را بر تمدن غرب گذاشته است لذا به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می شود از این رو هر ساله، صدها هزار گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این کشور سرازیر می‌شوند تا نگاهی اجمالی به زادگاه فیلسوفان، هنرمندان و دانشمند بزرگ تاریخ و یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخ بشر داشته باشند. بنابراین این امر باعث شده تا گردشگری، به یک صنعت بزرگ در یونان تبدیل شود.

یونان با بیش از 15000 کیلومتر خط ساحلی(9320 مایل)، حدود 6000 جزیره که از این تعداد 227 جزیره ی قابل سکونت دارد که جذابیت اصلی یونان به حساب می آید.

بر کسی پوشیده نیست که یونان یکی از برترین مقاصد برای گردشگری و اقامت است و برای افرادی که به دنبال مهاجرت دائمی به آنجا هستند فرصت های بی نظیری وجود دارد.

زندگی در یونان، آرام، لذت بخش و ارزان است و اگر به یکی از جزایر کشور نقل مکان کنید، زندگی حتی ارزان تر هم می شود.

اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

اقامت یونان با تمکن مالی

ویزای تمکن مالی یونان یک مجوز اقامت است که به دنبال جذب شهروندان مستقل اقتصادی کشورهای غیر اتحادیه اروپا به این کشور است. اگر به دنبال لذت بردن از یک سبک زندگی آفتابی در جنوب اروپا بدون نیاز به کار هستید، اقامت تمکن مالی یونان می‌تواند یک گزینه عالی باشد همچنین این برنامه یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال گذراندن حداقل 6 ماه در سال در یونان می باشند و برای درخواست این ویزا، باید نشان دهید در زمان زندگی در یونان از نظر مالی درآمد کافی دارید که از خود و خانواده خود حمایت مالی کنید. درآمد شما باید، خارج از یونان باشد.

برای کسانی که توانایی حمایت و اسکان خود و افراد تحت تکفل خود را بدون نیاز به فعالیت اقتصادی یا سرمایه گذاری در داخل کشور دارند، برنامه تمکن مالی راهی ساده برای اخذ اقامت یونان می باشد.

هدف اصلی این برنامه، بازنشستگان ثروتمند غیر اتحادیه اروپا هستند. مقامات مهاجرت یونان همچنین ممکن است به صلاحدید خود، درخواست های افراد غیر بازنشسته را که می توانند واجد شرایط مالی برنامه تمکن مالی باشند را در نظر بگیرند. از این رو این برنامه همچنین می‌تواند گزینه مناسبی برای غیر بازنشستگان، از جمله بازاریاب‌های وابسته آنلاین، کارگران از راه دور و کارآفرینانی باشد که قادر به برآوردن نیازهای مالی خود هستند یک گزینه محبوب برای اقامت باشد.

جدول نکات برجسته اقامت تمکن مالی یونان

مدت اعتبار ویزای اولیه 2 سال
اجازه کار، تجارت و فعالیت اقتصادی ندارد
شرایط اصلی اقامت فیزیکی اقامت 6 ماه در سال در یونان
حداقل درآمد غیر فعال 2000 یورو در ماه
زمان دریافت شهروندی پس از 7 سال اقامت

محدودیت های اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

دارندگان “اقامت تمکن مالی یونان” مستقیماً مجاز به انجام کار حقوقی، تجارت و یا هر گونه فعالیت اقتصادی مستقل در یونان نمی باشند همچنین به شما اجازه نمی دهد برای یک کارفرمای یونانی کار کنید و به دنبال فرصت های شغلی در این کشور باشید. در اصل، از متقاضیان انتظار می رود که بتوانند بدون نیاز به شغل یا سرمایه گذاری در یونان، در طول اقامتشان از خود و  وابستگان واجد شرایط خود حمایت کنند. اگر می خواهید مستقیماً در یونان کار یا تجارت کنید، و یا برای یک شرکت در داخل یونان کار کنید، به ویزای دیگری نیاز دارید حتی اگر یک کارفرمای یونانی بخواهد از طریق ویزای کار در یونان از شما حمایت کند لذا می توانید برای ویزای اقامت استاندارد درخواست دهید.

شما می توانید فقط روی شغل یا تجارت از راه دور خود کار کنید، که به طور رسمی در یونان مجاز است. ویزای اقامت “تمکن مالی یونان” مستلزم داشتن درآمد غیر فعال خارج از یونان، درآمد آنلاین، سود سهام، درآمد اجاره مانند اجاره ملک و …، حساب بازنشستگی یا حساب پس انداز است که می توانید از آن طریق زندگی کنید. شما فقط مجاز به کار از راه دور برای یک کارفرمای خارج از کشور یا خدمات رسانی به مشتریان دریایی از داخل یونان هستید.

