شماره تماس : 23-88641720

با تورین شهر دیدنی ایتالیا بیشتر آشنا شویم

دیدنی-های-تورین-ایتالیا

با تورین شهر دیدنی ایتالیا بیشتر آشنا شویم

تورین شهری در شمال غربی ایتالیا  و مرکز استان تورینو می باشد.این شهر به عنوان اولین پایتخت ایتالیا در بین سال های 1861 تا 1865 بوده و چهارمین شهر پر جمعیت ایتالیا محسوب می شود و از نظر اقتصادی نیز دارای اهمیت بسیاری برای این کشور می باشد . تورین در ایتالیایی به معنای گاو نر کوچک می باشد .

تورین هر چند دارای اهمیت اقتصادی زیادی است و یک شهر صنعتی محسوب می شود  اما میادین و خیابان های بزرگ این شهر مملو از ساختمان ها و آثار قدیمی و باستانی و دیدنی که همواره در جذب گردشگر هم یکی از موفق ترین شهر های اروپایی محسوب می شود . از آنجایی که در سال های دور این شهر مرکز و پایتخت سلسله قدرتمند ساووس بوده و این سلسله رقابت زیادی با پاریس و وین داشتند بنابر این خیلی دور از ذهن نیست که برای آبادانی و شهرت و زیبایی شهر خودشان سنگ تمام گذاشته باشند .همین موضوع باعث شد ساختمان ها و بناها و دیدنی هایی در این شهر پایه گذاری شوند که امروزه از مهم ترین جاذبه های این شهر و کشور ایتالیا محسوب می شوند .

حال با ما همراه باشید تا کمی این شهر را بگردیم .

 

  • کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی (Palazza reale)  یک کاخ بسیار کهن مربوط به پادشاهان ساووی بوده که در میدان پیاتزا کاستلو شهر تورین قرار دارد . شالوده اصلی این بنا در قرن 16 ریخته می شود ولی در قرن 17 این بنا به شکل امروزی خود در آمده و تغییراتی به سمت مدرنتر شده پیدا می کند . این کاخ پس از سال ها اقتدار به یک موزه دیدنی در سال 46 مبدل شد . از دیگر جاذبه های این کاخ می توان به باغ سلطنتی این کاخ اشاره کرد که در اطراف آن قرار گرفته و بسیار دیدنی است .

در یکی از قسمت های باغ همچنین می توانید موزه باستان شناسی این کاخ را ببینید  که محل نگهداری اشیاء باستانی ماقبل تاریخی و مربوط به رومیان باستان می باشد . شکوه و عظمت این کاخ آن را به یکی از دیدنی ترین آثار ملی ایتالیا مبدل نموده است . این کاخ همچنین جزئ آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشد .

  • کاخ مادام

کاخ بزرگ مادام (Palazzo Madama)قلعه ایدر قرن 13 بوده است که در قرن 15 با تغییراتی در آن به یک کاخ تبدیل می شود . این کاخ هم اکنون در مرکز میدان کاستلو واقع شده است . این کاخ امروز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و درون ان موزه  هنر های سنتی و قدیمی از تاریخ شهر تورین می باشد .

  • مول آنتونلیانا

نماد اصلی شهر تورین ساختمان جالب و دیدنی مول آنتونلیانا ( mole Antonelliana) می بادش . نام این بنا وام دار معمار اصلی این سازه به نام الکساندر آنتونلی است . این ساختمان ساخته سال 1889 می باشد و درون آن اکنون به موزه ای برای سینمای ملی این شهر تبدیل شده و به عقیده بسیاری بلندترین موزه جهان می باشد .

 

  • کلیسای جامع سن جیوانی باتیستا

اگر از شاهکارهای معماری رنسانس در شهر تورین می خواهید بازدید کنید بی شک کلیسای جامع سن جیوانی باتیستا که به عنوان اولین سازه با این نوع معماری هم می باشد بهترین است . کلیسایی که در سال های 1492 تا 1498 ساخته شده و بزرگترین جاذبه آن پوشش مقدس سانتا سیندون است که علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند . این پوشش به شدت محافظت می شود و در یک محفظه دور از دید انظار عمومی و در عایقی ضد گلوله و با محافظت زیاد نگهداری می شود .عقیده ای که در خصوص این پوشش است اهمیت این پوشش را به شدت بالا برده و آن این است که هنگام به صلیب کشیدن حضرت مسیح این پوشش در تن حضرت مسیح بوده البته این موضوع توسط برخی محققین رد می شود و اثبات نشده است .

 

  • روستای قرون وسطی و پارک ولنتیو

‏پارک ولنتیو در حاشیه رودخانه این شهر یکی از سرسیز ترین و زیباترین مناطق گردشگری این شهر می باشد . در این پارک روستایی هم وجود دارد که مربوط به قرون وسطی می باشد . هنگام ورود به این روستا انگار که به دنیایی دیگر قدم گذاشته اید و زندگی متفاوت قرون وسطی را تجربه خواهید کرد .

  • موزه مصری

تنها در خود مصر و شهر قاهره می توانید چنین آثار ارزشمندی از مصر باستان را با چشم ببینید . کلکسیونی از آثار مختلف که ار سال 1824 جمع آوری شده است . این مجموع مرهون کاوش های سال 1824 در کشور مصر می باشد که در این کاوش ها مجموعا 5268 اثر پیدا شد و به این منطقه انتقال داده شد. از مهم ترین این آثار مجسمه خدایان مختلف مصر می باشد .

 

  • دروازه پالاتین

این دروازه در زمان رومیان ساخته شد و به عنوان ورودی اصلی شهر شناخته می شود . دروازه پالاتین (Porta Palatina)  محل تلاقی قسمت کهن شهر با قسمت مدرن شهر تورین می باشد . این دروازه از کم یاب ترین اثر های باقی مانده در ایتالیا از قرن یکم می باشد . در نزدیکی این دروازه سالن تئاتر باستانی شهر هر قرار دارد که با این دروازه  محل پارک باستانی تورین شده اند .

 

  • میدان سن کارلو

سن کارلو زیباترین و جذاب ترین میدان شهر تورین پر میدان و خیابان می باشد . دور تا دور این میدان پر است از ساختمان های سر به فلک کشیده محسور کننده تاریخی با سقف های جذاب و حیرت انگیز . در زیر هر سقف فروشگاهی قدیمی و زیبا وجود دارد که واقعا عالی هستند . در وسط این میدان هم مجسمه  دوک امانوئل فیلیبرت  قرار دارد که مربوط به سال 1838 می باشد .

 

  • کاخ کارینیانو

در حوالی میدان کستلو ساختمان مجلل و با عظمت کاخ کارینیانو را می توانید ببینید . این ساختمان به منظور گردهمایی افراد پارلمان ایتالیا در سال های 1861 تا 1864 تاسیس شد . در همین محل پادشاهی ایتالیا برای اولین بار رقم خورد .

 

  • موزه ملی اتومبیل

در شهر تورین به منظور نمایش قدرت اتومبیل سازی این شهر و پیشرفت روز  به روز این صنعت در شهر تورین نمایشگاهی مختص این کار بنا شده است . در این شهر انواع تولیدات خودرویی شهر تورین و سایر خودرو های کلاسیک به نام به نمایش گذاشته شده است و جایی بسیار غنی از اطلاعات اتومبیلی و جذاب برای علاقمندان این صنعت به وجود آمده است .

برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهر تورین و آشنایی با این شهر تاریخی با سیاحتگران ساحل آفتاب همسفر شوید .

‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.