شماره تماس : 23-88641720

پراست (Perast)، مونته نگرو ؛جواهر دریای آدریاتیک

Perast

پراست (Perast)، مونته نگرو ؛جواهر دریای آدریاتیک

پراست یکی از شهرهای بندری ونیزی است که شهرت خاصی در میان مردم یافته است و در دامنه های پر شیب خلیج کوتور (Kotor) قرار دارد. در حوالی پراست دو جزیره وجود دارد: یکی از آن ها Sveti Juraj(سنت جورج) و دیگری Gospa od Škrpjela نام دارد و هر یک از آنها دارای یک کلیسای زیبا می باشند. نکته ی جالب توجه Gospa od Škrpjela اینست که این جزیره، تنها جزیره مصنوعی ساخته شده در آدریانک می باشد که بر روی یک سنگ (Škrpjel) قرار گرفته است. همچنین عکسی از مریم مقدس در این مکان توسط دو ملوان ونیزی از پراست یافت شد.
یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا مونته‌نگرو، کشوری در جنوب خاوری اروپا است که پایتخت آن پودگوریتسا می باشد که در کرانه دریای آدریاتیک قرارگرفته است. معنای لغوی مونته‌نگرو «کوه سیاه» می باشد که از سده پانزدهم میلادی از این نام برای نام‌گذاری بخش بزرگی از مونته‌نگرواستفاده شده است. افزایش بخش های مختلفی از مونته‌نگرو به زمان پس از جنگ‌های مختلف با حکومت عثمانی برمی گردد و تنوع در شرایط جغرافیایی، آب‌وهوایی، حاصلخیزی مونته نگرو و تنوع زیستی بالا، حاصل همسایگی آن با بالکان و دریای آدریاتیک است.

محوریت اقتصاد مونته نگرو، خدمات آن بوده و تدریجا به اقتصاد مبتنی بر بازار تحول یافته است.

لازم به ذکر است که مونته نگرو به عنوان یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری‌ بین المللی شناخته شده است که در بالکان، میزان سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خارجی‌اش نسبت به سایر نقاطش بیشتر می باشد.

جاذبه های گردشگری مونته نگرو، سواحل بی‌نظیر و مناطق شمالی کوهستانی زیبای آن است که موجب گردید در دهه ۱۹۸۰، این کشور عنوان یکی‌ از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری را به خود گیرد.
از میان جاذبه های دیدنی مونته نگرو به پارک ملی بیوگرادسکا گورا کوه لاوسن، شهر ستینه و صومعه استراگ می توان اشاره کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.