حداقل شرایط مالی برای دریافت ویزای تمکن مالی یونان در سال 2023

اقامت از طریق تمکن مالی در یونان

برای واجد شرایط بودن برای ویزای تمکن مالی باید نشان دهید که در طول اقامت خود در این کشور، باری بر دوش دولت یونان نخواهید بود. دو راه برای واجد شرایط بودن وجود دارد:

  1. بر اساس درآمد غیر حقوقی و غیرفعال (یعنی بدون حقوق و دستمزد) درخواست دهید.
  2. بر اساس پس انداز اعمال کنید.

درخواست اقامت تمکن مالی بر اساس درآمد غیر فعال و بدون حقوق

 بر اساس قوانین کشور یونان در سال 2023، برای واجد شرایط بودن، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید بر اساس مدارک و شواهد ثابت کنند که  بودجه کافی و مداوم با منشأ قانونی را مطابق با درآمد ثابت سالانه برای پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده بدون اشتغال و فعالیت اقتصادی در طول اقامت یونان را دارند. در حال حاضر در سال 2023 ، این مبلغ حداقل 2000 یورو در ماه ( بیست و چهار هزار یورو در سال) برای متقاضی اصلی تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراه داشتن همسر 20 درصد (400 یورو) و برای هر فرزند 15 درصد (300 یورو) به این مبلغ اضافه می شود. اصطلاح “خانواده” به معنای همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال است و به عنوان افراد تحت تکفل متقاضی تلقی می شوند.

حقوق و درآمد کسب و کار در نظر گرفته نمی شود. درعوض، باید ثابت کنید که این درآمد پایدار و تکرار شونده ای مانند حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره بلندمدت، سود سهام، حق امتیاز یا درآمدهای پس انداز با نرخ ثابت 2000 یورو یا بیشتر در ماه به دست می آورید.

جدول حداقل درامد غیرفعال متقاضی

افراد درآمد سالانه متقاضی
متقاضی اصلی 24.000 یورو
همسر متقاضی 4.800 یورو
برای هر فرزند 3.600 یورو

 درخواست بر اساس پس انداز

اگر درآمد شما واجد شرایط و ثابت نیست، یا اگر مبلغ کمتر از 2000 یورو در ماه باشد، شما می توانید بر اساس پس انداز درخواست دهید. با توجه به اینکه ویزای تمکن مالی شما برای یک دوره 2 ساله (24 ماهه) صادر می شود، باید ثابت کنید که پس انداز کافی برای اسکان و حمایت از خود و خانواده، در یونان برای این مدت زمان اقامت دارید.

از این رو باید برای درخواست به عنوان یک متقاضی در سال 2023 ، مبلغ 48000 یورو پس انداز در دسترس داشته باشید. اگر به عنوان یک زوج متاهل درخواست می دهید، این مبلغ به 57600 یورو می رسد. و اگر به‌ عنوان یک خانواده چهار نفره (زوج متأهل با دو فرزند خردسال تحت تکفل) درخواست دهید، باید حداقل 86400 یورو پس‌انداز داشته باشید.

نکته کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که هرچه وجوه بیشتری در حساب بانکی خود داشته باشید، و منابع درآمد شما قوی تر و پایدارتر باشد، شانس بیشتری برای تایید خواهید داشت.

و نکته بعدی این است که اگر بر اساس پس انداز درخواست اقامت تمکن مالی می دهید، برای واجد شرایط بودن باید پول پس انداز خود را به بانک ملی یونانی منتقل کنید. و کل این وجوه باید در طول مدت اقامت شما در این حساب باقی بماند.

منابع درآمد مجاز اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

این درآمد باید از منابع مکرر و پایدار باشد. حقوق و درآمد کسب و کار شما معمولاً واجد شرایط نیست. پرداخت های مستمری بالای 2000 یورو مثله حقوق بازنشستگی یا تامین اجتماعی و منابع درآمد غیر فعال در اینجا عالی عمل می کند. مانند درآمد اجاره، مستمری بیمه، حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره بلندمدت، سود سهام، حق امتیاز یا درآمدهای حاصل از سپرده ها با نرخ ثابت 2000 یورو یا بیشتر در ماه معمولاً می توانند مبنای درخواست ویزای تمکن مالی یونان برای یک متقاضی باشد.

مدت زمان اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

در سال 2023، در ابتدا، ویزای اقامت تمکن مالی یونان به مدت دو سال اقامت موقت اعطا می شود. سپس، با توجه به اینکه بتوانید به حمایت خود و خانواده خود بدون فعالیت شغلی ادامه دهید، می توانید ویزا را برای 3 سال دیگر تمدید کنید. و پس از گذشت این 5 سال اقامت، می توانید برای اقامت دائم یونان درخواست دهید. و نهایتا پس از 7 سال، می توانید برای شهروندی یونان (به همراه آزمون زبان یونانی) اقدام کنید. که پس از اخذ تابعیت یونانی افراد مجاز به فعالیت شغلی و تجارت می باشند.

