شماره تماس : 23-88641720

هرم های زمینی در ایتالیا

s69VPmiUR88ZAbykp7yaohXk7sJuBL4CL1E9fd4i

هرم های زمینی در ایتالیا

نقاشی های پروردگار و زیبایی های طبیعی را در همه نقاط دنیا و در هر لحظه می توان به چشمانی غیر مسلح به راحتی دید. یکی از این زیبایی های باور نکردنی و خارق العاده در جنوب تیرول و شمال ایتالیا است. این سازه های غیر معمول و  طبیعی در پدیدهی زمین شناسی به نام هرم های زمینی شهرت دارند. ستون های قیفی شکلی بسیار بلندی که در راس قله ان یک تخته سنگ قرار گرفته است.

به عقیده زمین شناسان و تاریخ دانان این سازه های حیرت انگیز متعلق به دوران  یخبندان هستند و از آب شدن کوه های یخ به وجود آمده اند. هرم های زمینی ایتالیا که جنسی از خاک رس دارند در شرایط اب و هوایی خشک به سختی یک سنگ شده اند هر چند با بارش باران سختی خود را از دست داده و مثل گل می شوند .حتی در هنگام بارش باران خم و سرازیر می شوند  و این شیب گاهی تا 15 متر هم ادامه دارد.

با بارندگی بسیاری از این هرم ها از بین می روند اما برخی از این هرم ها به دلیل اینکه داخل گل سنگی قرار گرفته اند در برابر باران مقاوم هستند. حالت مخروطی انها به دلیل محافظت سنگ های بالای سر انها است که اجازه نمی دهند باران مستقیما به انها برخورد کند.  وقتی که خاک های اطراف بواسطه باران شسته می شوند داخل این حفره می ریزند و کم کم مانند ستون هایی از دل زمین بالا می روند و هرم های زمینی فوق العاده ای ایجاد می کنند. ساخت هر یک از این هرم ها صد ها سال و حتی شاید هزاران سال زمان نیاز داشته باشد.

هر روز بیشتر این ستون ها فرسوده و فرسایش پیدا می کنند و به نظر می رسد که در اینده نزدیک  دیگر تاب نگهداری این قطعات سنگ را نخواهند داشت. با سقوط هر یک از این سنگها مرگ هرم به راحتی اتفاق خواهد افتار و شاید در اولین و یا دومین باران به کلی نابرود شوند.

این هرم ها هر چند در جنوب تیرول زیاد هستند ولی در مناطق دیگر هم نمونه هایی از انها وجود دارند. مثلا بهترین حالت انها را می توان در ریتن در فلات مرکزی شمال ایتالیا دید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.