شماره تماس : 23-88641720

اقامت در دل زمین

P2QPrvqCqF0gfJrqhyCNFzFttTAuqw8VRlJhAlfh

اقامت در دل زمین

وقتی صحبت از اقامت در دل زمین می شود همه به یاد غارهایی در دل زمین و یا تونل های زیر زمینی می افتیم . اما در جنوب سوئد و در دل جنکلی در این قسمت از سوئد کلبه هایی وجود دارد که در دل زمین ساخته شده است. سقف این کلبه ها هم تراز با سطح طمین بنا شده و باعث شده تا کلبه به شکلی از دید همگان پنهان شده باشد. در سوئد این کلیه ها را باچستوگا (bachstuga) می نامند. در فارسی به کلبه تپه ای ترجمه می شود. البته این کلبه ها جنبه تاریخی در سوئد دارند چرا که این روز ها به هیچ عنوان این سبک ساختمان سازی رایج نیست. در قرن های هفدهم و هجدهم برخی از فقیر ترین مردم این کشور به دلیل گران بودن چوب به این نوع ساخت و ساز مبادرت می کردند.

اغلب این خانه ها تنها یک اتاق دارند و همگی انها در کنار تپه هایی ساخته شده اند تا بتوانند از یک سمت به تپه پناه داشته باشند و به عنوان دیوار پشتی از ان استفاده کنند. البته سه دیوار دیگر این خانه ها باز هم از چوب بود ولی به هر حال قیمت چوب بخصوص در قسمت های جنوب و جنوب غرب سوئد به اندازه ای گران بود که این سبک زندگی را در این مناطق رواج دهد.

افرادی که در این کلبه ها زندگی می کردند در واقع در ملک دیگران خانه خود را می ساختند. این افراد با نام شناخته backstugusittare می شدند و با پول خیریه و کارهای هنری و دستی خود کسب درامد کمی داشتن و اگر صاحب ملک انسان خوبی بود به انها اجازه می داد قسمتی از ملک را برای کاشت مایحتاج خود استفاده کنند.

البته تمامی این کلبه ها در مکان هایی ساخته می شدند که خاک مناسبی برای کشاورزی نداشتند. این افراد به دولت مالیات نمی دادند و دولت هم از انها خیلی دل خوشی نداشت.

امروزه بسیاری از این کلبه ها خالی است. ساکنین این کلبه ها یا از دنیا رفته اند و یا شرایط اقتصادی انها بهتر شده و این خانه ها را ترک کرده اند. دولت سوئ نیز خیلی از این خانه ها را تحت حفاظت خود قرار داده است.

بسیاری از علاقمندان به طبیعت و خانه های روستایی هنگام مسافرت به سوئد از این خانه ها به عنوان سکونت چند روزه استفاده می کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.