توجه داشته باشید برای تمدید و اخذ اقامت دائم و نهایتا شهروندی یونان، باید 6 ماه در سال را در یونان زندگی کرده باشید و مقیم مالیاتی این کشور شده باشید.

مزایای اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

مزایای اقامت تمکن مالی یونان
  • این اجازه اقامت به متقاضی و اعضای خانواده که شرایط لازم را دارند اجازه می دهد تا برای مدت نامحدودی در یونان زندگی کنند.
  • اگر متقاضی برای هر دوره زمانی در خارج از یونان باقی بماند، اقامت لغو نمی شود، مشروط بر اینکه روند تمدید مانعی نداشته باشد.(شرط حضور 6 ماه در سال)

برخلاف ویزای طلایی یونان ویزای “اقامت تمکن مالی یونان” به سرمایه گذاری ملکی قابل توجهی نیاز ندارد. در واقع، هیچ الزامی برای خرید ملک وجود ندارد.

  • به عنوان دارنده مجوز اقامت تمکن مالی شما و خانواده می توانید بدون محدودیت در تمام اروپا سفر کنید برای دوره های 3 ماهه در هر دوره های 6 ماهه سفر کرده و اقامت کنید.
  • فرآیند ساده سریع و بدون دردسر، همچنین دریافت اقامت دائم در پنج سال و شهروندی در 7 سال
  • دسترسی به مزایای پزشکی و مراقبت های بهداشتی
  • کودکان به آموزش در سطح جهانی دسترسی دارند.
  • بدون نیاز به حداقل اقامت در یونان تنها با گذراندن 183 روز یا بیشتر در یونان برای تمدید اقامت شما الزامی است، در حال حاضر هیچ شرایط حداقل اقامتی اجرا نمی شود.
  • برنامه ویزای اقامت تمکن مالی به شما این امکان را می دهد که همسر و فرزندان زیر سن قانونی تحت تکفل خود را به یونان بیاورید، مشروط به شرایط خودکفایی مالی کمی بالاتر.
  • متقاضیان هر سنی بالای 18 سال می توانند برای برنامه تمکن مالی درخواست دهند و حداکثر سن قطعی وجود ندارد.
  • برای درخواست اقامت یونان از طریق برنامه ویزای تمکن مالی نیازی به تسلط به زبان یونانی ندارید.
  • بدون نیاز به صلاحیت آکادمیک مبتنی بر امتیاز، یعنی برای واجد شرایط بودن برای اقامت تمکن مالی در یونان به هیچ مهارت یا مدرک تحصیلی خاصی نیاز نیست، تا زمانی که بتوانید شرایط مالی برنامه را برآورده کنید.

هزینه زندگی یونان یکی از پایین‌ترین هزینه‌های زندگی در اروپا است و یک گزینه اقامت بسیار مقرون به صرفه است.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023

  • جمع آوری اسناد در کشور محل اقامت شما

متقاضی باید برای دریافت ویزا یک درخواست همراه با لیست مدارک پشتیبان، اظهارنامه مالیاتی از کشور محل سکونت خود، اسنادی که منشا درآمد حاصل از اجاره املاک و مستغلات شما را تأیید می کند و درآمد حاصل از مشارکت در یک تجارت یا فعالیت های کارآفرینی، گواهی اشتغال به کار، یا سایر اسنادی که منبع قانونی وجوه را اثبات می کند، به کنسولگری یونان در کشور محل اقامت خود ارائه دهد.

حتما متقاضی باید شخصاً در اداره کنسولی یونان در کشور خود یا کشوری که به طور قانونی در آن اقامت دارد حاضر شود و مدارک عمومی و اختصاصی زیر را ارائه دهد از جمله:

  • فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت و 4 قطعه عکس رنگی اخیر متقاضی.
  • پاسپورت با اعتبار بیش از سه ماه از تاریخ انقضای ویزا که دارای حداقل دو صفحه خالی بوده و در ده سال گذشته صادر شده باشد.
  • یک نسخه از سوابق کیفری و عدم سوء سابقه متقاضی. در صورت وجود حکم قطعی دادگاه، صرف نظر از مجازات تعیین شده، به منظور بررسی ارتباط جرم با مسائلی که نظم و امنیت عمومی را تهدید می کند، اظهار دلایل مشخصی از سوی مقام کنسولی درخواست می شود. و پارامترهای فردی مانند شدت جرم، تکرار جرم و به طور کلی رفتار بزهکارانه تبعه کشور ثالث را در نظر گرفته می شود.
  • گواهی پزشکی از یک نهاد دولتی یا خصوصی شناخته شده که ثابت کند متقاضی از هیچ بیماری که طبق استانداردهای بین المللی سازمان بهداشت جهانی که ممکن است خطراتی برای سلامت عمومی داشته باشد، رنج نمی برد. علاوه بر این، متقاضی نباید به عنوان شخصیت غیر ارادی درج شود و هیچ دلیلی وجود نداشته باشد که تهدید کننده سلامت عمومی، نظم عمومی، امنیت ملی و روابط بین‌الملل باشد.
  • گواهی مبنی بر اینکه متقاضی برای پوشش بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی کامل در سراسر اروپا و هزینه های خود در طول اقامت در یونان از جمله بازگشت به کشور به دلایل پزشکی، مراقبت های فوریت های پزشکی و یا بستری اورژانسی در بیمارستان، بدون پرداخت مشارکت، درخواست کرده است. و با مدت مؤثر حداقل یک سال.
  • مدارکی مبنی بر اثبات درآمد ماهانه 2000 یورو، نشان دادن مدرک کافی مبنی بر درآمد ثابت برای پوشش هزینه های زندگی، اسناد مربوط به دارایی و مالکیت. شواهدی مانند اظهارنامه بانک، تامین اجتماعی، بازنشستگی مبنی بر اینکه شما درآمد سالانه لازم 2000 یورو در ماه را دارید (وجوه اضافی، 20٪ برای همسر، 15٪ برای هر فرزند)
  • مدارکی دال بر واریز کافی حساب بانکی یا شواهدی مبنی بر درآمد شغلی کافی از منابع حاصل از خارج از یونان، یا مستمری سالانه، یا سایر منابع درآمد (درآمد اجاره، سود سهام، فروش سهام یا دارایی از دارایی های تجاری) یا هر ترکیبی از موارد فوق

اسناد پشتیبان برای وضعیت خانوادگی و روابط

  • گواهی وضعیت خانوادگی (دفتر خانواده) صادر شده توسط مقامات ذیصلاح محلی که رابطه خانوادگی را ثابت می کند.
  • قانونی بودن سن همسر متقاضی
  • مدرک محضری حضانت فرزندان (حتی در صورت طلاق والدین)
  • مشمول خدمت سربازی نبودن فرزندان متقاضی
  • شواهد مستندی مبنی بر در اختیار داشتن ثبات درآمد متقاضی و منابع قانونی درآمد به دست آمده که مطابق با درآمد ثابت سالانه برای پوشش مخارج زندگی بدون ارائه کار حقوقی یا انجام هرگونه فعالیت اقتصادی مستقل باشد.
  • اعضای خانواده – با توجه به مدارک مستند ارائه شده توسط متقاضی اولیه، درآمد ثابت سالانه که معادل حداقل مبلغ 2000 یورو در ماه می باشد، بر همین اساس برای اعضای خانواده یعنی 20 درصد افزایش می یابد. همسر و به میزان 15 درصد برای هر فرزند
  • مخارج زندگی و مراقبت های بهداشتی خانواده بر سیستم رفاه ملی تحمیل نخواهد شد.

(تمام اسناد خارجی باید به طور رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند، باید دارای مهر وزارت امور خارجه و مهر مقام کنسولی یونان باشند.)

  • ورود به یونان

با تائید و دریافت ویزا، متقاضی به یونان وارد می شود و برای درخواست خود به سازمان مهاجرت یونان ، برای صدور مجوز اقامت اقدام می کند.

  • درخواست برای اجازه اقامت

قبل از صدور مجوز اقامت، نوبت ارائه مدارک به اداره مهاجرت است. در این مرحله حضور شخصی شما برای انگشت نگاری مورد نیاز خواهد بود. پس از ثبت اثرانگشت متقاضی، بررسی اسناد و مدارک شخص برای درخواست اقامت شروع می شود.

  • دریافت شماره مالیاتی

سپس مهم ترین کار بعد از درخواست اقامت، که باید انجام شود، دریافت یک شماره مالیات از اداره مالیات در یونان (AFM) می باشد.

  • افتتاح حساب بانکی

قدم بعدی افتتاح حساب در یکی از بانک های یونانی برای انتقال وجه مورد نظر برای اخذ اقامت تمکن مالی است.

پس از ارسال درخواست، گواهی آبی صادر می شود که به شما این حق را می دهد که تا زمان نهایی شدن مجوز اقامت در کشور بمانید.

  • اخذ مجوز اقامت

در نهایت، اجازه اقامت به مدت 2 سال را دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد از زندگی در یونان لذت ببرید و آزادانه در سراسر کشورهای شنگن سفر کنید.

تمدید اقامت تمکن مالی یونان و مدارک لازم در سال 2023

طبق قوانین موجود در سال 2023، برای اینکه بتوانید ویزای تمکن مالی خود را تمدید کنید، علاوه بر اثبات وجود منابع مالی کافی برای پوشش خود وخانواده خود در صورت همراهی، باید حداقل شش ماه را در هر سال سپری کنید. پس از تمدید، هر مجوز اقامت صادر شده بعدی به مدت سه سال خواهد بود.

