شماره تماس : 23-88641720

دلچسب ترین غذاهای میلان ایتالیا

 

Cassouela

دلچسب ترین غذاهای میلان ایتالیا

تردیدی نیست یکی از بهترین و جذاب ترین فعالیت ها برای هر توریستی در هر کشور و شهری امتحان کردن غذاهای سنتی آن کشور است. برخی از این شهر ها و کشورها از نظر غذایی شهرت جهانی دارند. میلان ایتالیا یکی از شهر های با کلاس و ثروتمند جهان است که غذاهای خاص و خوشمزهاین شهر حتی در خود ایتالیا هم زبانزد است.

اما اگر بخواهیم فقط چند مورد از ده ها غذای خوشمزه ایتالیا در شهر میلان را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم :

ریزوتو(Risotto)

ریزوتو یکی از سنتی ترین و معروف ترین غذاهای ایتالیایی است. غذایی طلایی رنگ با نمایی زعفرانی که حتی دیدن این غذا اشتها اور است. رستوران راتانا  شهر میلان یکی از برترین رستروان های این شهر برای طبخ این غذا لست و همیشه مشتریان زیادی در این مکان منتظر ریزوتو خود هستند. حتما هنگام سفارش چند کاسه ریزوتو سفارش دهید چون قطعا با یکی دو کاسه سیر نخواهید شد.

کتلت(Cotoletta)

این کتلت شاید مبنای اصلی کتلت ایرانی بوده ولی تفاوت زیادی با کتلت ما دارد.  کتلت از محبوب ترین غذاهای ایتالیا است که در همه رستوران های این کشور و شهر میلان دیده می شود. ترکیبی از گوشت گوساله که در کره سرخ می شود. رستوران تروتوریا در تهیه نوع عالی کتلت در میلان شهرت دارد.

کاسولا (Cassouela)

کاسولا غذایی طبخ شده با گوشت و بروکلی است. در اول ژانویه معمولا حیوانات خانگی را می کشند و این غذا حاصل این قربانی اول ژانویه است. این غذا را اغلب با بروکلی و تنها مقدار کمی گوشت می پزند. اگر کاسولا در یکی از رستوران های میلان سفارش دادید و گوش و یا بینی حیوانات را در ان دیدید اصلا تعجب نکنید. در این غذا از این قسمت حیوانات هم استفاده می کنند و به همین دلیل شاید خیلی ها ان را دوست نداشته باشند.

پولنتا(Polenta)

روستاهای شمال ایتالیا در قرن 17 بیشترین غذایی که می خوردند ذرت بوده است. پالنتا غذایی است که یادگار ان ایام است. این غذا مخصوص زمستان پخته می شود و شاید یادی باشد از ان ایام .رستوئران مسولی سان مارکو بهترین پولنتا ها را ارائه می کند. این غذا را در میلان معمولا با زرده تخم مرغ، پنیر فوندو و کمی گوشت سرو می کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.