شماره تماس : 23-88641720

حمله به کارکنان سفارت امریکا در کوبا بصورت صوتی

آمریکا+&+کوبا

 حمله به کارکنان سفارت امریکا در کوبا بصورت صوتی

امریکایی ها مدعی شدند که کارکنان سفارت این کشور در کوبا به شکل مشکوکی درچار مشکلات حاد شنوایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری افکار نیوز/  امریکا و کوبا که 6 دهه بود با هم روابط دیپلماتیکی نداشتند دو سال قبل با تلاش باراک اوبا توانستند روابط خود را بهبود بخشیده و دوباره سفارت امریکا در هاوانا گشوده شود. دیپلمات های کوبا هم وارد امریکا شده و در واشنگتن در دفتر خود استقرار یافتند. اما در روزهای اخیر حوادث عجیبی رخ داده که روابط این دو کشور را دوباره در مرز تهدید قرار داده است.

به گزارش شب گذشته امریکا دو دیپلمات کوبایی به دنبال بروز مشکلات جسمانی برای چند دیپلمات امریکایی مستقر در هاوانا از واشنگتن اخراج شده اند.

در پایان سال 2016 گزارشاتی مبنی بر مشکلات شنوایی کارکنان سفارت امریکا در کوبا مطرح شد و به دنبال ان نیز شکایت هایی دیگر اعلام شد. حتی به ادعا برخی از رسانه ها دو کارمند سفارت امریکا به کلی شنوایی خود را از دست داده اند و به همین دلیل مامویت خود را نیمه کاره تمام کرده اند تا برای درمان به امریکا بازگردند و حتی گفته می شود امیدی به درماین انها نیست و این ناشنوایی دائمی است.

در حال حاضر تیمی از بازرسان امریکایی  احتمالی را بررسی می کنند که افرادی مرتبط با دولت کوبا با کار گذاشتن دستگاه هایی در خارج از  محل سکونت کارمندان سفارت امریکا و انتشار امواج فراصوت  به شنوایی این کارمندان اسیب جدی رسانده اند.

مقامات امریکایی مدعی هستند مقامات کوبایی هرگونه تحرک و رفت وامد را در این کشور به شدت زیر نظر دارد . بنابراین بدون اطلاع دولت کوبا نمی تواند کسی کاری علیه کارکنان سفرت امریکا انجام دهد.

همسران دیپلمات های امریکایی نیز شکایت هایی را مبنب بر مشکلات شنوایی و سرگیجه های ازار دهنده داشته اند.

دولت کوبا اما همه اتهامات در این زمینه را رد کرده است. امریکایی ها معتقدند ازار دیپلمات های این کشور در کوبا ریشه تاریخی دارد  و قبلا نیز این اتفاقات در این کشور افتاده و موجب قطع ارتباط دیپلماتیک این کشور با کوبا شده است.

هیثر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد دو دیپلمات کوبایی اخراج شده از این کشور به دنبال همین ماجراها اخراج شدند. وی تاکید کرد این مشکل بسیار جدی گرفته خواهد شد و تحقیقات جدی در این زمینه اعمال خواهد شد.

خبرگزاری افکار نیوز

96/05/18

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.