مدارک لازم برای تمدید مجوز اقامت تمکن مالی

  • فرم درخواست در دو نسخه
  • سه قطعه عکس گذرنامه رنگی اخیر
  • کپی واقعی پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی معادل که توسط یونان به رسمیت شناخته شده است، همراه با ویزای معتبر
  • هزینه تمبر توسط اداره مالیات یونان صادر می شود.
  • گواهی مبنی بر داشتن بیمه درمانی با پوشش کامل مراقبت‌ها و هزینه‌های پزشکی خود و خانواده در صورت همراهی
  • شواهدی مبنی بر اینکه تبعه کشور ثالث دارای بودجه کافی در سطح درآمد ثابت سالانه است
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی، 183 روز در هر سال تقویمی در یونان اقامت داشته است.
  • هزینه دریافت اجازه اقامت و، ویزای تمکن مالی

آیا اقامت تمکن مالی منجر به تابعیت و اخذ پاسپورت یونان می شود؟

پس از گذراندن اقامت تمکن مالی به مدت 7 سال، واجد شرایط اقامت دائم یونان و یا تابعیت می شوید. اما اگر تصمیم به تابعیت دارید، به خاطر داشته باشید که یک امتحان نسبتاً پیچیده در مورد تاریخ، آداب و رسوم و سیاست یونان وجود دارد. و البته مقامات محلی این آزمون را به زبان یونانی برگزار خواهند کرد. پس از قبول شدن می توان تابعیت یونان را دریافت کرد و دیگر شما مجاز به انجام تجارت و فعالیت اقتصادی به صورت آزاد می باشد.

توجه داشته باشید که به عنوان یک مزیت، یونان اجازه تابعیت مضاعف را بدون محدودیت و رها کردن تابعیت قبلی خود را می دهد و می توانید دو تابعیتی باشید.

سوالات متداول در خصوص اقامت تمکن مالی یونان

سخن پایانی

مجوز اقامت تمکن مالی یونان برای کسانی که درآمد غیرفعال دارند، مانند حقوق بازنشستگی یا کار از راه دور، مناسب است همچنین برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری بزرگ نیستند و قصد دارند تمام وقت در یونان زندگی کنند، بهترین است.اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت اقامت تمکن مالی یونان هستید، می توانیم به شما کمک کنیم. وکلا و کارشناسان خبره ی ما در شرکت ساحل آفتاب به افراد زیادی کمک کرده اند که به یونان مهاجرت کنند. خوشحال می شویم به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم.

شرکت ساحل آفتاب دارای تجربه گسترده ای در قانون مهاجرت و قوانین بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در اقامت تمکن مالی یا مهاجرت به یونان طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، می توانید وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان خبره ی شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید تا با مشاوره دقیق، توسط وکلای خبره و باتجربه ی ساحل آفتاب، بهترین شانس را برای اقامت به یونان داشته باشید.

مطالب مرتبط

نحوه اخذ اقامت کشور یونان از طریق خرید ملک
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
اقامت-طلایی-یونان
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 80 میانگین: 4.4]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

158 پاسخ

  1. با سلام. شما اشاره كرديد كه مجوز اقامت در يونان به اين روش، دوساله و سه ساله خواهد بود.مي خواستم بپرسم در مجموع بعد از چند سال ما مي توانيم پاسپورت يوناني را دريافت نماييم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست گرامي. همانطور كه خودتان هم اشاره كرديد مجوزهاي اقامت موقتي كه در اين طرح از سوي دولت يونان براي متقاضيان صادر مي گردد، ابتدا دو ساله و سپس دو مرحله مجوز سه ساله مي باشد. براي دريافت تابعيت و همينطور پاسپورت يوناني شما مي بايست ضمن حفظ شرايط لازم، حداقل به مدت 7 سال از صدور مجوز اقامتتان در اين كشور
      سپري شده باشد.

  2. با سلام. آيا به پولي كه در حساب بانكي خود در يونان سپرده گذاري مي كنيم، ماليات هم تعلق مي گيرد و مبلغي از آن كسر مي شود؟

    1. با سلام. به حساب بانكي كه در روش اخذ اقامت يونان از طريق تمكن مالي افتتاح مي گردد هيچگونه ماليات و كسوراتي تعلق نمي گيرد.

  3. سلام. یك جا اشاره كردید حداقل 5 سال باید در یونان اقامت داشته باشیم و یك جایی هم گفته اید 7 سال. دلیل این تفاوت ها در چیست؟

    1. سلام خدمت شما هموطن گرامی. در این روش و برای دریافت مجوز اقامت دائمی كشور یونان، متقاضی می بایست حداقل 5 سال تمام در این كشور زندگی كند. لیكن موضوع 7 سال مربوط به شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت یونانی است.

