شماره تماس : 23-88641720

آیا اقامت یونان اجازه سفر به دیگر کشورهای اروپایی را بدون ویزا می‌دهد؟

آیا اقامت یونان اجازه سفر به دیگر کشورهای اروپایی را بدون ویزا می‌دهد؟

اقامت یونان را با حداقل سرمایه گذاری می‌توان به دست آورد. یونان کشوری زیبا با میراث فرهنگی غنی و مناظر طبیعی خیره کننده است. بسیاری از بازدیدکنندگان یونان نمی‌دانند که آیا می‌توانند از مجوز اقامت یونان خود برای سفر به سایر کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا استفاده کنند. پاسخ به این سوال کمی پیچیده است، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چطور با اقامت یونان به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنیم؟

سفر-به-کل-اتحادیه-اروپا-با-اقامت-یونان ساحل آفتاب

درک این موضوع ضروری است که یونان عضو اتحادیه اروپا است. به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا، شهروندان یونانی می‌توانند بدون ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. با این حال، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در یونان اقامت دارند، قوانین می‌تواند کمی پیچیده تر باشد.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، برای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا باید ویزای معتبر داشته باشید. نوع ویزای مورد نیاز شما به هدف سفر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر برای گردشگری سفر می‌کنید، به ویزای شینگن نیاز دارید. اگر برای اهداف کاری یا تحصیلی سفر می‌کنید، به نوع دیگری از ویزا نیاز خواهید داشت.

سفر به کل اتحادیه اروپا با اقامت یونان

با این حال، یک خبر خوب وجود دارد. اگر دارای مجوز اقامت یونان هستید،  می توانید بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید. دلیل این امر این است که یونان بخشی از منطقه شینگن است، که گروهی متشکل از 26 کشور اروپایی است که گذرنامه و سایر انواع کنترل مرزی را در مرزهای مشترک خود لغو کرده اند. بنابراین، اگر دارای اقامت یونان هستید، می‌توانید بدون نیاز به درخواست ویزا، به سایر کشورهای حوزه شینگن وارد و از آن خارج شوید.

سخن پایانی

ذکر این نکته ضروری است که این فقط برای کشورهای حوزه شینگن اعمال می‌شود. سایر کشورهای اتحادیه اروپا، مانند بریتانیا یا ایرلند، بخشی از منطقه شینگن نیستند و برای بازدید از این کشورها به ویزای جداگانه نیاز دارید. علاوه بر این، محدودیت‌هایی برای این قانون وجود دارد. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی دیگر از کشورهای حوزه شینگن بمانید، باید برای ویزای طولانی مدت یا اجازه اقامت از آن کشور درخواست دهید. حتی با داشتن مجوز اقامت یونان، ممکن است همچنان تحت بررسی‌های مرزی قرار داشته باشید و ممکن است از شما خواسته شود که مدارک یا اطلاعات بیشتری را هنگام عبور از مرز ارائه دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید. ساحل آفتاب با بیش از 15 سال سابقه درخشان در امور مهاجرتی در خدمت شماست.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اخذ اقامت طلایی یونان شرایط 2023
سرمایه گذاری مناسب ویزای طلایی
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.