شماره تماس : 23-88641720

شبه جزیره کوروماندل Coromandel Peninsula

شبه جزیره کوروماندل

شبه جزیره کوروماندل Coromandel Peninsula :

نیوزیلند کشوری است که دربطن آب های جنوب غربی اقیانوس آرام و جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است  است و از دو جزیره اصلی شمالی و جنوبی و چندین جزیره کوچک دیگر نشات گرفته است. شبه جزیره ی کوروماندل که در شمال شرقی این کشور واقع گردیده ، به جهت داشتن سواحلی ماسه ای سفید ،درخشنده  و پرتلالو و همچنین مناظر ساحلی شگفت آور، جنگل هایی انبوه وسایر شگفتی های طبیعی خود، مشهور است.
زلاندنو(نیوزیلند) کشوری نسبتا کوهستانی است که جزیره شمالی آن ماهیتی آتشفشانی داشته و آبفشانهای فعال در آن به دلیل فعالیت های آذرین جزیره ی کوروماندل می باشد.کشور نیوزیلند فاصله بسیاری با سایرخشکی های کره زمین دارد به طوریکه نزدیکترین همسایه آن ” استرالیا ” در دو هزار کیلومتری آن قرارگرفته است .بعلاوه ، دریای مابین دو کشور نیوزیلند و استرالیا، نیز به دریای تاسمان نام گرفته است.

همچنین ،اقوام پولینزیِ که در جزایر اقیانوس آرام سکونت دارند، نخستین ساکنان این منطقه بوده اند که در حدود قرن هشتم تا سیزدهم میلادی به این سرزمین قدم نهاده اند.

تاریخچه سیاسی کشور نیوزلند دارای حکومتی مشروطه سلطنتی بوده و دارای دمکراسی پارلمانی می باشد. این کشور همانند بریتانیا، قانون اساسی مدونی ندارد.

لازم بذکر است، نیوزیلند جزو کشورهای توسعه یافته بوده که در سال ۲۰۱۳ از حیث شاخص توسعه انسانی، رتبه هفتم را دریافت کرده است وشرایط اقتصادی آن وابسته به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری در آن می باشد.

از آنجایی که کشور نامبرده با میزان گسترده ای از مهاجرت مردم از تمامی مناطق مواجه است،تبدیل به کشوری چند فرهنگی از گروه های مختلف قومی و مذهبی گردیده است و شهروندان آن نیز به طور آزادانه می توانند در برگزاری آداب و رسوم قومی و مذهبی خود تصمیم گیری کنند.

 نکته قابل توجه اینست که در شهر Thames ، این شبه جزیره، دارای معادن بسیاری از طلا می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.