  4. بنده شنیده ام كه دولت یونان در برخی موارد سخت گیری هایی انجام می دهد كه منجر به عدم تمدید یا صدور مجوز اقامت می شود. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

    1. بله، متاسفانه این نكته منفی درخصوص اكثر كشورهای اروپایی كه از طریق روشهایی اقدام به صدور مجوز اقامتی می كنند وجود دارد و بارها مشاهده شده كه فرد متقاضی پس از پایان یافتن مهلت اقامت اولیه، دیگر قادر به تمدید مجوزهای بعدی نبوده و مجبور به بازگشت به سرزمین اصلی خود شده است. البته نا گفته نماند به جهت پیشگیری از وقوع چنین مخاطرات و ریسك هایی، ما توصیه می كنیم حتما" از خدمات مشاوره و همكاری با كارشناسان خبره و حقوقدانان زبده ما در شركت ساحل آفتاب بهره مند شوید تا هیچ گاه دچار چنین مشكلاتی در ادامه مسیر خود نگردید.

    1. بله منتها این موضوع تابع شرایط خاصی است. بعنوان مثال امكان اخذ پاسپورت یونانی برای فرزندان متقاضی كه در دو مقطع تحصیلی در این كشور به تحصیل مشغول بوده اند، فراهم می شود و در نتیجه همین، اقامت دائم به والدین آنها هم اعطا می گردد. البته برای تحقق این موضوع تمام افراد خانواده بالاجبار می بایست در این كشور اقامت داشته باشند.

  5. آیا ما می توانیم از پولی كه در حساب بانكی خود در یونان سپرده گذاری كرده ایم برداشت هم نماییم؟

    1. در این طرح امكان برداشت از سپرده انجام شده نزد بانك یونانی، پس از دریافت مجوز اقامت اولیه ( دو ساله ) فراهم است، لیكن جهت تمدید مجدد مجوزهای اقامتی می بایست مبالغ برداشت شده دوباره به حساب سپرده بانكی واریز گردد.

  6. آیا در روش اخذ اقامت یونان از طریق تمكن مالی یا حتی خرید ملك، ما می توانیم در این كشور كار و اشتغالی داشته باشیم یا خیر؟

    1. متاسفانه در هیچ یك از روش هایی كه اشاره كردید و تا زمان دریافت مجوز اقامت دائم، شما قادر به اشتغال در این كشور نیستید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با همکاران ما در شرکت ساحل آفتاب تماس حاصل نمایید.

  7. آیا ما می توانیم مجوز اقامت یونان را به مجوز اقامت در كشور دیگر اروپایی تبدیل كنیم؟

    1. با سلام، بله. خوشبختانه یكی از مزایای مهم اخذ اقامت یونان به روش تمكن مالی همین است. یعنی شما قادر خواهید بود پس از گذشت سه سال از صدور مجوز اقامت اولیه تان ( یكسال بعد از تمدید اول )، مجوز خود را تبدیل به اقامت در دیگر كشورهای اروپایی همانند: فرانسه، اتریش، اسپانیا و … كنید. البته برای انجام این كار هزینه های مربوطه را كه حدودا" 5000 یورو می باشد، را باید تقبل و پرداخت نمایید.

  8. با سلام. آیا در روش دریافت مجوز اقامت یونان به روش تمكن مالی، جدای از سپرده بانكی ما نزد یكی از بانكهای این كشور، آیا باید در بانك های ایران هم سپرده داشته باشیم یا خیر؟

    1. با سلام. بله همینطور است. شما برای اثبات توانگری مالی خود، می بایست حداقل مبلغی معادل 350 میلیون تومان هم در یك حساب بانكی در كشور ایران به نام خود داشته باشید و اسناد مربوطه را هم همراه سایر مدارك به سفارت این كشور در تهران ارایه نمایید.

    1. با سلام. پس از مراجعات مربوطه به سفارت یونان در تهران و تكمیل فرم های درخواست و ارائه مدارك لازمه، در اولین مرحله برای شما ویزای تایپ C شینگن و به مدت 4 روز صادر و تحویل خواهد شد. شما با این ویزا قادر خواهید بود وارد خاك یونان شده و نسبت به افتتاح حساب بانكی و انتقال وجه مورد نیاز به آن اقدام نمایید.

    1. سلام در صورتی که شرایط لازم از قبیل سرمایه و درآمد بالا را داشته باشید می توانید برای روش خودحمایتی اقدام کنید.

    1. سلام بله یکی از مهمترین شروط در اخذ پاسپورت هر کشور داشتن دانش زبان آن کشور هست.

    1. سلام دوست عزیز برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه و سایر خدمات با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

    1. با سلام در این شیوه اقامتی متقاضی باید از طریق اسناد و مدارک مالی ثابت کند که شرایط اقامت تمکن مالی را دارد و نیازی به انتقال اموال به یونان نیست.

    1. با سلام با دریافت اقامت از طریق خودحمایتی اجازه کار ندارید ولی می توانید سرمایه گذاری کنید.

    1. در صورتی که در دانشگاهی از کشور دیگر در اروپا پذیرش بگیرید می توانید در کشور دیگری تحصیل کنید.

  9. سلام من ۳۵ سال سن دارم و ۹سال سابقه کار و بیمه دارم آیا مدرک گواهینامه پایه یک میتونم ویزای کاری بگیرم؟

  10. پدر من 68 سالشه و قصد دارم از روش خودحمایتی برای خودم و خانواده ام اقامت بگیرم برای یک خانواده چند نفر میتونن از طریق یک نفر اقامت دریافت کنند؟

    1. سلام با اقامت تمکن مالی یونان امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارید ولی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

    1. در صورتی که در دانشگاهی از کشور دیگر در اروپا پذیرش بگیرید می توانید در کشور دیگری تحصیل کنید و می توانید ۳ ماه در کشور دیگری زندگی کنید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید.

  11. سلام آیا برای تمکن مالی یونان نیاز هست این مبلغ تمکن را از حساب ایرانی خارج کنیم و وقتی میریم یونان حساب بانکی باز کنیم ؟

    1. با سلام در شیوه اقامت تمکن مالی یونان متقاضی باید از طریق اسناد و مدارک مالی ثابت کند که شرایط را دارد و نیازی به انتقال اموال به یونان نیست.

    1. با سلام یکی از مزایای شیوه اخذ اقامت تمکن مالی یونان معافیت از پرداخت سالانه مالیات است.

    1. با سلام خدمت شما بله ایشون می توانند به عنوان سرپرست برای دریافت اقامت اقدام کنند.

  12. سلام برای ویزای خودحمایتی در یونان بعد از اقامت آیا میتونیم اونجا مغازه بخریم ؟

    1. با دریافت اقامت از طریق خودحمایتی اجازه کار ندارید ولی امکان سرمایه گذاری دارید.

  13. سلام من یوتیوبر هستم و پس انداز کافی هم دارم میتونم برای اقامت خود حمایتی یونان اقدام کنم ؟

    1. دوست عزیز برای اقامت تمکن مالی یونان باید علاوه بر گردش ماهانه مبلغ مشخصی در حساب شخصی تان نشان دهید.

    1. سلام شما ابتدا یک کارت اقامت یک ساله دریافت می نمایید و بعد از آن 4 تا کارت اقامت یک ساله دیگر دریافت می کنید که مجموعاً 5 سال می شود و شما دراین حالت امکان تحصیل رایگان برای دیگر کشورهای اروپایی را نیز خواهید داشت .

  14. سلام برای اقامت در یونان خیلی برام مهم هست که حتما پدر و مادرم همراه ما باشند آیا این امکان وجود دارد؟

  15. سلام من و شوهرم لیسانس مهندسی پزشکی هستیم قصد مهاجرت داریم اما نمیدونیم چه راهی مناسبه ؟

  16. سلام من 38 سال سن دارم و دارای یه کارخانه سنگ در ایران هستم و قصد دارم به یونان مهاجرت کنم لطفا راهنمایی کنید.

  17. سلام برای گرفتن اقامت یونان آیا بنده دختر خواهرم رو هم میتوانم همراه خودم بیاورم؟

    1. با سلام در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید. با اقامت تمکن مالی یونان امکان استخدام شدن در شرکتی را ندارید ولی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

  18. سلام آیا برای تمکن مالی یونان نیاز هست وقتی میریم یونان اونجا حساب بانکی باز کنیم؟

    1. با سلام مبلغ تمکن را باید میزانی در ایران و میزانی در کشور مقصد نشان دهید.

    1. سلام در این شیوه اقامتی متقاضی باید از طریق اسناد و مدارک مالی ثابت کند که شرایط اقامت تمکن مالی را دارد و نیازی به انتقال اموال به یونان نیست.

  19. سلام من 37سال سن دارم و دارای یه کارخانه سنگ هستم قصد دارم از طریق تمکن مالی به یونان مهاجرت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  20. سلام آیا با دریافت اقامت خودحمایتی می‌توان همزمان فرد اصلی و همراهان با هم وارد یونان شوند و همزمان ویزای آنها صادر شود؟

    1. با سلام بله در روش خود حمایتی از همان ابتدا فرد می تواد به همراه خانواده خود وارد این کشور شود.

  21. با سلام با گرفتن اقامت سه ساله یونان به روش تمکن مالی امکان تحصیل در سایر کشورهای حوزه شنگن هم وجود دارد؟

    1. با سلام دوست عزیز می توانید از دانشگاه دیگر کشورها پذیرش بگیرید و ادامه تحصیل بدهید.

  22. سلام من قصد دریافت اقامت یونان رو از طریق خودحمایتی رو داشتم چه افرادی رو میتونم با خودم همراه ببرم و ویزا شون رو بگیرم؟

    1. با سلام در صورتی ویزای خود حمایتی را دریافت کنید می توانید همسر و فرزندان زیر21 سال را با خود همراه ببرید.

    1. پس از تأیید سرمایه‌گذاری و مستندات مربوطه، اقامت تمکن مالی به طور معمول در عرض 30 تا 60 روز اخذ می‌شود.

    1. برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان، نیاز به سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

    1. خیر، اقامت تمکن مالی در یونان منجر به اخذ شهروندی نمی‌شود. این برنامه فقط برای اخذ اقامت است.

    1. اقامت تمکن مالی در یونان ابتدا به مدت 2 سال صادر می‌شود و سپس قابل تمدید است.

    1. مزایای دریافت اقامت تمکن مالی در یونان شامل دسترسی به بازار کار یونان، دسترسی به آموزش رایگان و برخی امکانات اجتماعی، و فرصت سفر به کشورهای دیگر اروپایی بدون نیاز به ویزا می‌شود.

    1. نه، برای اقامت تمکن مالی در یونان نیازی به حضور فیزیکی در کشور وجود ندارد. البته برای برخی فعالیت‌ها و مراحل اخذ اقامت ممکن است نیاز به حضور شخص در یونان باشد.

    1. خیر، در اکثر موارد برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان نیاز به مهارت زبان یونانی نیست.

    1. مدارک مورد نیاز شامل مدارک هویتی، گذرنامه، سوابق بانکی، مدارک مالی و سایر مدارک مربوط به تمکن مالیس می‌باشد.

    1. بله، اقامت تمکن مالی در یونان می‌تواند برای همسر و فرزندان تحت تکفل دریافت شود.

    1. بله، با اقامت تمکن مالی در یونان می‌توانید به طور قانونی در آنجا کار آفرینی کنید و به بازار کار محلی دسترسی پیدا کنید.

    1. خیر، برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان نیازی به تحصیلات خاصی نیست. اما برخی معاملات ممکن است نیاز به دانش و تخصص خاصی داشته باشد.

  23. چه مقدار زمان را برای تهیه و ارائه مدارک مربوط به اخذ اقامت تمکن مالی در یونان در نظر بگیریم؟

    1. برای تهیه و ارائه مدارک مربوطه به منظور اخذ اقامت تمکن مالی در یونان، معمولاً حدود 2 تا 3 ماه زمان لازم است.

    1. بله، برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان نیاز است که سوابق بانکی خود را ارائه کنید تا نشان دهید دارای سرمایه و تمکن مالی لازم هستید.

    1. بله، قوانین مهاجرت و اقامت در هر کشور قابل تغییر هستند و ممکن است در طول زمان تغییراتی را تجربه کنند.

    1. اخذ اقامت تمکن مالی در یونان قطعا نیاز به کمک یک وکیل یا مشاور حقوقی دارد چرا که فرایند حساس و پیچیده ای دارد. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ساحل آفتاب در تماس باشید.

  24. آیا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در یونان برای اخذ اقامت تمکن مالی ممکن است مفید باشد؟

    1. بله، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در یونان می‌تواند یک گزینه برای اخذ اقامت تمکن مالی باشد.

    1. بله، برای اخذ اقامت تمکن مالی در یونان، نیاز به سرمایه گذاری در یونان وجود ندارد.

    1. خیر، اقامت تمکن مالی در یونان به شما اجازه می‌دهد در سراسر کشور آزادانه حرکت کنید و در هر منطقه‌ای اقامت داشته باشید.

    1. پس از 7 سال اقامت یونان می‌توان برای شهروندی و اخذ پاسپورت یونانی اقدام کرد.

  25. سلام بعد از اینکه اقامت از طریق خودحمایتی گرفتیم می تونیم اقامتمون رو به پاسپورت هم تبدیل کنیم و پاسپورت یونان را بگیریم؟

    1. سلام بله دوست عزیز این امکان بعد از 7 سال اقامت از طریق خودحمایتی در این کشور امکان پذیر است.

    1. سلام؛ برای اینکه فردی بتواند اقامت کشور یونان از طریق تمکن مالی را بدست آورد بایستی مبلغ 24000 یورو برای خودش و به ازای هر نفر از اعضای خانواده 6000 یورو به حساب بانکی افتتاح شده در این کشور واریز کند.

  26. سلام قصد اقامت در یونان را دارم و خیلی برام مهم هست که حتماً پدر و مادرم همراه ما باشند آیا این امکان وجود دارد ؟

    1. دوست عزیز سلام بله اگر از طریق خرید ملک اقدام کنید میتوانید پدر و مادرتون را همراه تان ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.